Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Det går bare tregere etter å ha passert halvveis. :aww:

Soelvd, dette er det jeg har notert sånn ca hittill:

Babykurv / seng

Barnestol

Lekegrind

Barnevogn

Bilsete

Kjørepose

Voksipose til vogna

Stellebord

Bleiebøtte

Badebalje

Klær (ull)

Tepper

Bleier og stelleting

Dyne og pute

Bæresjal

Bæremeis

Gulpekluter / tøybleier

Stelleveske

Babycall

Febertermometer

Gulvmatte

Ser ikke dette ut som en grei barnevogn? Hilsen en som ikke har peiling.

http://www.barnevogn...unga-city-cross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Jeg elsker city cross vår, vi har Emmaljunga edge duo- Den er tung som en traktor, tar enormt mye plass og er en pain å ha i byen og på trange steder :D . Emmaljunga Scooter- Den bruker vi som stall-spor-vogn (Etter utallelige gangen i skogen og diverse bloddryppende skanker var det fint med egen vogn til sånt :lol: ) den er også super, men er jo bare ren sportsvon. Også har vi city cross, som bare er super på alle måter :heart:

Akkurat nå har vi ca ingen ting. :lol: Vi må få tilsendt ting ned fra nord, om det er jente... Alt vi eier og har er jente-tema :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi Lill!

Kanskje vi kan lande på den første vi har sett ordentlig på da. :)

Vi testet den baki bilen men fikk ikke plass ved siden av hundeburet, på oss blir det en TFK joggster twist. :) Takk for liste, stor hjelp! Det blir litt kaos i hodet mitt med alt vi trenger, alt alle sier vi trenger og alt alle sier vi ikke trenger. Det er selvsagt ingen som er enige :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi testet den baki bilen men fikk ikke plass ved siden av hundeburet, på oss blir det en TFK joggster twist. :) Takk for liste, stor hjelp! Det blir litt kaos i hodet mitt med alt vi trenger, alt alle sier vi trenger og alt alle sier vi ikke trenger. Det er selvsagt ingen som er enige :lol:

Må se på den også da :)

Den listen er utarbeidet i samarbeid med soniser, så den må jo være bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må se på den også da :)

Den listen er utarbeidet i samarbeid med soniser, så den må jo være bra! :D

Dessuten har TFK-vogna av de største bagene, noe som er fint for oss med vinterbaby. Også er den vesentlig mye lettere, så om man allerede har litt kronglete plass baki bilen synes jeg det er deilig å ha en vogn som ikke er tung i tillegg til at man må styre for å få plass.

Samarbeid med soniser, sier du? Da tror jeg nok listen er komplett, ja.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så alt for mange søte babyer som kommer innom jobb! :wub: I dag var det en søt liten jente med lyst brunt hår, de søte rosa klærne (noe jeg normalt sett ikke liker, liker bedre nøytrale farger som beige) og de store blå øynene :wub: Smeltet helt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie: Jeg har et bæresjal jeg ikke har brukt, du kan få kjøpe det for 100 kr

Det vil vi gjerne :) Hvilken farge er det / har du bilde?

Edit: Det høres bra ut soelvd, vi skal dra å se på til helgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG jeg innser nok en gang at jeg kan ikke få en unge. Utstyrsfrik som jeg er så hadde det tatt HELT av :lol:

Jeg er utstyrsfreak på hunder , ikke barn. Kjøpte bare det aller nødvendigste, resten arvet vi eller tok etterhvert. Detb bekymret meg nesten før fødselen , gadd ikke se noe særlig på babyutstyr, og jeg som handlet inn hundeutstyr før parring når jeg skulle ha Lyra :lol:

Hundeutstyr er kulere enn babystæsj ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG jeg innser nok en gang at jeg kan ikke få en unge. Utstyrsfrik som jeg er så hadde det tatt HELT av :lol:

Haha! :lol: Jo jeg syntes du skal, for du hadde vært super å nerde utstyr med her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil vi gjerne :) Hvilken farge er det / har du bilde?

Edit: Det høres bra ut soelvd, vi skal dra å se på til helgen! :D

den er svart.

den ligger inne på soverommet, hvor Liam sover så får ikke hentet den nå.

Tror den heter

Babylonia Tricot Slen

Endret av Maren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er svart.

den ligger inne på soverommet, hvor Liam sover så får ikke hentet den nå.

Tror den heter

Babylonia Tricot Slen

Okei, men da trengs ikke bilde. Det høres bra ut, da kan vi avtale sending og betaling på pm.

Tusen takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir jente så har vi egentlig hatt navnet klart fra lenge før jeg ble gravid, fordi det er oppkalt etter besteforeldre på begges sider og det er pent og ikke så vanlig, kjenner ingen andre som heter det i omgangskretsen.

Men så er det sånn at en av moren til Øivinds beste venninner også skal bli mormor, og vi fikk vite nå at de har valgt det samme navnet og hun blir født nå snart, før vår baby.

Vi treffer ikke disse så ofte akkurat, så det blir mest for moren til Øivind når hun snakker med venninnen sin - så har de begge et barnebarn som heter det samme. + at foreldrene til det barnet kanskje vil føle at vi hermer?

Men ville dere byttet navn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir jente så har vi egentlig hatt navnet klart fra lenge før jeg ble gravid, fordi det er oppkalt etter besteforeldre på begges sider og det er pent og ikke så vanlig, kjenner ingen andre som heter det i omgangskretsen.

Men så er det sånn at en av moren til Øivinds beste venninner også skal bli mormor, og vi fikk vite nå at de har valgt det samme navnet og hun blir født nå snart, før vår baby.

Vi treffer ikke disse så ofte akkurat, så det blir mest for moren til Øivind når hun snakker med venninnen sin - så har de begge et barnebarn som heter det samme. + at foreldrene til det barnet kanskje vil føle at vi hermer?

Men ville dere byttet navn da?

nei,er jo bare å forklare enkelt at dette var bestemt for lenge siden.

ville du byttet navn på balrog om jeg kjøpte meg en valp rett før deg og kalte han balrog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie; jeg ville ikke bytta. Skjønner veldig godt du synes det er dumt, men du har jo forklaringa og begrunnelsen din "på det rene". Fortell det slik du gjør her om du møter svigermor sin venninne du :)

Idag har H ligget i nye vognposen sin for første gang, varm og deilig var den! Og jeg blir stadig vekk bare mer og mer forelska i denne lille frøkna vår. Igår kveld skulle jeg gjøre et par ting, og ble sittende og se på bilder av henne istedet :aww: Det er nesten skremmende store følelser synes jeg, jeg ante ikke at det gikk an å bli så glad i noen.. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir jente så har vi egentlig hatt navnet klart fra lenge før jeg ble gravid, fordi det er oppkalt etter besteforeldre på begges sider og det er pent og ikke så vanlig, kjenner ingen andre som heter det i omgangskretsen.

Men så er det sånn at en av moren til Øivinds beste venninner også skal bli mormor, og vi fikk vite nå at de har valgt det samme navnet og hun blir født nå snart, før vår baby.

Vi treffer ikke disse så ofte akkurat, så det blir mest for moren til Øivind når hun snakker med venninnen sin - så har de begge et barnebarn som heter det samme. + at foreldrene til det barnet kanskje vil føle at vi hermer?

Men ville dere byttet navn da?

Jeg syns ikke man skal gå rundt å tenke på slikt. Foreldrene til det andre barnet kan få tro hva de vil, og moren til Øivind og venninnen syns sikkert bare det er koselig at de heter det samme :) Dere bør velge det navnet dere ønsker, og ikke bry dere om andre, mener jeg :) Det blir kjipt å angre på et valg dere tok på vegne av noen dere ikke en gang kjenner. Edit: Det vil alltid være noen som heter det deres barn heter (med mindre man velger noe helt sprøtt noe), det betyr ikke at dere hermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie; jeg ville ikke bytta. Skjønner veldig godt du synes det er dumt, men du har jo forklaringa og begrunnelsen din "på det rene". Fortell det slik du gjør her om du møter svigermor sin venninne du :)

Idag har H ligget i nye vognposen sin for første gang, varm og deilig var den! Og jeg blir stadig vekk bare mer og mer forelska i denne lille frøkna vår. Igår kveld skulle jeg gjøre et par ting, og ble sittende og se på bilder av henne istedet :aww: Det er nesten skremmende store følelser synes jeg, jeg ante ikke at det gikk an å bli så glad i noen.. :heart:

Det skjer ofte her også :P De vokser alt for fort! Hvilken vognpose har dere?

Marie: jeg hadde ikke byttet navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir jo ikke ordentlig kokt inni oppvaskmaskinen? Tok ikke helt sjansen på det, synes ikke de alltid ble bra nok :)

70 grader C i mer enn 5 minutter tar livet av det meste. Det fortalte hygienesykepleier under min karriere på et stort sykehus. Og helsesøster bekreftet på spedbarnskontroll at oppvaskmaskin gjorde nytten. (Selvsagt ikke på lave temperaturer). Tenk på narresmokken, hvor steril er den etter å ha vært i forskjellige hender, på bord, gulv, i senga, til og med gjerne inni munnen på andre (der vi har rikelig med både farlig og mindre farlig bakterieflora)?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir jente så har vi egentlig hatt navnet klart fra lenge før jeg ble gravid, fordi det er oppkalt etter besteforeldre på begges sider og det er pent og ikke så vanlig, kjenner ingen andre som heter det i omgangskretsen.

Men så er det sånn at en av moren til Øivinds beste venninner også skal bli mormor, og vi fikk vite nå at de har valgt det samme navnet og hun blir født nå snart, før vår baby.

Vi treffer ikke disse så ofte akkurat, så det blir mest for moren til Øivind når hun snakker med venninnen sin - så har de begge et barnebarn som heter det samme. + at foreldrene til det barnet kanskje vil føle at vi hermer?

Men ville dere byttet navn da?

Hvis din og hans bestemor heter det samme så er det vel opplagt at det ikke er herming. Men vår datter har to navn som var bestemt hvis vi engang fikk jente. Også direkte oppkalling. Rett etter fikk en jente i helt nær omgangskrets et av navnene, det følte jeg var herming og mange var enige med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 grader C i mer enn 5 minutter tar livet av det meste. Det fortalte hygienesykepleier under min karriere på et stort sykehus. Og helsesøster bekreftet på spedbarnskontroll at oppvaskmaskin gjorde nytten. (Selvsagt ikke på lave temperaturer). Tenk på narresmokken, hvor steril er den etter å ha vært i forskjellige hender, på bord, gulv, i senga, til og med gjerne inni munnen på andre (der vi har rikelig med både farlig og mindre farlig bakterieflora)?

Narresmokk har vi aldri brukt, så det aner jeg ikke men har fått med meg hvor farlig melkebakterier kan være så derfor vi har sterilisator for å være sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til å quote fra mobilen: Vi kjøpte Voksi Urban. Samboeren greide ikke noe annet, etter å ha lest den testen hvor denne posen er den eneste som holder minimumskravet ift brannsikkerhet. Jeg tenkte å kjøpe en easygrow jeg, men pappaen fikk bestemme.

Den har vi også :) brukte den for første gang i går, og E storkoste seg i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narresmokk har vi aldri brukt, så det aner jeg ikke men har fått med meg hvor farlig melkebakterier kan være så derfor vi har sterilisator for å være sikker :)

Ja, selvfølgelig bedre å være på den sikre siden enn å slurve. Og hver bestemmer selv hvordan de vil gjøre det. Jeg er nok en type som går for de lettvinteste metodene bare de er gode nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...