Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Nå tenker jeg at de like gjerne kan bli der inne de siste dagene som er igjen. Men har sikkert forandra mening igjen i morra :lol:

Satser på at det bare er en helt uskyldig forkjølelse (som går fort over ;) ) Jeg har også helt ENORMT med vann i kroppen, og endel vondt i hodet, men blodtrykket har vært fint hele veien. Uansett finner du det ut i morgen!

:lol: Er det noen som har lov til å endre mening, så må det da være deg. :aww::lol: Går det bedre med kløen?

Hver gang knøttet prøver å bruke mellomgulvet mitt som snarvei ut, og jeg blir så utrolig dårlig, så ombestemmer jeg meg, vi venter på storken. :aww: Men Bonden sier det er litt sent? Og at det sikkert ikke er noe mer behagelig om storken skal komme og hente henne ut. Teitingen. :aww:

Er nok helt uskyldig og hvis ikke så tar de tak i det i morra ja, så må bare prøve å ikke bekymre meg. Kjempelett. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Om du er bekymret så ring, Rak. :) En av deres funksjoner er å være betryggende. :) Og husk, lavterskeltilbud!

Det er ikke noe godt å gå og tenke og kjenne på ting, om en liten telefon kan fikse opp i det så er det den enkleste ting i verden.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ønsket jeg var enebarn innimellom i oppveksten. :lol: Tipper sånt går begge veier. Undersøkelsene jeg har vært borti viser at enebarn og barn med søsken klarer seg like bra/dårlig, er ikke antall søsken som er avgjørende på noe som helst - heldigvis.

Men jeg ser jo at oppi her så hadde det vært ideelt med to tette barn, rett og slett fordi det er lite lekekompiser i nærområdet. Men nå er ikke to tette aktuelt for oss i det heletatt antakeligvis, både fordi jeg tror jeg trenger noen år på meg for å glemme svangerskapet, plass og ikke minst utdanningsforløpet jeg forhåpentligvis starter på om et år.

Jeg var enebarn til jeg var syv jeg, og da fikk jeg fire halvsøsken de neste fem årene. Jeg var suuperlykkelig for å få søsken, aldri sjalu, og har hatt masse glede av de tross aldersforskjellen. Dessuten hadde jeg veldig godt av å få søsken - fire engasjerte foreldres udelte oppmerksomhet kan bli litt for mye for enhver, ikke bare i bortskjemt-land, men også andre veien. Too much of a good thing osv.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Er det noen som har lov til å endre mening, så må det da være deg. :aww::lol: Går det bedre med kløen?

Hver gang knøttet prøver å bruke mellomgulvet mitt som snarvei ut, og jeg blir så utrolig dårlig, så ombestemmer jeg meg, vi venter på storken. :aww: Men Bonden sier det er litt sent? Og at det sikkert ikke er noe mer behagelig om storken skal komme og hente henne ut. Teitingen. :aww:

Er nok helt uskyldig og hvis ikke så tar de tak i det i morra ja, så må bare prøve å ikke bekymre meg. Kjempelett. :aww:

JA! Zyrtec hjalp :D Men siden jeg er superskeptisk til de pillene pga det som står på pakka, så tar jeg bare i ytterste krise. Og det funker fint :ahappy: Det klør jo ennå, men langt fra like intenst.

Ikke hør på Bonden :aww: Han har ikke peiling.

Vet det er kjempevanskelig å ikke bekymre seg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er bekymret så ring, Rak. :) En av deres funksjoner er å være betryggende. :) Og husk, lavterskeltilbud!

Det er ikke noe godt å gå og tenke og kjenne på ting, om en liten telefin kan fikse opp i det så er det den enkleste ting i verden.

Har time 13. 15 hos verdens søteste jordmor i morgen, så tror jeg skal klare å vente. Var jo på full sjekk på torsdag, da var alt normalt igjen, tilogmed blodtrykket. Men er litt hønemor. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Zyrtec hjalp :D Men siden jeg er superskeptisk til de pillene pga det som står på pakka, så tar jeg bare i ytterste krise. Og det funker fint :ahappy: Det klør jo ennå, men langt fra like intenst.

Ikke hør på Bonden :aww: Han har ikke peiling.

Vet det er kjempevanskelig å ikke bekymre seg :hug:

Hurra! Skjønner skepsisen altså.

Nei ikke sant? Han har ikke peiling. :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bror som er fem år eldre. Vi passer ikke sammen i kjemi eller personlighet, og er lite involvert i hverandres liv. Vi har ikke "hatt glede av hverandre" i oppveksten, for vi har vel egentlig bare unngått hverandre for det er enklest slik. Vi skjønner oss ikke på hverandre for vi er så forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var enebarn til jeg var syv jeg, og da fikk jeg fire halvsøsken de neste fem årene. Jeg var suuperlykkelig for å få søsken, aldri sjalu, og har hatt masse glede av de tross aldersforskjellen. Dessuten hadde jeg veldig godt av å få søsken - fire engasjerte foreldres udelte oppmerksomhet kan bli litt for mye for enhver, ikke bare i bortskjemt-land, men også andre veien. Too much of a good thing osv.

7 år høres jo helt perfekt ut egentlig. Da har man rukket å dra ut det som jeg føler er de viktigste fordelene med å være enebarn, og man er oppegående nok til å skjønne ting og sammenhenger. Og som du sier, man setter ikke like stor pris på all oppmerksomheten lenger.

Har time 13. 15 hos verdens søteste jordmor i morgen, så tror jeg skal klare å vente. Var jo på full sjekk på torsdag, da var alt normalt igjen, tilogmed blodtrykket. Men er litt hønemor. :aww:

Så bra. :) Men du? Slutt å kall deg selv for hønemor og hysterisk hele tiden. Du er ikke det. Det er helt normalt å bli bekymret for at noe er galt. Tipper jordmødrene svarer på slike telefoner hele dagen. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heller ingenting til felles med mine søsken, vi er venner og kan omgås men vi sees ikke ofte og snakker mest sammen i familieselskap :P Men vi har hvernadre om det trengs da. 12 år opp til elsdte bror også er det en søster i mellom oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. :) Men du? Slutt å kall deg selv for hønemor og hysterisk hele tiden. Du er ikke det. Det er helt normalt å bli bekymret for at noe er galt. Tipper jordmødrene svarer på slike telefoner hele dagen. :)

Ok - takk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo, 2 av bestevennene mine og mannen til bestevenninna mi er enebarn.

Min erfaring er at enebarna jeg kjenner er svært lite kranglete og selvhevdene. Det skal MYE til før de krangler, kanskje pga manglende erfaring? Eller kanskje fordi jeg ikke trives med kranglete folk og det er tilfeldig at de er enebarn.

I tillegg er de flinke sosialt, flinkere enn meg. Sambo feks er drit flink til å ta vare på vennene sine og har 5-6 veldig nære venner, i mens jeg har to.

Jeg har vokst opp som midterste av 3 jenter, jeg trenger space. Jeg orker ikke forholde meg og involvere meg for mye i andres liv. Sambo og vennene mine har venner som "søskenerstatning" og tar vennene mindre for gitt.

Det er mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finnes ikke kranglete - håpløs på å krangle, konfliktsky til tusen. Eier ikke konkurranseinstingt og i det heletatt. :lol: Har en eldre bror. Bonden er lik, han har mer konkurranseinstinkt enn meg, men krangling kan han ikke, han har to eldre søstre. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi kan ikke akkurat se alle personlighetstrekk opp mot søskenstatus heller. Søskenstatus er jo en så liten del av et menneske sånn isolert sett.

Det er heldigvis ganske så etablert at enebarnstereotypene er myter og ingenting annet. :)

Man må bare gjøre det som er riktig for en selv, det er en crapshoot hva som er heldigst for det individuelle barnet, og man vil uansett aldri kunne vite. Det er et valg man tar etter beste evne og egen trivsel, og sånn må det være.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg jammen meg jeg har greit kontroll på kofferten som skal være med på sykehus. Mangler noen småting som toalettsaker til bonden, og litt sånt. Så det får havne på en liste. Ser jeg mangler ytterklær til knøttet faktisk. Men hvor mye trenger man egentlig på tur hjem i august liksom? Mente jeg hadde kjøpt en lue, men den finner jeg ikke igjen, så det får jeg kjøpe noen av uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig enebarn er mindre kranglete, men om det er fordi de ikke tørr ta konflinktene så vet jeg ikke om det er positivt. Jeg ser ikke på meg selv om kranglete, men jeg er glad jeg kan ta en diskusjon når det er nødvendig.

Da tror jeg jammen meg jeg har greit kontroll på kofferten som skal være med på sykehus. Mangler noen småting som toalettsaker til bonden, og litt sånt. Så det får havne på en liste. Ser jeg mangler ytterklær til knøttet faktisk. Men hvor mye trenger man egentlig på tur hjem i august liksom? Mente jeg hadde kjøpt en lue, men den finner jeg ikke igjen, så det får jeg kjøpe noen av uansett.

Tja, jeg har ikke hatt så liten baby på sommern, men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en langermet body (sommerull om du har, kanskje?), strømpebukse og en tynn lue som dekker ørene. Ta heller med deg et godt pledd du kan pakke henne inn i og legge over henne om du føler behov for det. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jo du på et kaldt sted, så du trenger sikkert yttertøy i august :P Jeg skjønner meg ikke på luestørrelser. Noen merker bruker størrelser etter cm rundt hodet, andre bruker størrelsen etter lengden på barnet, men noen står det bare alder på barnet. Jeg kjøpte en lue i sommerull (?) som vi skulle bruke på vei hjem fra sykehuset... Den var kjempeliten og så ut som en kalott, enda størrelsen tilsvarte hodeomkretsen hennes :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, nå begeynner jeg å glede meg til sonenfødsler igjen!

Jeg savner faktisk litt å være gravid. Spenningen, ventingen, bevegelsene inni deg <3 Ting blir litt foherlighet i etterkant for guri så lei jeg var på slutten med Magnus (sindre rakk jeg aldri å bli lei, fikk jo aldri stor mage en gang!)
Pakke sykehusbaggen ja. DET syntes jeg var morsomt! Sidn jeg ikke hadde med en eneste ting når jeg født Sindre (hverken ny underbukse, kamera eller NOE, jeg trodde jo ikke jeg skulle føde i uke 33). Stod den klar i gangen i 3 mnd før Magnus kom :P

Jeg ser her at gutta -med 2 år og 6 dager mellom seg- har umåtelig glede av hverandre. De sover sammen, leker sammen og er sammen konstant! Det er krangling også selvsagt, men mest "godmodig". I det siste hører ofte en liten 2-åring furte "Jeg sier det!" før han prompt går og forteller meg at storebror har tatt sin egen lekebil kan faktisk være ganske sjarmerende e.a. (Mest sjarmerende er det fordi han er så vesle-voksen, og får slike herlige uttrykk, og har en så utrolig søt talemåte at uansett hva det er blir man sjarmert. Iallefall jeg).
Mest praktisk med denne aldersforskjellen (med to Novembergutter) er at ALT kan arves. Stakkars Magnuss får svært lite nytt tøy. Med en gang det er antydningen lite til Sindre kan det legges rett over til Magnhus og passer han perfekt. Superb!Han protesterer sikkert etterhvert, og da sdkal han vel også få sitt eget, men enn så lenge funker det utmerket.


  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jo du på et kaldt sted, så du trenger sikkert yttertøy i august :P Jeg skjønner meg ikke på luestørrelser. Noen merker bruker størrelser etter cm rundt hodet, andre bruker størrelsen etter lengden på barnet, men noen står det bare alder på barnet. Jeg kjøpte en lue i sommerull (?) som vi skulle bruke på vei hjem fra sykehuset... Den var kjempeliten og så ut som en kalott, enda størrelsen tilsvarte hodeomkretsen hennes :icon_confused:

Jeg glemte helt at det er kaldt der Raksha bor :lol: Da KAN jo en tynn ulldress/dress være fint i tillegg (noe hjemmestrikka, Rak?) om det er kaldt. Ellers så har jeg en baby som alltid har vært varm av seg, så vi har aldri kledd mye på henne..

Luer kjøper jeg ikke uten å ha med babyen så vi kan prøve på - for ja, størrelsene er håpløse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at jeg føler meg skikkelig skikkelig ferdig med småunger, så tar jeg meg i å ønske at de var det fortsatt innimellom. Ting var ****** mye enklere da :(

Ja, det meste var mye enklere...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg jammen meg jeg har greit kontroll på kofferten som skal være med på sykehus. Mangler noen småting som toalettsaker til bonden, og litt sånt. Så det får havne på en liste. Ser jeg mangler ytterklær til knøttet faktisk. Men hvor mye trenger man egentlig på tur hjem i august liksom? Mente jeg hadde kjøpt en lue, men den finner jeg ikke igjen, så det får jeg kjøpe noen av uansett.

Du får masse yttertøy av meg :aww: Maaaange dresser. Og noen veldig gode ull/silke tynne luer, og noen litt tykkere strikket i sånn babyull og sånt :) !

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får masse yttertøy av meg :aww: Maaaange dresser. Og noen veldig gode ull/silke tynne luer, og noen litt tykkere strikket i sånn babyull og sånt :) !

Ååh supert, tusen takk :D Har ikke så mye annet heller, men så liksom at jeg overhodet ikke har noe som helst yttertøy.

Mulig enebarn er mindre kranglete, men om det er fordi de ikke tørr ta konflinktene så vet jeg ikke om det er positivt. Jeg ser ikke på meg selv om kranglete, men jeg er glad jeg kan ta en diskusjon når det er nødvendig.

Tja, jeg har ikke hatt så liten baby på sommern, men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en langermet body (sommerull om du har, kanskje?), strømpebukse og en tynn lue som dekker ørene. Ta heller med deg et godt pledd du kan pakke henne inn i og legge over henne om du føler behov for det. :)

Pakket et par bodyer med armer, to strøpebukser, to bukser og to helsetepper (tre timers kjøretur, må vel regne med minst et skift :lol: ) Så får vi se om jeg rekker å få tingene fra lill før hun kommer. Eller om vi spurthandler noen luer. og eventuelt en tynn jakke.

Charleen: :lol: Sant, kan være kaldt, men kan også være full sommer - håpløst å vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første av 5 barnefrie dager og jeg savner kjeften hans allerede.

Det er det rare med barn, man blir nesten litt machoistisk... Når han er her driver han meg til vanvidd med kjeften sin, når han er borte blir det fryktelig stille og nesten kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, nå begeynner jeg å glede meg til sonenfødsler igjen!

Jeg savner faktisk litt å være gravid. Spenningen, ventingen, bevegelsene inni deg <3 Ting blir litt foherlighet i etterkant for guri så lei jeg var på slutten med Magnus (sindre rakk jeg aldri å bli lei, fikk jo aldri stor mage en gang!)

Pakke sykehusbaggen ja. DET syntes jeg var morsomt! Sidn jeg ikke hadde med en eneste ting når jeg født Sindre (hverken ny underbukse, kamera eller NOE, jeg trodde jo ikke jeg skulle føde i uke 33). Stod den klar i gangen i 3 mnd før Magnus kom :P

Jeg ser her at gutta -med 2 år og 6 dager mellom seg- har umåtelig glede av hverandre. De sover sammen, leker sammen og er sammen konstant! Det er krangling også selvsagt, men mest "godmodig". I det siste hører ofte en liten 2-åring furte "Jeg sier det!" før han prompt går og forteller meg at storebror har tatt sin egen lekebil kan faktisk være ganske sjarmerende e.a. (Mest sjarmerende er det fordi han er så vesle-voksen, og får slike herlige uttrykk, og har en så utrolig søt talemåte at uansett hva det er blir man sjarmert. Iallefall jeg).

Mest praktisk med denne aldersforskjellen (med to Novembergutter) er at ALT kan arves. Stakkars Magnuss får svært lite nytt tøy. Med en gang det er antydningen lite til Sindre kan det legges rett over til Magnhus og passer han perfekt. Superb!Han protesterer sikkert etterhvert, og da sdkal han vel også få sitt eget, men enn så lenge funker det utmerket.

Utrolig praktisk å få barn født på samme tid! Det var lurt :) Kanskje jeg burde prøve på det samme :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...