Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

går det ikke ann å bytte om hun er for aktiv for gruppa?

Jeg håper det? Tingen er jo at barnehager har jo bare så og så mange plasser de har lov til å fylle, og barnehagen er jo stappa, så å bytte henne over om det ikke fungerer blir jo ikke så lett da. Itillegg tenker jeg jo at da blir det veldig mange byttinger og forandringer av hverdagen til ei lita 2 år gammel jente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Takk for mange klemmer :) Det går veldig bra altså :) Vi er enige om ting og vi vet hvordan vi skal ha det heldigvis :)

Samlivsbrudd trenger slett ikke å være så grusomt! Hvis begge ser at forholdet har gått fra kjæresteforhold til kompisforhold, så kan det gå helt greit. (Har nettopp gått gjennom det samme, men vi hadde ikke felles barn så det blir jo litt annerledes). Lykke til videre! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlivsbrudd trenger slett ikke å være så grusomt! Hvis begge ser at forholdet har gått fra kjæresteforhold til kompisforhold, så kan det gå helt greit. (Har nettopp gått gjennom det samme, men vi hadde ikke felles barn så det blir jo litt annerledes). Lykke til videre! :flowers:

har fått noe reaksjoner på det at vi ikke krangler :P eller vi irriterte oss over hverandre før han fikk flyttet ut, men ingen krangling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke på intelligens som et automatisk stempel av vellykkethet, det er ikke noe jeg higer etter sånn sett. Jeg driter litt i om guttungen er smartere enn gjennomsnittet eller ikke, om han studerer på universitet eller går fagskole og slike ting. Jeg håper han ender opp som et trygt og empatisk menneske som trives i livet sitt, alt annet er ikke så viktig. :)

Huff, så kjipt med sånne ting man må gjennom. Om du har lyst til å fortelle hva som har skjedd så er vi her for deg. :hug:

Lykke til! Håper dere kommer fram til en ordning som alle er fornøyde med.

Må bare svare litt på denne. Helsesøster reagerte jo på A på 2 års kontrollen og sa rett ut at han viste enkelte symptomer på å være såkalt begavet.(tilmed tidlig selvbestemt bleiekutt er visst et "symptom")

Det var ikke akkurat rosemaling, det var en advarsel. Hun fortalte at barn som er begavet oftere faller utenom sosialt, sliter med selvbildet, faller ut av skolen, blir kriminelle etc etc.. Seriøst: heller en kloakktømmer som er lykkelig enn en depressiv nerd.

Hun sa sikkert noe positivt også, men det festet seg liksom ikke :lol:

Han kan testes allerede, men både vi og damen mener at det ikke er noen vits på så små. Helt ærlig vet jeg ikke hva det skulle være godt for annet enn at det finnes faktisk støttegrupper for foreldre med begavede barn.

Men som sagt :magefølelsen min sier at han er innenfor normalen, og jeg stoler mer på den enn tester og helsesøster. .

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå JA! Det er akkurat det jeg har tenkt :lol: At det må ha vært min feil, at han sover så mye fordi jeg ikke ga han nok nærhet i starten som gjorde at han ble apatisk og ga opp å kommunisere om behovene sine :lol: Å så godt å lese dette altså.

Bor 15 min unna Grue om du vet hvor det er, så Elverum er piece of cake! Alt for å slippe å kjøre i oslo :lol: (og dette er jo nærmere :D )

Får utrolig god støtte og hjelp her inne føler jeg. Helt oppriktig :heart:

Masse lykke til idag Maren!

Det er helt rart. Sophia var jo også en sovebaby, hun våknet jo når hun ble 10 mnd og vært veldig våken og aktiv siden men fortsatt så ligger det jo bekymringene der mot Jaran :lol: Nytt barn gamle og nye bekymringer :aww: Er jo ikke sånn at jeg ligger våken og tenker på det altså :P

Uthevet: Åh, den kan godt få bli repetert! Noen ganger, når det står på som værst, er det greit å huske på at de nettopp kommuniserer et behov. Om det blir for masse av det høres det jo bare ut som pointless vræling...

Altså, Grue? Det er jo rett nedi her det :P Eller, jeg bor på Rena, så litt i andre retningen, men alikvel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Jeg giftet meg når sophia var 1 år og 8 mnd... Og hadde en fin tanke om at sophia ville gå opp gulvet foran meg og greier :D As if. Hun hadde virkelig ikke tenkt til å gå opp der, det var jo så mange spennnede salmebøker å lese isteden...

Vi hadde noen rosa drømmer om sånt FØR hun ble født, men ble fort mer realistiske :P Barnevaktene har beskjed om at så fort hun blir bittelitt misfornøyd skal hun få lov til å gå ut på tur i vogna, eller til et sånt "lekerom" de har bakerst. Kan godt hende hun syns det er skummelt med stort rom og orgelmusikk også, så jeg har ingen store tanker om deltagelse for hennes del, heller ikke i selskapet etterpå. Det eneste jeg skal prøve å få gjennomført med henne er et bilde sammen med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet frem til at det er på høy tid at A blir med på teltur med fisking denne sommeren, og da melder det seg noen praktiske spørsmål. Egen sovepose eller dele med meg? Egen fiskestang? Han klarer ikke kaste, så det må bli med dupp i såfall. Vi reddet ca 50 meitemark som "ikke måtte dø!!!" etter at vi hadde et lite såpebad på plenen, så mark som agn utgår nok... Noen som har tatt med avkommet på telt/fisketur som har noen obs obs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente meg igjen :lol:

http://relativtunge.blogspot.no/2013/03/myte-6-hvis-ikke-babyen-din-tar-smokk.html

(Nå er ikke puppen så spennende lenger da, og hun har funnet en rangle å putte i gapet istedet. Det er nesten litt rart for i starten var jeg jo lei og fortvilet over å ha mistet all frihet, og nå savner jeg jo det lille trollet som bodde på fanget :wub: - og har til tider (sluttet med det etter ammepoliklinikken) forsøkt å tvangsfôre henne! :lol: Herlighet så rart det er å være mamma. :teehe: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente meg igjen :lol:

http://relativtunge.blogspot.no/2013/03/myte-6-hvis-ikke-babyen-din-tar-smokk.html

(Nå er ikke puppen så spennende lenger da, og hun har funnet en rangle å putte i gapet istedet. Det er nesten litt rart for i starten var jeg jo lei og fortvilet over å ha mistet all frihet, og nå savner jeg jo det lille trollet som bodde på fanget :wub: - og har til tider (sluttet med det etter ammepoliklinikken) forsøkt å tvangsfôre henne! :lol: Herlighet så rart det er å være mamma. :teehe: )

Jeg savner faktisk ammingen, det hadde jeg aldri trodd når det sto på som verst :lol:

Det er rart å være mamma, jeg synes fortsatt det er merkelig å si "Hei, det er mammaen til Ask" når jeg ringer barnehage. ..

A synger hele dagen, og ENDELIG klarte jeg å få filmet uten "Mamma, hva gjør du?". Han var farlig nære..

Vet ikke om jeg klarer linke, men her er (forhåpentligvis) altså sangen som går heeele forbanna tiden for øyeblikket. Barnehagen burde få bot for å lære han den sangen, jeg er møkk lei..

Endret av SoppenCamilla
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtet gikk bra og vi har en klar plan over hvordan vi vil ha det :) nå mangler bare flytte papirer til nav så jeg får mer støtte

Så bra :) Ingenting er bedre enn en tydelig plan. Jeg har erfart at jo mer man får skrivd ned på kontrakten jo bedre. Jeg og min x oppfatter i hvertfall ting veldig forskjellig.

Økonomisk er alenemorrollen lite å trakte etter desverre,. Man får en del støtte, men det er ikke i nærheten av å ta igjen for en tapt arbeidsinntekt. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meklingsmøte i dag da. Så får vi hvordan det går.

:hug:

Idag er forøvrig en veldig god-ikkedrittunge dag! Takk for alle trøsten og velmente ord igår Mari det hjalp :flower: Hun vekket meg med å stryke meg på kinnet og hviske "maaammman min... Våååkne" og vi lå lenge i sengen og snakket. Hun har en veldig fin morgen :ahappy:

Barnehagen skal på åpen gård idag og jeg kjører selv frem og tilbake kontra at hun får sitte på sete i minibussen deres. Jeg vet bestyreren ser på meg som hysterisk men det får bare være...

Edit;

Sophia skal forresten bytte barnehage den 3 juni, til en 4 min unna kontra 20 min.. Det blir godt. Men det eneste jeg er litt usikker på er at hun nå skal gå i en avdeling for 0-2 år kontra hun går nå 2-4 år... Jeg vet ikke helt hvordan det kommer til å gå og er redd hun kommer til å kjede seg veldig mye? Ser på planen deres hva de fyller dagene med, og jeg synes det er lite uteaktiviteter og mye rolig inneaktiviteter...Hun er jo nå vandt med å leke med de større barna da alle på avdelingen hun går på nå er 1 år eldre enn henne og det har jo fungert så utrolig bra.

Kjenner jeg blir litt usikker, magefølelsen min sier hun kommer til å kjede seg mye og utreagere på at hun ikke får brukt seg nok..

I bhg der jeg jobber har vi noen eldre barn på småbarnsavdelingen, de får være mye ute sammen med de store barna, mens de minste er inne :) Kanskje det er sånn i den nye til Soph? Vi deler oss også mye opp, avdelingen jeg jobber på er barn fra 0-3 og vi er fire voksne :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående de "rike" alenemødrene. For Ia fikk jeg på det meste ca 1900,- til sammen med barnetrygd og bidrag som en raus erstatning for en fars inntekt (Trakk fra barnetrygd for èn for det får alle) :lol: Det er virkelig et hån mot oss som jobber fullt og har absolutt alt ansvar for barna alene. Først nå har jeg råd til å kjøpe leilighet og nå er jo den siste på vei ut av redet. De store tenåringene er jo gjerne på det dyreste når den lille slanten man får når de er barn, opphører aldeles. Har det bra vi, men det er ikke takket være det offentlige på noen måte. Ikke noen andre heller, for den del :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker veldig godt hvordan det var å stå på butikken å ha råd til enten et brød og en pose gulrøtter, eller dopapir og havregryn. :lol: Jeg er så glad for at jeg bodde på studentby på den tiden. Vi var fattige studenter alle sammen, lånte hundrelapper av hverandre, arvet klær av hverandre og hadde det i grunnen helt ok. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Jeg giftet meg når sophia var 1 år og 8 mnd... Og hadde en fin tanke om at sophia ville gå opp gulvet foran meg og greier :D As if. Hun hadde virkelig ikke tenkt til å gå opp der, det var jo så mange spennnede salmebøker å lese isteden...

Å så godt å høre at flere har hatt det sånn! Det har vært en krig å ha på seg jakke til tider, og sokker trenger man da virkelig ikke! (Med mindre de er rosa med hjerter. Vi har nå 15 par rosa sokker med hjerter så morgenen blir litt enklere for meg..)

Ååå JA! Det er akkurat det jeg har tenkt :lol: At det må ha vært min feil, at han sover så mye fordi jeg ikke ga han nok nærhet i starten som gjorde at han ble apatisk og ga opp å kommunisere om behovene sine :lol: Å så godt å lese dette altså.

Bor 15 min unna Grue om du vet hvor det er, så Elverum er piece of cake! Alt for å slippe å kjøre i oslo :lol: (og dette er jo nærmere :D )

Får utrolig god støtte og hjelp her inne føler jeg. Helt oppriktig :heart:

Masse lykke til idag Maren!

Det er helt rart. Sophia var jo også en sovebaby, hun våknet jo når hun ble 10 mnd og vært veldig våken og aktiv siden men fortsatt så ligger det jo bekymringene der mot Jaran :lol: Nytt barn gamle og nye bekymringer :aww: Er jo ikke sånn at jeg ligger våken og tenker på det altså :P

Så snålt at slike mammabekymringer er såpass ensartede, og likevel hører man ikke om dem før man forteller åpent om hva man har tenkt og følt :) H har "våknet" for fullt nå, og det er altså en heftig berg og dalbane med vilje og påfunn og humørsvingninger i den ungen :lol: Hun legger seg klokka 19 og sover til alt fra 4.30 til 6.30, og sover max 2 timer i en dupp på dagen. Resten av tida er det full fart!

Forøvrig, hvor ble det av babyen min? Denne lille rampejenta med glimt i øyet, et smil som lyser opp hele verden, som gir verdens deiligste klemmer og susser, som elsker å klappe bikjene og klemme kosedyrene, som stadig vekk gjør ting vi ikke forstår hvordan hun har lært, hvor kom hun fra? Himmel og hav så fort det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, hvor ble det av babyen min? Denne lille rampejenta med glimt i øyet, et smil som lyser opp hele verden, som gir verdens deiligste klemmer og susser, som elsker å klappe bikjene og klemme kosedyrene, som stadig vekk gjør ting vi ikke forstår hvordan hun har lært, hvor kom hun fra? Himmel og hav så fort det går.

Åh :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen berolige meg med at svangerskapdiabetes ikke er verdens undergang? Skal på glucosebelastning på tirsdag og gruer meg noe helt absurd. Ikke til testen, får møte kl 11.15 med kvalmestillende innabords, men gruer meg til resultatet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen berolige meg med at svangerskapdiabetes ikke er verdens undergang? Skal på glucosebelastning på tirsdag og gruer meg noe helt absurd. Ikke til testen, får møte kl 11.15 med kvalmestillende innabords, men gruer meg til resultatet...

Diabetes er ikke verdens undergang selv utenom graviditet :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diabetes er ikke verdens undergang selv utenom graviditet :)

Neei, vet jo det - kan jeg låne deg som kostholdekspert om det blir aktuelt? Eneste jeg finner er at man skal over på diabeteskost, og diabetikerne her i huset er ufattelig dårlige på sånt. :aww: Er ikke "redd" for meg, men vil jo ikke at baby skal få noe problemer pga det... .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, vet jo det - kan jeg låne deg som kostholdekspert om det blir aktuelt? Eneste jeg finner er at man skal over på diabeteskost, og diabetikerne her i huset er ufattelig dårlige på sånt. :aww: Er ikke "redd" for meg, men vil jo ikke at baby skal få noe problemer pga det... .

Det kan du! Ikke at jeg alltid er så nøye på hva jeg spiser heller men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...