Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

Skrevet
Fysøren her i England er de fortsatt skikkelige konservative! Jeg var på sånn staselig middag med jobben i helgen, og under en av talene kommer en fersk mamma og setter seg ved bordet mitt med nøstet på armen. "så sprekt at hun drar ut, og så godt hun ser ut!" Tenkte jeg, og tenkte ikke over at hun ammet engang. Gjett om det var dagens snakkis på jobben da! "Maken til vulgæritet, sånn gjør man da ikke, get a room!" :lol: Jeg prøvde forsiktig å si at jeg trodde verden var litt mer liberal, at man i norge ammer overalt, men det falt ikke i god gjord, sånn var det IKKE i storbritannia :lol:

Så litt på det TLC programmet med Johanna, prosjekt baby. Hun er jo gift med en amerikaner, og han mente at hun ikke trengte å amme utenfor husets 4 vegger :P

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet
Jeg har sagt til Soelvd at "første mann som føder får en valp", så nå er det bare å sette igang!

Er jo verre enn å vente på valper dette jo!

JEG SKAL FØDE FØR DERE ALLE! For jeg fikk nettopp en veldig god grunn :lol:

Æsj, RTL var raskere enn meg :P

I'm in! På en annen side, to timers tråkking i scooterspor i skogen har ikke gitt meg en ussel kynner engang..

Men du tar hunder i innbytte eller RTL? Sjarmerende 2 årig hanne går under navnet Hormonella (så sjarmerende skrullete det går an å bli altså...), jeg avleverer hos deg og plukker opp valp? Ja?

Skrevet
I'm in! På en annen side, to timers tråkking i scooterspor i skogen har ikke gitt meg en ussel kynner engang..

Men du tar hunder i innbytte eller RTL? Sjarmerende 2 årig hanne går under navnet Hormonella (så sjarmerende skrullete det går an å bli altså...), jeg avleverer hos deg og plukker opp valp? Ja?

Ikke en kynner en gang? Hahahaha, du hakke sjans! (Nå kommer monster-elsker-konkurranser-soelvd :lol: ).

• Like 2
Skrevet

Seff! Eller... vent, kan vi ikke bytte hormo og homonella hunder da? Du får de to på 11 mnd uten ører å uten frykt, så tar jeg din hormonella? Jah? Goooood :D

Ikke en kynner en gang? Hahahaha, du hakke sjans! (Nå kommer monster-elsker-konkurranser-soelvd :lol: ).

*heia heia*

Skrevet

Du snakker med ei som er utstyrt med over gjennomsnittlig konkurranseinstinkt, so you're on bitch! :D

Skrevet
Du snakker med ei som er utstyrt med over gjennomsnittlig konkurranseinstinkt, so you're on bitch! :D

(Puh, var redd jeg var litt freidig der, men på den andre siden er vi jo alle i samme vente-båt :P )

GOOD! :twisted:

Skrevet
Seff! Eller... vent, kan vi ikke bytte hormo og homonella hunder da? Du får de to på 11 mnd uten ører å uten frykt, så tar jeg din hormonella? Jah? Goooood :D

*heia heia*

VALP I said! (jeg nekter neste pubertet da de kommer med uten ører og MED frykt, skruller helle gjengen...).

(Puh, var redd jeg var litt freidig der, men på den andre siden er vi jo alle i samme vente-båt :P )

GOOD! :twisted:

Noen har vel kommet seg litt lengre fra land i den vente-båten enn andre, men jeg jobber med saken! :D

Skrevet
Noen har vel kommet seg litt lengre fra land i den vente-båten enn andre, men jeg jobber med saken! :D

I dag har det vært superrolig. Så jeg tror ikke jeg ville tatt de tulleriene som noe klart tegn lenger :P Ertekrok i magen min!

Skrevet

Jeg skal føde på torsdag ifølge bror.

Fredag ifølge Soelvd, Øivind og mamma.
Lørdag under MGP finalen ifølge Whoopsis. ( :lol: )
Og søndag ifølge svigermor.

Noen fler som vil gjette? :P

Jeg er ihvertfall ganske forventningsfull med tanke på helgen nå! :ahappy:

Skrevet
Jeg skal føde på torsdag i følge bror.

Fredag i følge Soelvd, Øivind og mamma.

Og Søndag i følge Svigermor.

Hva sier Lill? Lill vet :P

• Like 2
Skrevet

Lørdag under MGP finalen i følge Whoopsis. ( :lol: )

Neste onsdag. :aww:

Skrevet

Lørdag under MGP finalen i følge Whoopsis. ( :lol: )

:lol: Må jeg dele æren med SÅ mange? *Furt*

Her har jeg egentlig bare fått beskjed om når det passer. For mamma passer det best NÅ, for det er meldt fint vær over fjellet til helgen. Svigemor ser helst at det blir rett før neste helg. Mens sjefen til mannen helst ser at jeg venter helt ut neste uke :lol:

Det er forresten 40% på kid på endel babyting. Babyhåndklær, kluter, noen sengetøy, etc. :)

Skrevet
Neste onsdag. :aww:

:o:lol:

Den var litt mer 'far out' men fortsatt før igangsettingsfristen, så det er greit under tvil. :aww:

Edit: Og Lill må komme å si noe hvis det stemmer!

Skrevet
Raska på, da :lol: Hva somler du sånn med, egentlig?

:lol: De som kan det mener at bebis ikke er klar på leeenge enda...

Skrevet
:lol: De som kan det mener at bebis ikke er klar på leeenge enda...

De sier så mye rart disse fagfolkene. Om noen år ler vi av alle som gikk 9 mnd gravide - når man kunne sluppet unna med 3. :P

• Like 3
Skrevet
Jeg skal føde på torsdag ifølge bror.

Fredag ifølge Soelvd, Øivind og mamma.

Og søndag ifølge svigermor.

Lørdag, for det er bursdagen min :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...