Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Recommended Posts

Skrevet

min er ikke trassig når han er syk, han er fryktelig snørrete og hostete nå, og han har humøret på topp :)

*Marianne* : skal selvfølgelig si ifra hvordan det går, neste uke tenkte jeg vi skal dra å handle ull tøy og sånt til pjokken :)

Ask er heller ikke trassig når han er syk , men når JEG er syk derimot :-P Snørr og hoste er en del av barndommen , det er normaltilstand for barnehagebarn har jeg inntrykk av hehe..

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Skrevet

For en fin tråd :ahappy:

Mitt lille gull er lagt for natta. Har knuget henne litt ekstra ikveld, det er vondt å høre nyhetene om Sigrid synes jeg. Det meste går liksom litt mer inn på meg nå etter jeg ble mamma..

Skrevet

Jeg er glad jeg har en pappa jeg kan slenge henne til om jeg er syk og lukke døren på soverommet mitt :lol:

Ikke ofte jeg savner en pappa her , men når jeg måtte opp og skifte sengetøy kl 04 i natt med feber og en gutt som trengte superblid mamma var det litt savnet ja. Og alle de gangene i dag han ikke har fått bestemt seg for noe , men absolutt ikke vil noe av det jeg har foreslått. Han er verdens greieste gutt bortsett fra når jeg er syk eller sliten :-P

• Like 2
Skrevet

For en fin tråd :ahappy:

Mitt lille gull er lagt for natta. Har knuget henne litt ekstra ikveld, det er vondt å høre nyhetene om Sigrid synes jeg. Det meste går liksom litt mer inn på meg nå etter jeg ble mamma..

Jeg har også kost litt ekstra i kveld. Man tenker plutselig sånn "hva om jeg var den mamman?"... Morsinnstinkt går jeg ut fra;) Rart når man er ny med sånt;)

• Like 1
Skrevet

Kooooselig tråd og definitivt nødvendig - chatten ble jo sånn jeg så for meg kvinneguiden-chatten hadde vært om den hadde eksistert :lol:

Jeg er KJEMPEverpesjuk og hurrahurra også gravid. Dessverre er det noe dritt for tiden og jeg kjenner behovet for å klage. :lol: I natt var jeg våken fra tolv til sju pga kvalme og sure oppstøt. Håper det blir hyggeligere å være oppe for babyen.

MEN, jeg har definitivt godt med mot for tiden, for på torsdag skal vi på ultralyd :bananas: Da er vi 16+4 på vei og håper veeeeldig på å se kjønn.

Noen som vil tippe kjønn? Magefølelsen min sier gutt, jeg ser ikke for meg noe annet. Mannen ser ikke for seg noe annet enn jente. Ironisk nok håper jeg piiittelitt mer på jente og han piiittelitt mer på gutt. Så vi blir uansett fornøyde, enten fordi vi fikk rett eller fordi vi får kjønnet vi håper mest på :lol:

• Like 2
Skrevet

Jeg er KJEMPEverpesjuk og hurrahurra også gravid. Dessverre er det noe dritt for tiden og jeg kjenner behovet for å klage. :lol: I natt var jeg våken fra tolv til sju pga kvalme og sure oppstøt

Gratulerer!

Kjenner til det der... Jeg var sånn hele svangerskapet;) Håper for din del det sluttet snart, men det gode er at man glemmer det så fort babyen kommer ut:) Jeg tipper jente! (når jeg var der du er nå tippet min svigermor at det var jente. Hun følte det bare liksom. Så jeg tippet gutt, på trass. Men det ble jente:) Så nå tipper jeg jente;)

Skrevet

Hmm... fikk en jentefølelse jeg altså

Min svigesøster sjekka en eller annen kinesisk kalender hun er overbevist om at stemmer. Den sa 97% sjans for jente eller noe sånt :P

Skrevet

Kjenner til det der... Jeg var sånn hele svangerskapet;) Håper for din del det sluttet snart, men det gode er at man glemmer det så fort babyen kommer ut:) Jeg tipper jente! (når jeg var der du er nå tippet min svigermor at det var jente. Hun følte det bare liksom. Så jeg tippet gutt, på trass. Men det ble jente:) Så nå tipper jeg jente;)

All medfølelse til deg altså, jeg hater det der. Jeg håååper jeg har rett i at de sure oppstøtene kom i kombo med at jeg drakk to glass juice litt vel fort rett før sengetid - ikke en vane jeg pleier å ha, men i går fikk jeg litt appelsin-kick :lol:

I grunn tenker jeg at så lenge det kun er en kan det være hva det vil :lol:

Skrevet

Spis heller litt agurk før sengetid. Mer magevennlig enn appelsinjuice.

Aner ikke hva jeg tenkte på, vet jo jeg har blitt småkvalm av appelsinjuice før og har nesten kuttet det ut. Har i alle fall lært :lol: Takk for tips :)

Skrevet
"For oss småbarnsmødre, verpesjuke, trøtte tenåringsmødre og frustrerte fedre"...er ingen av delene, men faktisk straks 33 uker gravid :shocked: Veldig utålmodig (gravid er dritkjedelig) og spent på hvem han er, enkelt og greit!

Du er velkommen uansett ;)

Sent from my GT-I9100

• Like 1
Skrevet

jeg har en baby i hus! Hun sutrer hvis hun ikke får nok oppmerksomhet, orker ikke gå fort eller mer enn noen hundre meter, hun grynter og klager hvis det er noe som ikke passer, hun kommer seg ikke opp eller ned av trapper selv, heller ikke opp i sofaen, hun krever underholdning så og si hele tiden utenom når hun sover.... og ja det er en HUND! heldigvis ikke min...

Men sånn seriøst så er dette en farlig, farlig tråd for jeg har alt for lyst på baby. Har vært verpesyk i alt for lang tid men det er gjerne en fordel å bli ferdig med utdannelse, ha en plass å bo, grei økonomi, ikke minst være frisk og en mann burde enn vell ha også først :) Dårlig tid har jeg vell ikke siden jeg er så ung men verpesyk er jeg for det om :)

Skrevet

Min svigesøster sjekka en eller annen kinesisk kalender hun er overbevist om at stemmer. Den sa 97% sjans for jente eller noe sånt :P

sjekket også en sånn kalender, og den sa at jeg også kom til å få jente :P *titter ned på verdens nydeligste lille GUTT som leker med seg selv på gulvet :wub: *

• Like 1
Skrevet

Noen som vil tippe kjønn? Magefølelsen min sier gutt, jeg ser ikke for meg noe annet. Mannen ser ikke for seg noe annet enn jente. Ironisk nok håper jeg piiittelitt mer på jente og han piiittelitt mer på gutt. Så vi blir uansett fornøyde, enten fordi vi fikk rett eller fordi vi får kjønnet vi håper mest på :lol:

Jeg tror også jente!

Jeg har skikkelig delt her, noen dager tror jeg at jeg får gutt, andre jente. Jeg "håper" på jente, av den enkle grunn til at da slipper vi å krangle om navn og har ALT :lol: Men blir det gutt så får jo jeg bare mer grunn til å shoppe :lol:

Skrevet

Nå er vi på vei til vei til verdens beste helsesøster for å ta verdens værste vaksine. Syns det var helt forferdelig forrige gang (sånn gråting går som spyd inn i et mammahjerte), men jeg håper jeg er herdet nå... Hun som ligger i vogna er ivertfall storfornøyd nå:)

Og til dere verpesyke; det er BARE å glede seg;) uansett slit man må igjennom (for akkurat det vet jeg litt om) så er det så fint... Bra man er laget med noen hormoner som gjør at man tåler mye i den situasjonen...

• Like 3
Skrevet

sjekket også en sånn kalender, og den sa at jeg også kom til å få jente :P *titter ned på verdens nydeligste lille GUTT som leker med seg selv på gulvet :wub: *

Hæ? Prøver du å si de ikke er pålitelige? Svigesøster sa det er det mest pålitelige man får tak i av sånt, jo..

Jeg tror også jente!

Jeg har skikkelig delt her, noen dager tror jeg at jeg får gutt, andre jente. Jeg "håper" på jente, av den enkle grunn til at da slipper vi å krangle om navn og har ALT :lol: Men blir det gutt så får jo jeg bare mer grunn til å shoppe :lol:

Sonen har i alle fall vært relativt enige om jente :lol: Håper du mer på jente siden du har jente fra før eller kan det like godt være gutt for din del, sånn sett? Synes ofte det er sånn at de som har gutt vil ha en gutt til og de som har jente vil ha en jente til. :)

Nå er vi på vei til vei til verdens beste helsesøster for å ta verdens værste vaksine. Syns det var helt forferdelig forrige gang (sånn gråting går som spyd inn i et mammahjerte), men jeg håper jeg er herdet nå... Hun som ligger i vogna er ivertfall storfornøyd nå :)

Og til dere verpesyke; det er BARE å glede seg;) uansett slit man må igjennom (for akkurat det vet jeg litt om) så er det så fint... Bra man er laget med noen hormoner som gjør at man tåler mye i den situasjonen...

Håper det gikk bra! Jeg får helt forferdelig vondt i hjertet mitt om bikkja skal på noe småubehagelig, tørr ikke tenke på hvordan det er når veslejenta må ta vaksine. Gjør hormoner at man tåler mer? Hittil har jeg bare opplevd det motsatte. I går grein jeg fordi mannen kom med juice til meg i feil type glass :lol:

Skrevet

Hæ? Prøver du å si de ikke er pålitelige? Svigesøster sa det er det mest pålitelige man får tak i av sånt, jo..

Sonen har i alle fall vært relativt enige om jente :lol: Håper du mer på jente siden du har jente fra før eller kan det like godt være gutt for din del, sånn sett? Synes ofte det er sånn at de som har gutt vil ha en gutt til og de som har jente vil ha en jente til. :)

Håper det gikk bra! Jeg får helt forferdelig vondt i hjertet mitt om bikkja skal på noe småubehagelig, tørr ikke tenke på hvordan det er når veslejenta må ta vaksine. Gjør hormoner at man tåler mer? Hittil har jeg bare opplevd det motsatte. I går grein jeg fordi mannen kom med juice til meg i feil type glass :lol:

Man tåler mye mindre er min erfaring, som sender pappaen avgårde på alt sånt...

Jeg har virkelig ikke noe preferanser. Fordi jeg har alltid drømt om ei jente, og har fått lille jenten min og tenker at om vi får en gutt er vi råheldige og har en av hver... Får vi ei jente til får jeg brukt favorittnavnet mitt og har masse fine små rosa klær som er lite brukt til å bruke på nytt :)

Skrevet

I går grein jeg fordi mannen kom med juice til meg i feil type glass :lol:

Haha er tøft å være mann da gitt :P

Og så ler jeg litt av meg at jeg følger me i tråden. For jeg er egentlig ikke verpesjuk, gravid eller har barn :-P men det er koselig me barn da ^_^

Sent from my GT-I9100

Skrevet

Så koselig tråd :) Selv om jeg er verken verpesyk eller babysyk :lol:

Sånn først - gratulerer :D Og så... jeg hadde håpet på ei jente når jeg var gravid, men nå etterpå er jeg storfornøyd med at det blei en gutt, og hvis det hadde dukket opp en til her, så hadde jeg håpet det var en gutt til (men så klart, egentlig er det jo samme hva slags kjønn det hadde blitt).

I dag har vi hatt "læren om vind" i heimen før vi dro til barnehagen, og setningen "fordi det bare er sånn" fungerer utrolig dårlig her i hus. Så vi har pratet om høytrykk, lavtrykk, trykkforskjeller og temperaturforskjeller, jeg vet ikke om han ble så mye klokere, men høytrykk og lavtrykk var det første han begynte å prate om i barnehagen når han kom dit :lol:

Og dere - barnehage føles helt forferdelig ut for oss mamma'er, men jeg tror de fleste ungene storkoser seg. Min elsker ihvertfall barnehagen :)

Skrevet

Noen ganger kan jeg bli helt småsprø av tanken på at det helt sikkert er iallefall fire år (!) til jeg får bli gravid ... Ohmygawd. Det er lenge det. Og det er jo bare hvis alt klaffer med kjæresten min og meg, at vi fortsatt er sammen og har det fint de neste årene. Det er en skummel tanke, at noe som er SÅ viktig for meg er så til de grader avhengig av et annet menneske sine ønsker og lyster. Sukk. Godt det finnes Storkeklinikker :lol: Jeg gjorde det etter bare et par ukers dating klart at jeg vil ha første barnet før jeg er 30 (det er egentlig utrolig merkelig at mannen fremdeles ville ha meg etter det :lol: ), og siden jeg fyller 25 i høst mener han at sommeren om fire år må være ypperlig, for da rekker jeg akkurat å få det første før jeg når den magiske aldersgrensen. Haha. Men det er endel ting som skal på plass før det uansett, jobb og bolig og slikt, så jeg får fylle hverdagene med det så lenge. Og kanskje krangle meg ned til tre års ventetid :P

Skrevet

Det er mitt inntrykk også. Jeg tror for min egen del det er fordi jeg antar at søsken av samme kjønn knytter sterkere bånd enn motsatt kjønn. Det behøver selvfølgelig ikke være sånn, men jeg tror det er lett å tenke i de baner. Men samtidig skulle jeg jo gjerne hatt en av hver, gutter er artige.

Så koselig tråd :) Selv om jeg er verken verpesyk eller babysyk :lol:

Mnjo, det tror jeg du er, litt sånn innerst inne :aww:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...