Gå til innhold
Hundesonen.no

Hushjelp.


tm100021
 Share

Recommended Posts

Noen her som har hushjelp? pappa har

Svart eller hvit? Polakk

Hva gjør hushjelpen når hun er der? Rundvasker,

Hvor lang tid bruker hun? 3-5 timer (ca 200 kvm)

Hvor ofte er hun der? ca hver 2-3. uke

Hvor mye betaler, per time eller per gang hun er der? ca 180 kr timen

Tips? nei

Hun er supernøye, og jeg får dårlig samvittighet hvis jeg ikke rydder før hun kommer. Avtalen er kun vask, men hun rydder alltid litt også, bretter klær osv. Løfter og flytter på ting, vasker under senga, pusser vinduene innvendig, rett og slett meget dyktig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart eller hvit? :lol:

Svart eller hvitt arbeid, regner jeg med.

Jeg har ikke, men det står aller øverst på prioriteringslisten, så jeg er på leit etter kandidat. Har villa over tre plan, regner med det vil ta ca 2-3 timer per uke å gå over alle gulvflater (støvsuge pluss vaske), bad/toalett, samt enkel støvtørk. Vask av vinduer og inni skap og skuffer (på kjøkkenet) hver 6.- 8.uke, et par timer ekstra. Jeg betaler per time, men i praksis blir det jo fastlønn, når vi blir enige om tidsbruk jf oppgaver.

Betaler helst hvitt, men ikke alltid så lett å få tak i renholdere med firma. Er gjerne oppdragsgiver, men ikke arbeidsgiver.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart/hvit er vel hvordan man betaler...? :P

Ja nettopp, og hvordan man gjør det om det er privatperson og ikke igjennom firma :)

Ikke nasjonalitet altså :lol:

Betaler helst hvitt, men ikke alltid så lett å få tak i renholdere med firma. Er gjerne oppdragsgiver, men ikke arbeidsgiver.

Er det jeg også har tenkt og funnet ut i researchen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har hushjelp? Hjemme hos mor og far, studentbudsjett tillater desverre ikke slikt :P:lol:

Svart eller hvit? Hvitt

Hva gjør hushjelpen når hun er der? Støvsuger, vasker (gulv + bad, speil etc)

Hvor lang tid bruker hun? 1- 2 timer på hele huset (2 etg)

Hvor ofte er hun der? Annenhver uke, fordi de ikke hadde kapasitet til oftere

Hvor mye betaler, per time eller per gang hun er der? Ca 1000,- pr gang sist jeg sjekket tror jeg? 2 personer som regel hver gang.

Hendte de gjorde småting mindre bra, og da ble sjefen i byrået med neste gang, så de er veldig åpne for feedback og forbedringer. Noen norske og noen østeuropeiske ansatte.

EDIT; Rydder og tørker støv selv i forkant.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at vi skal ha det når vi flytter. Fordi jeg synes husarbeid er dødskjedelig. Da er det isåfall snakk om vasking av 2 bad, støvsuging av hele huset + vasking av gulv. Vinduer og inni skuffer hver 5-6 uke, og rundtvask på kjøkkenet en gang i mnd. Støvtørking. Jeg støvsuger og vasker over gulvene hver dag uansett, men tenker jeg vil ha noen som gjør det nøye hver uke :P

Med tips mente jeg ikke om man ga hushjelpen tips- Men om noen har gode råd osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har hushjelp? hadde tidligre for mange år siden

Svart eller hvit? svart

Hva gjør hushjelpen når hun er der? vasket hele huset, vi måtte rydde på forhånd, strøk klær osv( iknludert truser og sokker :o )

Hvor lang tid bruker hun? 5-6 timer

Hvor ofte er hun der? hver 14 dag

Hvor mye betaler, per time eller per gang hun er der? per gang, husker ikke helt prisen, var vel litt over 100 kroner timen

Tips? nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er da hensikten med vaskehjelp?

Om jeg hadde vært NØDT til å rydde og tørke støv før hushjelp kom, så ville jo det bundet meg mer enn å ta husvasken selv, jo :P

Fordi vaskehjelpen til mamma på jobb rydder så hun ikke finner igjen ting, selv om de ikke får lov til å flytte på noe som helst i utgangspunktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

City Maid er jo et firma som har spesialisert seg på hjemmevask, og det er flere andre der ute. De aller fleste rengjøringsbyrå som har patruljekjøring vil ta slike oppdrag, så lenge de er jevnlige med et ganske fast timetall, slik at det kan settes inn i en arbeidsplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales! City Maid var en av de dyreste som kontaktet oss (la ut på en eller annen anbudsside). Vi endte med Sweep Renhold (firma drevet av en estlandsk dame, tror jeg), de er tre damer som kommer annenhver uke og vasker badene, kjøkken, stue og soverom. Kontoret og gjesterommet er som oftest så rotete at vi tar de selv når det trengs/passer. :P

Vi betaler 196 kr per time, og det blir ca. 500 kr per gang (hvitt). De er effektive og flinke synes jeg. Et par ganger i året tar de vinduene også.

Men, med flere unger og bikkjer, du har ikke vurdert au pair da?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer om vaskehjelp noen få timer annenhver uke (det er det som er vanlig blant de jeg kjenner). Men folkens, har dere hunder som godtar at et fremmed menneske låser seg inn når de er alene hjemme? Det hadde ikke gått her i huset.

Fram til nå har vi vært hjemme når de kommer (jeg jobber deltid, han har fleksitid og hjemmekontor), så det har gått bra. Hundene har vært i hagen eller sammen med oss på kontoret mens de vasker. Nå var det vanskelig å få til å gå opp, så for første gang har de vært her i dag mens jeg var på jobb og gubben i England. Hundene var i bur, og de kjenner folkene, så regner med at det gikk bra ettersom jeg ikke hørte noe fra dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, med flere unger og bikkjer, du har ikke vurdert au pair da?

Nja njo nje :aww: Jeg har kontroll issues når det kommer til hundene og ungen min og kan ikke tenke meg å ha noen fremmede boende hos oss :lol: Jeg har store problemer med å overtale ungen min til andre enn de "nærme" meg eller Lars og bare tanken på å ha henne i barnehagen der det er utdannede pedagoger som kan barn har jeg vanskeligheter med :aww: Men, vi har snakket om det og det blir revurdert når mannen skal begynne off shore :)

Drømmer om vaskehjelp noen få timer annenhver uke (det er det som er vanlig blant de jeg kjenner). Men folkens, har dere hunder som godtar at et fremmed menneske låser seg inn når de er alene hjemme? Det hadde ikke gått her i huset.

Jeg er hjemme, og de hadde ikke fått vasket hjemme hos oss med mindre jeg er hjemme. Rett og slett fordi jeg har kontroll issues som jeg sier på hundene og har mareritt om at feks et dør ikke er ordentlig lukket, hunden springer ut og rett i en bil... Og 1000 andre scenarier :P Så har jeg muligheten til å ha hundene ute mens de vasker inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vaskehjelp før(dvs foreldrene mine) Begynner og bli noen år siden nå, men vi hadde en svær enebolig typ opp mot 200kvm og vi ryddet, mens vaskehjelpa tørket støv, støvsugde og vasket, betalte 500kr pr gang, men er sikkert noe dyrere nå. Men jeg ville prøvd og fått til fast pris, om de regner pr kvadrat(som noen gjør) eller setter opp et ca antall timer og går utifra det. Da slipper du noen overaskelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har hushjelp? Jepp

Svart eller hvit? Hvitt

Hva gjør hushjelpen når hun er der? Alt av husarbeid egentlig...

Hvor lang tid bruker hun? Hun er hos oss tre dager i uken. Er veldig nøye så bruker vel 6-7 timer pr gang, men da er det jaggu både rent og ryddig her!

Hvor ofte er hun der? Tre ganger annenhver uke

Husker ikke helt hvor mye vi betaler for henne. Vi deler henne med en venn. Gubben og denne vennen sørger for ett oppgjør der :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Godt å se at flertallet faktisk har hvit vaskehjelp! Stemoren min jobber som vaskehjelp gjennom et hvitt firma, og hun jobber hardt. Har selv vasket litt for en venninne tidligere, langt under noen skattegrense, da :) . Men har fått mye høyere sperre for å gjøre det jo eldre jeg blir, får bare mindre og mindre til overs for svart arbeid som stjeler fra andre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har hatt vaskehjelp de siste fem årene og det er en lettelse i vårt liv. Ingen krangling med gubben over husarbeidet. Hun kommer en gang pr uke,ca 2 timer pr gang. Gjør det meste utenom skjortestyrking og oppvask. Jeg betaler 130 kr pr time + skatt og feriepenger.

Byttes ikke i noe, det er verdt hvert øre!!

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...