Gå til innhold
Hundesonen.no

Vepsestikk til 18.500 kr.


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Uansett forsikring eller ikke - 18 000 kr for et vepsestikk og mageinfeksjon - DET er tyveri og svindel.

Det gjør du sikkert, ja. Men så har ikke du filla peiling på hva jeg har gått gjennom av helseproblemer, behandlinger, økonomisk belastning (selv med forsikring gitt) og emosjonell belastning med mine

Det mest interessante hadde vært om veterinærkontoret hadde baller nok til å vise virkelig hva forskjellige ting koster. Ikke bare snakke seg rundt ting... Det skulle vært fult mulig for de å kunne do

Samme tid som dette var det en bullmastiff som gikk i et vepsebol i samme byen, på kveldstid. Rett på det andre kontoret i byen der, pris: 800kr.

Ok, hadde denne hunden også reaksjoner på stikkene og infeksjon (i mage var det vel?). Min hund har blitt stukket av veps. Det kostet meg null og niks fordi jeg ikke dro til dyrlegen (vi ringte fordi jeg er panisk hundemamma, men de sa vi ikke trengte å komme inn), samme som bullmastiffen gikk til. 800 kroner er vel gjerne prisen på en konsultasjon, når det blir mer i tillegg blir prisen også høyere.

(Og jeg som sa til meg selv at jeg ikke skulle poste i en "buhu, dyrlege er så dyrt"-tråd. Dumme viljestyrke.. kjenner blodtrykket stiger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hadde denne hunden også reaksjoner på stikkene og infeksjon (i mage var det vel?). Min hund har blitt stukket av veps. Det kostet meg null og niks fordi jeg ikke dro til dyrlegen (vi ringte fordi jeg er panisk hundemamma, men de sa vi ikke trengte å komme inn), samme som bullmastiffen gikk til. 800 kroner er vel gjerne prisen på en konsultasjon, når det blir mer i tillegg blir prisen også høyere.

(Og jeg som sa til meg selv at jeg ikke skulle poste i en "buhu, dyrlege er så dyrt"-tråd. Dumme viljestyrke.. kjenner blodtrykket stiger)

Så du syns helt ærlig ikke at 18500 var mye for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært veldig glad for en veterinær som ikke bare sendte oss hjem med prednisolon jeg om bikkja hadde en infeksjon så får du bare kalle meg troll så mye du orker. Jeg leser hvertfall saken jeg diskuterer.

Da har du kanskje altfor mye penger da, hvis du er glad for å komme til en veterinær som kjører undersøkelser på en valp til opp til 18.500 kr, fremfor en veterinær som gir prednisolon, skånefor for magen og beskjed om å se det an i noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du syns helt ærlig ikke at 18500 var mye for dette?

18500 er mye penger, ja. Men vi VET jo ikke hva denne hunden har fått av medisiner og hvilke prøver som har blitt gjort gjør vi vel? Så jeg vil egentlig ikke si om jeg synes det er for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18500 er mye penger, ja. Men vi VET jo ikke hva denne hunden har fått av medisiner og hvilke prøver som har blitt gjort gjør vi vel? Så jeg vil egentlig ikke si om jeg synes det er for mye

Jo, vi kan forsåvidt det når vi sammenligner prisen med hva vi har betalt for diverse utredninger, operasjoner og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok , hvis vi later som vi tror det er noe helt merkverdig med reaksjoner på dette vepsestikket i tillegg til et fryktelig mystisk magevirus og at det til sammen krevde langt mer bruk av personell og materialer enn en gjennomsnitts operasjon, så sitter vi fortsatt igjen med en regning på 3000,- for en 15 min konsultasjon og en sprøyte en søndagskveld. Syntes det var dyrt også jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18500 er mye penger, ja. Men vi VET jo ikke hva denne hunden har fått av medisiner og hvilke prøver som har blitt gjort gjør vi vel? Så jeg vil egentlig ikke si om jeg synes det er for mye

Siden du går veterinærstudiet du også så sitter du kanskje og tenker som meg, at man blir søren ikke veterinær fordi man vil bli rik. Startlønna til veterinærer ligger vel på rundt 350 000 kr (muligens litt i underkant), og det er lite med tanke på at man har en seks års utdannelse.... Jeg også kjenner litt på det at det er litt irriterende at folk hyler ut om at "alt" hos veterinæren er så dyrt.

MEN når det er sagt synes jeg 18 500 kr for ett vepsestikk er helt grusomt dyrt, på samme måte som jeg synes Pia betalte helt overpris for den sjokoladen Euro spiste. Det må jo være noe som ikke stemmer, og det er kjedelig at noen få ødelegger for resten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Og jeg som sa til meg selv at jeg ikke skulle poste i en "buhu, dyrlege er så dyrt"-tråd. Dumme viljestyrke.. kjenner blodtrykket stiger)

Nei, hold nå an. Å reagere på 18.500 kr for et vepsestikk og magasjau er ikke det samme som å sutre over at veterinærbehandling er dyrt! Selv med alle mulig komplikasjoner som kan oppstå, så har jeg problemer med å se for meg hva som har ført til denne regningen. Server meg gjerne et tenkt handlingsforløp som forsvarer denne prisen, jeg er oppriktig nysgjerrig.

Jeg har ikke noe problem med at veterinærer tar seg betalt for tjenesten de yter. Jeg skjønner at en klinikk har store utgifter. Utstyr, kompetanse, lokale, etc, alt dette koster penger, og det er noe vi kunder må og skal betale for. Fullstendig forståelig, null problem.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Da har du kanskje altfor mye penger da, hvis du er glad for å komme til en veterinær som kjører undersøkelser på en valp til opp til 18.500 kr, fremfor en veterinær som gir prednisolon, skånefor for magen og beskjed om å se det an i noen dager?

Jeg er sikkert naiv jeg da som leser saken til at det var noe sånt valpen ikke først responderte på, og ved nærmere undersøkelser fant man andre ting ( indremedisinsk infeksjon? ) som det bli gitt livsnødvendig behandling mot. Jaja så dum er jeg som ikke tror alt kan bare behandles med prednisolon. Ikke er det alltid bare å kjøre på med antibiotika eller uten å vite hva man faktisk har med å gjøre. Flere her som burde gå for en nobel i medisin skjønner jeg når alt kan gjøres så hur enkelt som helst. Hva skal vi egentlig med veterinærer når vi har sonen? Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et marsvin som var pjusk og tok det med til veterinær som skulle ha spesiell kompetanse på fugl og gnagere, slik at han skulle få best mulig behandling.

En oppkonstruert urinstein med påfølgende rådyr operasjon, og et dødt marsvin jeg ikke aner hva som faktisk skjedde med (jævelig følelse) ble resultatet. Han døde vissnok av at han ikke tålte operasjonen, men mest sannsynlig fikk han aldri noen operasjon (som sannsynligvis heller ikke var nødvendig i utgangspunktet).

Så stoler ikke uten videre på veterinærer, 'nødvendig behandling' og priser lenger nei, selv om jeg selvfølgelig håper at dette ikke er vanlig.

http://www.dagbladet...nriks/11627414/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi kan forsåvidt det når vi sammenligner prisen med hva vi har betalt for diverse utredninger, operasjoner og annet.

Nei, vi kan ikke det for vi har ikke schnøring på detaljene i kvitteringen til denne mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert naiv jeg da som leser saken til at det var noe sånt valpen ikke først responderte på, og ved nærmere undersøkelser fant man andre ting ( indremedisinsk infeksjon? ) som det bli gitt livsnødvendig behandling mot. Jaja så dum er jeg som ikke tror alt kan bare behandles med prednisolon. Ikke er det alltid bare å kjøre på med antibiotika eller uten å vite hva man faktisk har med å gjøre. Flere her som burde gå for en nobel i medisin skjønner jeg når alt kan gjøres så hur enkelt som helst. Hva skal vi egentlig med veterinærer når vi har sonen?

Det er flere her som har behandlet hundene sine for ymse plager, både kompliserte operasjoner og vært til utredning for diffuse plager, og det er flere av de som reagerer på prisen. Som jeg sa, vår valp hadde noe av det samme sykdomsforløpet for 4 uker siden, hun kastet opp, hovnet opp, hadde diare - prisen kom på 700 kr (og det er med 2 dagers skånefôr). Det er 17.800 kr i forskjell på regningene våre, så nei, man trenger ikke å få noen Nobel i medisin for å stille spørsmålstegn ved hva det var de egentlig behandlet.

Jeg har selv vært jevnlig til kontroll med en voksen hund med diffuse plager, vi tok blodprøver og sendte til eksternt labratorium (kostet 1600 kr hver gang) for analyse, tok røntgenbilder, strekkprøver, klemte og kjente, og på et år var vi oppe i den summen som denne valpen klarte å komme opp i på 3 dager.

Bare fordi at du og Kangerlussaq (som plutselig ble en "liker"-tante, artig nok, hun som hadde det så morsomt med det tidligere) syns at det er helt normalt å betale flerfoldig tusen kroner for en i utgangspunktet enkel behandling, får jo være deres sak. Vi andre spekulerer allikevel i hva for slags livstruende infeksjon en valp klarer å dra på seg etter et vepsestikk som tilsier at den trenger behandling for 18.500 kr. Det er greit å se ting litt i perspektiv, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det er flere her som har behandlet hundene sine for ymse plager, både kompliserte operasjoner og vært til utredning for diffuse plager, og det er flere av de som reagerer på prisen. Som jeg sa, vår valp hadde noe av det samme sykdomsforløpet for 4 uker siden, hun kastet opp, hovnet opp, hadde diare - prisen kom på 700 kr (og det er med 2 dagers skånefôr). Det er 17.800 kr i forskjell på regningene våre, så nei, man trenger ikke å få noen Nobel i medisin for å stille spørsmålstegn ved hva det var de egentlig behandlet.

Jeg har selv vært jevnlig til kontroll med en voksen hund med diffuse plager, vi tok blodprøver og sendte til eksternt labratorium (kostet 1600 kr hver gang) for analyse, tok røntgenbilder, strekkprøver, klemte og kjente, og på et år var vi oppe i den summen som denne valpen klarte å komme opp i på 3 dager.

Bare fordi at du og Kangerlussaq (som plutselig ble en "liker"-tante, artig nok, hun som hadde det så morsomt med det tidligere) syns at det er helt normalt å betale flerfoldig tusen kroner for en i utgangspunktet enkel behandling, får jo være deres sak. Vi andre spekulerer allikevel i hva for slags livstruende infeksjon en valp klarer å dra på seg etter et vepsestikk som tilsier at den trenger behandling for 18.500 kr. Det er greit å se ting litt i perspektiv, kanskje?

Som over:

Nei, vi kan ikke det for vi har ikke schnøring på detaljene i kvitteringen til denne mannen.

Bare fordi det foregår snusk i bransjen så kan ikke jeg ta det for gitt at alle bedriver denslags om regninga er på over 700,- en pris som normalt bare er startpris på konsultasjon uten å inkludere nærmere undersøkelser / behandling / rehabilitering. Denne tråden har bare bekreftet for meg hvor viktig det er med forsikring, for det er i akkurat sånne tilfeller jeg trenger den. Så selvom det enda ikke har skjedd har ikke jeg lyst til å sitte igjen med ei død bikkje fordi jeg syns det var for dyrt med nødvendige undersøkelser, eller at bikkja daua mens jeg desperat prøvde finne denne fantasiprisen alle snakker om på sonen.

Fra db.no over:

- Mange dyreeiere har blitt veldig prisbeviste. De ringer rundt og velger klinikken som tilbyr lavest pris. Men kvalitet, ekspertise, ordentlige rutiner og moderne utstyr koster. For å holde dette prisnivået blir nok enkelte fristet til å ta noen snarveier og slipper unna med, da det i praksis er ingen kontroll med disse virksomhetene, sier en veterinær på Østlandet som allerede i 2006 slo alarm om forholdene ved sitt tidligere arbeidssted, klinikken Avivet i Oslo som spesialiserer seg på eksotiske kjæledyr.

Og artikkelen i Nordlys bekrefter jo noe det samme, at dette var ett tilfelle utenom det vanlige og ingen grunn til å la vær å kontakte veterinær. Så hva er da tilfeller utenom det vanlige? Alt du ikke har opplevd selv 2ne fordi du aldri har opplevd en omfattende undersøkelse og behandling som faktisk har kostet mer enn 700,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som over:

Bare fordi det foregår snusk i bransjen så kan ikke jeg ta det for gitt at alle bedriver denslags om regninga er på over 700,- en pris som normalt bare er startpris på konsultasjon uten å inkludere nærmere undersøkelser / behandling / rehabilitering. Denne tråden har bare bekreftet for meg hvor viktig det er med forsikring, for det er i akkurat sånne tilfeller jeg trenger den. Så selvom det enda ikke har skjedd har ikke jeg lyst til å sitte igjen med ei død bikkje fordi jeg syns det var for dyrt med nødvendige undersøkelser, eller at bikkja daua mens jeg desperat prøvde finne denne fantasiprisen alle snakker om på sonen.

Fra db.no over:

- Mange dyreeiere har blitt veldig prisbeviste. De ringer rundt og velger klinikken som tilbyr lavest pris. Men kvalitet, ekspertise, ordentlige rutiner og moderne utstyr koster. For å holde dette prisnivået blir nok enkelte fristet til å ta noen snarveier og slipper unna med, da det i praksis er ingen kontroll med disse virksomhetene, sier en veterinær på Østlandet som allerede i 2006 slo alarm om forholdene ved sitt tidligere arbeidssted, klinikken Avivet i Oslo som spesialiserer seg på eksotiske kjæledyr.

Og artikkelen i Nordlys bekrefter jo noe det samme, at dette var ett tilfelle utenom det vanlige og ingen grunn til å la vær å kontakte veterinær. Så hva er da tilfeller utenom det vanlige? Alt du ikke har opplevd selv 2ne fordi du aldri har opplevd en omfattende undersøkelse og behandling som faktisk har kostet mer enn 700,-?

Men synes du 3000 er en ok pris for en sprøyte mot vepsestikket og 15 min undersøkelser en søndag kveld ? Første timen vet vi hva som skjedde , det var før disse mystiske komplikasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Men synes du 3000 er en ok pris for en sprøyte mot vepsestikket og 15 min undersøkelser en søndag kveld ? Første timen vet vi hva som skjedde , det var før disse mystiske komplikasjonene.

Hvorvidt jeg syns det er OK er vel egentlig uinteressant da det sier seg selv at de fleste vil syns det er dyrt. Selv har jeg forsikring så det ville sannsynligvis kostet meg egenandelen på 1000,- Konsultasjon og enkel behandling på en søndag koster faktisk penger i 2012, tro det eller ei det er den virkeligheten jeg forholder meg til, folk jobber faktisk ikke gratis og veterinærtjeneste er ikke veldedighet. 15 minutter eller ei så må de ha folk på vakt og gjøre det lønnsomt sant? Hjelper lite om det hadde kostet 700,- bare med stengte dører. Du kan jo bare prøve andre fagtjenester på en søndag å se hva det koster å få folk til å jobbe. F.eks er lønn på en søndag til ansatte lovpålagt 100%. Hva tror du f.eks veihjelp hadde kostet på en søndag om det ikke inngikk i forsikringen med en egenandel, kanskje like greit at vi slipper forholde oss til det eller?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt koster det å bruke veterinær, det skulle da bare mangle liksom, men det må være lov til å reagere på slike enkelttilfeller som dukker opp (og hvor mange andre opplever det samme, men uten å reagere og kontakte media - nettopp fordi de har forsikring og bryr seg katten da, siden det ikke går direkte av egen lomme?) der behandlingskostnadene langt overstiger det man erfaringsmessig vet det koster. Mange her har oppgitt en del behandlingskostnader for både enkle og dyre konsultasjoner - uten at det er i nærheten av å komme opp i den summen det her er snakk om.

Edit:

Selv har jeg forsikring så det ville sannsynligvis kostet meg egenandelen på 1000,- Konsultasjon og enkel behandling på en søndag koster faktisk penger i 2012, tro det eller ei det er den virkeligheten jeg forholder meg til, folk jobber faktisk ikke gratis og veterinærtjeneste er ikke veldedighet. 15 minutter eller ei så må de ha folk på vakt og gjøre det lønnsomt sant? Hjelper lite om det hadde kostet 700,- bare med stengte dører. Du kan jo bare prøve andre fagtjenester på en søndag å se hva det koster å få folk til å jobbe. F.eks er lønn på en søndag til ansatte lovpålagt 100%. Hva tror du f.eks veihjelp hadde kostet på en søndag om det ikke inngikk i forsikringen med en egenandel, kanskje like greit at vi slipper forholde oss til det eller?

Jeg vet ikke hvor godt innsatt du er i egne forsikring, men de aller fleste dyreforsikringer har et minimumsbeløp som egenandel + 20% av behandlingskostnaden, så det er brått ikke sikkert du slipper unna med en tusing om hunden din ender opp på operasjonsbordet.

Jeg måtte oppsøke Oslo Dyreklinikk kl 24 på natta (da en annen idiotisk veterinær bare sendte oss hjem tidligere på ettermiddagen samme dag - hunden hadde 41 i feber og 1 uke gamle valper). Oslo Dyreklinikk blir vel regnet som en av de dyreste klinikkene i Norge... Hunden stod ikke på beina og måtte bæres inn. En undersøkelse, inkludert ultralyd, resepter og antibiotikasprøyte kl 24 på natta kom på 800 kr... Ok - dette er 12 år siden, men prisene har ikke steget sååå mye de siste 12 åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg vet ikke hvor godt innsatt du er i egne forsikring, men de aller fleste dyreforsikringer har et minimumsbeløp som egenandel + 20% av behandlingskostnaden, så det er brått ikke sikkert du slipper unna med en tusing om hunden din ender opp på operasjonsbordet.

Jeg er godt nok "innsatt" i egen forsikring til å vite at jeg har fast og ingen bevegelig egenandel ja, det var en del av greia når jeg byttet nå nylig, gikk litt ned på forsikringssummen mot hyggeligere premie og fast egenandel, så ja eller vil du jeg skal sende over avtalen så du kan se selv?

Jeg måtte oppsøke Oslo Dyreklinikk kl 24 på natta (da en annen idiotisk veterinær bare sendte oss hjem tidligere på ettermiddagen samme dag - hunden hadde 41 i feber og 1 uke gamle valper). Oslo Dyreklinikk blir vel regnet som en av de dyreste klinikkene i Norge... Hunden stod ikke på beina og måtte bæres inn. En undersøkelse, inkludert ultralyd, resepter og antibiotikasprøyte kl 24 på natta kom på 800 kr... Ok - dette er 12 år siden, men prisene har ikke steget sååå mye de siste 12 åra.

Så bra da, alt var mye bedre før. ;) Hva med å komme med noen relevante eksempler?

Her er noen oppdaterte eksempler som bare bekrefter at det er lite som blir gjort for under 2500-3000+ på veterinærvakta. http://hundesonen.no...-veterincrvakt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som over:

Bare fordi det foregår snusk i bransjen så kan ikke jeg ta det for gitt at alle bedriver denslags om regninga er på over 700,- en pris som normalt bare er startpris på konsultasjon uten å inkludere nærmere undersøkelser / behandling / rehabilitering. Denne tråden har bare bekreftet for meg hvor viktig det er med forsikring, for det er i akkurat sånne tilfeller jeg trenger den. Så selvom det enda ikke har skjedd har ikke jeg lyst til å sitte igjen med ei død bikkje fordi jeg syns det var for dyrt med nødvendige undersøkelser, eller at bikkja daua mens jeg desperat prøvde finne denne fantasiprisen alle snakker om på sonen.

Fra db.no over:

- Mange dyreeiere har blitt veldig prisbeviste. De ringer rundt og velger klinikken som tilbyr lavest pris. Men kvalitet, ekspertise, ordentlige rutiner og moderne utstyr koster. For å holde dette prisnivået blir nok enkelte fristet til å ta noen snarveier og slipper unna med, da det i praksis er ingen kontroll med disse virksomhetene, sier en veterinær på Østlandet som allerede i 2006 slo alarm om forholdene ved sitt tidligere arbeidssted, klinikken Avivet i Oslo som spesialiserer seg på eksotiske kjæledyr.

Og artikkelen i Nordlys bekrefter jo noe det samme, at dette var ett tilfelle utenom det vanlige og ingen grunn til å la vær å kontakte veterinær. Så hva er da tilfeller utenom det vanlige? Alt du ikke har opplevd selv 2ne fordi du aldri har opplevd en omfattende undersøkelse og behandling som faktisk har kostet mer enn 700,-?

Til å være veldig opptatt av at vi som syns dette var en drøy pris å betale for et vepsestikk med komplikasjoner, ikke har - ifølge deg - lest alt i artiklene, så er du ikke spesielt god på å lese selv, er du vel? Jeg har alt fortalt at jeg har vært hos veterinær med en hund med diffuse symptomer, der vi tok blodprøver hver gang som kostet 1600 kr for analyse (og jeg presiserer at det var blodprøvene som kostet 1600 kr, konsultasjonen er i tillegg), har jeg ikke? Så jo, jeg har opplevd "en omfattende undersøkelse og behandling som faktisk har kostet mer enn 700,-". Poenget med å fortelle hva vi betalte for vårt vepsestikk med komplikasjoner, er jo nettopp det at det er en ganske stor forskjell på å betale 700 kr og 18.500 kr. Det er nettopp den forskjellen på 17.800 kr vi diskuterer, sant? Hva for slags behandling kan en hund med en infeksjon trenge over 3 dager som tilsier at det koster så mye, når andre, store undersøkelser og inngrep med etterbehandlinger knapt kommer opp i den summen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Til å være veldig opptatt av at vi som syns dette var en drøy pris å betale for et vepsestikk med komplikasjoner, ikke har - ifølge deg - lest alt i artiklene, så er du ikke spesielt god på å lese selv, er du vel? Jeg har alt fortalt at jeg har vært hos veterinær med en hund med diffuse symptomer, der vi tok blodprøver hver gang som kostet 1600 kr for analyse (og jeg presiserer at det var blodprøvene som kostet 1600 kr, konsultasjonen er i tillegg), har jeg ikke? Så jo, jeg har opplevd "en omfattende undersøkelse og behandling som faktisk har kostet mer enn 700,-". Poenget med å fortelle hva vi betalte for vårt vepsestikk med komplikasjoner, er jo nettopp det at det er en ganske stor forskjell på å betale 700 kr og 18.500 kr. Det er nettopp den forskjellen på 17.800 kr vi diskuterer, sant? Hva for slags behandling kan en hund med en infeksjon trenge over 3 dager som tilsier at det koster så mye, når andre, store undersøkelser og inngrep med etterbehandlinger knapt kommer opp i den summen?

Blodprøver alene er da vel ikke nødvendigvis noen omfattende og avgjørende undersøkelse og behandling i enhver sammenheng bare fordi akkurat DU har opplevd det? Bare fordi jeg har vært heldig og hatt en frisk hund så er heller ikke det noen selvfølge for alle. Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøver alene er da vel ikke nødvendigvis noen omfattende undersøkelse og behandling i enhver sammenheng?

Vi prøver igjen:

*klippe*

Jeg har selv vært jevnlig til kontroll med en voksen hund med diffuse plager, vi tok blodprøver og sendte til eksternt labratorium (kostet 1600 kr hver gang) for analyse, tok røntgenbilder, strekkprøver, klemte og kjente, og på et år var vi oppe i den summen som denne valpen klarte å komme opp i på 3 dager.

*klippe*

Vil du ha en mer detaljert gjennomgang av hva vi undersøkte det året? Du kan godt få det altså, jeg har kvitteringene liggende, det er bare å si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da, alt var mye bedre før. ;) Hva med å komme med noen relevante eksempler?

Du skrev om at det koster MYYYYE penger å ha veterinærer på vakt om natta - jeg fortalte deg at nei, det er ikke alle som tar svimlende summer for å behandle dyr, selv ikke på natterstid. Det er faktisk opp til flere som har forsøkt å fortelle deg det, men det er mulig du trenger briller, eller lesekurs? Selv ikke en tredobling av den prisen jeg ble forelagt for 12 år siden er i nærheten engang av å nå opp i 18 500 kr.

Her er noen oppdaterte eksempler som bare bekrefter at det er lite som blir gjort for under 2500-3000+ på veterinærvakta. http://hundesonen.no...-veterincrvakt/

Her er det snakk om nattillegg, helgetillegg etc - det hadde vel ikke denne labradoren behov for annet enn ved første konsultasjon (som kostet 3000,-). Etter det ble behandlet i vanlig åpningstid.... Første konsultasjon mandag morgen kom på 5000 kr - de tar vel ikke morgentillegg og mandagsmorgentillegg også vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Vil du ha en mer detaljert gjennomgang av hva vi undersøkte det året? Du kan godt få det altså, jeg har kvitteringene liggende, det er bare å si fra.

Det er fortsatt det samme, at de undersøkelsene og behandlingen ikke nødvendigvis er løsningen for alle som går til veterinæren. Hadde alle kunne blitt friske på samme måte som deg hadde det jo vært veldig enkelt sant?

Du skrev om at det koster MYYYYE penger å ha veterinærer på vakt om natta - jeg fortalte deg at nei, det er ikke alle som tar svimlende summer for å behandle dyr, selv ikke på natterstid. Det er faktisk opp til flere som har forsøkt å fortelle deg det, men det er mulig du trenger briller, eller lesekurs? Selv ikke en tredobling av den prisen jeg ble forelagt for 12 år siden er i nærheten engang av å nå opp i 18 500 kr.

Kan du ikke heller kommentere innleggene linken jeg la til? For de sier jo noe helt annet enn ditt 12 år gamle eksempel. Men de har vel bare blitt lurt alle sammen da?

Her er det snakk om nattillegg, helgetillegg etc - det hadde vel ikke denne labradoren behov for annet enn ved første konsultasjon (som kostet 3000,-). Etter det ble behandlet i vanlig åpningstid.... Første konsultasjon mandag morgen kom på 5000 kr - de tar vel ikke morgentillegg og mandagsmorgentillegg også vel?

Alt dette blir jo bare rene spekulasjoner når man ikke vet hva som måtte gjøres sant? Undersøkelser koster penger og så lenge ihvertfall ikke jeg vet noe særlig mer om hverken tilstand eller diagnose så blir det igjen bare rene spekulasjoner. Det er da overhodet ikke noe problem å sette i gang prosesser verdt 5000,- på 50 minutter, det spørs jo helt hva man har gjort på de 50 minuttene og hva som var nødvendig for å få hunden frisk. Hva slags rabalder hadde det ikke blitt om valpen ble sendt hjem og daua?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å komme med noen relevante eksempler?

Var noen relevante eks lenger opp i tråden:

Betalte mindre for keisersnitt på kvelds/nattestid, hvor vetten ble igjen på overtid og måtte tilkalle ekstra assistent, på min da uforsikrede tispe. Og bet ca det samme som vepse/infekterte-valpen med 2 1/2 døgns oppstalling med diverse us, blodprøver, røntgen og ul på en annen (den var forsikret da, men det visste ikke vetten som tok den imot, det kom opp først da jeg skulle hente og det ble spurt om det skulle være direkteoppgjør).

Og etter å ha sjekket fant jeg at jeg faktisk betalte noen store lapper mindre for eks to. Det er 1/2 år siden. Og at jeg betalte også mindre for en vanskelig korsbånd/leddbånd operasjon på en, 1 år siden. Og ca 40 000,- som inkl akutt på vet.vakta en søndag, samt fjerning av milt, prøvetaking av denne, lever og nyre og biopsi av alle disse, fjerning av livmor og røntgen, ul og oppstalling x ant døgn etter operasjonene + div kontroller, 4 år siden.

Så jeg syntes fremdeles prisen på valpen er hinsides.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt det samme, at de undersøkelsene og behandlingen ikke nødvendigvis er løsningen for alle som går til veterinæren. Hadde alle kunne blitt friske på samme måte som deg hadde det jo vært veldig enkelt sant?

Nå var det ikke jeg som var syk, når jeg er syk går jeg til lege, ikke veterinær, tro det eller ei. Hunden derimot, ble aldri frisk, til tross for omfattende undersøkelser så fant vi ikke ut hva som plaget henne, og hun ble avlivet 18 januar i år, etter 3 år med diffuse plager og atferdsendringer.

Alt dette blir jo bare rene spekulasjoner når man ikke vet hva som måtte gjøres sant? Undersøkelser koster penger og så lenge ihvertfall ikke jeg vet noe særlig mer om hverken tilstand eller diagnose så blir det igjen bare rene spekulasjoner. Det er da overhodet ikke noe problem å sette i gang prosesser verdt 5000,- på 50 minutter, det spørs jo helt hva man har gjort på de 50 minuttene og hva som var nødvendig for å få hunden frisk. Hva slags rabalder hadde det ikke blitt om valpen ble sendt hjem og daua?

Det er vel akkurat det vi har spekulert i over 8 sider nå, hva i svarte det er som feiler en valp som har fått et vepsestikk som tilsier at de kommer opp i en sum på f.eks 5000 kr for 50 minutter, når flere av oss har vært gjennom store, kompliserte undersøkelser og behandlinger som fremstår som billige i forhold til dette vepsestikket med komplikasjoner.

Dette blir jo meningsløst å fortsette å diskutere. Så morsomt er det ikke å si det samme om igjen og om igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...