Gå til innhold
Hundesonen.no

Pea og Zima


Aya
 Share

Recommended Posts

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg hentet Pea, mitt nyankomne håp, på Jæren lørdag 25/08-12. Jeg hadde lenge vært på leting etter en ny hund, og hadde flere ganger blitt ganske skuffet underveis, da planer av ulike grunner gikk i s

En liten oppdatering er på plass. Ting går så bra som de kan gå - Pea og Zima har blitt gode venner som gjerne byr hverandre opp til lek (og jeg er streng - det er ikke lov til å hoppe rundt i vill gj

Ny oppdatering: Nå har jeg hatt Pea i to uker, og det føles mye mye lenger. Alt går fremdeles superflott, og hun og Zima leker og herjer som gamle kjente. Pea har knyttet seg ganske sterkt til meg, o

Hehe, synes jeg ser noen gode lapphundøyne, og ser det på ansiktet, ja! Men mye av lapphunden er jo pelsen, da.. :)

Skikkelig søtnos, altså! Hvordan er halen hennes da? Arvet noe av lappisen der? :rofl:

åÅåh, vakker! Jeg syns hun har et ganske så lapphundansikt. Den andre BC/Finsk lapphund-miksen jeg har sett har akkurat samme ansiktet :)

Takk! Hun får visst mye mer pels på vinteren! Halen har en fin liten bue i enden, ikke spisshundsnurren, men sånn at hun bærer den i en bue over ryggen! Så den er lappete ;)

Virkelig nydelig :wub:

Tusen takk, det er alltid skikkelig koselig å høre skryt fra andre om lille tøtta! Jeg synes hun er veldig pen selv og da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Hun får visst mye mer pels på vinteren! Halen har en fin liten bue i enden, ikke spisshundsnurren, men sånn at hun bærer den i en bue over ryggen! Så den er lappete ;)

Lappetisper har ofte liiite pels, så skal ikke så bort fra at det kommer mer etterhvert til vinteren/når hun blir eldre (går med ei reinrase lapphundtispe på kurs nå, og hun har ca lik pels som Pea), om hun har fått lappepelsen :) Og hale over ryggen er definitivt lappe ja, snurr er feil, det :)

Fin jente, i alle fall. Er glad for å høre at du endelig fant deg en hund til som passet så perfekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha for fine ordene, jeg er veldig glad for at akkurat hun ble lagt ut på finn akkurat den dagen, og at akkurat jeg var den første som ringte! :wub: Og Toril - tusen takk for "likes" på hver post her inne og fin kommentar! Hun har IKKE BC-blikket nei, det har du helt rett i. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering:

Nå har jeg hatt Pea i to uker, og det føles mye mye lenger. Alt går fremdeles superflott, og hun og Zima leker og herjer som gamle kjente. Pea har knyttet seg ganske sterkt til meg, og foretrekker tydelig meg over andre mennesker - helt okey for min del. I går gikk vi vårt første blodspor. Litt dårlig teknisk lagt spor fra min side gjorde at nesen ble nokså høy, men hun fant uten problemer sporslutt og syntes tydelig det var gøy. Planen er å trene to ganger i uken frem til snøen kommer, og så gi henne pause frem til snøen forsvinner igjen. Siden vi holder til på Sørlandet blir nok ikke pausen så veldig lang ;) Ellers drømmer jeg om å være med på agilitykurs med henne - hun ELSKER å klatre og hoppe opp og ned av ting, så jeg tipper ag faller i smak. Morsomme, fine hunden!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering - dessverre uten bilder denne gangen. Alt går fremdeles veldig fint. Pea er en snill og harmonisk hund, men (heldigvis) også en helt normal ett år gammel BC-blanding ;) Akkurat nå jobbes det litt med at vi ikke trenger å bli helt vanvittig-ut-av-deg-sjæl-lykkelig bare fordi jeg har vært på do. Hun tar hintene fort, og roer seg fort - trenger bare å sprette litt først. Hun og Zima er bare fantastiske sammen - det har ikke vært noen gnisninger i det hele tatt. Nå for tiden har vi et prosjekt som går ut på å bli lommekjent i skogene der vi snart flytter opp, så det blir mye tur og lite trening. Men etter åtte-ni km løs i god fart blir til og med store valper slitne (en halvtimes tid). Vi har det supert! Pea er MIN hund nå, og flokken er endelig komplett igjen :) (ups, sorry, kliss :P)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Pea har nå vært her lenge - føles som hun har vært her alltid - og ting går bare så bra. Det finnes ikke noe negativt med henne, jeg bare elsker den hunden! Tror aldri jeg har hatt en så perfekt hund før ... :D Tenk at det går an å være så heldig! Et par nye bilder:

553716_10151280387085631_1292495541_n.jpg

29362_10151280387165631_1001266989_n.jpg

269486_10151280387330631_816726053_n.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

05.11.

Fordi jeg er litt lat får Zima nå dele tråden til Pea. De er jo et rimelig sammensveiset team uansett, så de trenger ikke hver sin tråd! ;) Alt er som det skal i den lille flokken min. Hundene koser seg sammen og har tydelig masse glede av hverandre. Zima er ung og barnslig igjen, noe som er innmari koselig med tanke på at hun både har noen helsemessige utfordringer i tillegg til at hun faktisk fyller seks år om noen få dager!

Pea har en egenskap som jeg ikke er så kjent med hos tidligere hunder - hun synger. Hvis hun er misfornøyd med tilværelsen uler hun - laaange syngende melodier, akkurat som en ulv. Hun er ikke redd, men føler visst bare for å snakke litt høyt om tingenes tilstand! Det skjer ikke ofte, og er egentlig ganske morsomt å høre på (selv om hun skremte livet av kjæresten min en gang da han hadde glemt at jeg hadde satt igjen hundene i hans kjeller mens jeg var ute en tur - han trodde det hadde flyttet inn et spøkelse, minst!

Et par nye bilder (beklager kvaliteten, jeg og kameraet er fremdeles på bli-kjent stadiet!).

69128_10151293646080631_378398759_n.jpg

21132_10151293646415631_738875778_n.jpg

394994_10151293646950631_777372822_n.jpg

Sheltie med ståører!

22416_10151293647195631_1935621427_n.jpg

431691_10151293648100631_416113732_n.jpg

314156_10151293647460631_2015494003_n.jpg

486355_10151293648280631_710229175_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin liten flokk :wub:

Er mange lappiser som uler endel, både av glede og når de er sure, så det er nok derfra :P Min uler i søvne.. Starter lavt også blir det høyere og høyere til han vekker seg selv og titter forvirra rundt etter lydkilden. Hysterisk morsomt, men har ikke klart å få det på film enda, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...