Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet 6.oktober 2012 - pm i første post


Ia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 462
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oppstart kl 10? Mener jeg leste det et sted, men er for lat til å bla meg tilbake. Kan hende jeg og skrangleverkene tar oss en tur nemlig. "Noen" må jo være best på bare gå rundt og skravle og sånn me

Jej! Sirkus Samurai stiller igjen, denne gangen under forutsetning av at fnisejenter ikke får lov til å rasle i skogen mens Aiko prøver å være flink. (For hun er mye flinkere til å være flink nå, nem

Jeg vil også komme og se på ihvertfall ! Også kan jeg ta med kaker!

Posted Images

Har prøvd å finne litt mer info om rekruttklassen. Er det disse øvelsene?

Tannvisning, Lineføring, Innkalling fra sitt, Dekk fra holdt, Enkeltdekk 1 min + Helhet?

Bikkja mi kan ikke dekke, men kanskje han har lært det før oktober..? I så fall må vi jo nesten vurdere start..? All konkurransetrening er tross alt velkomment...

Her er det lov til å belønne hunden mellom hver øvelse!

Øvelsene (koeffisient for hver øvelse står i parantes)

1. Tannvisning (1)

2. Lineføring (2) - ingen springmarsj

3. Innkalling fra sitt (1)

4. Dekk fra holdt (2) - fører og hund går lineføring opp til avmerket punkt. Der kommanderer føreren hunden til å dekke. Når hunden har lagt seg er øvelsen ferdig.

4. Enkeltdekk 1 min (2) – med synlig fører 5 meter unna

5. Helhetsinntrykk (2)

Sum: maks 100 poeng

Annet: bruk av langline på enkeltdekk og innkalling er tillatt, men det vil da ikke gis høyere karakter enn 7.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lov til å belønne hunden mellom hver øvelse!

Øvelsene (koeffisient for hver øvelse står i parantes)

1. Tannvisning (1)

2. Lineføring (2) - ingen springmarsj

3. Innkalling fra sitt (1)

4. Dekk fra holdt (2) - fører og hund går lineføring opp til avmerket punkt. Der kommanderer føreren hunden til å dekke. Når hunden har lagt seg er øvelsen ferdig.

4. Enkeltdekk 1 min (2) – med synlig fører 5 meter unna

5. Helhetsinntrykk (2)

Sum: maks 100 poeng

Annet: bruk av langline på enkeltdekk og innkalling er tillatt, men det vil da ikke gis høyere karakter enn 7.

Tusen takk! Og hurra, dette må da være fullt oppnåelige treningsmål frem til oktober! Legger meg sporenstreks i trening.

Ps: hvor lang er lineføringen? Og får vi ligge på teppe el. hvis det er kaldt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Og hurra, dette må da være fullt oppnåelige treningsmål frem til oktober! Legger meg sporenstreks i trening.

Ps: hvor lang er lineføringen? Og får vi ligge på teppe el. hvis det er kaldt..?

Lineføringen i rekrutt er ikke veldig lang, men gjerne med både springmarsj og sakte marsj.

Har aldri sett noen utføre enkeltdekk på teppe :lol: Men hvis du gjør det mer for trening enn for poeng, så er det sikkert ingen på SM som sender deg ut av ringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineføringen i rekrutt er ikke veldig lang, men gjerne med både springmarsj og sakte marsj.

Har aldri sett noen utføre enkeltdekk på teppe :lol: Men hvis du gjør det mer for trening enn for poeng, så er det sikkert ingen på SM som sender deg ut av ringen!

teppe/matte er standardutstyr på utetrening med dober i den lange årstiden :D Er det ikke blitt FOR kaldt kan han kanskje klare seg 1 minutt, vi får se.

Ps: Har doodlet.

Endret av Rødhette&Ulven
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble avmeldt runderungskurset vårt, så da tror jeg vi kan alle de helgene. Spørs om det blir Kovu i rekrutt (med meg eller Kaja?) og Odin i LP1 da. Jeg hadde jo tenkt å se oss etter en uoffisiell LP1 å starte i før vi prøver oss "på ordentlig". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slem Aiko, tenk å ikke trene lillesøstera si :D (For det er seff hun som har ansvaret her, vel!)

Haha, er det noen som har tatt ansvar for veiledning og opplæring av den lille, så er det Aiko! :lol: Verre med det der mennesket deres... Trur kanskje jeg skal prioritere å lære henne å dekke...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 oktober er da flest kan av de som har svart. Det var et stort flertall for den dagen med 50%.

Æsj! Jeg tenkte jo kanskje å dra med meg problem-Nora og dra ned i år, men det er to dager før bursdagen min, som nok blir feira den dagen..

Hmm. Vil jo egentlig veldig mye da! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! Jeg tror jeg kan :D Kanskje gå med Elwira. Mayah kan ikke noenting hun :lol:

Æsj! Jeg tenkte jo kanskje å dra med meg problem-Nora og dra ned i år, men det er to dager før bursdagen min, som nok blir feira den dagen..

Hmm. Vil jo egentlig veldig mye da! :icon_confused:

Altså Ane, at det er to dager før bursdag gjør da ikke noe. Du kan feire når du kommer tilbake altså... Jeg har plass til deg i huset og bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså Ane, at det er to dager før bursdag gjør da ikke noe. Du kan feire når du kommer tilbake altså... Jeg har plass til deg i huset og bilen :)

Jo, det synes jeg! Liker å være hjemme jeg da :) Kommer jo ikke hjem før 7! :o Ellers synes jeg også det er bedre med september som Benedicte, fordi det som hun sier, er varmere da :)

Men skal tenke på det! ;) Bra du har plass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det synes jeg! Liker å være hjemme jeg da :) Kommer jo ikke hjem før 7! :o Ellers synes jeg også det er bedre med september som Benedicte, fordi det som hun sier, er varmere da :)

Men skal tenke på det! ;) Bra du har plass :D

Passer utmerket for meg og hundene med lavere temperaturer :D men ser argumentet ja.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det synes jeg! Liker å være hjemme jeg da :) Kommer jo ikke hjem før 7! :o Ellers synes jeg også det er bedre med september som Benedicte, fordi det som hun sier, er varmere da :)

Men skal tenke på det! ;) Bra du har plass :D

Nå er det slik at flest kan i oktober + det må faktisk stables på bena også, og være ledig sted :) Så september er litt knapt, + september er ganske fult. og 6 oktober er jo bare 6 dager etter september da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik at flest kan i oktober + det må faktisk stables på bena også, og være ledig sted :) Så september er litt knapt, + september er ganske fult. og 6 oktober er jo bare 6 dager etter september da :aww:

Altså, jeg mente ikke at datoen skulle endres for min skyld eller noe slikt.. Trenger ikke forklare meg det :P Jeg sa bare at det hadde passa bedre for meg en annen dato ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...