WheatenMali Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 okei da, så ble jeg fristet til å lage egen tråd her jeg også, føler det er litt valpekull-boom på sonen for tiden Å drive oppdrett har vært min drøm i mange år, men jeg har hele tiden ventet på de perfekte hundene og jeg ville vite at jeg satt på nok kunnskap som jeg kan formidle til mine valpekjøpere før jeg fikk mitt første kull. Jeg er veldig opptatt av at hundene skal fungere i dagliglivet, og da er sosialisering viktig, så jeg vil legge ned mye tid i å sosialisere valpene samt lære kjøperne hvordan de kan gå frem. Mer om planen og krav til valpekjøpere ligger på hjemmesiden. Mitt første kull planlegges etter min "hjemmeværende" tispe, hun er min tredje wheaten, og min øyensten.. Hun er "perfekt" i mine øyne(ehm, ja nå var jeg ikke helt objektiv nei?), hun tar alt på strak arm, kommer godt overens med andre dyr og elsker mennesker som vil kose med henne. Hun har vært frisk hele livet, ingen veterinærturer utenom årlige vaksiner. Hun er testet fri for hd(A). Og hun er stilt ut på utstilling med mange BIR og BIM, hun er norsk utstillingschampion og for tiden 2.mestvinnende tispe i Norge, i forfjor var hun nr.3. Plassen vil hun trolig ikke holde da jeg ikke kommer stille henne når hun blir (forhåpentligvis) drektig. Only blir straks 4år. Only er spesiel på flere måter, jeg fikk henne av min mentor og oppdretter på deleie da hun var over 1år gammel, dessverre mistet jeg min mentor for halvannet år siden(kreft), og jeg er veldig glad for at hun etterlot meg slik en fantastisk tispe som Only, mannen hennes skal ha igjen en tispe fra denne kombinasjonen for å bevare linjene de jobbet frem sammen. N uch Patshabel's Ånly To "Only" Den utvalgte herremannen så jeg første gang i år, han stod i et telt og ble stusset på til morgendagens utstilling. Jeg fikk kjenne på han og granske han, titte i munnen og virkelig gå over han, og jeg fikk se han i bevegelse og til og med hilse på datteren hans. Som jeg også fikk gå over. Han var akkurat det jeg følte jeg trengte til Only, han er en skikkelig staselig herreman, med et godt og kraftig hode. Supre bevegelser og et flott lynne og arbeidshode. Han er selvsagt hd fri(B). Og han har akkurat de linjene jeg er ute etter. Jeg føler virkelig at jeg har funnet en super match, men det må selvsagt tiden vise om jeg tok rett i. Ozzie som han heter er importert fra Tyskland, og oppdretteren hans har eid, oppdrettet og handlet frem noen av verdens mestvinnende wheaten terriere, hun dømte tilfeldigvis Only samme dag som jeg så på Ozzie og hun ble BIR, og uttalte at hun trodde det kunne bli en god kombinasjon(i etterkant av at jeg hadde spurt om å låne han ). Og det kjennes selvsagt litt betryggende å høre fra en så "garva" oppdretter. N uch Wheaten Rebel's On Tour Only startet å løpe i går, på onsdag om en uke skal hun avgårde for en blodprøve for å sjekke om hun er ståklar til helgen. Så da reiser jeg mest sannsynligvis til Trondheim torsdag eller fredag neste uke Her er Ozzie og Only på NKK Lillesand, hvor de ble BIR og BIM. 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Fineste, søte Only. Digger henne! Hadde ikke nølt med å kjøpe valp fra deg Vet jo godt hva du står for og synes du er flink til å ta seriøse, gjennomtenkte beslutninger. Masse lykke til. Håper det kommer masse små hvetebabyer. Jeg stiller opp som valpekoser anytime 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Spennende! Wheatens er herlige hunder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L8 L Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Masse med lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 7. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Fineste, søte Only. Digger henne! Hadde ikke nølt med å kjøpe valp fra deg Vet jo godt hva du står for og synes du er flink til å ta seriøse, gjennomtenkte beslutninger. Masse lykke til. Håper det kommer masse små hvetebabyer. Jeg stiller opp som valpekoser anytime Du er hjertelig velkommen Takk for lykkeønskinger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 7. August 2012 Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 Gleder meg til å se (og hilse på i november ) små hveteboller Edit: okei.. blir kanskje ikke særlig med kosing i november, men kikke på de skal jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 7. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. August 2012 De er nok allerede 4-5uker i november, så de går an å kose med 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 19. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. August 2012 Vi dro til Trondheim på fredag etter en stopp innom NVH for blodprøve, var kommet halvveis til Trondheim da jeg ringte NVH for å høre svaret, og det var perfekt parringstidspunkt fredagen og lørdagen! Veldig glad jeg var på vei oppover alt da! Når vi endelig kom frem etter mange timers kjøring, tenkte jeg å slippe løs Only på gården dems for å få luftet henne, men hun var ikke interessert i å lufte seg og spankulerte stolt bort til Ozzie og begynte å danse foran han. Så da var det bare å slippe løs begge i hundehagen og etter ti minutter forspill så hang de! Lørdagen prøvde vi også, og det gikk ikke lange tiden før det ble parring da også, 15min heng fredag og 20min heng lørdag! Så nå krysser vi fingrene! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 19. August 2012 Rapporter Share Skrevet 19. August 2012 Dette låter veeeldig bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 19. August 2012 Rapporter Share Skrevet 19. August 2012 Krysser fingrene for mange søte små! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 19. August 2012 Rapporter Share Skrevet 19. August 2012 Høres lovende ut! Lykke til : D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 20. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. August 2012 Takk! Skal komme med oppdatering etterhvert som jeg ser drektighetstegn, blir vel noen uker til enda 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 7. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Tenkte bare oppdatere litt her, Only har vist tegn til at det er valper i magen, hun begynte å få antydninger til pupper etter en uke, slimet gulhvitt etter en uke til 2uker, hun har fått en runde med ormkur, for to dager siden kastet hun opp litt skum, og hører henne gurgle litt, så hun er nok litt småkvalm for tiden, 3uker drektig i dag, selv om det selvsagt ikke er bekreftet ennå, men lov å håpe, om en uke er det ultralyd, så da får jeg forhåpentligvis svar på det jeg lurer på Bilde fra i dag, 3uker, ikke så lett å ta sånne bilder fra siden som andre gjør for å se om magen er vokst, her må hun legge seg på rygg og pelsen må brettes til side Jeg har bilde av henne fra to dager etter parringen, og det er absolutt en forskjell, mest pupper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraS Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Åh, gleder meg til bilder av wheatenvalper! De er bare FOR søte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Håper på mange søte små! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 7. September 2012 Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Oi! hun har mye større patter enn Lyra synes jeg ) vanskelig å se magen hennes, Only har litt pels Hvor mange vil du ha, sånn 11 stykker? 10 hanner og en tispe var vel grei fordeling? ( ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 7. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. September 2012 Lill: ja, jeg så det på bildene Hun startet såvidt med litt patter etter bare en uke.. Ser helst at jeg får litt færre en 10, og vil helst ha flest tisper I dag har hun fått kokt kyllingfilet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 15. September 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. September 2012 Her får dere første valpebilde, hihi.. I går ble det tatt Ultralyd ^^ Og som dere ser er hun bekreftet drektig, de kunne se 5-6valper Nå gleder jeg meg masse til 19.oktober! :D Valpen er forøvrig hele 2,5-3cm stor nå! Og her er et bilde av Only som viser frem magen sin fra i dag ^^ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 15. September 2012 Rapporter Share Skrevet 15. September 2012 Wee! Gleder meg til de kommer. Jeg vil koooose på dem <3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 11. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2012 har vel egentlig mer eller mindre gitt litt opp denne tråden ettersom jeg ikke rekker å oppdatere så mye, men her kommer et bilde av Only på dag 54-55 Jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 11. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2012 Det var en fin gravid mage det 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 11. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2012 Blir såå spennende å se hva som kommer iii! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 11. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2012 Det kommer pirayaer! Den som tror man kan nusse på en wheatenvalp får tannmerker på nesa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shira Skrevet 11. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2012 å gleder meg til å se wheaten baby bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 11. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2012 Magen er kjempefin ^^ Hvis de blir som sin mor så blir det ingen piraya-valper , Only er den roligste, mest bedagelige og enkleste wheaten-frøkna jeg har vært borti, som sin mor og bestemor Meeeen, blir de litt mer like sin far, blir det nok litt mer piraya Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts