Gå til innhold
Hundesonen.no

Det regner kolosalt ute og voffsen nekter å gå på do.


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Det bøtter ned masse regn og voffsen har ikke vært på do på mange timer. Hun holder seg. Jeg har prøvd å tatt henne ut femten til tyve ganger i kveld men hun nekter å tisse. Hun nekter plent å gå ut ytterdøra og hun stopper der. Jeg prøver å gå ut sammen med henne men neida hun vil ikke ut i regnet. Jeg sier hun skal tisse og gå på do men hun liker ikke å bli våt i pelsen. Så går vi inn igjen og da bjeffer og piper henne og er frustrert. Stakkars voffsen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har ett tak ved utgangen og jeg spør voffsen om hun kan tisse er men neida hun nekter og jeg venter ute lenge men hun går ikke. Noe jeg kan gjøre nå? Jeg får helt vondt av voffsen når hun bare piper stakkars og er urolig og piper irritert ut og gauler lavt. Stakkars lille men jeg prøver jo gang på gang å få henne til å gå på do. :P Voffsen holder seg sånn stakkars. Jeg vet jo at det er fælt å måtte på do og ikke tør/får til å gå på do.

Noen flere hunder som gjør sånn her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en hund som ikke har noe imot å gå tur i regnvær...(eieren er bergenser, må vite! :P ) Men hadde han holdt på som TS sin hund, så hadde jeg faktisk vært så "slem" å dratt han med ut på tur uansett. Jeg orker ikke sånn dilling og hunder må jo på do. Evt hadde jeg tatt på hunden et regndekken og gått ut på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To muligheter. Ut og gå en tur eller la henne holde seg til neste gang du føler for og lufte.. Jeg prøver stort sett og legge opp til at hundene skal få gjort fra seg før jeg drar på jobb, før natta osv, men Varga har det ikke alltid så travelt med og gå på do uansett hvor lenge hun har holdt seg. Om jeg er ute og rusler i 15 min på morgenen og hun ikke klarer og tisse da så må hun faktisk bare holde seg til jeg kommer hjem igjen. Det blir mange timer, men må de på do så får de jaggu benytte sjangsen når de har den. Ikke for det, hun ser ikke det minste stressa ut når jeg kommer hjem, selv om hun har holdt seg i 17 timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Husk at hunden merker at du er bekymret og redd for at den har det vondt! Hvis du slapper av, og kanskje putter noe leverpostei eller rømme i vannet, så den drikker masse, så tisser den nok skal du se! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...