Gå til innhold
Hundesonen.no

vanskelig spørsmål ang valpekjøpere


mcs
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen :)

har en hund av liten rase som fikk valper den 23.juni.

fram til nå har vi vært veldig heldige med og funnet gode og flotte hjem til valpene hos godt voksene mennesker.

Men idag derimot kom det en veldig ung jente som skulle se (viste ikke dette før hun kom).

Hun hadde ingen spørsmål ang valpen, og greide i tilegg og miste valpen da hun satt i sofan slik at han ramlet rett på gulvet på grunnav at hun ble uopmerksom.

Har ingen god følelse på denne kjøperen selv om hun ønsker og kjøpe han.

så kommer spørsmålet mitt.

hvordan sier man til en kjøper på en pen måte at man ikke vil la kjøperen kjøpe valp av deg?

dette er mitt første kull så har aldri vert borti dette.

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du si det på en pen måte? Kommer uanmeldt, viser ingen interesse for valpen og presterer å miste den i gulvet? Skjønner at du vil være høflig, men sånne "kjøpere" er det bare å gi grei beskjed: Sorry, vi har ingen valp til deg. Enkelt og greit. Etter noen flere kull blir du mer hardhudet...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vell bare jeg som er veldig høfelig av meg av natur.

hun fikk vell og merke ikke holde valpen mer etter fallet.

ja man blir vell mer hardhudet etter hvert, men selger ikke valpene mine til hvem som helst heller.

får vell bare si det ret ut til henne slik det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også legge til at du har mange gode kandidater på liste? F.eks. Skrive at: Jeg har mange gode kandidater som ønsker valp fra dette kullet, og dessverre er ikke du en av de som får valp denne gangen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Beklager men jeg anser ikke deg som egnet til overtaker av et av mine valper fra dette valpekullet.

Det må da gå an å si beklager at man ikke har valp til folk uten å dømme de som uegnet pga noe som kanskje var var ett uhell. Man er hverken gud, konge eller president som oppdretter og hva du måtte mene om folk utifra 1,5 linje på ett forum er ikke nødvendigvis representativt for virkeligheten. At man står fritt til å velge hvem man vil selge valp til er en ting, å tråkke på og dømme folk nedenom og hjem er noe helt annet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok sagt at det var noen andre som gikk foran henne i køen, ja eller at det var noen med lengere erfaring som fikk. Det er jo ingen som vet hvor mange interesserte du har, så da kan du ta en liten hvit løgn. Men det er jo lurt å ikke si til folk at du mangler 1 kjøper feks. men at du ønsker å møte flest mulig før du bestemmer deg. Og så si at du skal gi beskjed, men at det er flere som du må møte først.

Ja det blir nesten som et jobbintervju :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...