Gå til innhold
Hundesonen.no

masse floker..


Dixie
 Share

Recommended Posts

Show shine til hest :) Spray på, vent litt og børst. Genialt. kjøpes på nettet eller i hestebutikker, evt hunde-/sports-butikker med litt hesteutstyr

Super effektivt, pelsen blir skikkelig glatt slik at flokene omtrent løser seg opp selv når du sprayer på. Den i midten på bildet er knall god. Og du trenger ikke vaske det vekk.

119960.jpg

Red: La til litt pluss et bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en toypuddel i pelsskifte som har ekstremt mye floker.. finnes det noe som man kan ta på flokene for at de skal gå lettere ut? som man ikke trenger å skylle ut? isåfall, hvor får man kjøpt det? :)

Om dere ikke skal stille ut er det beste for valpen om dere klipper den helt ned. Det er et slit med pelsskifte og det er ingen grunn til å gjøre det verre enn det må være med lang pels om dere ikke trenger å ha det, pelsen vokser tidsnok ut igjen.

Det lønner seg sjelden å ta produkter i skitten pels, da baller det lett på seg med floker, men er det krise er Ice on Ice fra Chris Christensen er veldig bra produkt (kjøpes fra dyrelegebutikken.no) Gliss Hair repair Daily Oil Elixir er det veldig mange som skyter av fortiden og den skal være spesielt god til utbørsting - den kan du finner du på Vita/HM ol. Om du bruker disse produktene på skitten flokete pels lønner det seg å vaske hunden etterpå og så ta en ny omgang med føner/blåser og børst og de samme produktene enda en gang - da får du best resultat.

Husk at det gjør vondt for hunden å børste ut floker så det beste er som regel å heller snaue pelsen av enn å drive flokebørsting på en stor skala. Når du børster ut floker skal du alltid begynne ytterst på pelsen og så jobbe deg innover mot huden.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Får du ikke børstet gjennom i det hele tatt, er det ikke snakk om floker, men tover.

Har hunden fått tover, må du bare klippe/barnere ned (det skal ikke hunden få gå gjennom for), og være flinkere til å gre hunden så pelsen/hårene ikke tover seg på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje korleis det er på puddelpels, men på Coton pels har eg hørt enkelte har brukt re-silk olje på flokar og for å forhindra at pelsen skal floke seg raskt. Pet silk, som sikkert er enklare å få tak i, har vel omtrent samme virkning trur eg.

Ice on Ice som LivB anbefalar, er også veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Det lønner seg sjelden å ta produkter i skitten pels, da baller det lett på seg med floker, men er det krise er Ice on Ice fra Chris Christensen er veldig bra produkt (kjøpes fra dyrelegebutikken.no)

Ice on Ice er et fantastisk produkt.

Chris Christensen anbefales å kjøpe fra distributøren www.waggytail.no , da sparer man litt/mye penger :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice on Ice er et fantastisk produkt.

Chris Christensen anbefales å kjøpe fra distributøren www.waggytail.no , da sparer man litt/mye penger :)

Jepp. Ice on Ice er utmerket til bruk i flokete pels (og jeg kan også anbefale Waggytail - kjapp respons og god service). Man må bare huske på at alt man tar i pelsen vil bidra til at det fester seg enda mer skitt i pelsen igjen etterpå, som igjen bidrar til at pelsen floker enda raskere - så et bad vil uansett bli nødvendig ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at ioi gjorde at møkka ikke satte seg så godt. Feks urin. Så dette er feil?

Alt du putter i pelsen vil bidra til at møkka setter seg litt mer, er min erfaring (det virker kanskje bra der og da, men over tid vil det tiltrekke seg møkk). Sprayer du på Ice on Ice på pels med urin, kamuflerer du bare - det blir lettere å børste pelsen der og da, men urinen blir der. Det beste vil alltid være en skikkelig vask :D. Jeg har forsøkt en god del remedier opp gjennom årene, og ender alltid opp med at rein pels holder seg mest flokefri (sammen med riktig og ofte nok børsting der man fjerner underull f eks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Alt du putter i pelsen vil bidra til at møkka setter seg litt mer, er min erfaring (det virker kanskje bra der og da, men over tid vil det tiltrekke seg møkk). Sprayer du på Ice on Ice på pels med urin, kamuflerer du bare - det blir lettere å børste pelsen der og da, men urinen blir der. Det beste vil alltid være en skikkelig vask :D. Jeg har forsøkt en god del remedier opp gjennom årene, og ender alltid opp med at rein pels holder seg mest flokefri (sammen med riktig og ofte nok børsting der man fjerner underull f eks).

OT: Og deeeeeeeeeeer kom forklaringen på hvorfor bc'ene har tugger under ørene, de vasker seg ikke ofte nok.. Holder det ikke med 4-5 saltvannsbad i året, kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: Og deeeeeeeeeeer kom forklaringen på hvorfor bc'ene har tugger under ørene, de vasker seg ikke ofte nok.. Holder det ikke med 4-5 saltvannsbad i året, kanskje..

*Bare rister på hodet av slike møkkasabber som disse broderkålli-eierne* :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...Elvis står nå i dusjen med balsam og klynker akkurat nå :P Annbefales det da å bruke ice on ice på bare toene eller på hele pelsen nå før utstilling?

Jeg vet ikke hvordan kotymen er mht bad før utstilling for tibbene, men min rase skal helst ha så stri pels som mulig, og Ice on Ice gir litt myk pels (det samme gjør et bad rett før utstilling). Derfor bruker jeg aldri det rett før utstilling. Nå børster jeg såpass ofte at jeg sjelden har behov for å bruke "flokeløsende" midler, pelsen rekker ikke å bli så flokete at jeg må bruke sånt mellom hver gang jeg børster :).

Du kan selvsagt bruke Ice on Ice bare på flokene - jeg tror nok det er best dersom du føler du må bruke noe på dem. Dersom min hund får floker, så bruker jeg også å løsne disse flokene med fingrene før jeg børster dem forsiktig ut :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at ioi gjorde at møkka ikke satte seg så godt. Feks urin. Så dette er feil?

Nei det høres riktig ut :)

Jaja...Elvis står nå i dusjen med balsam og klynker akkurat nå :P Annbefales det da å bruke ice on ice på bare toene eller på hele pelsen nå før utstilling?

Her brukes den på hele pelsen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...