Gå til innhold
Hundesonen.no

Leter etter et aktivt forverthjem


Confusia
 Share

Recommended Posts

Tar en sjans og legger ut et nødrop her. Fra mitt første kull (22.9.11) får jeg nå tilbake en vakker blue merle aussiehann (Australian Shepherd). Årsaken til at han kommer tilbake til meg er at eierene ikke klarer med han. Dette betyr altså at han ikke har lært grunnleggende kommandoer og ro. Han er en livlig hund med mye motor. Har i hovedsak vært med far i huset på fiske og fjellturer, og tilbragt mye tid i hundegård. Han hopper og spretter mye, rundt og på folk. Paret som har han venter barn i oktober, og hadde helst sett at han kom til meg før den tid.

Nå er situasjonen slik at jeg har to hanner hjemme (en på besøk fra Tsjekkia), samt to voksne tisper og en valp på 14 uker, og jeg har ikke kapasitet til å ha en hund til hjemme pr dd.

Jeg har begge foreldrene til hunden som trenger forvert, og kan gå god for gemytt og helse på disse. Begge er røntget fri, øyelyst og MHtestet med bra resultat. Hundene er selvfølgelig registrert i NKK.

Finnes det noen som kunne tilby denne flotte hannen et aktivt og godt liv, så la meg høre fra deg/dere! :)

380268_10151064342457489_487029171_a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Etter å ha sett arbeidssomme aussievalper i aksjon i helga som jobber bedre enn min 6 år gamle gårdshund (og ikke minst tusen ganger bedre enn min 2 år gamle rr) så frister det jo sånn passe...

*ler* Slå til! Det ER veldig forsterkende å trene med en aussie, de gir alt for å få leke(trene) med en, og lysten forsvinner IKKE med årene! :D

Er ganske sikker på at denne gutten her hadde blitt en mye roligere hund om han hadde fått trent og brukt seg jevnlig. En ung aussie som kjeder seg i hundegård er dømt til å hoppe og være litt "mye hund" tror jeg. Litt lydighetstrening og søksøvelser så er han nok godsliten i hodet og slapper av mye lettere. Å ha en RR og en DSG å omgås med om dagen er sikkert også sunt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Slå til! Det ER veldig forsterkende å trene med en aussie, de gir alt for å få leke(trene) med en, og lysten forsvinner IKKE med årene! :D

Underskriver denne!

Er ganske sikker på at denne gutten her hadde blitt en mye roligere hund om han hadde fått trent og brukt seg jevnlig. En ung aussie som kjeder seg i hundegård er dømt til å hoppe og være litt "mye hund" tror jeg. Litt lydighetstrening og søksøvelser så er han nok godsliten i hodet og slapper av mye lettere. Å ha en RR og en DSG å omgås med om dagen er sikkert også sunt :)

Han er en supersnill og kjælen gutt, men krever sin "herre". Jeg understreket gang på gang at han måtte trenes med og aktiviseres, men slik ble det dessverre ikke.

Anniken, det hadde vært flott å få èn til, vel? :D

Hadde jeg hatt plass og mulighet så skulle han fått kommet hit :) Høres ut som en helt typisk aussie som eierne bare ikke har funnet ut hvordan virker :)

Ja, det var vel rett på kornet. De regnet nok med at han ville bli fornøyd med turer. Han har vært fullverdig medlem av familien og ikke gått for "lut og kaldt vann", men det er ikke nok for en aktiv aussie! Endret av AnetteH
Flettet innleggene, bruk rediger knappen i fremtiden og multi siter :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Slå til! Det ER veldig forsterkende å trene med en aussie, de gir alt for å få leke(trene) med en, og lysten forsvinner IKKE med årene! :D

Er ganske sikker på at denne gutten her hadde blitt en mye roligere hund om han hadde fått trent og brukt seg jevnlig. En ung aussie som kjeder seg i hundegård er dømt til å hoppe og være litt "mye hund" tror jeg. Litt lydighetstrening og søksøvelser så er han nok godsliten i hodet og slapper av mye lettere. Å ha en RR og en DSG å omgås med om dagen er sikkert også sunt :)

Ja, man kunne jo håpe. Jeg har dessverer ikke kapasitet til en hund til, og hadde jeg hatt det så hadde nok gubben satt en fot ned. Jeg prøver å tenke hardt på hvor lite jeg er interessert i pelsstell og pels som det faktisk fester seg ting i. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kunne jo håpe. Jeg har dessverer ikke kapasitet til en hund til, og hadde jeg hatt det så hadde nok gubben satt en fot ned. Jeg prøver å tenke hardt på hvor lite jeg er interessert i pelsstell og pels som det faktisk fester seg ting i. :P

den det fester seg mest i her er kelpien :P mens aussien og corgien bader i alt mulig rart og er rene etter kjøreturen hjem :P

:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han heter All Right Now, "Leo". Minst i kullet på totalt 5, (2h x 3t)

Var verdens største kosebamse da han bodde hos meg, og De som har han sier også at han er veldig snill og god. MEN, har mye motor, og dette bør kanaliseres riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene sine det! :D

Han får i tillegg et "ordentlig" kennelnavn i løpet av noen uker....*smøre seg med tålmodighet*

Hvis han skulle være så (u)heldig å havne hos sånne utstillingsgærninger (kremt) som reiser utland og strand rundt, så er nok det ålreit for deg som oppdretter, ja. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han skulle være så (u)heldig å havne hos sånne utstillingsgærninger (kremt) som reiser utland og strand rundt, så er nok det ålreit for deg som oppdretter, ja. :)

Tja, nå handler ikke alt om utstilling, men veldig moro for meg som oppdretter om han skulle bl.a konkurrere i noen gren etterhvert også :)

Han er stilt ut en gang på valpeshow, og ja, jeg vil gjerne også at han blir stilt ut som voksen :)

Edit: I dag kom brevet fra NKK, og da blir det hele navnet hans Twinspired All Right Now :) Jippiiii!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...