Gå til innhold
Hundesonen.no

Tv-serie for to generasjoner?


breton
 Share

Recommended Posts

Jeg og datteren min har hatt som et lite prosjekt å se alle Harry Potter-filmene sammen, og koste oss veldig med det. Dessverre var det bare 8 stk :P , og nå er vi på jakt etter et nytt fellesprosjekt. Et nytt stort filmprosjekt ser jeg som helt usannsynlig, og da tenkte jeg vi kunne prøve å finne en tv-serie.

Hun er 13 og liker Disney channel. Jeg er ...litt eldre... og liker IKKE Disney channel. Er det noen som har noen gode forslag? Ta gjerne "selvfølgelige" serier, jeg er helt tom for ideer selv om jeg egentlig ser mye serier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Vet ikke med serier, da, som du jo egentlig spør om. Men har forslag på filmer som jeg iallefall liker som er voksen, og som min halvsøster også på din datters alder liker:

Pirates Of The Carribbean-filmene.

Istid-filmene.

Dr. Seuss The Lorax.

Despicable Me.

Nemo.

Og selvsagt de klassiske Disneyfilmene, synes jeg selv er veldig koselig.

Red: Kom på noen serier som kanskje kan passe begge:

One Three Hill.

Chuck.

The Big Bang Theory.

A Modern Family.

Awkward.

Once Upon A Time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å se de klassiske Disney-filmene på engelsk? Eller de som kanskje ikke er så klassiske men fryktelig morsomme som The Emperor´s New Groove eller Hercules?

Serier er jeg nok ganske blank på. Da jeg var 13 likte jeg Monty Python´s Flying Circus utrolig godt (så det med pappa´n min og vi lo så vi gråt begge to...), men jeg har skjønt at det ikke er alle som setter like stor pris på den serien som meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narniafilmene :heart:

Gossip girl

Weed (nei, tulla)

Alle "Bring it on" filmene

Twilightfilmene og bøkene

Se "Legally Blonde" filmen og musicalen og diskuter hvilken som er best (nei, det er visst her i huset vi gjør sånt :) )

Endret av ida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrerte fruer kanskje? :) eller vampire diaries!

Jeg synes Vampire Diaries kan fort bli litt for voksent for en 13-åring. Kommer helt ann på hvordan trådstarters datter er. Jeg ville ha synes det hadde vært kleint å se det med moren min i hvertfall! :P

Hva med The OC? Jeg husker jeg synes den var utrolig bra da jeg var yngre!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid elsket alt av krim og var gjerne hjemme lørdagskvelden for å se på "Hjartet på rette staden" når jeg var mindre. :P Detective Frost er også en utrolig bra serie og ikke minst Dalziel and Pascoe. I hvert fall første sesongene når det var britisk TV produksjon, tapte seg en del når amerikanerne overtok.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friends, Once upon a time, Merlin, Veronica Mars, Judging Amy (jeg ELSKET den serien som 13-åring, men det er jo mye dystert der da). Jeg var også kjempeglad i Foyle jeg, uskyldig britisk krim fra 2. verdenskrig. Og så har du jo Narnia-serien som ble sendt på tv da vi var små ...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friends, Once upon a time, Merlin, Veronica Mars, Judging Amy (jeg ELSKET den serien som 13-åring, men det er jo mye dystert der da). Jeg var også kjempeglad i Foyle jeg, uskyldig britisk krim fra 2. verdenskrig. Og så har du jo Narnia-serien som ble sendt på tv da vi var små ...

Foyle er fantastisk!

ellers kan kanskje Scrubs være noe? Legeprogram med masse humor!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode forslag, her finner vi garantert noe vi begge kan like. Det var mange serier og filmer jeg ikke hadde tenkt på her, og noen av dem skal jeg definitivt se selv om datteren min eventuelt ikke vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...