Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundene som angrep i Mandal blir avlivet


Anette
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Jeg skjønner ikke at ikke bikkjene er avliva for lenge siden jeg. Det der er da ikke noenting å lure på - det ENESTE jeg synes er trist i denne saken er at eier nekter å avlive PLUSS det faktum at han faktisk har så lite kontroll på kjøterne sine at de faktisk fikk bitt noen. De burde vært avliva timen etter angrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er skremmende i denne saken er eiers totale mangel på selvinnsikt og hans bortforklaringer på hva som skjedde.

Eier av hundene betegner det hele som en liten biteepisode.

I tillegg til de andre bortforklaringer eier har kommet med.

Nå vet jeg hvem eier er, og det som overrasker meg i denne saken er at det ikke skjedde tidligere.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er skremmende i denne saken er eiers totale mangel på selvinnsikt og hans bortforklaringer på hva som skjedde.

Eier av hundene betegner det hele som en liten biteepisode.

I tillegg til de andre bortforklaringer eier har kommet med.

Nå vet jeg hvem eier er, og det som overrasker meg i denne saken er at det ikke skjedde tidligere.

Om de opplysningene jeg har fått stemmer,så kommer den ene hunden fra en meget tvilsom oppdretter ,skummelt med useriøs avl også på sånne hunder...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvor får dere det fra at det har vært flere episoder? Det her er bare tragisk - for alle parter.

Den ene hunden hans angrep, og drepte en liten hund i fjor. Hunden var løs, og hundeier kom ikke før et par minutter senere. Nå har han bestilt seg en Tibetansk Mastiff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene hunden hans angrep, og drepte en liten hund i fjor. Hunden var løs, og hundeier kom ikke før et par minutter senere. Nå har han bestilt seg en Tibetansk Mastiff...

Selvfølgelig har han det, hadde jeg nær sagt.. Og så kan man bare håpe at det blir en stødig raus sak blottet for vokt og vakt og hunde-aggresjon som verken krever oppdragelse eller tilsyn, for ellers kommer det en reprise om et år eller to. Sånne hunde-eiere får det til å gå kaldt i blodet mitt, det er slike hunde-eiere som er opphav til eventuelle forbud og begrensninger og hundefrykt i samfunnet.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene hunden hans angrep, og drepte en liten hund i fjor. Hunden var løs, og hundeier kom ikke før et par minutter senere. Nå har han bestilt seg en Tibetansk Mastiff...

Det med mastiff-bestillingen fra Spania ble skrevet som en spøk,eller hur?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med mastiff-bestillingen fra Spania ble skrevet som en spøk,eller hur?

Jeg tar ikke det for gitt nei... Når eier ikke innser sine begrensninger i det hele tatt, og kaller "alt" uhell (mataggresjon, forsvar av eiendom/eier, sykdom/gemytt i rasen osv, og nå til det siste og mest alvorlige: hoppe over gjerdet for ørtende gang) for ikke å snakke om at eier ikke husker hva den selv har uttalt (postet div steder på nett) for både kort og lengre tid siden.. Denne eieren ender ikke opp med puddel eller en miniatyr, for å si det sånn..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke det for gitt nei... Når eier ikke innser sine begrensninger i det hele tatt, og kaller "alt" uhell (mataggresjon, forsvar av eiendom/eier, sykdom/gemytt i rasen osv, og nå til det siste og mest alvorlige: hoppe over gjerdet for ørtende gang) for ikke å snakke om at eier ikke husker hva den selv har uttalt (postet div steder på nett) for både kort og lengre tid siden.. Denne eieren ender ikke opp med puddel eller en miniatyr, for å si det sånn..

Følger deg på den,og (forutsatt at man har fått korrekte opplysninger såklart) med forhistorien til den ene hunden så burde man kanskje være ekstra obs. Elendig oppdrett og elendig forhold i valpetiden red: hos oppdretter. Håper det blir fransk bulldog neste gang...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...