Anette Skrevet 26. Juli 2012 Rapporter Skrevet 26. Juli 2012 http://www.nettavisen.no/nyheter/article3440842.ece tidligere sak: http://www.dagbladet.no/2012/07/10/nyheter/hund/bite/skade/mastiff/22482232/ Siter
KarpeSkrotum Skrevet 26. Juli 2012 Rapporter Skrevet 26. Juli 2012 Har ikke fulgt med saken, men leser at avgjørelsen også kommer med tanke på tidligere hendelser med hundene, så spørs om det er en eier som muligens ikke skulle hatt hund dette. (slik jeg leser det, kan jo ta feil) 1 Siter
Malamuten Skrevet 26. Juli 2012 Rapporter Skrevet 26. Juli 2012 Det er trist, men nok til det beste i denne saken. Siter
simira Skrevet 26. Juli 2012 Rapporter Skrevet 26. Juli 2012 Trist, men jeg ser fornuften i å avlive hundene, spesielt ettersom de har skadet både folk og andre hunder tidligere. 1 Siter
Guest Belgerpia Skrevet 26. Juli 2012 Rapporter Skrevet 26. Juli 2012 Jeg skjønner ikke at ikke bikkjene er avliva for lenge siden jeg. Det der er da ikke noenting å lure på - det ENESTE jeg synes er trist i denne saken er at eier nekter å avlive PLUSS det faktum at han faktisk har så lite kontroll på kjøterne sine at de faktisk fikk bitt noen. De burde vært avliva timen etter angrepet. Siter
borderen Skrevet 26. Juli 2012 Rapporter Skrevet 26. Juli 2012 Noe annet ville vært helt på trynet. 1 Siter
Justisia Skrevet 26. Juli 2012 Rapporter Skrevet 26. Juli 2012 Det som er skremmende i denne saken er eiers totale mangel på selvinnsikt og hans bortforklaringer på hva som skjedde. Eier av hundene betegner det hele som en liten biteepisode. I tillegg til de andre bortforklaringer eier har kommet med. Nå vet jeg hvem eier er, og det som overrasker meg i denne saken er at det ikke skjedde tidligere. 2 Siter
yurij Skrevet 27. Juli 2012 Rapporter Skrevet 27. Juli 2012 Det som er skremmende i denne saken er eiers totale mangel på selvinnsikt og hans bortforklaringer på hva som skjedde. Eier av hundene betegner det hele som en liten biteepisode. I tillegg til de andre bortforklaringer eier har kommet med. Nå vet jeg hvem eier er, og det som overrasker meg i denne saken er at det ikke skjedde tidligere. Om de opplysningene jeg har fått stemmer,så kommer den ene hunden fra en meget tvilsom oppdretter ,skummelt med useriøs avl også på sånne hunder... 1 Siter
Justisia Skrevet 27. Juli 2012 Rapporter Skrevet 27. Juli 2012 Om de opplysningene jeg har fått stemmer,så kommer den ene hunden fra en meget tvilsom oppdretter ,skummelt med useriøs avl også på sånne hunder... Det er det også yurij ... Siter
tm100008 Skrevet 27. Juli 2012 Rapporter Skrevet 27. Juli 2012 Jeg håper at dette gir en vurdering for den personens mulige fremtidige hundehold, for hvis det stemmer at det har vært flere episoder tidligere, da er det virkelig på tide å se på om vedkommende bør ha hund i det hele tatt. 1 Siter
UpToNoGood Skrevet 7. August 2012 Rapporter Skrevet 7. August 2012 Hvor får dere det fra at det har vært flere episoder? Det her er bare tragisk - for alle parter. Siter
spot Skrevet 7. August 2012 Rapporter Skrevet 7. August 2012 Hvor får dere det fra at det har vært flere episoder? Det her er bare tragisk - for alle parter. Den ene hunden hans angrep, og drepte en liten hund i fjor. Hunden var løs, og hundeier kom ikke før et par minutter senere. Nå har han bestilt seg en Tibetansk Mastiff... Siter
TonjeM Skrevet 7. August 2012 Rapporter Skrevet 7. August 2012 Den ene hunden hans angrep, og drepte en liten hund i fjor. Hunden var løs, og hundeier kom ikke før et par minutter senere. Nå har han bestilt seg en Tibetansk Mastiff... Selvfølgelig har han det, hadde jeg nær sagt.. Og så kan man bare håpe at det blir en stødig raus sak blottet for vokt og vakt og hunde-aggresjon som verken krever oppdragelse eller tilsyn, for ellers kommer det en reprise om et år eller to. Sånne hunde-eiere får det til å gå kaldt i blodet mitt, det er slike hunde-eiere som er opphav til eventuelle forbud og begrensninger og hundefrykt i samfunnet. 3 Siter
Papillon Skrevet 7. August 2012 Rapporter Skrevet 7. August 2012 Håper inderlig oppdretteren av tibetansk mastiff har vett til å ikke selge til han da! Siter
yurij Skrevet 7. August 2012 Rapporter Skrevet 7. August 2012 Den ene hunden hans angrep, og drepte en liten hund i fjor. Hunden var løs, og hundeier kom ikke før et par minutter senere. Nå har han bestilt seg en Tibetansk Mastiff... Det med mastiff-bestillingen fra Spania ble skrevet som en spøk,eller hur? 1 Siter
Justisia Skrevet 7. August 2012 Rapporter Skrevet 7. August 2012 Det med mastiff-bestillingen fra Spania ble skrevet som en spøk,eller hur? Det får man inderlig håpe ... Siter
tulip Skrevet 7. August 2012 Rapporter Skrevet 7. August 2012 Det med mastiff-bestillingen fra Spania ble skrevet som en spøk,eller hur? Jeg tar ikke det for gitt nei... Når eier ikke innser sine begrensninger i det hele tatt, og kaller "alt" uhell (mataggresjon, forsvar av eiendom/eier, sykdom/gemytt i rasen osv, og nå til det siste og mest alvorlige: hoppe over gjerdet for ørtende gang) for ikke å snakke om at eier ikke husker hva den selv har uttalt (postet div steder på nett) for både kort og lengre tid siden.. Denne eieren ender ikke opp med puddel eller en miniatyr, for å si det sånn.. 1 Siter
Justisia Skrevet 7. August 2012 Rapporter Skrevet 7. August 2012 Mistenker at Tulip kan ha rett, desverre ... Siter
yurij Skrevet 7. August 2012 Rapporter Skrevet 7. August 2012 Jeg tar ikke det for gitt nei... Når eier ikke innser sine begrensninger i det hele tatt, og kaller "alt" uhell (mataggresjon, forsvar av eiendom/eier, sykdom/gemytt i rasen osv, og nå til det siste og mest alvorlige: hoppe over gjerdet for ørtende gang) for ikke å snakke om at eier ikke husker hva den selv har uttalt (postet div steder på nett) for både kort og lengre tid siden.. Denne eieren ender ikke opp med puddel eller en miniatyr, for å si det sånn.. Følger deg på den,og (forutsatt at man har fått korrekte opplysninger såklart) med forhistorien til den ene hunden så burde man kanskje være ekstra obs. Elendig oppdrett og elendig forhold i valpetiden red: hos oppdretter. Håper det blir fransk bulldog neste gang... 1 Siter
spot Skrevet 7. August 2012 Rapporter Skrevet 7. August 2012 Det med mastiff-bestillingen fra Spania ble skrevet som en spøk,eller hur? Nei, i følge mannen selv så er en valp på vei. Siter
L8 L Skrevet 7. August 2012 Rapporter Skrevet 7. August 2012 Håper det blir fransk bulldog neste gang... Det håper virkelig ikke jeg! Noen mennesker burde ikke eie andre dyr enn flatlus... 3 Siter
Recommended Posts