Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke husregler har du?


Mirai
 Share

Recommended Posts

Uten hundene i sofaen hadde jeg ligget mye på gulvet :P Jeg har alltid minst 1 hund på fanget, og det er jo SÅ koselig!

Regelen her er at det ikke er lov til å bjeffe når de er ute i hagen. Da er det rett inn, og det fungerer veldig bra. Eneste som sliter litt på dette punktet er Nitro som er veldig tøff om dagen, og derfor må passe ekstra på ;)

Ellers har ikke han lov til å stjele ben ut av munnen på jentene.Han vet å utnytte de begge.

Ellers er det ingen regler, her soves det 80% av "hjemmetiden", 10% spising og 10% leking. Leking er lov så lenge de ikke bjeffer og løper villmann i sofaen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil." Nesten

Jeg er veldig mye strengere når hunden er 'ny', da må man sitte før man får mat etc... Det eneste jeg er totalt nazi på i gjennom hele hundeholdet er at hundene ikke skal gå ut døra når den blir åpn

Det må jeg si var den rareste regelen jeg har hørt om!

Det er litt annerledes med bare Zima i hus enn med BC'er, for hun oppfører seg liksom ganske så pent av natur hun. Men, noen regler har alltid vært og vil alltid være gjeldende i mitt hundehold:

- Piping og bjeffing er ikke lov (allergisk mot lyd :lol:).

- Hvileløs vandring er ikke lov - inne ligger vi og slapper av.

- Snuter på bordet er ikke lov.

- Man hopper ned av sofaer når man får beskjed om det, og helst ikke opp uten å være invitert.

- Overdrevet tigging er ikke lov - de får i det minste ligge på et par meters avstand :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde vi bare en:

- Ikke lov å tigge/mase.

Men etter Kuma kom i hus, så måtte vi innføre noen flere. Kuma ble løpt ned av Boris noen ganger på vei inn på kjøkkenet. Så nå får ikke Boris lov til å gå inn på kjøkkenet. Han spiser maten sin ved døråpningen, og må vente der.

Ellers så er det bare vanlig hverdagslydighet. Ikke bråke og gjøre det de får beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoey fårlov til alt, men hun gjørnå heller stort sett aldri noe galt, og er høflig og snill og grei. Gjør hun noe sprell så er det bare morsomt :)

Bønna derimot.... lever i et naziregime. Blir slækkere og slækkere etter hvert som han blir roligere da, så nå er det ikke så ille lenger men:

-Vær snill med Zoey

-Ikke tråkk på Zoey når Zoey sover.

-Ligg unna maten til Zoey. Du har innhalert din egen uten å finne ut hva det smakte, synd for deg..

-Ikke kom å sutre til meg når du får kjeft av Zoey, det er garantert en god grunn til at du får kjeft. (som at du tråkker på henne mens hun sover)

-Spør pent før du kommer opp i sofaen/senga, og ikke smell hodet ditt i mitt når du hopper opp i senga på natta.

-Vent pent før du hopper ut av bilburet/døra/får mat o.l

-gå inne, ikke løp.

-Legg deg når du får beskjed om det.

-Gå bort når du får beskjed om det.

-ikke spis dvergpuddelen til naboen selv om den bjefer, glefser og er dust. Hev deg over det.

- Husk at vi er glad i deg, og at du får lov å beskytte Zoey mot andre dustete hunder. (fantastisk egenskap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Han får ikke lov å komme opp i senga vår om natten (det var en lang prosess, men det var av den enkle grunn at han i over ett år hadde fått lov. Men nå har han ikke prøvd seg på mange måneder, og er blitt kjempe flink :D)

- Er han våt (etter dusjing etc)og vil opp i sofaen skal han ligge på anvist plass på pledd.

- Ikke lov å være i sofaen når vi sitter der å spiser

- Ber vi han om å legge seg i hundesengen skal han gjøre det og bli der (dette gjelder både på soverommet og i stua, han har en seng på begge plassene)

- Hvis man ber han sitte og vente på mat, så får han ikke røre maten før vi har sagt "vær så god". Men dette praktiseres bare når han får noe "ekstra" i skålen (våtfor, brødskive, middagsrester etc), siden han ellers har skålen med tørrfor på kjøkkenet og kan spise når han vil

- Han skal ikke ligge nedenfor komfyren når vi lager mat

- Ikke lov å tigge

Elle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte gå gjennom reglene før Arya kom, for Ebba er så innkjørt så der trengs det ikke å følges opp så mye.

Det er ikke lov til å stå på bordet, hoppe på bordet eller løpe over bordet - Arya praktiserer ikke denne reglen.

Det er ikke lov til å klippe i stykker blomstene ute - Arya praktiserer ikke denne reglen.

Det er ikke lov til å stjele mat fra bordet, benken eller hånda - Arya praktiserer ikke denne reglen.

Det er ikke lov til å hente sko, sokker, truser eller annet artig man finner og flytte det over til andre rom - Arya praktiserer ikke denne reglen.

Det er ikke lov å ta med seg matskåla ut - Arya praktiserer ikke denne reglen.

Det er ikke lov til å prøve å dra av meg nakkehårene - Arya praktiserer ikke denne reglen.

Det er ikke lov til å bjeffe fordi man er snurt for noe - Arya praktiserer denne reglen delvis.

Vent betyr vent til du har fått ny beskjed - Arya er over forventet flink til dette.

Det er ikke lov til å stjele Ebba sin mat - Arya praktiserer det fullstendig.

Det er ikke lov å ta tyggebein etc fra Ebba - Arya praktiserer det fullstendig.

Hvis Ebba sier det er hennes leke skal det respekteres - Arya respekterer det.

Det er ikke lov til å hoppe på Ebba som sover - Arya hopper bare ved uhell(buller sover stort sett alltid kamuflert under noe) på Ebba som sover.

Så lenge Ebba sier det er greit kan man herje fritt villt med Ebba - Arya synes alle kelpier burde ha sin egen bulle.

Hvis Ebba bare kunne lære Arya å holde seg borte fra bordet skulle jeg vært ganske fornøyd :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...