Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vet om noen gode webdesignere?


Yodel
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg vurderer å bytte ut hjemmesiden min. Jeg vil ha en enklere variant, som er stilren og innbydende.

Jeg liker forsovet den som jeg har nå. men jeg har litt problemer med å få rammene til å være der jeg vil, og dersom jeg vil endre noe i menyen må jeg endre det på HVER side, og det blir for tungvindt. Iallefall når jeg har en del endreinger jeg vil ha gjort.

Vurderer også å a) passordbelegge guttenes sider b) droppe de helt.

Dersom noen kan designe "inngangs-siden" min kan jeg gjøre resten av jobben selv (med å kopiere malen og resten av sidene inn i det formatet). Oppdateringer og slikt tar jeg også selv. Jeg bruker frontpage.

Eventuelt kunne jeg tenkt meg noe nettbasert oppdateringssystem (men jeg oppdaterer jo langt fler sider enn startsiden, så ikke noe bloggsystem).

Kan noen hjelpe/ vet om noen som er dyktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kommentar til å passordbelegge sider. Det er så vanvittig irriterende å besøke en blogg/hjemmeside, også blir man møtt av et stengt innlegg. Så da burde du iallefall ikke ha guttenes side med i menyen om alle ikke skal ha tilgang... min mening iallefall :P Jeg tror du kan passordbelegge i frontpage, uten at jeg skal si det for sikkert.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wave:

Jeg lager både design, oppsett og nettbasert oppdateringsmuligheter (som gjør at du kan oppdatere nettsiden selvom du ikke er på din egen maskin), skreddersydd etter egne ønsker! Alt er mulig, og du får det på millimeteren slik du ønsker :)

http://idesnekkerne.no/

PM sendt. Har ikke allverdens å bruke, så må se an litt penger og slikt også :)

En kommentar til å passordbelegge sider. Det er så vanvittig irriterende å besøke en blogg/hjemmeside, også blir man møtt av et stengt innlegg. Så da burde du iallefall ikke ha guttenes side med i menyen om alle ikke skal ha tilgang... min mening iallefall :P Jeg tror du kan passordbelegge i frontpage, uten at jeg skal si det for sikkert.

OK, takk for innspill. Jeg tror jeg velger å legge den ned. Jeg vil ikke at det skal være søkbart for alle når de etterhvert starter på skole etc. Så får heller venner som vil følge med anskaffe/ bli venner med meg på FB. Guttene selv får årsbøker med de beste bildene hvert år uansett, så de lider ingen "nød" :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor du har webhotellet ditt, men one.com har forbedret seg ganske mye jmf. hjemmesidebygging (for både privatpersoner og bedrifter) via nettsidene deres. Enkelt og greit å oppdatere også. Ellers synes jeg Joomla! er ganske greit, men det er kanskje litt mer oppfattende for en helt vanlig, privat hjemmeside.

Mon tro om pippin her inne også ikke driver med noe sånt? Eller husker jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om wordpress er av interesse (se min side http://www.aussieglis.hitart.com) så er jeg ganske dreven. :) Wordpress kan være så enkelt/komplisert man bare vil, og ALLE sidene kan oppdateres uten noe slags kjennskap til koder osv. Man kan ha forside eller bruke bloggen som forside osv.

Kan HTML/CSS også men er lenge siden jeg har laget en side uten WP, så jeg føler meg ikke 100% ved å skulle ta et oppdrag uten WP nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om wordpress er av interesse (se min side http://www.aussieglis.hitart.com) så er jeg ganske dreven. :) Wordpress kan være så enkelt/komplisert man bare vil, og ALLE sidene kan oppdateres uten noe slags kjennskap til koder osv. Man kan ha forside eller bruke bloggen som forside osv.

Kan HTML/CSS også men er lenge siden jeg har laget en side uten WP, så jeg føler meg ikke 100% ved å skulle ta et oppdrag uten WP nå.

Kan man få noe ala Yodel og min sin hjemmeside i Wordpress? Jeg bruker bloggen dems, men usikker på hvordan de er som ren hjemmeside

Vil for eks ikke ha kommentar på hver side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få noe ala Yodel og min sin hjemmeside i Wordpress? Jeg bruker bloggen dems, men usikker på hvordan de er som ren hjemmeside

Vil for eks ikke ha kommentar på hver side

Jeg satte opp en hjemmeside i wordpress (gratisversjon), den ser slik ut: http://www.napori.wordpress.com trenger ikke ha kommentarfelt osv. under hver side nei.

Jeg lurer litt på å bytte helt til wordpress, altså samle blogg og hjemmeside på ett sted. Men jeg finner ingen layouts som er slik jeg vil ha dem, jeg vil ha slik at bildene er minst 800 pixler i bredden, så finner ingen gratis-layouts som passer meg. Derfor tenker jeg kanskje jeg skal overføre domenet mitt til wordpress. Er det slik at siden fortsatt blir hostet på one.com, eller har wordpress eget webhotel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få noe ala Yodel og min sin hjemmeside i Wordpress? Jeg bruker bloggen dems, men usikker på hvordan de er som ren hjemmeside

Vil for eks ikke ha kommentar på hver side

som lola sier kan man skru av dette. om du ser på http://www.australskegjeterhunder.no/ kan du kommentere svært lite :)

denne siden btw er faktisk wordpress: http://thedragonfelltribe.net/wow/ :) så er man god i CSS ol evnt betaler noen kan man få sider som ikke ligner spesielt på wordpress men bruker wordpress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på å bytte helt til wordpress, altså samle blogg og hjemmeside på ett sted. Men jeg finner ingen layouts som er slik jeg vil ha dem, jeg vil ha slik at bildene er minst 800 pixler i bredden, så finner ingen gratis-layouts som passer meg. Derfor tenker jeg kanskje jeg skal overføre domenet mitt til wordpress. Er det slik at siden fortsatt blir hostet på one.com, eller har wordpress eget webhotel?

Det lurer jeg på også.Vurderer å lage hjemmesiden og flytte domenenavnet til wordpress, men lurer på hvordan det fungerer, hva det koster og om jeg fortsatt kan ha mailen i outlook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink ja, men proff ... njet ;)

Siden din bør validere hvis du betaler for arbeidet.

Var nesten og det er jo bra. Var litt verre med idesnekkerne.no som er deres ansikt utad. Mener det konstruktivt Puttiva, så håper du ikke tar det personlig. Syns siden deres var fin - manglet bare validering og favicon ;) (portifolio var kjempeflott - dere er flinke)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Takk for tilbakemelding :)

Var veldig flink til å huske å validere sidene før, men av uvisst grunn har jeg vist glemt helt eksistensen av validering i senere tid. Har vel lagt mer fokus på annet, og utviklet andre sider istedenfor. Men takk for tips og tilbakemelding, skal gå gjennom sidene og fikse opp ;) Nesten bare flaut å validere sider i ettertid :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt verre med idesnekkerne.no som er deres ansikt utad.

Nå ble det litt bedre ;)

Edit: ble visst dobbeltpost. Oobs.

Den nåværende siden til Kingwanas er det dog ikke jeg som har laget, så der skal jeg ikke ha verken skryt eller kritikk for de errorene som kommer i valideringen :P Men jeg skal ta det til ettertanke og validere fremtidige sider i alle fall - blant annet Yodel sin kommende side :) Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette, Karpe!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva validering er for noe engang, men snakker om arbeidet vi foreløpig gjør. Vel... Puttiva gjør, jeg dirigerer. Og det blir NØYAKTIG som jeg ønsker, bare litt bedre... he he. Kjapt og profft kaller jeg det.

Nå har vi foreløpig bare gjort designet, og det er jeg veldig veldig fornøyd med. En side jeg gleder meg til å offentliggjøre og vise dere når den er klar. Foreløpig får dere nøye dere med den gamle . (Som jeg forøvrig også har vært fornøyd med, men den er krunglete å oppdatere via FTP, og skal en ting i menyen endres må alt endres, og det blir for tungvindt).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...