Gå til innhold
Hundesonen.no

Våler 14. og 15. juli


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Vi er vel ikke så mange soniser som stiller der i helga? Men egen resultattråd må vi ha!

Geo debuterte på valpeshow i dag. Han var eneste i rasen, og ble derfor BIR valp med en herlig kritikk for Britt Nyberg. Sitter på tlf og har ikke kritikken foran meg nå, men den ligger på facebook om noen vil se evt kopiere hit. Helge Lie dømte gruppa, og der ble Geo plassert som BIG2 valp! Fin debut. :D

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke selvsagt man blir BIR selvom man er alene i rasen ;)

Kritikken til Geo

Kritikk fra dommer Britt Nyberg: "4,5 mnd. Vakker og velprop for alderen. Meget flott og våken som helhet. Velskåret hode med utmerkete detaljer. Utmerket profil. Korrekt vinkler. Sterke ben og poter. Vakker farge og korrekt pelskvalitet. Beveger seg med stor spenst. Meget trivelig temperament og velpresentert."

Fine Geo :D håper du tok bilder Ingvild!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Jäger ble også BIR valp med en flott kritikk. Håper Toril skriver den inn her! 6 bernervalper som stilte. Ingen plassering i gruppa.

Oliver ble 3bhk og Fredrik nr 4 i championklassen.

Jeg stilte også en bouvier i gruppa og ble BIG2 med den :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vi er vel ikke så mange soniser som stiller der i helga? Men egen resultattråd må vi ha!

Geo debuterte på valpeshow i dag. Han var eneste i rasen, og ble derfor BIR valp med en herlig kritikk for Britt Nyberg. Sitter på tlf og har ikke kritikken foran meg nå, men den ligger på facebook om noen vil se evt kopiere hit. Helge Lie dømte gruppa, og der ble Geo plassert som BIG2 valp! Fin debut. :D

Så innmari bra - grattis

Gratulerer :)

Jäger ble også BIR valp med en flott kritikk. Håper Toril skriver den inn her! 6 bernervalper som stilte. Ingen plassering i gruppa.

Oliver ble 3bhk og Fredrik nr 4 i championklassen.

Jeg stilte også en bouvier i gruppa og ble BIG2 med den :)

Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, hjemme etter to laaange dager med jobbing på Våler, rakk å stille også heldigvis, og er egentlig ganske fornøyd med mine to.

Begynte med Leo som fikk Excellent og 2.AKK. Er i grunn kjempefornøyd da han oppførte seg sååå bra! Han var skikkelig med i dag, og logret, og stod støpt da dommeren tok på han. Utstillingstrening fungerer virkelig :D Dette var skikkelig opptur!

Dommer: Britt Nyberg

''2,5 år gammel hanne av utmerket type. Meget maskulin helhet. Velskåret maskulint hode. Umerket snuteparti. Vakre øyne. Velplassert og velbårende ører. Utmerket hals. Kunne hatt litt bedre skuldre. Utmerket over og underlinje. Gode lår. Kunne hatt litt bedre vinkler bak. Utmerket pelskvalitet, og meget vakker farge. Beveger seg meget lett i ringen. Trivelig temperament og vel presentert.''

Lunatuppa som er 9 mnd og noen dager klarte seg nokså bra hun også. Litt bakhøy og korte forbein for tiden, så hadde ikke særlig forhåpninger. Hun fikk akkurat det samme resultatet som Leo Excellent JK og 2.JKK. Luna var litt trøtt etter å ha vært på Våler siden 07.00 - og vi kom ikke inn i ringen før halv ett, men til tross for det var hun kjempeflink :D

''9 mnd gammel tispe. Meget feminin av utmerket type. Meget vakkert velskåret hode. Meget typisk rase detaljer. Vakker hals. Kunna hatt litt mer tilbakelagt skulder. Utmerket lår. Korrekte vinkler bak. Hadde ønsket litt mer benlengde. Velbårend hale med godt beheng. Utmerket pelskvalitet. Vakker farge. Beveger seg med lette og spenstige steg. Trivelig temperament og velpresentert. utmerket bitt og tenner.''

Edit: Kan jo legge ved et bilde av Leo i ringen da som Marie (husker ikke hva du heter på sonen jeg) tok, tusen hjertelig! Åj, da så jeg jo faktisk Geo i ringen jo, kjempesøt og gladgutt! :D

3.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der igår med Freke, stilte for Per Harald Nymark.

Freke fikk en veldig bra, og i min mening korrekt kritikk. Jeg synes dommeren sa stort sett bare korrekte ting om alle hundene i ringen, så dette er en dommer jeg gjerne stiller for igjen. Uansett hund jeg har i andre enden av lina :)

18mndr hann. Utmerket type. Velskåret hode. Godt rasepreg. God hals, rygg, lend og kryss. Passe vinklet i bein rundt om. Gode poter. Godt hårlag etter årstid. Stødig gemytt. Harmoniske bevegelser.

Freke hadde 1 konkurrent i UK og 4 i BHK denne dagen men stakk av med hele kaka :)

og til slutt slo han også beste tispe som er en tispe jeg synes er en virkelig pen hund. Moro!

Beste BIRet jeg har fått noen gang :D

Exc.UK 1. UKK CK 1.BHK CERT BIR

Dette var "fjortisens" 7. cert (og 3 av disse er NKK cert) av 8 mulige, men den ene gangen han ikke fikk det nasjonale certet så fikk han CACIBet ;) Blir vel 3-5 norske utstillinger til på ham før han runder 2 år.

"min" Rim ble også BIR valp

Hverken Rim eller Freke ble gruppe plassert, og begge fikk et par rare kommentarer av gruppedommeren. Så vet hvem jeg ikke gidder å melde på for :P

Litt bilder fra valpegruppene:

Rim03.jpg

Samojed.jpg

DvergSchnauzer.jpg

Gruppe1.jpg

AKelpie.jpg

BostonTerrier02.jpg

romanian_mioritic_shepherd_dog.jpg

Soloughi.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke helt dagen igår... Av 11 valpeshow var dette andre gangen Jäger ikke ble beste hanne. Han ble 2bhk, slått av en yngre med mere fluff :aww:

Han fikk en flott kritikk da:

"6 mnd gammel. Meget vakker og velkroppet. Meget lovende ung herremann. Kraftig, velskåret hode med utmerket stopp. Velkomponerte proposjoner i skalle. Utmerket pigment. Kraftige tenner og korrekt bitt. Kunne ønske en anelse mørkere øyne. Utmerket hals. Kraftig og stram rygg. Utmerket bredde og kryss. Velplassert hale. Korrekt vinklet. Sterke ben og kraftige poter. Utmerket forbryst. Spenstige bevegelser fra alle hold. Utmerket pelskvalitet. Korrekte tegninger og farge."

Og her er lørdagens kritikk, da han ble BIR:

"Vakker seks mnd gammel. Utmerket type. Fin størrelse for alder. Vakkert velskåret hode. Bra øyne og ører. Bra snuteparti. Alle tenner på riktig plass. Herlig uttrykk og kjønnspreg. Utmerket kropp og benstamme. Velvinklet med god pels. Godt temperament. Beveger seg og viser seg med godt driv."

Alle de voksne vi stilte fikk ck, men en tredjeplass og to fjerdeplasser er ikke akkurat noe å juble for..

Kritikken til Oliver ble med Toril hjem, men her er Bella sin:

"Kraftfull og velproposjonert tispe. Utmerket velskåret vakkert feminint hode. Mildt og behagelig uttrykk. Velplasserte ører med korrekt størrelse. Vakker hals. Utmerket forbryst. Utmerket over og underlinje. Velkroppet. Korrekt vinklet foran og bak. Utmerket pelskvalitet. Meget tiltalende farge og tegninger. Korrekte tenner og bitt. Kraftfulle bevegelser."

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stillte både Rikki og Ifa ( aussier)

Lørdag:

Rikki flat rød og Ifa flat rød.

Ingen best i rasen.

søndag:

Rikki excellent, CK, 1btk Cert BIR og BIG 4 !

Ifa flat rød.

Det jeg syntes er rart er at lørdag så var ikke Rikki bra nok til en ck, selvom det ikke sto et eneste negativt ord på kritikken. Men det var greit. søndag ble hun plassert som BIG 4 av samme dommeren som dømte på lørdag. En BIG henger jo høyere enn en BIR. Dommeren husket hvertfall ikke hunden min fra lørdag, da hun kom bort på forhåndsgranskningen, men hun husket hunden bak meg fra lørdagen.

Men vi fikk hvertfall et cert og en BIG 4 :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer Olivers kritikk fra søndag:

2 år gammel.Meget vakker,velbygget og elegant champion. Maskulin utstråling,utmerket type. Vakkert tiltalende hode med milde øyne.Velplasserte ører,sterk hals.Utmerket over og underlinje,meget god bredde og dybde i brystkasse.Korrekt front.Utm.ben og vinkler,gode poter.Velplassert hale.Meget harmoniske bevegelser.Utm.pelskvalitet,vakker farge og tegninger.Korr.bitt og tenner. Trivelig temp.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel ikke så mange soniser som stiller der i helga? Men egen resultattråd må vi ha!

Geo debuterte på valpeshow i dag. Han var eneste i rasen, og ble derfor BIR valp med en herlig kritikk for Britt Nyberg. Sitter på tlf og har ikke kritikken foran meg nå, men den ligger på facebook om noen vil se evt kopiere hit. Helge Lie dømte gruppa, og der ble Geo plassert som BIG2 valp! Fin debut. :D

Troooor kanskje jeg så deg. Så deg først ligge på gresset med en kelpie? Og så i gruppa :) Fin hund altså! :)

Jeg gikk LP1 med Chanto. Lørdagen fikk vi sølvmerke og 146.5 poeng og lørdagen fikk vi 166.5 poeng og opprykk! :) Veldig fornøyd. Sliter mye med bjeffing på konk, eller trening også, men der føler jeg ikke det er såååå mye som på konk. Så får mye poengtrekk pga det. Så da har jeg iallefall opprykket i boks, så får vi trene på lyden ;)

Hadde en fin helg på Våler, med stort telt og deilig vær. Ble ganske rød gett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel ikke så mange soniser som stiller der i helga? Men egen resultattråd må vi ha!

Geo debuterte på valpeshow i dag. Han var eneste i rasen, og ble derfor BIR valp med en herlig kritikk for Britt Nyberg. Sitter på tlf og har ikke kritikken foran meg nå, men den ligger på facebook om noen vil se evt kopiere hit. Helge Lie dømte gruppa, og der ble Geo plassert som BIG2 valp! Fin debut. :D

Oj, så super debut! Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner, jeg er rimelig fornøyd :ahappy:

sham: Ja, Geo og jeg slappet av litt i gresset før gruppa. Viktig å kose seg når man er på utstilling! :P

Glemte jo helt å gratulerer deg :icon_redface: så gratulerer så mye med flott debut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...