Gå til innhold
Hundesonen.no

Perfect Image's Først Collie kull, siste drektighetsbildene s.7


tm100021
 Share

Recommended Posts

nei, ikke rntget men tatt ul 3 ganger... n堡ngrer jeg for 堳i det mildt... vet var innom ig岠og kjente p堨enne og lo av meg over at jeg hadde gitt opp at det var valper der :P han sa alt var som det skulle, og kjente inni henne og alt var fint og som det skulle der ogs宊

forvrig ser jeg ikke hva som er slemt med innlegget ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Alt lever og har det veldig bra! Det var så mye liv der inni, var ikke sjans å ha noe som helst telling, de har blitt så store og aktive!

Nå er tempen for første gang under 38 grader ! Hun har hovnet opp og fått endel tykk klar slim ut bak !!

Eller ingen ting skjer er litt feil å si, siden hun driver og har pustet og peset noe veldig fælt de siste timene. Nå slapper hun av, pappa'n hennes har lagt seg på rommet og hun ligger og snorker ved

Posted Images

Guest Belgerpia

nei, ikke røntget men tatt ul 3 ganger... nå angrer jeg for å si det mildt... vet var innom igår og kjente på henne og lo av meg over at jeg hadde gitt opp at det var valper der :P

forøvrig ser jeg ikke hva som er slemt med innlegget ditt :)

Det føles slemt å spørre om sånn når noen gleder seg veldig til valper :)

Vel, vi får håpe hun kalver snart - holder fortsatt på tre - to hanner, ei tispe, en blue merle hanne de to andre tric. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles slemt å spørre om sånn når noen gleder seg veldig til valper :)

Vel, vi får håpe hun kalver snart - holder fortsatt på tre - to hanner, ei tispe, en blue merle hanne de to andre tric. *ler*

jeg har tenkt veldig mye på at det kan jo ha skjedd noe, man har jo aldri garantier... Det blir røntgen på fredag klokken 17 om det ikke er kommet noe til da.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjenner du ikke valpene når du klemmer henne på magen?

Det kan være ganske vanskelig om det er få valper. På Blaze som hadde 3 valper i to kull måtte jeg virkelig kjenne etter for å få med meg bevegelser og form på valpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus jenter. Bikkja har termin i dag. Det er ikke bestillingsverk, de kommer ikke bare fordi vi ønsker oss det (for da hadde ingen mennesker gått 9 mnd, da hadde alle sagt "takk, nå holder det" når de var en 7.5-8 mnd på vei, og ting begynte å trykke på alle innvoller). Det er ikke noe poeng i å stresse med at hun ikke har begynt å føde helt enda, eller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus jenter. Bikkja har termin i dag. Det er ikke bestillingsverk, de kommer ikke bare fordi vi ønsker oss det (for da hadde ingen mennesker gått 9 mnd, da hadde alle sagt "takk, nå holder det" når de var en 7.5-8 mnd på vei, og ting begynte å trykke på alle innvoller). Det er ikke noe poeng i å stresse med at hun ikke har begynt å føde helt enda, eller? :lol:

Du har selvsagt helt rett :lol: man trenger et lite -snap out of it wake up call- når man først er litt hysterisk :aww :

jeg tørr ikke å si med sikkerhet at det er valper jeg kjenner :) Og jeg spurte dyrlegen om det med få valper, og som han sa så vil vannet gå og temperaturen synke så stige om hun har valper uansett selv med lite rier osv.. Jeg må bare slutte med hysteriet mitt, bikkja har ikke feber, har en veldig fin allmen tilstand (utenom at hun blir veldig annpusten av trappen :lol: )og alt virker fint altså :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper de ligger inni der å ruger siste dagene før de kommer "splæsh" på fredags morgen :)

Jeg liker deg :lol: :lol:

Det kan være ganske vanskelig om det er få valper. På Blaze som hadde 3 valper i to kull måtte jeg virkelig kjenne etter for å få med meg bevegelser og form på valpene.

Ja... Altså jeg innbiller meg at det er valper jeg kjenner osv- Men jeg tørr ikke å si det for sikkert da det kan være ønsketenkning og det er noe annet jeg kjenner :lol:

Ingen ting skjedd enda. Jeg er jo veldig flink til å først være litt dramatisk når tankene begynner å surre, og etter belgerpia sitt innlegg har jeg tenkt VELDIG mye på om det faktisk er noe der inne. Man har jo ingen garantier for at noe ikke kan ha skjedd, spesielt med borreliose episoden, antibiotika osv osv så er det jo ikke utenkelig at det kanskje er helt tomt der nå selv om det har vært liv tidligere. Ikke vanlig, men heller ikke utenkelig er mine tanker...

Mannen er evig optimist og ber meg slappe av :aww: Bikkja er drittlei temp måling så jeg har sluttet. Kommer det valper så kommer det valper, er det tomt så er det tomt (Så kan jeg lulle meg selv inn i en liten depresjon... Hehe neida, jeg har jo nettopp fått verdens kuleste kortisvalp her hjemme så det er jo en veldig fin trøstepremie :) )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... også kan de jo være sånn at med få valper vil ikke riene komme i gang skikkelig heller?

Jeg er sikkert en av de på sonen med aller minst greie på valping, likevel er det dette jeg tenker på også. Dette går helt sikkert strålende, men ha det i bakhodet Lill.

Men altså: Dette går bra, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten lest tråden til Pingo og ble litt beroliget av det :lol:

Så bra! Holde bare øye med frøkna, om hun holder seg i bra form, og ha kontakt med dyrlegen innimellom(men det vet jeg jo at du allerede har hatt)

Så skal du se at det skjer noe snart...

Jeg husker tilbake på dagen før Anyas fødsel med grøss og gru... Spesielt den siste kvelden holde jeg på å gå på veggen av nervøsitet, så sørg for å ha noen folk rundt deg som kan roe deg litt ned og snakke deg til fornuft :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Igjen, som dyrlegen sa- Selv om ikke riene kommer ordentlig igang så starter som regel alltid fødselen for det om. Det er vannavgang, temperaturfall og oppblokking selv uten rier som kommer igang :)

Takk!

Vi behøver kanskje ikke ta skrekkhistoriene? *ler* Nok av dem også - folk har mistet kull fordi de har hatt litt for mye is i magen, eller hatt veterinærer som bare sier "slapp av"...... (og noen har mistet tispene også).

Og ja - jeg er nok litt mer dramatisk enn godt er, men vi endte opp med keisersnitt på vårt første kull og hun hadde aldri noen tydelig oppblokking. Vi dro til veterinær dagen etter termin og godt var det for da hadde tispe høy feber, valpene ble tatt ut, vi mistet en -men 5 stykker overlevde. Ikke noe vann som gikk der, ei heller tydelig start på fødsel.

Siste kullet så startet jo fødselen normalt (dog før tiden) og valper ble født - dog kun tre levende. Tispa så ferdig ut - valpene ble født en onsdag, fredag kom en død valp og da ble far (og hundepasser) jagd til vetten for røntgen *ler*. Hun viste ikke tegn til å være dårlig eller noen ting - tross at hun hadde født tre halvråtne valper sammen med de levende. Så joda, jeg er nok litt mer stressa for ting enn det som godt er, men better safe than sorry tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...