Gå til innhold
Hundesonen.no

Perfect Image's Først Collie kull, siste drektighetsbildene s.7


tm100021
 Share

Recommended Posts

Grøss. Nå fikk jeg angst her...

Men på samme tid så sier jo egentlig magefølelsen min at det er ingen ting galt (ikke har hun feber eller) og idag/imorgen har jeg ikke bil da mannen har jobbgreier (selv om det er rett i nærheten da heldigvis.) Så får snakke med han om hva vi gjør når han kommer hjem, om han eventuelt drar og røntger og får en second opinion av en annen vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Alt lever og har det veldig bra! Det var så mye liv der inni, var ikke sjans å ha noe som helst telling, de har blitt så store og aktive!

Nå er tempen for første gang under 38 grader ! Hun har hovnet opp og fått endel tykk klar slim ut bak !!

Eller ingen ting skjer er litt feil å si, siden hun driver og har pustet og peset noe veldig fælt de siste timene. Nå slapper hun av, pappa'n hennes har lagt seg på rommet og hun ligger og snorker ved

Posted Images

Jeg fatter ikke at dere klarer å drive oppdrett jeg, hvis dere skal stresse ræva av dere fordi at tispa ikke føder på første termin. Når man parrer over flere dager, når man veit at tispa kan ta seg 48 timer etter parring, så er vel ikke det at det ikke skjer noe på dag 63 noen grunn til å bekymre seg alene. Så lenge tispa er våken, drikker og spiser som normalt, går på do som normalt, ikke har feber og ikke har noen tegn på ubehag, så er det vel neppe fare for tispas liv på noen måte.. Tenker jeg.

Javel, så finnes det skrekkhistorier. Det er de vi husker. Alle de normale fødslene, de tenker vi ikke på. Men veit dere hva? Det er faktisk flest av de fødslene der alt går som det skal, uten komplikasjoner. Jeg begynner å bli veldig glad i Siris kommentar om at internett ikke nødvendigvis er et pluss for hundeholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at dere klarer å drive oppdrett jeg, hvis dere skal stresse ræva av dere fordi at tispa ikke føder på første termin. Når man parrer over flere dager, når man veit at tispa kan ta seg 48 timer etter parring, så er vel ikke det at det ikke skjer noe på dag 63 noen grunn til å bekymre seg alene. Så lenge tispa er våken, drikker og spiser som normalt, går på do som normalt, ikke har feber og ikke har noen tegn på ubehag, så er det vel neppe fare for tispas liv på noen måte.. Tenker jeg.

Javel, så finnes det skrekkhistorier. Det er de vi husker. Alle de normale fødslene, de tenker vi ikke på. Men veit dere hva? Det er faktisk flest av de fødslene der alt går som det skal, uten komplikasjoner. Jeg begynner å bli veldig glad i Siris kommentar om at internett ikke nødvendigvis er et pluss for hundeholdet.

Du har helt rett. Igjen :aww:

Nå skal jeg slutte å oppdatere denne tråden, og slutte å lese mer skrekkhistorier. Bikkja har det altså helt fint, hun har ikke feber, hun er i tipp topp humor og henter ballen sånn 3 ganger hver 15 minutt for å håpe om at vi skal leke, ikke noe guffe kommer eller.

Det er jo galskap å snitte bikkja opp isåfall bare fordi fødselen ikke kommer når jeg ønsker.

Nå tror jeg at jeg har hatt mer hysterifølelse og berg og dal bana i forbindelse med den kanskje fødselen til bikkja enn jeg noen gang hadde til min egen :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Igjen :aww:

Nå skal jeg slutte å oppdatere denne tråden, og slutte å lese mer skrekkhistorier. Bikkja har det altså helt fint, hun har ikke feber, hun er i tipp topp humor og henter ballen sånn 3 ganger hver 15 minutt for å håpe om at vi skal leke, ikke noe guffe kommer eller.

Det er jo galskap å snitte bikkja opp isåfall bare fordi fødselen ikke kommer når jeg ønsker.

Nå tror jeg at jeg har hatt mer hysterifølelse og berg og dal bana i forbindelse med den kanskje fødselen til bikkja enn jeg noen gang hadde til min egen :lol:

Men kan du ikke bare få tatt røntgen slik at du vet sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er rare sånn, Lill. Jeg kasta ut oppdretteren sist jeg var med og tok i mot valper jeg, hun peisa frem og tilbake over gulvet og skulle ringe veterinæren hvert 5 minutt og bestille keisersnitt :rolleyes2: Belgerpia skal få en valium av meg neste gang hun har kull, hun er sånn passe masete og stressa hun og :lol::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan du ikke bare få tatt røntgen slik at du vet sikkert?

Det blir gjort imorgen klokken 17 , som det står tidligere i tråden :) Men med alt som var skrevet nå hadde jeg et øyeblikk der jeg vurderte at jeg måtte kaste meg inn i bilen og kaste bikkja i bilen før alle døde av forråtnelse :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Folk er rare sånn, Lill. Jeg kasta ut oppdretteren sist jeg var med og tok i mot valper jeg, hun peisa frem og tilbake over gulvet og skulle ringe veterinæren hvert 5 minutt og bestille keisersnitt :rolleyes2: Belgerpia skal få en valium av meg neste gang hun har kull, hun er sånn passe masete og stressa hun og :lol::P

To takk!

Ja, jeg trenger valium i sånne settinger, for ja - jeg henger meg opp i skrekkhistoriene - og igjen, better safe than sorry tenker jeg. I alle fall etter første kullet hvor det liksom ikke var noe tegn til noen ting før plutselig det ble hastekeisernsitt.

Jeg hater ting jeg ikke kan kontrollere - sånn er det bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To takk!

Ja, jeg trenger valium i sånne settinger, for ja - jeg henger meg opp i skrekkhistoriene - og igjen, better safe than sorry tenker jeg. I alle fall etter første kullet hvor det liksom ikke var noe tegn til noen ting før plutselig det ble hastekeisernsitt.

Jeg hater ting jeg ikke kan kontrollere - sånn er det bare

DET forstår jeg veldig godt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To takk!

Ja, jeg trenger valium i sånne settinger, for ja - jeg henger meg opp i skrekkhistoriene - og igjen, better safe than sorry tenker jeg. I alle fall etter første kullet hvor det liksom ikke var noe tegn til noen ting før plutselig det ble hastekeisernsitt.

Jeg hater ting jeg ikke kan kontrollere - sånn er det bare

Hvor mange kull har du hatt, og hvor mange av de kullene gikk det bra med? Enda bedre - hvor mange kull har oppdretteren til hannhunden din hatt, og hvor mange av de kullene har det gått bra med?

Fødsler er det ingen som kan kontrollere, ikke engang den vordende mammaen. Men det er greit det, 3 valium skal bli :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, som dyrlegen sa- Selv om ikke riene kommer ordentlig igang så starter som regel alltid fødselen for det om. Det er vannavgang, temperaturfall og oppblokking selv uten rier som kommer igang :)

Takk!

Blaze sin fødsel startet på normal måte begge ganger hun fikk problemer. Det var ganske synlig når det kom i gang, men det skjedde ikke noe mer innen de "angitte" 2 timene i boken. Verken valp i fødselskanal (jeg kjenner inni) eller annet som tydet på at valpene flyttet seg framover.

Talli brukte jo også 2 timer mellom valpene sitt første kull, men på henne så man tydelig at valpene jobbet seg framover og kjente den på vei inn i kanalen og så det i hele "rompe" området at det stadig var forandringer de 2 timene.

Løper dyret glad og lykkelig rundt så hadde jeg kanskje bestilt røntgen bare for å få antallet om det skulle vise seg å haste og samtidig så får du kanskje en indikasjon på hvor hun er i "løypen" i forhold til skjelettet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig lei meg nå. Hun var tom... Vi har jo sett levende valper på ul, bankende hjerter osv... Ble litt tårer :P Livmoren var visst mye større enn feks normalt /innbildt, så de er nok absorbert bort. Jeg er VELDIG lei meg.... Men sånn er livet. Blir ikke noe ny Finlandstur alene ihvettfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitliv :P Vi har også brukt ekstremt mye penger på reising, hannhund, igjennom svangerskapet da det var borreliose greiene (3700 kr på en helgnatt er greier det Og 1000 kr ultralyd 2x etter det itillegg til den første, antibiotika, ekstra helsesjekk, blodprøver for 800 kr.. Og nå har jeg sikkert glemt masse) Jaja, de som mener man tjener så mye på å ha kull kan se på underskuddet vårt og alt vi har brukt FØR det engang kom valper :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...