Gå til innhold
Hundesonen.no

Sandefjord 16-17 juni


rottmaneier
 Share

Recommended Posts

Da har vi kommet hjem fra Sandefjord, og vi unngikk akkurat regnet. Regnet både før og etter vi var i ringen, men var sol når vi var i ringen. Perfekt! :D

-Nitro stilte i junior og endte opp med exellent, ck, reserve cert og 2.bhk

-Ophelia stilte i unghund og endte opp med exellent, ck og 4.btk

-Bali toppet det hele med exellent, ck, CERT, 1.btk og BIR :D :D

Dette var Bali sitt 8. CERT i samlingen :)

2-3.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acqua debuterte for første gang i "storeringen". Hun har tidligere bare deltatt på valpeshow. Jeg syns oppdretter og eier, Marte, var kjempeflink og det var virkelig Kua også. Kua liker ikke bordet og syns ikke det er noe morsomt. Men hun viste tenner og gjorde fin figur, selv i plaskregn.

Kua fikk VG, og kritikken husker jeg ikke, men den var kjempekort, 3 linjer.

Tesh gikk for andre gang i unghundklasse, og gjorde god figur :)

Endte opp med 1AUKK, Exc, Ck 3BTH og Res. Cert:D

(kjedelig med res. men sløyfa var riktig så fin :P)

Kritikken til Tesh

Very nice bitch, excellent bite, very nice head. Good neck and shoulders. Nice topline.

Good angulation in rear, moves very well

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem fra Sandefjord, og vi unngikk akkurat regnet. Regnet både før og etter vi var i ringen, men var sol når vi var i ringen. Perfekt! :D

-Nitro stilte i junior og endte opp med exellent, ck, reserve cert og 2.bhk

-Ophelia stilte i unghund og endte opp med exellent, ck og 4.btk

-Bali toppet det hele med exellent, ck, CERT, 1.btk og BIR :D :D

Dette var Bali sitt 8. CERT i samlingen :)

Gratulerer! Dro dere før gruppene? Jeg så ikke en eneste gårdshund utenom de to som gikk rally...

Gratulerer!

Vi var ikke der, men halvsøstra til Tuva ble BIM og søstra ble 2 BTK med CERT :D

Trodde dere skulle jeg? Gikk og så etter hundene dine. :P

Peggy ble nummer to i klassen uten CK, dommeren syns hun ble for lita og lett.

Hyggelig å hilse på soniser i dag, på tross av drittvær! :D

Så deg ikke jeg... men var oppe ved rally-ringen til halv ett, og da var det litt glissent på utstillingsområdet. Er du der i morra også?

Må skryte litt av oss selv da. Vi gikk dobbeltstevne i rally. Første runde gikk vi klasse 1 til 181 poeng. 6. plass og sist av de som ikke diska (kjempelett å diske i rally!), men jeg er utrolig fornøyd med både Odin og meg selv. Har det på film, er ikke sikkert jeg er like fornøyd etter å ha sett den. :P

Siden det gikk så bra så valgte jeg å rykke opp i klasse 2 til andre stevnet. Vi har hatt opprykk i 2 år, men siden man går med bånd i klasse 1 har vi fortsatt der til jeg kunne stole på Odin løs i nærheten av andre hunder. Debuten i klasse 2 gikk til 181 poeng (igjen!) og 3. plass av 8 ekvipasjer! :D Jeg var så stolt at jeg nesten grein da vi var ferdige. Odin var sliten og absolutt ikke på topp, så jeg er spent på hvordan det går i morra.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble lille Dotten (eller noe sånt :lol: ) BIR, og Klima til Whoops ble BIM, i konkurranse med en hannhund vi har med oss på hyttetur :-)

Men dere, men vi har en liten krise (igjen!). Vi skal liksom stille klokken 12 og 13 i morgen, men så er vi stuck på Furulund på en måte. Snilleste Soppen reddet krisen i dag, men vi lurer på om det finnes en kul sonis som kan bestikkes til å redde oss kanskje? Jada, det er upraktisk å bo i gokk uten bil, vi vet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært i ringen for første gang. Men hadde vært et par og 60 hunder før oss i ringen, og der lukta det visst mye godt..så måtte nesten dra han med meg rundt i ringen. Men dommeren var så hyggelig og smilte og sa at med trening og erfaring for ham så blir dette bedre. Kritikk : g.type, large, g.prop. nice wide head. nice topline. needs training.g.bitt.

Resultatene ble exellent med ck, res .cert 3bhk. Ja så ble han BIM junior :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble lille Dotten (eller noe sånt :lol: ) BIR, og Klima til Whoops ble BIM, i konkurranse med en hannhund vi har med oss på hyttetur :-)

Men dere, men vi har en liten krise (igjen!). Vi skal liksom stille klokken 12 og 13 i morgen, men så er vi stuck på Furulund på en måte. Snilleste Soppen reddet krisen i dag, men vi lurer på om det finnes en kul sonis som kan bestikkes til å redde oss kanskje? Jada, det er upraktisk å bo i gokk uten bil, vi vet :lol:

Nå ble jeg totalforvirret. Skulle ikke du hente en prikkevalp? Jeg møtte to prikkevalper, men da var du i ringen med en dott. Hm.

Hvor er Furulund? (nettside, adresse, whatnot?) Og hvor mange folk og bikkjer er dere? Har kanskje plass til et par hunder og personer i bilen med litt godvilje og om Odin synes det er greit (og på slutten av dagen er vel hundene for slitne til å plage hverandre?)... Rally er nok ikke ferdig før tidligst tre, dog.

Edit: Er utstlitt, legger meg nå. Prod meg i nærheten av rallyringen i morra, ellers tar jeg meg nok en runde nede i utstillingsområdet når vi har pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble lille Dotten (eller noe sånt :lol: ) BIR, og Klima til Whoops ble BIM, i konkurranse med en hannhund vi har med oss på hyttetur :-)

Men dere, men vi har en liten krise (igjen!). Vi skal liksom stille klokken 12 og 13 i morgen, men så er vi stuck på Furulund på en måte. Snilleste Soppen reddet krisen i dag, men vi lurer på om det finnes en kul sonis som kan bestikkes til å redde oss kanskje? Jada, det er upraktisk å bo i gokk uten bil, vi vet :lol:

Si meg, var det deg jeg møtte sammen med Whoopsis? :P

Monica, hvordan gikk det med Luna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, var det deg jeg møtte sammen med Whoopsis? :P

Neineinei, du møtte meg med Soppen :lol: Du vet, hun bergenske med Dotten ;) Hun med Whoops er sistemann i hytten her, ikke sonis helt enda.

Takk Simira, men jeg tror det løste seg i siste sving! Vi sees i morgen vet du. ikke dalmis her lenger, er dott her i gården - i tillegg til prikke-tantebarn :)

Grattis til alle som er fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, var det deg jeg møtte sammen med Whoopsis? :P

Monica, hvordan gikk det med Luna?

Luna vant sin klasse,men blei slått av tispa som var 3 mnd eldre :D

Neineinei, du møtte meg med Soppen :lol: Du vet, hun bergenske med Dotten ;) Hun med Whoops er sistemann i hytten her, ikke sonis helt enda.

Takk Simira, men jeg tror det løste seg i siste sving! Vi sees i morgen vet du. ikke dalmis her lenger, er dott her i gården - i tillegg til prikke-tantebarn :)

Grattis til alle som er fornøyd!

Da må dere komme og hilse på i morgen altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Dro dere før gruppene? Jeg så ikke en eneste gårdshund utenom de to som gikk rally...

Ja vi dro før gruppa. Var ferdig klokken 11, og gadd ikke stå ute i regnvær i 4 timer og vente ;)

Gratulerer til alle andre som også er fornøyde med resultatene :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deg ikke jeg... men var oppe ved rally-ringen til halv ett, og da var det litt glissent på utstillingsområdet. Er du der i morra også?

Jeg så deg såvidt, tror jeg, ved valpe-finalene. Men jeg var såååå sliten og lei av utstilling (høhø), at jeg satt og omtrent sov. Er ikke der i dag, nei, har sovet til nå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en fin helg. I går gikk vi hovedsakelig LP2. Det gikk helt greit, Aïda gjorde nå som hun skulle, men syns ikke det var supergøy, så endte med 142 poeng, 2 premiering og 4 plass =) Siden vi ble tidlig ferdig meldte vi oss på i åpen agility og tunellcup. I åpen agility gikk vi feilfritt, og kom på 4 plass. Knallfornøyd med det løpet! Dette er vårt aller første feilfrie stevneløp!! I tunellcupen gikk vi også feilfritt, men hadde ikke superfart :P Aïda skjønte ikke hvorfor vi skulle gå så mange tuneller :P

Idag gikk vi agility, hopp og tunellcup. I hopp ble det 1 riv og 2 vegringer, vi bare kløna, og farta var borte :( I tunellcupen diska vi, Aïda fant ut at det var på tide å underholde publikum, og løp dermed oppå tunellene istedet for gjennom! :D Vi avsluttet med et flott agilityløp, endelig var hun på igjen med fart, fikk 1 riv, beste tid, og 2 plass :bananas:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Stella har debutert i agility i helgen :) Jeg var så nervøs at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg, og jeg husker ikke stort fra det første løpet. Men Stella var helt upåvirket og hadde fin fart og synes det var morro, hun gikk et kjempe fint løp men hoppet utenfor hjulet...resultat = 5 feil, 6 plass :)

Andre løpet var jeg totalt utmattet av nervene og hadde ingen krefter igjen...alt ble veldig halvveis. Stella tok feil av vippa og Stigen og ble litt skremt så da trakk vi oss resultat = disk

Så var det i dag...I hopp gikk hun et kjempe fint løp, jeg synes banen var ganske vanskelig og var overbevist om at dette gikk til H.... men plutselig var dyret feilfri igjennom...resultat= 2 plass av 26 (?tror jeg) og vårt aller første napp! :)

Før Ag løpet i dag var mitt fokus å gi Stella en positiv opplevelse av vippa og stigen igjen etter gårsdagen..hun var sliten og farten kunne vært bedre, hun nølte veeeeldig på vippa og skulle til å hoppe av da jeg klarte å motivere henne over, det samme med stigen...jeg er stolt av meg selv at jeg klarte det :) resultat = 3 plass av 31 (?) og vårt andre napp på samme helg!

To napp på vår debut helg var bare fantastisk! det hadde jeg aldri i min villeste fantasi forestillt meg :) deilig med litt nybegynnerflaks! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi dro før gruppa. Var ferdig klokken 11, og gadd ikke stå ute i regnvær i 4 timer og vente ;)

Gratulerer til alle andre som også er fornøyde med resultatene :D :D

Det regnet da knapt i går, og enda mindre i dag. Så bare en gårdshund i dag, og de var der bare for å se.

Jeg har hatt en fin helg. I går gikk vi hovedsakelig LP2. Det gikk helt greit, Aïda gjorde nå som hun skulle, men syns ikke det var supergøy, så endte med 142 poeng, 2 premiering og 4 plass =) Siden vi ble tidlig ferdig meldte vi oss på i åpen agility og tunellcup. I åpen agility gikk vi feilfritt, og kom på 4 plass. Knallfornøyd med det løpet! Dette er vårt aller første feilfrie stevneløp! I tunellcupen gikk vi også feilfritt, men hadde ikke superfart :P Aïda skjønte ikke hvorfor vi skulle gå så mange tuneller :P

Idag gikk vi agility, hopp og tunellcup. I hopp ble det 1 riv og 2 vegringer, vi bare kløna, og farta var borte :( I tunellcupen diska vi, Aïda fant ut at det var på tide å underholde publikum, og løp dermed oppå tunellene istedet for gjennom! :D Vi avsluttet med et flott agilityløp, endelig var hun på igjen med fart, fikk 1 riv, beste tid, og 2 plass :bananas:

Var du oppe og tittet på rallyringen? Lurer på om jeg så deg...

Dag to med dobbeltstevne. Etter å ha rykket opp i går hadde jeg til dels litt høye forventninger i dag, samtidig som at jeg var fornøyd med helgens innsats og ikke så veldig opptatt av resultatene i dag, egentlig.

Begge stevnene brukte Odin 3-4 skilt på å komme i gang, dessverre var hat-øvelsen vår på skilt 4 og 2, så vi fikk mye poengtrekk der. Nok en 3. plass, men denne gangen med 174 poeng (og dermed ikke napp) og en 5. plass med 172 poeng.

Når vi først gikk uten å diske synes jeg egentlig vi kunne gått for napp til neste opprykk, MEN å gå fire stevner på en helg uten en eneste disk er sinnsykt bra! (I motsetning til instruktøren min, som disket to ganger :P )

Knallfornøyd med helga, solbrent, dehydrert og utslitt. Blir tidlig kveld dag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jeg =) Da så jeg kanskje deg under den ene premieringen da =) Men er så i min egen verden på stevner at jeg ikke får med meg hvem folk er :icon_redface:

Det var meg med den skrekkelig vakre gårdshunden som fikk masse gule rosetter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klima fikk BIM begge dagene, slått av hannhunden vi reiste sammen med. Dommeren første dagen likte henne godt, men synes hun hadde litt mye prikker i nakken og på bena, mens dommeren på søndagen synes hun var litt liten og spinkel. Noe jeg er helt enig i, hun er skikkelig skrangleverk om dagen. Og tynn. Men på søndagen løp hun med skikkelig driv, det var superkult! (I den grad å løpe rundt i en utstillingsring kan karakteriseres som superkult. :lol: ) Skulle gjerne hatt film av det for å se hvordan det faktisk så ut, men det føltes veldig bra i hvert fall.

Gratulerer til alle fornøyde! :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...