Gå til innhold
Hundesonen.no

Flinke dyrleger?


Linda=D
 Share

Recommended Posts

Joda. Men om en har god erfaring med en veterinær, og resten ikke har, så er det jo ikke tatt at de er flinke? Og da er det jo greit at man kan komme med innspill på hvorfor jeg f. eks ikke ville brukt de, selv om du er fornøyd, og at det gjerne også er til hjelp for andre? Erfaringer og sånn? :)

I følge startinnlegget...

Jah så jeg tenkte rett og slett å spørre hvilke dyrleger er dere fornøyd med og hvorfor? Kunne jo vært greit å ha en tråd med litt positivt om dyrlegene (jeg er overbvist om at de finnes der ute) og kanskje det kan være til hjelp for andre som er på jakt etter flink dyrlege. Skriv gjerne hvor i landet dyrlegen/kontoret er.

Så kan du heller lage en "hvilke dyrelege er du misførnøyd med?" tråd om du føler for det.

Edit; og nei, det er ikke alle vetrinærer der jeg ville ha brukt.

Endret av *mokken*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ikke for å krangle, kverulere eller være ekkel, altså, men er det ikke greit å få litt balanse i regnskapet, da? Dersom jeg f.eks. hadde lest at noen i denne tråden var superfornøyd med "Bæliutten vet

Jeg tror jeg har brukt alle veterinærene i distriktet, fordi jeg til å begynne med aldri var spesielt fornøyd med en spesiell - helt til jeg begynte å gå til Eiker Dyreklinikk. Jaran Knive er fantasti

sørum og fet veterinærkontor er helt supre! Har min egen veterinær der som er utrolig hyggelig og veldig flink med dyrene mine

I følge startinnlegget...

Jeg vurderte å ta fra startinnlegget, men jeg lot være. Men bare fordi, så gjør jeg det. ;)

Jah så jeg tenkte rett og slett å spørre hvilke dyrleger er dere fornøyd med og hvorfor? Kunne jo vært greit å ha en tråd med litt positivt om dyrlegene (jeg er overbvist om at de finnes der ute) og kanskje det kan være til hjelp for andre som er på jakt etter flink dyrlege. Skriv gjerne hvor i landet dyrlegen/kontoret er.

Jeg synes ikke dyrlegen er grei dersom du ikke har inntil 20 000,- i lommeboka, nekter å ta deg inn, for du ikke heller har riktig forsikringsselskap iflg. den, OG at forsikringsselskapet mitt ringer personlig og sier at de SELVSAGT skal få pengene sine. Og at det tydeligvis ikke bare er jeg som har den erfaringen. Flinke er de nok, det vet jeg ingenting om, men det er kanskje til hjelp for noen som leverer hunden sin der, og ikke har massevis av penger i baklomma si, og ikke har Agria?

Nok om det. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å ta fra startinnlegget, men jeg lot være. Men bare fordi, så gjør jeg det. ;)

Jeg synes ikke dyrlegen er grei dersom du ikke har inntil 20 000,- i lommeboka, nekter å ta deg inn, for du ikke heller har riktig forsikringsselskap iflg. den, OG at forsikringsselskapet mitt ringer personlig og sier at de SELVSAGT skal få pengene sine. Og at det tydeligvis ikke bare er jeg som har den erfaringen. Flinke er de nok, det vet jeg ingenting om, men det er kanskje til hjelp for noen som leverer hunden sin der, og ikke har massevis av penger i baklomma si, og ikke har Agria?

Nok om det. :)

Har aldri brukt Agria i løpet av de 10 årene jeg har brukt klinikken.

Bare sånn i tilfelle folk tror at dette en normal praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet ikke denne tråden om flinke vertinærer? Eller har jeg misforstått?

Det er nok av vætrinærer jeg er misfornøyd med, men jeg ser ingen grunn til å henge de ut her.

Ikke for å krangle, kverulere eller være ekkel, altså, men er det ikke greit å få litt balanse i regnskapet, da? Dersom jeg f.eks. hadde lest at noen i denne tråden var superfornøyd med "Bæliutten veterinærkontor" som jeg opplevde at nesten tok livet av kjøtern min for en uke siden, så tror jeg jomen at jeg hadde nevnt det litt, jeg også. :yes:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å krangle, kverulere eller være ekkel, altså, men er det ikke greit å få litt balanse i regnskapet, da? Dersom jeg f.eks. hadde lest at noen i denne tråden var superfornøyd med "Bæliutten veterinærkontor" som jeg opplevde at nesten tok livet av kjøtern min for en uke siden, så tror jeg jomen at jeg hadde nevnt det litt, jeg også. :yes:

Helt greit med balanse i regnskapet, dersom det er det trådstarter ønsker.

Edit; for å utdype litt. Jeg svarte i denne tråden nettopp fordi startinnlegget var vinklet positivt.

På sonen er det tidvis nok av spydigheter/megging/krangling/kall det hva dere vil.

Dersom startinnlegget hadde vært vinklet negativt hadde jeg mest sansynlig ikke svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er kjempefornøyd med Dorthe Hansen ved PetVett Bergen, som opererte Hermes da han røk korsbåndet. Hun jobber også på Stend, mener jeg. Har kirurgi som satsningsområde.

Vi er også veldig fornøyd med Dorthe (og hele PetVett i Bergen generelt egentlig, går der med kattene også), pelsen her har blitt operert av Dorthe tre ganger pga PL. I tillegg til at pelsen er blitt helt frisk og alt foregikk uten noen form for komplikasjoner, så var Dorthe veldig hyggelig, flink med hunden og virket alltid som om hun hadde god tid til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyde med Din Dyreklinikk i Sandefjord. Fine lokaler og hyggelige folk, nå har vi bare hatt Leo der for sjekk og vaksine, katte frøkna ble sterelisert der, pusset tenner (i narkose) og sjekk og vaksiner der, hyggelige, svarer på det du lurer på, sender innkallelser. Jeg får alltid en god følelse av å være der hvertfall :) når vi hadde ilder måtte han haste oppereres på natta, da var vi der, kjempe flinke var de da også.

Når Leo måtte sy inni munnen sin i våres måtte vi til Stokke dyreklinikk, utrolig flink hun damen der, roet ned en lettere hysterisk matmor og var flink og effektiv med Leo. Så om vi skulle bytte fra dyrlegekontor nå hadde vi glatt dratt til Stokke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Hundens faste veterinær er nå Marie Molberg, holder til på "Dyrlegen på Billingstad Håkon Ernst Øverland & Co" avdeling Sandvika og hun holder også noe til på samme klinikk/dyrlege i Slemmestad. Eneste veterinær jeg virkelig er fornøyd med, så hun anbefaler jeg også gjerne til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flora Dyreklinikk i Florø :)

V/ Hanne Kristensen :)

God tid, forklarer godt,og behandler dyrene virkelig godt :)

Finnes kun en vetrinær for mine 2 hunder,og det er Hanne :)

Hun gir ikke opp,før hun vet hva som evt.feiler dyrene!

Kjempefornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid brukt Bergen smådyrsklinikk. De er dyktige, prisene er midt på treet til billigere enn de fleste, og vi har alltid fått god oppfølging av hundene vi har (å har hatt..) når de har vært syke.

Hjelper jo også at Izzie elsker å dra der, hun får så mye snop når de piller på henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heimdal dyreklinikk i Trondheim. Kjempeflinke, spesielt dyrlege Kathrin. Og alltid vennlige og hyggelige, husker både mitt navn og navnene på hundene mine, de jeg har nå og har hatt. Og priser seg ikke ut av markedet. Jeg har helt droppet å bruke de fleste andre vetrinærer i Trondheim og omegn, pga dårlige erfaringer. Unntaket er altså Heimdal, og i vaktsammenheng, om Heimdal ikke har vakt: Strinda smådyrklinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med Elverum Dyreklinikk, de kjenner meg og familien ut og inn etterhvert. Når vi avlivet collien vår, troppet de opp tre stykker, de visste hvor vanskelig dette var for oss.

Ellers styrer og ordner de fælt for oss, greie priser og snakker rett fra levra.

I Oslo er jeg fornøyd med NVH på dagtid og Sinsen dyreklinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Jeg har hatt veldig god erfaring med Jeløya dyreklinikk. Litt dårlige på tilbakemeldinger var de men ellers veldig bra.

Har noen her erfaring med Langhus dyreklinikk? Har flyttet ut i det området og den klinikken er den nærmeste for meg og mine :)

Raksha: Fantes Smådyrklinikken allerede da du bodde på Langhus? Var det da den lå i Slora, i svingen?

Jeg har brukt Smådyrklinikken på Langhus nå i to år, blant annet fordi det er nærme (jeg kombinerer gjerne besøk der med tur), prisene er ok og folk er hyggelige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Stjørdal dyreklinikk. Det siste året har jeg brukt dem til vanlig vaksinering, tannrens, øyenlysing og undersøkelse av vond nakke/halting. Sistnevnte skyldtes skiveprolaps og Per viste oss røntgenbildene, pekte og forklarte, og begrunnet hvorfor han mente det var prolaps. Ellers så er servicen bra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har brukt alle veterinærene i distriktet, fordi jeg til å begynne med aldri var spesielt fornøyd med en spesiell - helt til jeg begynte å gå til Eiker Dyreklinikk. Jaran Knive er fantastisk! Han er ikke den hysteriske typen som skal teste og undersøke alt mulig bare for å få mest mulig penger. Han hører på det man har å si og stoler på at du ikke er helt blank. Synes mange veterinærer er veldig bedrevitere og ikke er så interessert i å høre på hva man selv mistenker ut i fra symptomer. Jaran hører etter. Om man ikke vet selv, så er han flink til å stille de spørsmål og trengs for å finne ut hva problemet er.

Han tar også problemer avvorlig. F.eks har jeg gjennom årene vært innom 4 (!) klinikker for å kikke på tennene til Amira som var knukket og så råtne ut. Ingen mente det var nødvendig å trekke, siden hun ikke viste tegn som smerte når de stakk en nål inn. Jeg forklarte at vi snakker om hunden som ikke sa et pip når hun knakk 3 tær og løp agility uten å bry seg. Hos Jaran ble de plukket ut tvert og sa at det burde vært gjort for lenge siden. Amira har forandret atferd etter det og er mye mindre aggresiv på andre hunder fordi det ikke gjør vondt lengre. Jaran er generelt villig til å gjøre det så billig som mulig for deg som eier, uten at det går utover kvaliteten. Og viktigst av alt - de er flink med yra! De koser og gir godbiter og er på ingen måte hysterisk dillete rundt dyrene, slik jeg opplever at veldig mange dyrepleiere andre steder er.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raksha: Fantes Smådyrklinikken allerede da du bodde på Langhus? Var det da den lå i Slora, i svingen?

Jeg har brukt Smådyrklinikken på Langhus nå i to år, blant annet fordi det er nærme (jeg kombinerer gjerne besøk der med tur), prisene er ok og folk er hyggelige. :)

Aha! Takk for info :) Vet du hvordan de er på HD-røntgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Aha! Takk for info :) Vet du hvordan de er på HD-røntgen?

Nå har jeg ikke akkurat mange andre steder å sammenligne med, men har ingenting å klage på da jeg røntget udyret der i fjor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke akkurat mange andre steder å sammenligne med, men har ingenting å klage på da jeg røntget udyret der i fjor. :)

Ok, takk takk :) Da blir det timebestilling snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan varmt anbefale Myrbø Dyreklinikk. Ina der var den som endelig fant ut hva som var galt med Luno etter det som kjentes som en rimelig lang runddans blandt forskjellige klinikker uten resultat, og Gisela var super da han skadet ryggen (setter veldig pris på dyrleger som gir deg privatnummeret sitt og sier ring med en gang om noe skjer!)

Hyggelig stemning, engasjerte dyrleger som man kan diskutere med og som er supre på oppfølging, og sympatiske priser som en ekstrabonus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan varmt anbefale Myrbø Dyreklinikk. Ina der var den som endelig fant ut hva som var galt med Luno etter det som kjentes som en rimelig lang runddans blandt forskjellige klinikker uten resultat, og Gisela var super da han skadet ryggen (setter veldig pris på dyrleger som gir deg privatnummeret sitt og sier ring med en gang om noe skjer!)

Hyggelig stemning, engasjerte dyrleger som man kan diskutere med og som er supre på oppfølging, og sympatiske priser som en ekstrabonus :)

Flinke er de, men er skeptisk til å reise dit med hund igjen etter at de klarte å skremme Ailo. Han liker ikke dyrleger lenger han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Frøland i Ålesund dyreklinikk anbefales på det varmeste :) Han er dyktig, har lang erfaring og mye yrkes stolthet! Jeg føler alltid at han gjør sitt aller beste, og legger alle fakta på bordet, uten å gå rundt grøten. Han setter aldri opp merkelige ekstrakostnader, og tar seg godt av hver enkelt dyr og kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsen Dyreklinikk i Oslo. Heimdal i Trondheim. Sistnevnte har jeg riktignok ikke brukt spesielt mye, men er fornøyd med både veterinær og pris.

Men akk som jeg savner Cecilie Strømstad og AlternatiVet. Vi var en god match i en periode hvor jeg trengte mye veterinærhjelp. (Sånt er jo også individuelt) Det er utrolig hvilken forskjell det gjør å ha en dyktig dyrlege ved sin side i en tung tid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men akk som jeg savner Cecilie Strømstad og AlternatiVet. Vi var en god match i en periode hvor jeg trengte mye veterinærhjelp. (Sånt er jo også individuelt) Det er utrolig hvilken forskjell det gjør å ha en dyktig dyrlege ved sin side i en tung tid.

Ikke ment som kritikk, men det er tydligvis forskjell på hva slags veterinærer man foretrekker for makan til dillig som det var på alternatiVet har jeg aldri opplevd noe annet sted. Hadde sikkert gått greit med de hundene jeg har nå, men en gammel schäfergubbe som aldri hadde vært hos vet før taklet IKKE dilling :P Isteden for a bare be han om å legge seg, ta på et munnbind og ta de blodprøvene så var vi tilslutt 5 persomer til å holde en hissig hund som vant gang på gang fordi veterinær skvatt unna og lokket med godbiter i timesvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...