Shlush Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Dette er ikke hjelp i rasevalgtråd egentlig da Men jeg lurer rett og slett på hvilke raser vi har med blå øyne som alternativ som også er tilatt i forhold til utstilling?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Siberian husky? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Australian sheperd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Blue Merle, Collie både langhår og korthår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 blue merle welsh corgi cardigan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Corgi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Ja, se på han kule her. Fra oppdretteren til Amiga sin hjemmeside. US Ch BIS BISS Xtacee Dancin In The Moonlight 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Old english sheepdog Hmmm. Dunker kan vel ha glassøyne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Harleqin grande kan ha ett blått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Ja, se på han kule her. Fra oppdretteren til Amiga sin hjemmeside. US Ch BIS BISS Xtacee Dancin In The Moonlight *dø litt i kroppen* *drooool* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 28. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 OI, der kom det mye interessant Corgi var jo kul med blå øyne da! hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caro Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 blue merle border collie? evt alle Bc...TROR JEG! det står ihvertfall i rasebeskrivelsen att den kan ha det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbobensen Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Blue Merle Shetland Sheepdog. Border Collie Pyreneeisk Gjeterhund hvis de er harlekin? Det er vel også tillatt på bm og askegrå Mudier også tror jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Shetland sheepdog collie korthåret collie Alle tre kan ha blå øyne i blue merle fargen. Det hender en sjelden gang at det popper frem et blått øye hos en av de andre fargene, f.eks. tricolour, men da regnes det som feil. Arveegenskaper kan gjøre litt uventede krumspring i blant! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Ja, se på han kule her. Fra oppdretteren til Amiga sin hjemmeside. US Ch BIS BISS Xtacee Dancin In The Moonlight Langbeint corgi, kan noen avle det, takk? 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Kan ikke Beauceron også ha blått øye? De kommer jo i Harlequin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Dunker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Blue Merle Shetland Sheepdog. Border Collie Pyreneeisk Gjeterhund hvis de er harlekin? Det er vel også tillatt på bm og askegrå Mudier også tror jeg... blue merle border collie? evt alle Bc...TROR JEG! det står ihvertfall i rasebeskrivelsen att den kan ha det. Border Collie kan ikke ha blå øyne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Border Collie kan ikke ha blå øyne. Det trodde jeg også, men følgende står i standarden til NKK: "Brune, bortsett fra hos blue merle, hvor ett eller begge, eller deler av ett eller begge kan være blå." Men er det noe særlig blue merle på BC i Norge? Hmmm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Det trodde jeg også, men følgende står i standarden til NKK: "Brune, bortsett fra hos blue merle, hvor ett eller begge, eller deler av ett eller begge kan være blå." Men er det noe særlig blue merle på BC i Norge? Hmmm. Beklager min feil, ja blue merle kan ha blå øyne, men ingen standard fargede skal ha blå øyne. Det kommer flere og flere merler og andre farger, i enkelte kretser er de blitt veldig populære. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Siberian husky? Ja, de kan ha alt av farger på både øyne og pels. Fra helsvart til helt hvit i pelsen og fra nærmest hvite til mørk brune øyne, de kan også være bi-eyed (et øye av hver farge) eller split eyed (flere farger på samme øye) så her er alt tillatt Er Dalmatiner godkjent med blå øyne? vet de forekommer på rasen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Er Dalmatiner godkjent med blå øyne? Nei ikke godkjent, heldigvis. Det forekommer oftere døvhet på de med blå øyne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Blå øyne forekommer også på whippet, og FCI-standarden sier ingenting om det. Amerikanernes standard sier derimot følgende, og jeg vet mange europeiske oppdrettere følger amerikanerne i akkurat dette: Eyes to be dark brown to nearly black in color. Eye color can vary with coat color, but regardless of coat color dark eyes are always preferred. Light eyes are undesirable and yellow eyes are to be strictly penalized. Blue eye(s) or any portion of blue in the eye(s), as well as both eyes not being of the same color shall disqualify. Her er øynefarger som kan forekomme hos whippet: http://bellsouthpwp.net/d/d/ddoggone/Homepage/Genetics/Eyes/Eyes.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleZara Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Langbeint corgi, kan noen avle det, takk? Hvis det bare gjelder utseende så er vel australsk cattle dog det nærmeste,så det er bare å slå til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbobensen Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 (endret) Border Collie kan ikke ha blå øyne. blue merle kan jo det...? edit: og der så jeg at du hadde skrevet noe mer litt lenger nede Endret 28. Mai 2012 av turbobensen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts