tm100021 Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Vi leide Carex igår kveld etter å ha fått låne noen boots til utmarken der de skal stå i sommer Ble så fint vær idag at vi måtte nesten besøket han. Ei som koste seg noe veldig i solen Heldige Carex som skal få bo her i hele sommer Dette er liiiivet! 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 F søren der så det knalfint ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Dritheldig hest! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Carex er heldig.. kan vi ikke gå inn der og sove i telt??? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Ooh, kunne tenke meg å besøke Carex jeg også! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ganzie Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Der har de det fint 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hampus Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Luksusliv! Har alltid ønsket meg et sånt utmarksbeite! Ser råflott ut, carex er jammen en heldig hest. Her er stallen tom etter at jeg måtte avlive ponnien min i mars, og låneponnien reiste hjem. Men fra St.Hans kommer det sommerhester hit som jeg skal kose meg med! Sommer uten hest = uaktuelt... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Så utrolig vakker natur! Herlige Soph, heldige hunder og KNALLHELDIGE Carex! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Åh så godt han har fått låne boots! Og den plassen er bare helt fantastisk, jeg og vil ha hester der! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Bestas er misunnelig på Carex! Hva heter det der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Jeg trodde det var boots til menneske jeg, for å komme seg frem i terrenget Trenger hester boots altså? Eller hva er egentlig boots? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vimsan Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Helt härliga bilder! Carex är bra heldig alltså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L.M. Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Jeg trodde det var boots til menneske jeg, for å komme seg frem i terrenget Trenger hester boots altså? Eller hva er egentlig boots? Nå blei jeg litt usikker på hva Lill først mente her, men jeg antok først at det var hesteboots ho mente Går hesten barfot (uten sko) finnes det boots de kan bruke, som ligner joggesko/fjellsko i bygning og er tilpasset hoven til hesten, men veldig sterk såle, som gjør samma jobben som skoa, nemlig beskytter hoven De ser som oftest noe lignende sånn her ut: Noen kaller også busser/kopper for boots, men synes det blir tull jeg Boots er boots, kopp er buss Forresten, ble jeg nettopp veldig sjalu på hesten som får tilbringe sommeren i det drømmeterrenget! <3 Heldige hest Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Men hvorfor må hester egentlig ha sko, hvis de er fritt ute i naturen? (sorry at jeg går litt ot, men jeg er grønn når det kommer til hestepleie ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Hvorfor trenger hesten boots, da? Er det en rase som ikke er vant til dette terrenget? Flotte bilder! Ser ut som et nydelig område! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Hesten er sårbeint, derfor går den med boots. Er en annen tråd her på forumet om akkurat det. Ellers er må jeg si det var helt nydelig natur der, kjempeheldig er Carex! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Aha, da skjønner jeg! (leser egentlig ikke hestetråder, så hadde ikke fått det med meg.) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L.M. Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 Hvorfor trenger hesten boots, da? Er det en rase som ikke er vant til dette terrenget? Flotte bilder! Ser ut som et nydelig område! Dagens hester blir brukt så "mye" at slitasjen på hoven blir helt annerledes enn det hoven er skapt til å tåle. Spesielt når vi bruker sko til vanlig, blir det å gå uten sko for mye for hoven, fordi den ikke blir godt nok rusta mot slitasje fra terrenget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 22. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Mai 2012 For en fantastisk natur og utsikt det er på den kanten av landet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 23. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2012 Man kan venne en hest som er vant med sko til å bli barfothest, men det krever tilvenning og at man har tilgang på en person som kan komme og skjære høvene så de får riktig form, se etter at ting går som det skal osv. Og ikke alle ønsker/vil ha barfothest Jeg kan også se for meg det er vanskelig å få folk til å komme på regelmessige tider der oppe i nord, med større avtander mellom staller osv. Fine bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 23. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2012 Carex er heldig.. kan vi ikke gå inn der og sove i telt??? Du kan gjerne sove i telt der assa, jeg er glad i sengen min og kjører to min med bil isteden :lol: Bestas er misunnelig på Carex! Hva heter det der? Selstad vannet/selstad Ja, man kan vene hester til å gå barfot Tingen med Carex er at han er utrolig sårbeint, og kommer til å ta lang tid å bygge opp sterke høver. Siden han er allerede 17 år så er jeg litt hønemor så han har det bedre med sko på... Vi sliter veldig med å få skoer opp til akkurat "nøyaktige" tider da nærmeste skoer kommer enten 20 mil unna eller blir flydd inn fra troms område, ikke alltid like lett 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 23. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 23. Mai 2012 Herlig Elsker at Soph ser så glad ut hele tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts