Gå til innhold
Hundesonen.no

Showhester mishandles, nyhet


Ane
 Share

Recommended Posts

Så mamma la ut denne på Facebook tidligere idag, men så ikke på den før nå.

Forferdelig og grusomt. Det er mye stygt som foregår i hesteverdenen som trenger å bli satt lys på. Folk sitter der og jubler og betaler for å se dette og tror at det er sånn hestene kan trenes til naturlig. Sykt, sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke noe nytt, for oss som har fulgt med på diverse hestesider og blogger fra USA så har man sett dette lenge. Det har vært forsøkt å sette lys på det mange, mange ganger, men de blir sablet ned av raseforbundene som mener at "det er ikke noe problem" og "det er bare et ufint forsøk på å sette sporten i dårlig lys". etterhvert har de innført stikkprøver av påmeldte hester, men da banker de bare hestene slik at de ikke tør vise tegn på smerte. Helt vanvittig. Det er så fælt at det er til å grine av. Og den nyhetssaken var ikke engang ille i forhold til hva som foregår. Det er helt utrolig hva vi mennesker gjør mot våre medskapninger for penger :no:

I blant vurderer jeg å gjøre som Nemi: sende inn all min legitimasjon og heretter kalle meg hund, for jeg er for flau til å være menneske mer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvor langt er det mulig å gå? Folk er syke!

Men en ting jeg ikke skjønte var hvorfor han slo hestene? Han hadde jo en "grunn" for hvorfor han påførte etsende midler, men hva var grunnen for å slå hestene? Hva hjalp det for liksom?

Det så ikke noe naturlig ut i det hele tatt den gangen de hadde... Æsj.. Hater at jeg aldri klarer å la vær å se sånt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Herregud, hvor langt er det mulig å gå? Folk er syke!

Men en ting jeg ikke skjønte var hvorfor han slo hestene? Han hadde jo en "grunn" for hvorfor han påførte etsende midler, men hva var grunnen for å slå hestene? Hva hjalp det for liksom?

Det så ikke noe naturlig ut i det hele tatt den gangen de hadde... Æsj.. Hater at jeg aldri klarer å la vær å se sånt :(

De slo hestene for å få de til å løfte hode, og straff for å vise smerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe nytt og det gjelder ikke bare show hester.. Sprang hester får feks knust glass i beinbeleggene slik at det blir vondt og treffe bommene slik at de lærer og være redd for bommen og hoppe høyere over. Det er mye stygt i hesteverdenen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke ord....! Det er umenneskelig behandling! Jeg ble regelrett kvalm av å se fyren stå og slå hesten i ansiktet med en ***** stokk mens den står bundet og uten sjanse til å komme unna!

Jeg får vondt i magen av å se sånne mennesker i aksjon. Det skulle vært fryktelig, fryktelig strenge straffer for sånt. Her i landet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe nytt og det gjelder ikke bare show hester.. Sprang hester får feks knust glass i beinbeleggene slik at det blir vondt og treffe bommene slik at de lærer og være redd for bommen og hoppe høyere over. Det er mye stygt i hesteverdenen..

Evt. setter sånn barbed wire (husker ikke det norske for dette) rundt bommene, og lar hesten hoppe uten benbeskyttere..

Dette er enda en grunn til at alle mine drømmer om noe konkurransehest osv er helt borte. Jeg vil bare ha en staut fjording som jeg kan kose meg med jeg.

Jeg har faktisk opplevd at en ridelærer sparket hesten jeg red midt i magen, fordi den refuserte... kan si jeg ble regelrett forbanna på ham, selvom hesten var hans, og han gjorde aldri noe sånt igjen. Mistet vel temperamentet sitt, men det er ingen unnskyldning. Nå kan det ikke måle seg med den filmen i linken, men jeg ser ikke noe grunn til noe form for røff behandling av hest når de lar seg trene på så mange andre hyggelige måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. setter sånn barbed wire (husker ikke det norske for dette) rundt bommene, og lar hesten hoppe uten benbeskyttere..

Dette er enda en grunn til at alle mine drømmer om noe konkurransehest osv er helt borte. Jeg vil bare ha en staut fjording som jeg kan kose meg med jeg.

Jeg har faktisk opplevd at en ridelærer sparket hesten jeg red midt i magen, fordi den refuserte... kan si jeg ble regelrett forbanna på ham, selvom hesten var hans, og han gjorde aldri noe sånt igjen. Mistet vel temperamentet sitt, men det er ingen unnskyldning. Nå kan det ikke måle seg med den filmen i linken, men jeg ser ikke noe grunn til noe form for røff behandling av hest når de lar seg trene på så mange andre hyggelige måter.

Piggtråd ja ;)

Men hvorfor skal det stoppe deg fra og konkurrere? Det er fult mulig og kjøpe seg en ridehest som egner seg til konkurranse og konkurrere helt uten slike hjelpemidler. Fjordinger er fine de altså, jeg bare skjønner ikke hvorfor du skal la deg stoppe av slike ting om du egentlig vil noe annet. Jeg har selv hadt hest i mange år og vi både konkurerte og koste oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggtråd ja ;)

Men hvorfor skal det stoppe deg fra og konkurrere? Det er fult mulig og kjøpe seg en ridehest som egner seg til konkurranse og konkurrere helt uten slike hjelpemidler. Fjordinger er fine de altså, jeg bare skjønner ikke hvorfor du skal la deg stoppe av slike ting om du egentlig vil noe annet. Jeg har selv hadt hest i mange år og vi både konkurerte og koste oss ;)

Tenkte da på toppnivå, om det blir fjording eller lignende på meg en gang skal vi helt klart konkurrere og kose oss (det finnes jo masse hyggelige klubbmesterskap og slikt. Men jeg er ferdig med landsmesterskap og slikt (drev med feltritt i tiden jeg bodde i Mexico).

Og det er nok mye økonomi og andre prioriteringer som har endret synet mitt. Men min lidenskap har alltid vært å fikse "problemhester", altså vinne tilliten til hester som aldri har blitt helt forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillingsshow for hunder, utstillingsshow for unger, konkurransesport som inkluderer dyr, konkurransesport som inkluderer små barn under fri vilje-alder.... bare dritt og ræl. Hvorfor? Fordi tapere og verdiløse mennesker prøver å finne verdi gjennom å utnytte de som ikke kan stå opp for seg selv. Føkkings unødvendig.

Jepp - det er å generalisere, men jeg kjenner at all den smerten og de jævlige livene majoriteten av dyrene i showbransjen lever ikke helt kan veies opp med at det finnes noen ildsjeler som ønsker å gjøre ting annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...