Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Skrevet

Det ble veldig lite løping i høst, og formen er bånn i bøtta igjen. Trist hvor fort man forfaller hvis man ikke vedlikeholder. Men nå er jeg igang med løping igjen, har tilogmed pigget et par joggesko :)

Det er primært utholdenheten min som er dårlig, det er pustingen som tar meg før melkesyra. Så det å klare å jogge sakte nok til å holde ut distansen man har planlagt er en utfordring, for jeg kjenner at beina gjerne skulle løpt fortere. Men jeg klarte det idag, det ble 3,44 km konstant løping i pratetempo på 24:52 min. Fornøyd med at jeg løp hele runden, men veldig misfornøyd med at jeg er i så dårlig form.

Jeg har satt meg opp 2 mål. Kortsiktig mål: løpe 3km på under 15min. Langsiktig mål: løpe 10km på under 60 min.

• Like 1
Skrevet

Noen som har tips til en god pulsklokke? Vil gjerne ha med gps funksjon, slik at jeg vet hvor rask jeg er og hvor langt jeg går også. Skal brukes til løping, gåturer og litt hjemmetrening inne. Hadde tenkt en makspris på ca. 1500 kr.

Skrevet

Jeg kjenner ingen som har akkurat denne, men jeg kjenner ingen som er misfornøyde med Polar-klokkene sine hvertfall.

http://www.bikeinn.com/sykkel/polar-rc3-gps-red-orange/71423/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=327102&country=no&gclid=CKzp1enu1bwCFeQGcwodmG8AWg

Fikk opp nesten først på google, sikkert bare å søke litt rundt :) .

@Teserere, vet du har kikket også!

Skrevet

I'm back!

Jeg er jo litt på startnivå pga foten, men jeg fikk varmer opp på mølle med rolig jogging og det var en liten seier i seg selv!

Utenom det jobber jeg med balanse og styrke i foten/beina sammen med arm, rygg og mage.

Gratis treningsstudio på jobben er virkelig luksus og håper å utnytte det minst to ganger i uken.

Skrevet

Noen som har tips til en god pulsklokke? Vil gjerne ha med gps funksjon, slik at jeg vet hvor rask jeg er og hvor langt jeg går også. Skal brukes til løping, gåturer og litt hjemmetrening inne. Hadde tenkt en makspris på ca. 1500 kr.

Jeg har vært veldig fornøyd med mine polar-klokker, bortsett fra at den siste mista jeg rett og slett fordi reima røk :( Den hadde til og med nesten røket en gang før, men da oppdaget jeg det tidsnok og fikk skifta den. Men det var visst et problem med den modellen ifølge polar, de nyere klokkene har annerledes reim.

Stemora mi har den rc3 gps og er fornøyd, så det blir nok den jeg går for når jeg skal kjøpe ny nå snart. Eller så går det ann å kjøpe klokke og ekstern gps.

Et lite obs er at det kan være litt kommunikasjonsproblemer mellom klokke og beltet. Plutselig har man 247 i puls, men man er ikke nødvendigvis sjuk ;) Det kan være dårlig batteri, interferens med andre belter eller høyspentledninger som krøller det til, har jeg hørt. Min tulla litt, men det var ikke noe stort problem. Mest når man løper intervall og skal ha en viss puls som man følger med på, men samtidig blir man godt kjent med sin egen puls og kropp etter å ha løpt en del med klokka.

Eller så har jeg hørt godord om garmin forerunner, men kjenner ikke noe til dem :)

Skrevet

Takk begge to, da er klokka bestilt :) Jeg gleder meg til å begynne, jeg er ganske slank osv, men har så ekstremt dårlig kondis at det er skikkelig flaut. Har aldri jogga før, men gror jeg skal ta det rolig i begynnelsen, kanskje med litt gåing innimellom.

• Like 2
Skrevet

I kveld skal jeg på crossfit-time som er "ta med en venn". En fra jobben, ei venninne OG mamma skal være med :lol: . Gleder meg!

Klarte også å stå på hendene ca tre sekunder her om dagen :D .

• Like 3
Skrevet

Ny økt idag!

Starter rolig med knebøy med fokus på teknikken, men fikk til 2x10 riktige med 30kg.

Ellers ble det diverse øvelser med armer og vekter, bicep, tricep og bryst.

Noe mage men her tar jeg gjerne imot gode tips, gjerne spesifikke øvelser for kjernemuskulaturen.

Skrevet

Mamma var med på crossfittime idag! :D

1959850_10153833577000128_532231356_n.jp

Klokka registrerte ikke pulsen hele veien, men tømte litt vann i BHen og fikk den på igjen :P . Holdt jo på i 30 minutter + oppvarming.

1970448_10153833577340128_1398441222_n.j

• Like 2
Skrevet

Da har jeg startet nytt løpeprogram siden det motiverte meg sist. Så på lørdag var det langkjøring, 45min løping + oppvarming. Jeg var ikke sikker på formen min i det hele tatt, så løp veldig sakte for å holde hele veien. Hadde en laaang bratt bakke som jeg nærmest jogget museskritt oppover, følte meg skikkelig dum, men løp hele veien og endte på 6,2 km... Forventer forbedring til neste langkjøring med forhåpentligvis 1 km ihvertfall. Følte etterpå at jeg kunne gitt litt mer :) Men deilig å kjenne at jeg klarte å holde hele veien da. Imorgen står kort tur på planen, 2,4 km.

Skrevet

Kopierer innlegget mitt fra Frisk og sunn-tråden, fordi det hører til her og, og jeg fortjener det! :D

Jeg gråter nå, så jeg må bare dele noe jeg vanligvis ikke ville delt på sonen!

I sommer kjøpte jeg en shorts. Et av de dumme kjøpene man gjør og tenker: "En dag skal jeg passe inn i denne!"

I kveld tok jeg den på meg for første gang siden jeg stod forarget i prøverommet. Og, dere...

shorts_zpse00db542.jpg

Hva sier dere til DET?! :D:D:D

Jeg trente for første gang i juni, og ble ikke aktiv før sent i høst. Etter jul har jeg slått litt på stortromma på treningsfronten, og jeg elsker det! Men det er ikke uoverkommelige mengder jeg har trent, det eskalerer rett og slett fordi jeg liker det bedre og bedre.

Og angående kosthold; Jeg spiser regelmessig (folkehøyskole tvinger en til det), så det er bra, men jeg hadde aldri klart å utelukke sjokolade helt. Disse resultatene har jeg oppnådd med sjokolade så og si hver dag - bare tenk hva jeg kan gjøre hvis jeg klarer å kutte ned!

Dette er bare så SINNSYKT deilig! Det er ubeskrivelig å endelig ha et håndgripelig "bevis", for meg som ikke veier meg.

:heart:

PS: BH'en jeg har på meg på bildet har ikke passet siden jeg var 14...

• Like 5
Skrevet

Sånt liker man! Har selv holdt meg til mitt bare spise sunt greia og her om dagen måtte jeg kjøpe skjørt og topp i str 42! Jeg har brukt 46 det siste årene! Når jeg får lønn igjen og snøen smelter skal jeg faktisk gå inn for å gå ned i vekt så jeg gleder meg!

• Like 2
Skrevet

Jeg er så sykt stolt. Klarte 1 chins uten hjelp for første gang. Så nå skal det satses videre på chins. :) Gøygøygøy!

• Like 4
Skrevet

Dere er flinke!!! Alle sammen :) (får ikke quota på mobil)

I dag var jeg igjen oppe i 80kg i mark, en dønn perfekt rep! Drit fornøyd! Teknikken sitter som et skudd! Så nå må jeg øke øke øke...

Forrige uke fikk jeg bare inn 3 treninger, satser på 4 denne uken!!! Er ikke så lett når treningssenteret har crap åpningstider...

• Like 2
Skrevet

Dere er flinke!! Alle sammen :) (får ikke quota på mobil)

I dag var jeg igjen oppe i 80kg i mark, en dønn perfekt rep! Drit fornøyd! Teknikken sitter som et skudd! Så nå må jeg øke øke øke...

Forrige uke fikk jeg bare inn 3 treninger, satser på 4 denne uken!! Er ikke så lett når treningssenteret har crap åpningstider...

Må være helt HERLIG å kjenne at teknikken sitter!

Jeg jobber og jobber med den hersens knebøyen. Føler dog teknikken min er mye bedre med vekt enn uten.

Skrevet

Må være helt HERLIG å kjenne at teknikken sitter!

Jeg jobber og jobber med den hersens knebøyen. Føler dog teknikken min er mye bedre med vekt enn uten.

Jeg og sliter med knebøy, så der er vi to ;) holdt på i 7-8mnd nå, men fortsatt usikker og tar ikke mer enn 40kg på maks.... det er dårlig, men men...

Skrevet

Jeg og sliter med knebøy, så der er vi to ;) holdt på i 7-8mnd nå, men fortsatt usikker og tar ikke mer enn 40kg på maks.... det er dårlig, men men...

Det er vel bedre å ha litt mindre på enn å potensielt ødelegge noe i kroppen. Men knebøy ER vanskelig :)

Skrevet

Sånn her ca :) Avhenger litt av korsrygg hvor mye du lener deg fremover og hvor du føler det treffer best i musklene, da. Kan bruke begge typer grep.

Tusen takk for hjelp med programmet mitt :D Det går mye fortere nå, så nå er jeg supermotivert for å trene!

Jeg er så sykt stolt. Klarte 1 chins uten hjelp for første gang. Så nå skal det satses videre på chins. :) Gøygøygøy!

Wooho! :D Gratulerer!

Dere er flinke!! Alle sammen :) (får ikke quota på mobil)

Forrige uke fikk jeg bare inn 3 treninger, satser på 4 denne uken!! Er ikke så lett når treningssenteret har crap åpningstider...

Du er så flink :D

Jeg er helt sjokkert over hvor lett det var å starte å trene igjen og hvor fort jeg økte i vektene!! :o Kompisen som lagde programmet mitt mente at det betydde at jeg ikke har lagt på min maks kapasitet før pausen, for da hadde jeg merket mye mer at jeg hadde falt. Og det tror jeg stemmer. Jeg har 3-5 rep på de store øvelsene og jeg har alltid bestemt meg for å ta 5 rep (med unntak av benkpress som kanskje er den eneste øvelsen jeg presser meg selv skikkelig i!). Så i dag tok jeg meg selv sammen og tok 67,5 kg i markløft :D Andre overkroppsøkten etter pausen og jeg har ALDRI løftet så mye før :D ! Jeg tar fremdeles 5 rep da, men det var såvidt jeg klarte det (mest grepet som failer). På benkpress merker jeg litt mer at jeg har hatt pause. Der er jeg nede i 32,5 kg, jeg var oppe i 35 før jeg hadde pause. Det irriterer meg at jeg øker så seint i den øvelsen :P

• Like 1
Skrevet

Se på meeeeg :D

Denne er vanskelig å komme opp i, har så liten balanseflate. Har blitt mye flinkere!

Morro, jeg driver å øver meg på akkurat de samme tingene for tiden :)

---

Ny pb: 70kg i strakmark. 6 reps! Begynner å slite med å få den opp fra gulvet siden eg bare tar 1 rep med 80kg på vanlig mark. :/ burde hatt et bedre stativ, slik som de har på den barbell-row videoen

Skrevet

(*host* har ikke helt begynt å trene ennå, men kommer definitivt tilbake til tråden når jeg er i gang, forhåpentligvis)

Se på meeeeg :D

Hvor har du kjøpt den tightsen? Den var utrolig kul :ahappy:

Skrevet

(*host* har ikke helt begynt å trene ennå, men kommer definitivt tilbake til tråden når jeg er i gang, forhåpentligvis)

Hvor har du kjøpt den tightsen? Den var utrolig kul :ahappy:

Fikk den til bursdagen min i fjor, fra Lindex eller Cappahl tror jeg! :) . Eller Cubus. En av de billige vanlige hvertfall :) .

• Like 1