Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

@MegaMarie jeg hadde ikke stusset på busskort en gang ;) buss ER mye diggere enn sykkel, hehe!

---

Jeg har nå tatt 75kg i mark i raw (som puddellover kaller det, hehe). 40kg fortsatt i benkpress, men etter jeg bytta til veganer kosthold er energien på topp og jeg nærmest løper ut døren når jeg skal på trening. Gleder meg til å se progresjonen nå fremover. Skal ha toppsett på knebøy i morgen så det blir spennende å se hvor langt jeg har kommet der. Ellers har jeg bestemt meg for å melde meg inn på aerobicsenteret her i Haugesund. De har en beryktet frivektsavdeling og crossfit! Gleder meg til å prøve litt blanding av høyintensitet og lavintensitet vektløfting.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

@MegaMarie

Aha, da har du jo sikkert litt bedre peiling enn "gjennomsnittspersonen" :P Tusen takk, det kommer nok flere oppdateringer her, kjenner jeg meg selv rett :P

Jeg merker i hvertfall selv at motivasjonen for å trene dalte betraktelig når jeg måtte sykle til trening (tok meg 20 minutter hver vei) og nå som jeg får sitte på med ei treningsvenninne så er det ikke noe å tenke på lenger.

@

Hvor mye veier du? (haha, det er egentlig et helt legitimt spørsmål blant styrkeløftere). Hva består egentlig et veganerkosthold av? :P

Hvis du tenner på olympisk vektløfting, så må du ta deg en tur til en vektløfterklubb :D I går hadde jeg rykkbøy på programmet, og det tok meg nesten 15 minutter å klare å balansere så jeg ikke mistet stangen, til de andres store fornøyelse. Ingen tvil om at olympisk vektløfting er krevende i hvertfall!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@

Hvor mye veier du? (haha, det er egentlig et helt legitimt spørsmål blant styrkeløftere). Hva består egentlig et veganerkosthold av? :P

Hvis du tenner på olympisk vektløfting, så må du ta deg en tur til en vektløfterklubb :D I går hadde jeg rykkbøy på programmet, og det tok meg nesten 15 minutter å klare å balansere så jeg ikke mistet stangen, til de andres store fornøyelse. Ingen tvil om at olympisk vektløfting er krevende i hvertfall!

67kg, stor jente! HAHA! er 170 høy

Så løfter bare min egen vekt foreløpig :fear:

Jeg har tenkt på vektløfterklubb også, men nå er det sånn at jeg trenger med høy intensitet for å oppnå litt av kondisjonsmålene mine. Har lyst å kombinere litt :) men olympiske løft er jo per i dag det jeg synes er aller kjekkest!

Edit: Veganerkosthold består av bare plantebasert mat. Går mye i helkorn, søtpoteter, brunris, bønner, kikerter, masse masse massse grønnsaker! Har også begynt med supermaten Quinoa. Ingen ting som "stammer fra dyr" dvs meieriprodukter og egg (og selvfølgelig kjøtt). Jeg er medlem av en side som heter vegan bodybuilding & fitness og det er helt imponerende hvor mye plantebaserte kroppsbyggere og styrkeløftere det er der ute! Jeg bestemte meg for å gi det en sjanse, så får vi se etterhvert hva jeg synes :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen andre er litt aktive på fitnessbloggen, så har i hvert fall jeg blitt noe aktiv der den siste tiden. Samme nick :)

Spennende med vektløfting og veganisme, Hapzen. Jeg tar det ikke så langt selv (blir veganer), men har respekt for de som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

67kg, stor jente! HAHA! er 170 høy

Så løfter bare min egen vekt foreløpig :fear:

Jeg har tenkt på vektløfterklubb også, men nå er det sånn at jeg trenger med høy intensitet for å oppnå litt av kondisjonsmålene mine. Har lyst å kombinere litt :) men olympiske løft er jo per i dag det jeg synes er aller kjekkest!

Edit: Veganerkosthold består av bare plantebasert mat. Går mye i helkorn, søtpoteter, brunris, bønner, kikerter, masse masse massse grønnsaker! Har også begynt med supermaten Quinoa. Ingen ting som "stammer fra dyr" dvs meieriprodukter og egg (og selvfølgelig kjøtt). Jeg er medlem av en side som heter vegan bodybuilding & fitness og det er helt imponerende hvor mye plantebaserte kroppsbyggere og styrkeløftere det er der ute! Jeg bestemte meg for å gi det en sjanse, så får vi se etterhvert hva jeg synes :)

Vi har faktisk en crossfit-fyr der jeg trener (det er nemlig styrkeløft - og vektløfterklubb) og han trener olympiske løft ved siden av crossfit-greiene sine :)

Nå løfter du kanskje 75 kilo litt mer enn en gang? Uansett om du gjør det eller ei, så tror jeg du har mer inne (de fleste kan ta overraskende mye i markløft - altså ved å makse (1 repetisjon, så tungt som mulig)). Jeg har ei venninne på 52 kilo som tar 70 kilo! :D

Det hørtes ut som et veldig spennende kosthold, men det må være litt utfordrende også, for du må jo spise relativt store mengder for å fylle dagsbehovet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk en crossfit-fyr der jeg trener (det er nemlig styrkeløft - og vektløfterklubb) og han trener olympiske løft ved siden av crossfit-greiene sine :)

Nå løfter du kanskje 75 kilo litt mer enn en gang? Uansett om du gjør det eller ei, så tror jeg du har mer inne (de fleste kan ta overraskende mye i markløft - altså ved å makse (1 repetisjon, så tungt som mulig)). Jeg har ei venninne på 52 kilo som tar 70 kilo! :D

Det hørtes ut som et veldig spennende kosthold, men det må være litt utfordrende også, for du må jo spise relativt store mengder for å fylle dagsbehovet? :P

Jeg begynte jo ikke med markløft før rett før jul så trente jeg bare teknikk de første ukene ;) men har jo fortsatt 3 reps med kalk og 80kg som pb så jeg er ikke så veldig misfornøyd med å klare 75kg på egenhånd nå. Det går fremover, og det er det viktigste.

Jeg ser ikke hvorfor jeg må spise mer enn andre på et slikt kosthold... jeg spiser helt normale mengder mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som et veldig spennende kosthold, men det må være litt utfordrende også, for du må jo spise relativt store mengder for å fylle dagsbehovet? :P

Hvordan det, tenker du? Nå er riktig nok en del kjøtt veldig næringsrikt, eller næringstett, men rent overfladisk blir det jo ikke stor forskjell – vegetarisk protein og fett gir jo akkural like mange kalorier som animalsk protein og fett, og til syvende og sist er det vel kcal det handler om (ligge litt i overskudd om man vil bygge muskler)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte jo ikke med markløft før rett før jul så trente jeg bare teknikk de første ukene ;) men har jo fortsatt 3 reps med kalk og 80kg som pb så jeg er ikke så veldig misfornøyd med å klare 75kg på egenhånd nå. Det går fremover, og det er det viktigste.

Jeg ser ikke hvorfor jeg må spise mer enn andre på et slikt kosthold... jeg spiser helt normale mengder mat :)

Det er godt løftet det altså, og det er jo særlig viktig at man har en god teknikk :)

Man skulle jo tro at det ikke er like kaloritett mat? Nå går jeg ut i fra det du skriver, jeg vet ikke hva annet man har lov til å spise :P

Hvordan det, tenker du? Nå er riktig nok en del kjøtt veldig næringsrikt, eller næringstett, men rent overfladisk blir det jo ikke stor forskjell – vegetarisk protein og fett gir jo akkural like mange kalorier som animalsk protein og fett, og til syvende og sist er det vel kcal det handler om (ligge litt i overskudd om man vil bygge muskler)?

Nå gjentar jeg meg selv, men jeg tenker på næringstettheten i grønnsaker og det andre som blir ramset opp - det tilsier at man må spise en del for å komme seg opp på 2400-2600 kalorier :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Veier for tiden ca. 69 kilo, og jeg må innrømme at det føles veldig ubehagelig, men å spise mindre enn vedlikehold er uaktuelt. På tide å prøve noe ordentlig ut, så da får jeg bare fylle -72 kg (72-75 kg)... :|
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjentar jeg meg selv, men jeg tenker på næringstettheten i grønnsaker og det andre som blir ramset opp - det tilsier at man må spise en del for å komme seg opp på 2400-2600 kalorier :)

Ja, når jeg tenker meg om blir dette riktig, samtidig tror jeg ikke det vil utgjøre et problem for mange vegetarianere, jeg vet om vegetarianere som sier de lettere spiser mer fordi kosten er lettere fordøyelig. Kanskje det veies opp slik...

Jeg har levd vegetarisk i perioder. Det er ikke noe for meg over tid, jeg savner kjøtt og egg, men å få i meg nok kalorier var ikke noe problem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt løftet det altså, og det er jo særlig viktig at man har en god teknikk :)

Man skulle jo tro at det ikke er like kaloritett mat? Nå går jeg ut i fra det du skriver, jeg vet ikke hva annet man har lov til å spise :P

Jeg aner faktisk ikke, haha, er ikke opptatt av sånt i det hele tatt! Så lenge jeg har nok energi til å fungere på trening betyr ikke tallene så mye for meg. :)

----

Ny pb: 50kg i knebøy, men var ikke så dypt som jeg hadde ønsket (bare paralell), så vil prøve igjen en annen gang med ass-to-the-grass.

Og 114kg i beinpress, denne kan jeg nok øke myyye mer på for jeg har egentlig ikke fokusert så mye på denne øvelsen de siste månedene.

70kg i strakmark!!

Rygghev med 25kg ekstravekt!

:-) gode treninger for tiden! I går syklet jeg i 35 min istedenfor å trene styrke fordi jeg var dårlig, så gjorde seg bra å kunne gjennomføre en skikkelig økt i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner faktisk ikke, haha, er ikke opptatt av sånt i det hele tatt! Så lenge jeg har nok energi til å fungere på trening betyr ikke tallene så mye for meg. :)

----

Ny pb: 50kg i knebøy, men var ikke så dypt som jeg hadde ønsket (bare paralell), så vil prøve igjen en annen gang med ass-to-the-grass.

Og 114kg i beinpress, denne kan jeg nok øke myyye mer på for jeg har egentlig ikke fokusert så mye på denne øvelsen de siste månedene.

70kg i strakmark!

Rygghev med 25kg ekstravekt!

:-) gode treninger for tiden! I går syklet jeg i 35 min istedenfor å trene styrke fordi jeg var dårlig, så gjorde seg bra å kunne gjennomføre en skikkelig økt i dag!

Aha! Hvis du mot formodning skulle kjenne at det blir tyngre, så øker du bare mengden du spiser til energien kommer tilbake!

Så flink du er! Det er alltid gøy med så god framgang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har erfaring med slike personlige trenere over nett?

Jeg har jo gratis treningsstudio på arbeid, og frister ikke helt å bruke 500kr i mnd på treningssenter.

Jeg trener nå med treningsopplegg fra manuellterapaut, men dette er jo kun for å vedlikeholde og ikke for å bygge muskler. Og jeg synes selv og manuellterapaut er enig i at ryggen min er såpass bra at jeg egentlig ikke har behov for hennes ekspertise lengre :)

Så egentlige spørsmålet er vel om det er verdt det å bruke penger på veiledning over nettet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink @ :D

@puddellover Jeg tenker det blir en del buss fremover, men jeg vil sykle av og til. Når det er fint vær :D

I går var første dag tilbake på styrketrening etter 1 måneds fri! Overraskende hvor sterk jeg fremdeles var. Jeg tenker alltid at jeg faller så mye når jeg tar pause. Startet på 55 kg i markløft (avsluttet med 65 kg før jeg tok pause. Jeg syntes det var tyngst i lårene av en eller annen grunn. Glemte meg hele tiden, så jeg puttet stangen tilbake på stativet mellom hvert sett. Så da jeg husket å starte på gulvet bare føk jeg opp! Det vat alt for lett. Så jeg heiv på mer vekter og tok 60 kg! Jeg tror jeg er tilbake i form in no time! :D

Fremover skal jeg ikke kjøre programmet hundre prosent hele tiden. Det tar for lang tid (1, 5 time) og det demotiverer meg til å trene om jeg har dårlig tid. Så jeg skal kjøre deler av det også trene yoga om jeg vil det en dag, uten å frykte at jeg faller i treningen av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremover skal jeg ikke kjøre programmet hundre prosent hele tiden. Det tar for lang tid (1, 5 time) og det demotiverer meg til å trene om jeg har dårlig tid. Så jeg skal kjøre deler av det også trene yoga om jeg vil det en dag, uten å frykte at jeg faller i treningen av den grunn.

Hvilke øvelser har du? Bør fint gå an å trene hele kroppen på en time, mye mer motiverende også :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke øvelser har du? Bør fint gå an å trene hele kroppen på en time, mye mer motiverende også :) .

Jeg har to splitt. Jeg elsker programmet, det bare funker ikke når jeg har dårlig tid. Jeg har:

Dag 1: overkropp

-dead lift

- one arm dumbell row

- closegrip pulldown

- benchpress

- dumbell flyes

- facepull

Dag 2: underkropp

-squats

- leg press

- leg extension

- straight leg deadlift

- lying leg curl

- glute bridge

Det som gjør at det tar så lang tid er at jeg skal bruke maks styrke i markløft, benkpress og knebøy. Da skal jeg ta så lang pause som jeg trenger for å være 100 prosent klar for neste sett. Jeg har 5 sett på de store øvelsene. Det et de øvelsene jeg liker best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget et forslag inni quoten din. Da har du med alle de viktige baseøvelsene, får trent hele kroppen, men du kommer til å spare tid :) .

Dag 1: overkropp
-dead lift
- one arm dumbell row ---> barbell row (kan bytte med roing med stang, så korter du ned tidsbruken dramatisk siden du tar begge sider samtidig)
- closegrip pulldown
- benchpress
- dumbell flyes (isolasjonsøvelse for bryst, får vurdere selv hvor viktig du syns denne er)
- facepull

Dag 2: underkropp
-squats
- leg press (gjør akkurat det samme som knebøy, men mye mye mer statisk)
- leg extension (isolasjon av lår, ikke nødvendig på samme dag som knebøy etter min mening)

- utfall (ville heller lagt til utfall enn å ha de to over her, men jeg er ganske fan av å bytte bort maskiner der man kan!) ..og litt i tilfelle du syns det blir lite med bare fire øvelser)
- straight leg deadlift
- lying leg curl
- glute bridge

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget et forslag inni quoten din. Da har du med alle de viktige baseøvelsene, får trent hele kroppen, men du kommer til å spare tid :) .

Tusen takk :) Jeg liker egentlig bedre barbell row, men jeg tror ikke de har den der jeg trener mest. Jeg har ofte kuttet ut legpress og tatt ufall istede. Leg extension er hat øvelsen min, så den er greit å bli kvitt :) Jeg bare digger dumbell flyes fordi det knekker i ryggen når jeg gjør det :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Jeg liker egentlig bedre barbell row, men jeg tror ikke de har den der jeg trener mest. Jeg har ofte kuttet ut legpress og tatt ufall istede. Leg extension er hat øvelsen min, så den er greit å bli kvitt :)

Barbell row bruker du stangen som du ville brukt til mark ;)

(Er ikke det stående roing med stang?)

Liker programmet ditt, tror kanskje jeg skal kjøre likt som deg. Er lei av å ha 8 øvelser og 3 sett. Vil heller ha 5 øvelser og 5 sett!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, det er bare stående roing med stang :) . Regner med de har stang, siden du trener knebøy og markløft :D .

Åå, jeg trodde det var slik hvor man lå på magen på en benk og løftet opp en stang med noe slags håndtak. Er det lying barbell row det da kanskje? Den liker jeg ihvertfall godt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...