Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Dagen startet nesten kl. 08, men da var vi for trøtte til å stå opp.. Gubben dro på jobb litt før 8..

Trøttetrynet til Mana ca 08.00

e01.jpg

ca kl. 10.00... Fortsatt trøtte..

e02.jpg

Jeg surfer på nett i senga, Mana sover enda. Syvsover!

e03.jpg

Ca. kl. 12.00.. Frokost! Og sonen.. Og TV.. :P

e04.jpg

Ca. kl. 13.00.. Klare for tur!

e05.jpg

Ca. kl. 14.00...

Fortsatt på tur..

e06.jpg

ca. kl. 15.. Mer tur!

e07.jpg

Og enda mer tur.. Deilig med tur! Ca. kl. 16.00.

e015.jpg

ca. kl. 17.00..

Sraks hjemme..

e08.jpg

Jeg begynner med middag ca. kl. 18... Kjøttkaker OG fiskegrateng.... Man tager hva man haver..

e014.jpg

Ca. kl. 19.00.. Ser TV..

e09.jpg

Ca. kl. 20, eller no sånt. Monty Python!

e010.jpg

Ca. 21..

Mana i kjent sovestil!

e011.jpg

Ca. kl. 22.. Paradise Hotel!

e012.jpg

Ca. 23.. Jeg baker boller av alle ting! Sjeldent jeg gjør det..!

e013.jpg

Og nå! Nå skal vi spise bollene.. Gubben kom akkurat hjem fra jobb..

FIn dag! :D

• Like 3
Skrevet

Så ut som en fin dag :) deilig turvær i dag!

Men du, den selen til Mana, er den god? Er på utkikk etter en vanlig tursele til Mayah. Sånn halvnome-ish

Skrevet

Så ut som en fin dag :) deilig turvær i dag!

Men du, den selen til Mana, er den god? Er på utkikk etter en vanlig tursele til Mayah. Sånn halvnome-ish

Den er veldig god! Liker den kjempegodt! Er en Huken sele kjøpt hos Brukshunden. Den har ring under brystet også så man kan bruke den som sporsele også.

http://i93.photobuck...er/DSC00302.jpg

Åh, den turen så deilig ut! SÅ fint terreng og fin vær! :)

Veldig deilig! Har et utrolig variert terreng her oppi. Fra sletter til skikkelig moseskog :)

Takk alle! :)

Skrevet

Den er veldig god! Liker den kjempegodt! Er en Huken sele kjøpt hos Brukshunden. Den har ring under brystet også så man kan bruke den som sporsele også.

http://i93.photobuck...er/DSC00302.jpg

Ser veldig fin ut!

Men Brukshunden, er det en nettbutikk eller en butikk? :icon_redface:

Jeg må prøve den på til Mayah, for hun er litt rar i kroppen for de fleste seler. Brei og kort :P

Skrevet

Ser veldig fin ut!

Men Brukshunden, er det en nettbutikk eller en butikk? :icon_redface:

Jeg må prøve den på til Mayah, for hun er litt rar i kroppen for de fleste seler. Brei og kort :P

Brukshunden ligger på Alnabru! :) Ikke langt fra Smart Club. Har veldig mye fint, profft og ordentlig utstyr der. Og veldig behjelpelig personale! Naboen min som driver butikken tror jeg. Drevet med hundekjøring så han kan en god del. Bare å gå innom å prøve på seler det. Har mange varianter der.

Så ut som en herlig dag :) For noen nydelige isblå øyne Mana har!

Ja de er fine de :wub:

Ida: Østmarka er en eneste stor perle! Er så glad jeg bor her jeg bor! :)

Skrevet

Brukshunden ligger på Alnabru! :) Ikke langt fra Smart Club. Har veldig mye fint, profft og ordentlig utstyr der. Og veldig behjelpelig personale! Naboen min som driver butikken tror jeg. Drevet med hundekjøring så han kan en god del. Bare å gå innom å prøve på seler det. Har mange varianter der.

Takk for tipset! :) Skal se om jeg får dratt innom en dag da!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
    • Fine puddelen som var min, for å få litt farge inn her 💚
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...