Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes Clash of Kings III - Geo


Ingvild
 Share

Recommended Posts

  • Svar 448
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er Geo hjemme, og dermed er det på tide å gi han en egen tråd her på sonen! Han trenger kanskje ikke noen utførlig presentasjon, ettersom de fleste vel har fulgt ham fra han ble planlagt, unnfa

Ja

I dag kom Qiwi på besøk. Geo skjønte temmelig fort hva høyløpsk tispe betyr. De fikk frese av seg og leke litt, før han begynte å prøve seg litt. Det er jo ikke så greit å være ung og uerfaren, så de

Posted Images

Flotte bilder! Og han ser veldig stilig ut, han der blir nok en kjekk kar. :ahappy: Men over 10 kg? :o:lol:

Jeg tror han er bortimot Opsis-størrelse allerede. :| Jeg tror han er bortimot ferdig med den en-kilo-i-uka-voksinga, nå er det bare jevn og trutt vekst til han til slutt blir en stor og kjekk hannhund. :ahappy:

Sååå fin! Blitt mye større allerede jo! Vokser kjempefort! :D

Ja, jeg syntes jo han ble større bare i løpet av de to dagene du passet ham, hehe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Så fin han er :D Hvor mye pleier kelpie hannhundene å veie som voksne? Gleder meg til å treffe han i Ås :D

Høyden på AK hannhund er i følge standaren 46-51 cm. Alt etter høyden og hvor kraftig de er så pleier de ligge ett sted mellom ca 16-25 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyden på AK hannhund er i følge standaren 46-51 cm. Alt etter høyden og hvor kraftig de er så pleier de ligge ett sted mellom ca 16-25 kg.

Såpass ja. Jeg har sett for meg at de er mindre enn buhundene jeg, men der har jeg tatt feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg ser allerede en tendens til at jeg kommer til å ha flest løpebilder av denne gutten. :whistle: Han som leier jorda vår har nettopp slått gresset, så da kunne vi rusle litt på den ene åkeren vår og kaste litt ball, leke og kose oss nå i kveldinga. Denne uka har vært veldig rolig for Geo sin del, fordi jeg har vært opptatt med husveggvask og maling store deler av tiden. Jeg syns han takler det overraskende bra! Noen få, små treningsøkter og litt løping på gårdstunet er alt han har fått disse dagene, og han er fremdeles et stykke unna å gå på veggen. Men jeg gleder meg litt til regnet kommer igjen og det ikke er malevær lenger, så kan vi komme oss ut i skogen igjen. :)

Om én uke skal vi på valpeshow, og deretter drar vi til Hemsedal for en liten uke med spor- og runderingskurs!

7522462696_6f29466131_c.jpg

Elg i solnedgang :teehe: Han har arvet litt av sin mors bust.

7522463954_af5a7bf2b3_c.jpg

7522464994_fcd02911b7_c.jpg

7522466142_c964acf074_c.jpg

7522467436_efb852b36a_c.jpg

7522468596_16a8f6dee3_z.jpg

7522469966_67f39dd87a_c.jpg

7522472350_f7aca973e9_c.jpg

7522473792_3184b45d32_c.jpg

Han er litt i en vokseperiode nå, og det synes - han er litt hengslete om dagen. Men han vokser jevnt og trutt, så det blir nok bra til slutt tror jeg. :) Nå veier han omtrent tolv kilo, men han skal vel få på nærmere ti kilo til innen han er fullstendig utvokst og godt muskulert. Mange av voksentennene er allerede på plass, og utenom hjørnetennene ser det ut til at det meste av det som skal ut har falt ut nå. Ballene er på plass, han har voksenpels over nesten hele kroppen nå (utenom litt på bakhodet og ørene, samt litt maske som sitter igjen i ansiktet), og med tid og stunder vokser han vel inn i ørene sine. :lol: Kort sagt - han er en helt normal valp i vekst og utvikling. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er kjempefin Ingvild - men så stor! 12 kg allerede! Strider er snart 2 år og er nede i 15.5 kg han..skal virkelig lillebror vokse forbi han???

Største og kjekkeste gutten i gata, vettu :aww: Jeg tror han blir stor, bortimot maks på standarden. Og da må jo vekta nødvendigvis være deretter også. :P Han ser ikke ut til å bli veldig kraftig da, og det syns jeg er greit. Men han skal jo ha litt mer muskler på kroppen etter hvert, og da blir han jo tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

For halvannen uke siden deltok Geo på sitt første valpeshow! Han ble BIR for dommer Britt Nyberg med følgende kritikk: "4,5 mnd. Vakker og velprop for alderen. Meget flott og våken som helhet. Velskåret hode med utmerkete detaljer. Utmerket profil. Korrekt vinkler. Sterke ben og poter. Vakker farge og korrekt pelskvalitet. Beveger seg med stor spenst. Meget trivelig temperament og velpresentert." I gruppa slo han til med 2. BIG for dommer Helge Lie. Stas! :)

487368_483559161673852_2000120723_n.jpg

Bilde tatt av Europia

Forrige uke var vi på Hundeferie i Hemsedal, hvor vi gikk brukskurs med instruktør Audun Gudbrandstuen. Det var to dager spor og to dager rundering, i tillegg til et lite spor den aller siste dagen. Vi hadde også en liten kelpietrening med nære og fjerne kelpieslektninger, så da fikk han et lite spor på fridagen midt i uka også. Geo imponerte meg stort både i spor og i rundering, og jeg har skrevet litt fyldigere om kurset i et blogginnlegg. Vi kommer til å prioritere spor framfor rundering framover, men jeg gleder meg til å jobbe videre med begge deler. :)

Geo og halvbror Harly

044.jpg

Kelpiegjengen

396132_10150926140341852_1980614277_n.jpg

Han har sine bråkete og gremlinaktige sider, det trenger jeg ikke å legge skjul på, men herregud så glad jeg er i valpen min. Han er straks fem måneder gammel nå, og gjennomført glad og lykkelig. Han er sosial, omgjengelig, miljøsterk, han står på og jobber, og har en god konsentrasjon. Og nå tar han seg til og med tid til å bare kose innimellom. :teehe::heart:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Geo var på valpeshow nummer to i går, og ble best i rasen og 3. best i gruppa. :) Dommer var Kurt Espeland, kritikken lød som følger: “6 mnd harmonisk bygget hannhund. Maskulint velbåret hode, gode ører. Stram nakke og rygg, en anelse avrundet i krysset. Tilstrekkelig vinkler fram og bak. God benstamme. Stramme fine poter. Meget gode bevegelser når han vil. Meget trivelig og utadvendt temperament.”

7961712828_6604b29495_z.jpg

7961715042_cb4ca289c1_z.jpg

7961713656_3a0c97e427_z.jpg

Han er litt i slyngelalder for tiden rent eksteriørt. Det er tydelig at han trenger litt mer masse og stabilitet i kroppen, men det kommer med tid og stunder. Han er tross alt ikke mer enn seks måneder ennå, så med litt mer muskler og tid blir det nok riktig så bra! :)

Han er fremdeles utrolig herlig! Inne er han en skikkelig kosegris som tar livet med ro, mens ute kan det være litt mer høyt og lavt. Vi jobber litt med ro-trening og å slappe av ute når han ikke er i aktivitet. Og ellers er vi mye ute på tur og går litt spor. Jeg prioriterer hverdagslydighet og spor denne høsten, men det blir litt lydighetstrening innimellom også. Vi skal på konkurranselydighetskurs med Maren Teien om et par uker, så da får vi "kickstartet" lydighetstreningen litt. Vi har ikke helt laget oss "spilleregler" på lydighetsbanen ennå, så vi bruker litt tid på å bare trene på det, uten å egentlig jobbe så mye med konkrete øvelser foreløpig.

I sporet jobber han knallbra! Han har et veldig behagelig arbeidstempo, er sporsugen, plukker pinner og slår ikke over i stress eller frustrasjon om han faller av sporet eller er litt usikker ved vinkler og terrengskifter. Det er bare å trene og passe på å gi ham nok utfordringer i sporet så det ikke blir rutine og kjedelig. På det siste sporet vi gikk satt det plutselig en barnehage like etter sporslutten vår. De hadde lagt igjen mye ny fert i området og var i seg selv forstyrrende (små unger er liksom ikke musestille når de ser en hund de vil hilse på), men det taklet han faktisk helt fint. :)

Noen bilder Belgerpia tok for et par uker siden:

599357_3237455110301_838372067_n.jpg

408352_3237455670315_1810173848_n.jpg

533119_3237457590363_49139803_n.jpg

206033_3237464950547_1144188780_n.jpg

582795_3237466270580_167805531_n.jpg

207164_3237467870620_769058223_n.jpg

561508_3237469070650_424335754_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...