Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes Clash of Kings III - Geo


Ingvild
 Share

Recommended Posts

  • Svar 448
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da er Geo hjemme, og dermed er det på tide å gi han en egen tråd her på sonen! Han trenger kanskje ikke noen utførlig presentasjon, ettersom de fleste vel har fulgt ham fra han ble planlagt, unnfa

Ja

I dag kom Qiwi på besøk. Geo skjønte temmelig fort hva høyløpsk tispe betyr. De fikk frese av seg og leke litt, før han begynte å prøve seg litt. Det er jo ikke så greit å være ung og uerfaren, så de

Posted Images

Guest janson

Kjempefine bilder, han virker så herlig! :)

(Ser gjerne flere bilder av Mikke også forresten!)

:lol: Så du ikke at linselusa klarte å snike seg med på nesten alle bildene?

Og jeg gleder meg til å hilse på Geo igjen - han var jo så kul! :wub: :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jammen meg heldig som har verdens fineste valp! :) Han er ni uker i dag, og har så langt feiret med godbitsøk, løping og soving i hagen. Om et par timer drar vi inn til Oslo for å feire min svogers bursdag, så da blir det litt byliv på ham også.

6985288692_e8789056a3_z.jpg

7131372129_27048d0bfe_z.jpg

7131372665_557240da77_z.jpg

7131373089_6ec281df20_z.jpg

7131373533_4807c173ab_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, han virker bare helt fantastisk skjønn! :wub: Gleder meg til å få studere han på nært hold!

Edit:

Og det er dårlig gjort at du fikk kepievalp med valpepels. Opsis hadde nesten ingen ting igjen når jeg hentet henne.. Se på lille fluff! Jeg får så lyst til å gi han en skikkelig bamseklem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, han virker bare helt fantastisk skjønn! :wub: Gleder meg til å få studere han på nært hold!

Edit:

Og det er dårlig gjort at du fikk kepievalp med valpepels. Opsis hadde nesten ingen ting igjen når jeg hentet henne.. Se på lille fluff! Jeg får så lyst til å gi han en skikkelig bamseklem.

Ja, enn så lenge er han fleecevalp! :wub: Men det varer nok ikke alt for lenge, dessverre... Han begynner å få voksenpels på hodet og halen, i tillegg til litt hår her og der over ryggen. Men på sidene er han bare myyyk! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer! :ahappy: Jeg er helt enige med dere. :lol:

Virkelig en skjønning! :wub:

Si fra hvis du skal inn til byen en dag da!

Det er da slettes ikke utenkelig at jeg kan komme inn til byen en tur! Jeg har for eksempel ingen planer verken i morgen, søndag eller mandag. Kanskje noen skal trene lydighet mens noen andre (= Geo og jeg) skal se på og bli inspirert? :ahappy:

Nå har Geo vært her snart halvannen uke og har virkelig tødd opp. Jeg liker ham veldig, veldig godt! Og jeg tenkte å skrive litt om hvordan han er, for det kan være koselig å se tilbake på.

Han er på mange måter nokså enkel å ha med å gjøre. Han har sine stunder hvor han kan være nokså motbydelig (bite, klore, sutre og vri seg som en liten ål om man prøver å holde ham fast), men det er på langt nær så ofte, så langvarig eller så ille som jeg fryktet at det kunne bli. Og ja, jeg vet at det sannsynligvis kommer til å bli verre om en måned eller to. ;)

Men stort sett er han altså grei. Han sovner fort inne, og også på fremmede steder. Vi har vært litt ute i hagen og skogen nå når det har vært noen fine dager, og da merker jeg litt en tendens til at han må begrenses (dvs holde ham litt i bånd) for å slå seg ordentlig til ro. Særlig i skogen var det mye gøyalt å utforske, så selv om han var både sliten og tørst måtte han bare titte litt her og litt der før han kunne legge seg ned. Han er en veldig nysgjerrig sjel!

Jeg har hatt ham med til noen venner av meg flere ganger, og i går fikk han være sammen med to av de jeg bodde med tidligere mens jeg var på skolen. Alt dette går veldig fint! Han er trygg på de menneskene han har blitt kjent med, sovner gjerne i fangene deres og syns det er helt greit å bli klådd på (ja, jeg har fått flere til å sjekke tenner, ta på baller og generelt ta mye på ham :P ). Møter vi folk på gata som vil hilse på, er han nysgjerrig og glad. Hvor mye han gir av seg selv varierer litt etter hvor trøtt han er - noen får bare litt logring og snusing før han går videre, mens andre vil han gjerne rundslikke.

Forholdet mellom han og Tinka er nokså annerledes nå enn hva det var i den første filmen jeg la ut av dem. ;) Det bærer litt preg av at Tinka er veldig konfliktsky, og derfor gir veldig små signaler selv samtidig som hun reagerer veldig lett på hans signaler. Han har for eksempel murret litt et par ganger hun har kommet for nær ham når han spiser (type nesten stukket hodet i matskåla hans), og dermed har hun nå blitt veldig forsiktig rundt ham når det er mat i nærheten. Om han ikke har spist opp all maten sin (det skjer ikke spesielt ofte, da. Men han er ikke like flittig på å slikke ren skålen som Tinka, så det hender det ligger igjen en kule eller tre), venter hun til han har sovnet før hun spiser opp resten. For den som noen gang har møtt Tinka sier det ganske mye om hvor mye respekt hun har for et par sekunder med murring fra en liten valp!

Men stort sett har de det i grunnen nokså hyggelig sammen. De leker litt sammen, holder seg i nærheten av hverandre og når de er løse kan han til og med klare å jage opp gamle, treige Tante Tinka. Geo har dessuten funnet stor glede i Tinkas løse halsskinn. :lol: Innimellom må jeg gå inn og styre ham litt - når han har det for gøy på Tinkas bekostning, eller når han ikke klarer å få med seg de signalene Tinka gir. Samtidig blir hun stadig litt tøffere på å faktisk dytte litt på valpen om han blir alt for plagsom.

Vi har ikke trent noe særlig på noe som helst, egentlig. Eller, han har lært én ting, og det er å ikke forsyne seg av matfatet før jeg sier værsågod! Jeg har ikke noe behov for å stresse med slike ting, men bruker heller tid på å gi ham masse gode opplevelser. Men framover er det nok et par ting jeg kommer til å være litt bevisst på, og det er å få opp leken hans og å jobbe litt med kontakt og innkalling. Om de tre tingene er på plass, og han i tillegg blir en sosial og miljøsterk kar, kan alt annet læres inn senere!

Vi har vel hatt til sammen fire eller fem små økter hvor jeg faktisk har gått inn for å belønne eller jobbe med med noe konkret. Og det har vært økter hvor han har fått 3-6 godbiter, så ikke akkurat noe heftige greier. Greit å starte i det små. Her er en liten filmsnutt fra tidligere i dag. :)

Dette ble mye! :lol: Kort oppsummert: Han er kjempeherlig. Glad, nysgjerrig og kvikk. Og han vokser for hver dag som går!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese!

Stakkars Tinka :lol:

Også så veldig søt han er når dere trener litt. Logrer med hele seg og konsentrerer seg veldig :wub:

Nei huff nå ble jeg valpesyk igjen. :cry:

Hmm kanskje mandag hadde vært noe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 5 kg :rofl:

Tror jeg skal veie Meera når hun har våkna, tipper hun ligger rett under 4, eller 4...tror hun er lettere enn pommen som veier litt over 4

:shifty:

OT, men var ikke det en stor pomme? :teehe:

Så gløy at du legger ut så mye bilder og filmer, Ingvild :) For en tålmodig Tinka :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det grepet jeg har om halen på det ene bildet da :teehe: Det var ikke så lett å få dem til å stå i ro. Må litt trening til ja :P

Men bortsett fra det da, så er han en fin kar altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...