Gå til innhold
Hundesonen.no

Doberdoodle ..


jlkm
 Share

Recommended Posts

Så er der nok en (?) garantert allergivennlig og grisedyr designrase på vei.

Fra annonseteksten;

Vi vet at valpene vil kunne få en god røytefri pels som krever minimalt med vedlikehold, og at de derfor også vil være allergivennlige.

Sorry altså, men jeg er overrasket over at folk stadig går på dette. Og så 18 000,- da ..

Det skulle være interessant om noen førte statistikk over flere år, på hvor mange slike hunder som må omplasseres, avlives og tilbakeleveres til oppdretter fordi de viser seg å ikke være så allergivennlige allikevel ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg lurer på hva som er så galt med puddelen jeg? Puddelen er en super hund, den trenger ikke blandes med alt mulig rart. Den klarer å stå støtt helt på egne egenskaper og vel så det!

Kanskje vil de som voksne se slik ut

If nothing else works, just doodle it

Reagerte på den annonsen jeg og. Hva er formålet? En krøllete dobermann som skal være allergivennlig?

Greit med uhell som skjer, men skjønner virkelig ikke hvorfor folk må lage blandingshund på blandingshund som liksom skal være det "nye" og "eksklusive" innen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet mitt her er vel i grunnen at disse valpene markedsføres som (tilsynelatende garantert) allergivennlige.

Om planlagt blandingsavl kan vel mye sies, men mye godt kan gjøres om man bare vet hva man gjør. Om det er tilfellet her vet jeg ikke, men mye tyder jo på at de kanskje ikke har fullstendig oversikt over fagområdet avl og genetikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva som er så galt med puddelen jeg? Puddelen er en super hund, den trenger ikke blandes med alt mulig rart. Den klarer å stå støtt helt på egne egenskaper og vel så det!

Puddel er ikke tøft nok :aww:

Jeg kjenner jeg ikke orker å engasjere meg så veldig i dette. Hvis folk vil betale 18.000 kr for en kjøter, så be my guest. Folk er idioter. Det er ikke så mye man får gjort med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbanna irriterende med at de maser så fælt med denne "allergivennligheten".

Kjempekult for hunden når den omplasseres 4mnd gammel pga allergi..

Og 18.000 for en blanding? Har ikke ord..

Men altså, de skriver de skal beholde en hann og en tispe til videre avlsarbeid. Man får vel i alle fall ikke noen allergivennlige hunder i andregenerasjon?

Og tispa er premiert, så da gjør det ikke noe om hun tydeligvis har noe frynsete nerver (bitchy mot andre tisper, skeptisk til fremmede menn, o.l.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh! Da har de ikke møtt nok pudler. Pudler er helt utvilsomt tøffe hunder.

Men de ser ikke sånn ut. De har krøller, må børstes, fønes og bades ofte, og mange av de har strikk i håret sitt. De har dessuten lange smale kjever og biter derfor ikke hardt nok (ikke si det til Leah, forresten, hun veit ikke det hun), og de må bruke klær når det regner eller er kaldt ute - sånt gjør ikke skikkelig tøffe hunder :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de ser ikke sånn ut. De har krøller, må børstes, fønes og bades ofte, og mange av de har strikk i håret sitt. De har dessuten lange smale kjever og biter derfor ikke hardt nok (ikke si det til Leah, forresten, hun veit ikke det hun), og de må bruke klær når det regner eller er kaldt ute - sånt gjør ikke skikkelig tøffe hunder :aww:

:teehe:

Dober med puddelpels blir nemlig mye tøffere! :sleep:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min puddel er ikke så veldig tøff egentlig, hun er ganske forsiktig av seg, men hun kommer seg stadig. Nå kan hun til og med stå i ro mens et fremmed menneske tar på kroppen hennes. Men det er nok ganske forskjellig. Vi har jo jobbet mye med å bygge selvtillit. Ender vel opp med en cocky og ufyselig puddelfrøken som er tøffere enn hva hun har godt av. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

...og når jeg ser hvor MYE pels en goldendoodle klarer å vokse på seg (klipping fire ganger i året) så blir disse sikkert også garantert lettstelt...

Jeg har lyst til å tipse avisen jeg altså, dette er jo galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de ser ikke sånn ut. De har krøller, må børstes, fønes og bades ofte, og mange av de har strikk i håret sitt. De har dessuten lange smale kjever og biter derfor ikke hardt nok (ikke si det til Leah, forresten, hun veit ikke det hun), og de må bruke klær når det regner eller er kaldt ute - sånt gjør ikke skikkelig tøffe hunder :aww:

Pffft, alle kan forandre seg. Min barske pappa klarte ikke leve lenger uten hund og går rundt med primadonnaen sin i rosa blinghalsbånd med rosa kobbel. Og han børster, klipper og setter strikker i håret hennes :lol: (Jeg er egentlig fremdeles litt sånn :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:teehe:

Dober med puddelpels blir nemlig mye tøffere! :sleep:

Men da kan man si "jeg veit det ser ut som en jålebikkje, men det er egentlig en tøff doberman". Det kan man ikke når man har poodledoodle, da har man bare jålebikkje da ;)

Pffft, alle kan forandre seg. Min barske pappa klarte ikke leve lenger uten hund og går rundt med primadonnaen sin i rosa blinghalsbånd med rosa kobbel. Og han børster, klipper og setter strikker i håret hennes :lol: (Jeg er egentlig fremdeles litt sånn :blink: )

Høres ut som pappaen min det. Han skjønte ikke helt hvorfor vi skulle ha puddel nå, men han er veldig begeistra for lille krøllebølla nå som hun er her *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg ikke gidder engasjere med spesielt i hva folk finner på å blande. Man får ikke gjort noe fra eller til, og det er vel kjøpers marked, så om noen velger betale 18 lapper for en blanding, så dem om det.

Men jeg ser at mange engasjerer seg på diverse fora, og lurer på hvor mange mailer annonsøren mottar fra sinte og frustrerte folk jeg. Mistenker at det blir en del med tanke på at annonselinken sprees som ild i tørt gress på FB og ande steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg begynner og gi opp og engasjere meg, men jeg synes det er litt trist, både måten de markedsfører på og det at man pøser ut valper, etter hunder, som ikke (nødvendigvis) er skjekket for noen ting. Og like ille er det og gi dem slike designer navn, det tenker jeg at i noen(mange?) tilfeller tiltaler personer som ikke nødvendigvis er interessert i hund av riktige grunner, men statusen den gir eller ja.. Mote og dyr hører ikke sammen synes jeg.

Har ei på kurset jeg går på nå med en cockapoo som hun så fint kaller det, og hun har blitt lurt stakkar. Hun sliter sånn med den hunden, at jeg får litt vondt av henne, men hun er iallefall en hengiven og god hundeeier da.

Justisia, jeg er enig, men det som er så trist her er jo at dette (i mine øyne vertfall) er ren svindel av uvitende valpekjøpere som blir lovet gull og grønne skoger..

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan starte en klubb og en en eller annen form for plan i avlsarbeidet sitt om de absolutt skal ha disse blandingene..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fortsatt ikke at folk fortsatt tror på at hunder blir allergivennlige bare man blander litt puddel i dem... :( Da ville jo alle verdens hunder kunne bli allergivennlige på en generasjon eller to, bare avle inn litt puddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan starte en klubb og en en eller annen form for plan i avlsarbeidet sitt om de absolutt skal ha disse blandingene..

Norsk Doodleklubb! Yes! Tror du jeg blir rik om jeg starter den? Jeg kan ta penger for å opprette et register over godkjente doodler (minst 25% puddel). :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fortsatt ikke at folk fortsatt tror på at hunder blir allergivennlige bare man blander litt puddel i dem... :( Da ville jo alle verdens hunder kunne bli allergivennlige på en generasjon eller to, bare avle inn litt puddel?

Vel. For helt uvitende folk (been there, done that, ingen tvil) så ser jo dette ut som en veldig seriøs annonse. Det synes jeg faktisk. Og det ser jeg med mange andre "sånne" også. Godt formulerte annonser som, for de uvitende, bygges opp med "gode" argumenter. Jeg skjønner hvorfor folk som ikke kan noe særlig biter på............... i alle fall til de ser prisen. Da bør det ringe noen varselbjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagere på att de garantere perfekte familiehunder jeg...som det ser ut til så er dette første kulle dem's på disse to hundene så hvordan vet de att dette blir bra? og etter min mening så kan man ikke garantere en "perfekt" hund uansett rase osv....:S

Syns synd på de folkene som leter etter stor, røytefri familiehund og leser dette, men ender opp med en bastard på det verste liksom....:/ uff nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...