Gå til innhold
Hundesonen.no

Treningsgruppe Oslo Nord/nedre romerike?


Rødhette&Ulven
 Share

Recommended Posts

Jeg bor i Nittedal og skulle gjerne hatt noen å trene konkurranserettet sammen med (og da veldig gjerne noen som driver med bruks i en eller annen form, spor/rundering etc...)

Vet det finnes en treningsgruppe som trener på Tøyen, er det på Ola Narr da eller? Kunne det vært mulig å tenke samlingssted litt lenger nord i dalen..? Eller er det flere i området Oslo nord/nedre romerike som kunne tenkt seg å bli med i en treningsgruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trener litt ustrukturert lp/rally/passering på parkeringen til Munchmuseet hver torsdag. Det er de fleste tirsdager også, begge dager kl 19. Dette ble i utgangspunktet startet som passeringstrening med en gjeng på Canis, men har etterhvert blitt en "tren hva du vil så hjelper vi hverandre"-trening. Jeg tror det finnes en facebookgruppe for treningene.

Vi har også trent en stund med Side ved side på Rommen i Groruddalen. Hun skal gi seg med organiserte treninger til sommeren (det kom for få til at det lønte seg), men vi kan sikkert bruke samme stedet, det kan jeg isåfall sjekke. Det er ved Jordan i Haavard Martinsens vei, stor parkeringsplass uten mye trafikk rundt.

Ideelt sett vil vi helst trene innenfor bomringen såklart, men hvis man finner et bra sted utenfor og innenfor rimelig avstand så er det nok interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Oslo-nordnord-boer. Så langt nord man kommer før Oslo-grensa, og om jeg husker riktig så mistenker jeg at du og jeg egentlig bor ganske nærme hverandre? Et togstopp? Nå lar jeg meg styre av en dårlig hukommelse, men om jeg husker riktig og du har sporterreng, så kommer vi lett til deg for å gå spor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Oslo-nordnord-boer. Så langt nord man kommer før Oslo-grensa, og om jeg husker riktig så mistenker jeg at du og jeg egentlig bor ganske nærme hverandre? Et togstopp? Nå lar jeg meg styre av en dårlig hukommelse, men om jeg husker riktig og du har sporterreng, så kommer vi lett til deg for å gå spor!

Tenker jeg feil, eller er ikke du oppi Maridalen? Der er det jo flere fine steder å trene, vi trener der med OODK av og til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Oslo-nordnord-boer. Så langt nord man kommer før Oslo-grensa, og om jeg husker riktig så mistenker jeg at du og jeg egentlig bor ganske nærme hverandre? Et togstopp? Nå lar jeg meg styre av en dårlig hukommelse, men om jeg husker riktig og du har sporterreng, så kommer vi lett til deg for å gå spor!

Serr?? Kom kom! Vi har ikke så godt sporterreng ved toget da (Åneby), for der er det bratt og ******, men jeg har funnet mye godt terreng feks borte ved Rauerskauen og oppe ved Elnes, og ved Aas gård (golfbanen) så har du bil er det bare å drønne på - hvis ikke skal vi nok få løst den floka også (jeg har varebil) :)

Og ja, Simira, maridalen er fint. Jeg må riktignok ned groruddalen og rundt for å komme opp igjen til Maridalen, men i luftlinje fra Nittedalen er det ikke så langt :) Maridalen er favorittstedet mitt, så om ca tolv millioner kroner blir jeg å finne i et koselig lite hus der!

Schaferhundklubben har for øvrig verdens flotteste treningsbane her på Åneby, så hvis vi blir flere kan vi sikkert spøre lokallaget om lov til å trene på området deres. Diger gressbane, flombelysning og til og med en brakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serr?? Kom kom! Vi har ikke så godt sporterreng ved toget da (Åneby), for der er det bratt og ******, men jeg har funnet mye godt terreng feks borte ved Rauerskauen og oppe ved Elnes, og ved Aas gård (golfbanen) så har du bil er det bare å drønne på - hvis ikke skal vi nok få løst den floka også (jeg har varebil) :)

Og ja, Simira, maridalen er fint. Jeg må riktignok ned groruddalen og rundt for å komme opp igjen til Maridalen, men i luftlinje fra Nittedalen er det ikke så langt :) Maridalen er favorittstedet mitt, så om ca tolv millioner kroner blir jeg å finne i et koselig lite hus der!

Schaferhundklubben har for øvrig verdens flotteste treningsbane her på Åneby, så hvis vi blir flere kan vi sikkert spøre lokallaget om lov til å trene på området deres. Diger gressbane, flombelysning og til og med en brakke :)

Å, nå så jeg jo at du skrev i startinnlegget hvor du bodde. Da tippet jeg riktig. :P

Jeg har ikke bil, men toget stopper her hos meg, så det er lett å sette seg på det! Det tar 10 min. Så om du har plass er jeg garantert med på trening! (Normalt bruker jeg minimum en time om jeg skal komme meg på trening noe som helst sted..)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas! Jeg kan sjekke ut togtabell opp mot terreng og se om jeg finner et sted i nærheten av en av stasjonene. Så er det lett for andre fra byen å hive seg med også? Genialt om vi hadde fått til noe fast skogstrening! Hvis jeg skal komme meg til SPH-prøvene har jeg mange timer i skogen foran meg, og vil gjerne ha selskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas! Jeg kan sjekke ut togtabell opp mot terreng og se om jeg finner et sted i nærheten av en av stasjonene. Så er det lett for andre fra byen å hive seg med også? Genialt om vi hadde fått til noe fast skogstrening! Hvis jeg skal komme meg til SPH-prøvene har jeg mange timer i skogen foran meg, og vil gjerne ha selskap!

JA! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi snakker om det! Søndag 15.april arrangeres det bli-kjent tur for interesserte som har lyst til å blåse liv i hundemiljøet i Nittedalsområdet :)

Sjekk Facebook og "Nittedal hundegruppe". http://www.facebook.com/events/295625597174117/

Whoopsis, jeg kan plukke deg opp på Nittedal stasjon, hvis du blir med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi snakker om det! Søndag 15.april arrangeres det bli-kjent tur for interesserte som har lyst til å blåse liv i hundemiljøet i Nittedalsområdet :)

Sjekk Facebook og "Nittedal hundegruppe". http://www.facebook...95625597174117/

Whoopsis, jeg kan plukke deg opp på Nittedal stasjon, hvis du blir med? :)

Kan ikke på søndag dessverre. Men kan gjerne gå spor en dag neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt bli med hvis det blir nord i nittedalen :D Men rundering og sånt har ikke vi peil på, men hvis noen vil gå noen blodspor så er vi mer enn gjerne med (litt kjedelig å legge til seg selv hver gang :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cool! Hvor langt ned i Hakadal orker du å kjøre fra Gran da? Var og gikk oppe på Elnes i går og det er litt vått hist og her inni skogen, men det er ellers et bra sporområde. Er det for langt unna? Jeg skal sjekke ut forholdene i overkant av golfbanen på Aas gård, om det går å bruke området der nå. Da kan du evt ta toget til Åneby, Whoopsis, og sitte på med meg opp? Hvilken dag? Jeg kan stort sett alle dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og sjekket området i dag, det skal gå fint å gå noen spor der altså! Er god mose- og skogbunn, en del nedfallstrær og kvist. Noen gamle hogstfelter hvis man vil krysse litt åpent terreng (evt trene felt/teigsøk). Sender deg en PM med veibeskrivelse, Trym&Tuva, så sier du bare fra når du vet om tirsdag eller onsdag passer best. Skal vi ta sikte på ca kl 18:00? Finner du et tog som kan passe, Whoopsis? Hvis du vil være med, Monica, må du bare si fra, så sender jeg deg veibeskrivelse!

Så artig å finne noen å skogstrene med, håper dette flasker seg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...