Gå til innhold
Hundesonen.no

Border Collien Vinni


Toller
 Share

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå begynner tapet av Phoebe å bli et faktum for meg, og jeg kjenner det hadde vært godt med en hund på gården her. Ingen kan erstatte Phoebe, og hvis jeg hadde kjøpt av samme rase tror jeg at jeg vill

Ehm... Nå har jeg falt av litt. Nei han er ikke fra den kennelen. Han er fra Weimeniershoeve. Dette er som sagt en kennel jeg har fått anbefalt og hans far er brukt av flere oppdrettere. Det er ik

Vinni er endelig på plass i Eidsberg! Har skrevet litt om reisen i bloggen: http://jeanettevinni.weebly.com/blogg.html Det kommer flere bilder etterhvert, sliter bare litt med dårlig lys o

  • 2 weeks later...

Tusen takk! :ahappy:

Jeg er forelska :wub:

vinni050.jpg

vinni313.jpg

vinni315.jpg

Men her kommer et litt dumt spørsmål.. Jeg først i dag merke til at han skjeler litt på venstre øyet. Er det noe jeg bør tenke noe på?

Er det rart man får lyst på Border Collie sier jeg bare :innocent: Han er bare utrooolig søt!! Skulle gjerne hatt en selv :w00t:

Skjelingen vet ejg ikke, spør veterinæren neste gang dere er der? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Vinni er blitt 5 mnd! Tiden flyr :)

Han er veldig rar i pelsen nå, men jeg regner med det vil gå seg til. Ellers er han en enkel og fin herremann som passer godt inn på gården. Han har egentlig fått lov til å være valp frem til nå, og jeg har trent lite lydighet med han. Det har gått mest på hverdagslydighet og innkalling. Vi har såvidt begynt med "bli"-kommandoer, så det er det vi jobber med akkurat nå. Har også funnet en hundeklubb her i nærheten som trener jevnlig, så har tenkt å delta der etterhvert. I starten blir det mest som sosialisering, men etterhvert skal vi begynne med kl1 øvelser.

035.jpg

Han er noe usikker når vi møter nye hunder, men det går ikke mange minuttene før han leker med dem. Jeg har passet flere hunder i sommer, og jeg tror det har vært positivt for Vinni. Han har fått møte mange hyggelige hunder, og har enda ikke hatt noen dårlige opplevelser.

056.jpg

Vinni var med på blåbærtur her om dagen. Han plukket vel nesten flere enn meg :)

156.jpg

Vi sliter litt med at han blir bilsyk. Har lest litt om det og det viser seg at det kan ha to årsaker: frykt eller underutviklet balanseorgan i øret. Jeg tror det er frykt, fordi han kaster bare opp når han må sitte alene (i bur eller lignende), så i en overgangsperiode så får han sitte i fanget. Han sover i buret i bilen om natten når vi er på ferie, så da får han også vent seg til å være i bilen uten at det er farlig. Vi begynner å se fremgang :)

205-1.jpg

Jeg liker han veldig godt. Han er en veldig sosial kosegutt, og er oppmerksom på oss og hva vi har å si. Han har ikke vist noen som helst form for aggresjon enda, og hvis han blir usikker setter han seg bare mellom beina mine.

229-1.jpg

Det er muligheter for at det blir storfe (ku) på gården her i løpet av året, så skal satse litt på gjeting. Blir spennende å se hvordan han er på sau. Det er flere i nærheten som driver med gjeting, så når han er gammel nok så skal vi ta kontakt med dem og komme i gang med treningen :) Vi er på fjellet hvor det er mye sau nå, så han kommer nok til å få se noen.

250.jpg

Det er ikke så lett å ta bilde av han på tur nå om dagen, for han holder seg så nærme og jeg har så lang zoom-linse. Jeg skal prøve å få tatt noen bilder av han når vi er på tur her i fjellet :)

275.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...