Gå til innhold
Hundesonen.no

Barn med allergier og omverdenen.


tm100021
 Share

Recommended Posts

Nå etter at vi har fått fulgt opp i en annen sonis i en allergisak, så tenker jeg endel på nå som Sophia skal begynne i barnehage (Og senere også skole) og med tanke på andres barn allergi. Vi har jo hest, hunder, katt osv- Hvordan tar man egentlig best mulig hensyn? Bilen vår er nok virkelig fullstappet med allergener, men hun har jo egne stallklær feks. Men hva med hundene? Kan andre barn reagere på at hun feks har hundeallergener på sine klær/hender/hår osv? Vi går feks tur på morgenen rundt der hun skal begynne i barnehage før vi leverer henne ditt, og nå som hun har begynt å gå selv så er det jo "umulig" å holde henne unna hundene før hun leveres. Bytte klær først?

Ja, lurer egentlig på hvordan ta mest mulig hensyn hvis man kommer i en situasjon der en i barnehage/skole osv er veldig allergisk, og man selv har mange dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå er det ikke barn, men jeg jobber med en bruker som er allergisk mot hest og jeg må fore og sette ut hestene før jeg drar på jobb om morgenen. Det løste jeg ved å kjøpe en felleskjøpetdress (sånn tynn sak) som jeg dro utenpå klærne mine når jeg var i stallen, vasket hender og la igjen lua hjemme. Det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over at du faktisk tenker over problemstillingen jeg! :heart:

Jeg vokste jo opp med en lillesøster som var hyperallergisk, og jeg dreiv med hest. Jeg hadde egne klær liggende i stallen, og passet på at de vanlige klærne var pakket inn i plast. Jeg trengte ikke dusje når jeg kom hjem, men jeg måtte vaske hender i det jeg kom inn døra. Hadde jeg klina for mye med hunder (skjedde ofte) som røytet mye på vei hjem måtte jeg gjerne skifte med en gang hvis det var mye pels på klærne mine.

Så lenge Soph ikke er innom stallen og kliner med hesten før bhg (hest og katt er verst) og hun får rene klær før dere drar i de verste røyteperiodene tror jeg ikke det blir noe problem, selv med en som er svært allergisk. Men jeg ville hatt eget yttertøy i barnehagen, i hvertfall ikke brukt samme yttertøyet i stallen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei søster og vi har vært stalljenter fra ganske tidlig mens spesielt mamma er veldig allergisk. Og der hjalp det ikke å skifte ute en gang, vi måtte i dusjen med EN gang, hvis ikke reagerte hun på hest "i" håret, feks.

Men jeg tenker at jeg ville ikke tatt det hensynet med mindre jeg visste om unger der som trenger at man er så allergisk. Men ja, klær, hår, etc kan definitivt bære på allergener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...