Gå til innhold
Hundesonen.no

Bustedachsen Echo


Bergenslabb
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg er ny på forumet, og vil gjerne presentere mitt lille bustetroll Echo, som er en strihåret dachs. Han er ti måneder og nesten ni kilo, men da vi fikk ham var han ikke mer enn syv og en halv uke, under to kilo og slettes ikke bustete:

Echo%25E2%2580%259301.jpg

Han er en sommervalp, og stortrivdes i den grønne hagen:

IMG_6106.jpg

Men det var minst like gøy å løpe rundt i snøen. Han har alltid vært en storsjarmør, hovedsakelig fordi han er så utadvent. Han vil hilse på alle, og er overlykkelig når noen vil hilse på ham. Dyrlegen kalte ham for en duracellkanin, og han kan uten tvil være en håndfull. Men når han roer seg er det ingenting han liker bedre enn å trykke seg inntil oss for å sove eller kose. Verdens beste turkamerat er han også. De grå hårene kom tidlig:

Echo%25E2%2580%259386.jpg

Kose på sofaen er digg:

IMG_1418.jpg

Men av og til er det godt å ligge i egen seng:

IMG_1606.jpg

Han er min første hund og jeg kan ikke forestille meg en bedre hund. Han blir hoppende glad, bokstavelig talt. Han er sta og rampete, men aldri slem. Det går ikke en dag uten at han får oss til å le =D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har vi funnet en sele som passer:

IMG_1685.jpg

Skinneeez'en som ligger på gulvet var også en hit =)

Beklager dårlig kvalitet på enkelte av bildene jeg legger ut. Jeg har ikke gravd frem kameraet mitt på en stund, så tar for det meste bilder med iPhone. For tiden sparer jeg til videokamera slik at vi også kan filme Echo. Men det er ikke enkelt å finne ut av hvilket videokamera vi bør velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja, vi har nappet ham en gang (tok kun litt), for å se om vi kunne få til å gjøre det selv. Det gikk ganske greit, men vi må få nappet ham skikkelig til helgen. Får vi det ikke til kan vi ta ham med til oppdretter som har hundesalong =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trengte ikke å dra lenger enn til Fyllingsdalen i Bergen for å hente ham =)

Nå er det ikke så hemmelig lenger ;) Skjønner deg godt, jeg har falt pladask. Og jo flere raser jeg får kjennskap til, jo flere forelsker jeg meg i. Men en bustedachs er definitivt den perfekte hunden for oss. Tur og turbo i ene sekund, kos og kjærlighet i neste. Han er en liten klovn til tider. Liker å klatre på skuldrene våre som en apekatt. Det er ikke mangel på latter og kos hos oss =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Echo i lek:

DSC00208.jpg

Vil du ha en klem?

DSC00209.jpg

Han var ikke så tøff i starten, men kom seg etterhvert.

DSC00213.jpg

DSC00225.jpg

DSC00226.jpg

DSC00222.jpg

Når vi kom hjem igjen var han utslitt (selv om bildet er juks - tatt en annen dag).

DSC00095.jpg

Dagens bilder av en halvnappet hund og en leken, herlig dalmatiner. I morgen kommer det forhåpentligvis bilder av en ferdignappet dachs =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da vel arrangeres en gang ;) Regner med dere tar hundene med dere de gangene dere tar turen til Bergen, eller? =)

Echo er litt treg i starten, trenger litt tid til å finne ut om han tør å leke. Men når han først er i gang er han helt håpløs. Blir veldig fiksert på den hunden han leker med, og vil ikke leke med noen andre og heller ikke høre på meg. Han har ihvertfall blitt slik med valper og tisper. Jeg aner ikke om han blir slik med voksne hannhunder også. Tispen han lekte med i dag fortjener en medalje for tålmodighet hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde de, selv om Echo kanskje burde roet seg noen hakk på slutten når hun begynte å gå lei ;) Helt imponert over Alisha, hun var også en kjempesnill hund =D

Dvergdachsen var også herlig, men hun ble bedre venn med meg enn hun ble med Echo. Hun var så skjønn når hun satt på rumpen og ville ha godbit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, han ble helt gal etter Alisha;)

Ja Alisha var veldig tålmodig i dag, så da ut som om hun syntes det var litt gøy, hun er 5 år, men oppfører seg som en 1 åring når hun leker haha :D

Ja dachshunden Luna ble bestevenn med deg hun hehe, også skulle hun vise deg hvor søt hun er når hun "sitter bamse" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da vel arrangeres en gang ;) Regner med dere tar hundene med dere de gangene dere tar turen til Bergen, eller? =)

Echo er litt treg i starten, trenger litt tid til å finne ut om han tør å leke. Men når han først er i gang er han helt håpløs. Blir veldig fiksert på den hunden han leker med, og vil ikke leke med noen andre og heller ikke høre på meg. Han har ihvertfall blitt slik med valper og tisper. Jeg aner ikke om han blir slik med voksne hannhunder også. Tispen han lekte med i dag fortjener en medalje for tålmodighet hehe...

Neste gang er det bare meg og Kamar som kommer ett par dager. Vi reiser sikkert en tur over til sommeren engang, og da blir selvsagt begge med. :) Pøbel kan være litt tjasete i bånd (glaaad, og kan virke innmari voldsom om man ikke kjenner ham), men løs er han veldig snill og grei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var de! Skjønne, på hver sin måte. Det er i grunn rart hvor stor forskjell det er på de ulike dachsrasene (for ikke å snakke om hvor stor forskjell det var på Echo og de to strihårete dachsene vi så i dag).

Gleder meg til å se resten av bildene på Facebook =) Jeg la ut mine, men mange måtte slettes og ikke alle jeg la ut var like gode. Regner med at du har mange fine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, er stor forskjell på dachshund rasene, og ja, de dachshundene vi så var jo store og bustete...:P Echo så mye mer velstelt ut ;)

Masse fine bilder du hadde lagt ut! :D Skal legge ut mine i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Påske = hyttekos og Echo elsker hyttelivet. Første gang vi tok ham med til hytten var dagen etter at vi hentet ham hos oppdretter og han fant seg raskt til rette. På den tiden var han en reser i ca. en halvtime før han sloknet på passende steder, helst enda bedre innpakket enn på bildet under.

Echo%25E2%2580%259302.jpg

Mamma sin hytte i Øygarden duger også, for der er det så annerledes landskap og dermed mye å utforske:

IMG_6149.jpg

Og det er ikke bare naturen som er spennende:

IMG_6174.jpg

På hytten gjelder det å kose seg ute, uansett vær.

_MG_0105.jpg

_MG_0099.jpg

_MG_0112.jpg

Men det er digg å komme inn igjen å kose foran peisen.

_MG_0014.jpg

_MG_0125.jpg

Eller eventuelt å sitte fint foran peisen og vente på at det skal skje noe spennende.

echo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...