Gå til innhold
Hundesonen.no

Tar du ned dolokket?


Mirai
 Share

Tar du ned dolokket?  

71 stemmer

  1. 1.

    • Ja, men kun hjemme hos meg selv
      0
    • Ja, men kun borte hos andre
      4
    • Nei, jeg bryr meg ikke
      24
    • Ja, alltid
      35
  2. 2.

    • Ja
      59
    • Nei, bruker papir så jeg ikke kommer borti
      1
    • Legger ikke ned lokket, så hverken 1 eller 2
      11


Recommended Posts

Savner muligheten til å svare bare JA på første spørsmålet. Jeg legger alltid ned dolokket, fordi jeg syns det er ekkelt å tenke på alt som kan bli spredd rundt i rommet, og fordi Günther drikker av vannet hvis lokket er oppe :whistle:

Og jeg tar ned lokket med hendene, skal jo uansett vaske seg på henda når man er ferdig og doen blir jo vasket ofte nok til at det ikke skal være grisete akkurat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alltid.

Jeg syntes ikke det er delikat at alle bakteriene der skal spres på håndklær, tannbørste, klær etc. (Om noen syntes det - be my guest), men jeg antar at ingen andre heller syntes det er spesielt delikat, derfor er det ingen forskjell om jeg er hjemme eller hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er delikat at bakterier spres, men jeg tenker ikke engang på det som noe problem eller superekkelt.

Om jeg skal begynne å tenke på alle ting og steder som inneholder ekle bakterier seg jeg for meg at hverdagen kan bli vanskelig. Hva med døra på bensinstasjon? Telefonen? Håndhilse på et annet menneske? Åpne en dør nesten hvor som helst?

Tastaturet jeg skriver på nå? :P Enn håndtørkeren på offentlig toalett, den blåser jo all tiss og bæsj i lufta rundt som en villmann.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg legger alltid ned dolokket, men om det er midt på natten så kan det nok hende jeg dropper det :P

Hjemme tar jeg i det med hånden, på offentlige toalett tar jeg papir for å ta det opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid ned dolokket, uansett hvor jeg er. Jeg har hørt at bakteriene spres rundt 2-3m og vil treffe tannbørster ol. som er innenfor det. Ekkelt!

Er det seriøst noen som ikke tar det ned? :blink: Trodde det var slik alle gjorde, men noen glemte av og til jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er delikat at bakterier spres, men jeg tenker ikke engang på det som noe problem eller superekkelt.

Om jeg skal begynne å tenke på alle ting og steder som inneholder ekle bakterier seg jeg for meg at hverdagen kan bli vanskelig. Hva med døra på bensinstasjon? Telefonen? Håndhilse på et annet menneske? Åpne en dør nesten hvor som helst?

Tastaturet jeg skriver på nå? :P Enn håndtørkeren på offentlig toalett, den blåser jo all tiss og bæsj i lufta rundt som en villmann.

Eller for ikke å snakke om mynter og sedler. Jeg kan godt komme med eksempler på hvor enkelte grupper i samfunnet vårt oppbevarer penger. :lol: (Eller ikke :x )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Eller for ikke å snakke om mynter og sedler. Jeg kan godt komme med eksempler på hvor enkelte grupper i samfunnet vårt oppbevarer penger. :lol: (Eller ikke :x )

Ikke gjør det, la folk leve i uvitenheten :lol::x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller for ikke å snakke om mynter og sedler. Jeg kan godt komme med eksempler på hvor enkelte grupper i samfunnet vårt oppbevarer penger. :lol: (Eller ikke :x )

Hehe, ja! Penger er vel noe av det verste, men det er jeg kun bevisst på fordi jeg har hatt flere jobber der jeg måtte ta imot betaling fra andre mennesker, og da ser du hvordan de oppbevarer og behandler pengene sine :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja! Penger er vel noe av det verste, men det er jeg kun bevisst på fordi jeg har hatt flere jobber der jeg måtte ta imot betaling fra andre mennesker, og da ser du hvordan de oppbevarer og behandler pengene sine :whistle:

Og mange oppbevarer faktisk pengene sine (unnskyld Jeanette) i området rundt der solen aldri slipper til og der er det også noen bakterier. Tror det er noen bakterier der, da. :huh:

Endret av madam mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nesten hvilken som helst dass vaskes nok oftere (og er følgelig renere) enn mye annet - som penger, dørhåndtak, rekkverk, osv.

Nei, her er det hver mann (og kvinne) for seg. Jeg løfter opp og fruen tar ned. Enkelt og greit, og en helt rettferdig arbeidsfordeling.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lukker igjen pga vane, jeg er nemlig vokst opp med dodør som kun lukkes når noen bruker doen, samt do-drauger.. Do-drauger er nyskjerrige valper som skal overalt, samt katter.. Bakteriene bekymrer jeg meg mindre over ;)

Og penger er vel noe av det skitneste som fins, når det kommer til bakterier.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid! eller hender vel jeg glipper innimellom. Bakteriene er jeg ikke så hysterisk for, men katter og hunder skal ikke nedi do. :lol: Også bodde jeg en plass med enda mindre bad enn her, hvor vasken var rett vedsiden av doen, så etter et par uhell med ting som lå på vasken som ramlet i do, så lærte jeg fort å lukke det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...