Gå til innhold
Hundesonen.no

Finnmarksløpet 2012


Ane
 Share

Recommended Posts

http://finnmarkslope...id=5750&lang=no "Tunheim i siget".

Dette må vi like! :w00t: :w00t:

Håper Harald vinner! Han hadde fortjent det SÅ mye etter alt det dumme de to siste årene :cry: Heeeeeia HARALD :jump:

Edit: Kan meddele om at det er gått en hund bort under Finnmarksløpet. http://finnmarkslopet.no/article.jsp?id=5749&lang=no Veldig veldig synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Likte den historien! Det krever mye å bare fullføre ett sånt løp, så jeg synes egentlig alle som kommer i mål fortjener litt heder og ære.

Jeg var elev(sammen med Heidi) på hundekjøringslinja til Harald på Øytun Folkehøyskole i 09-10, og var frivillig under hele FL2010! Og ja, det er en sinnsyk opplevelse Ledet alle spanna fram til star

Helsikken så spennende dette er blitt! Det at Inger-Marie ventet så lenge med å ta ut hvilen er drøyt! Kult at hun fikk det til. Ser ut som hun kom seg greit over med fin fart også. Virker som det var

Det ser ut til at Harald tar sakte inn på Inger-Marie. Uoffisielt har han tatt inn ca. 10 minutter fra Varangerbotn. Og Robert skal ha hatt små problemer med å få hundene ut derfra tidligere idag.

Dette høres bra ut! :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten Iditarod oppdatering. Sigrig Ekran er i mål i Nome som nr. 11. Grattis til godt gjennomført løp!

Karen Ramstead har dratt fra Shaktoolik og er på vei mot Koyuk (deretter Elim - White Mountain - Saftey - Nome), ligger pr nå på 46. plass. Hank Debruin er et par plasser bak, også han har kjørt ut fra Shaktoolik (de har kjørt mer eller mindre sammen store deler av Iditarod frem til nå). De har nå tilbakelagt 804 miles (1293 km)

Det er nå totalt 14 kjørere i mål, 13 som har brutt og 38 som fortsatt er i sporet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten Iditarod oppdatering. Sigrig Ekran er i mål i Nome som nr. 11. Grattis til godt gjennomført løp!

Karen Ramstead har dratt fra Shaktoolik og er på vei mot Koyuk (deretter Elim - White Mountain - Saftey - Nome), ligger pr nå på 46. plass. Hank Debruin er et par plasser bak, også han har kjørt ut fra Shaktoolik (de har kjørt mer eller mindre sammen store deler av Iditarod frem til nå). De har nå tilbakelagt 804 miles (1293 km)

Det er nå totalt 14 kjørere i mål, 13 som har brutt og 38 som fortsatt er i sporet.

Hey! Dette er FL tråd :P

Helt siste oppdatering: Erik(Haralds handler) er på stedet og kan rapportere at hundene hennes ligger på isen. Løypa går på Tanaelva.

Siste oppdatering: Inger Marie har parkering, og Harald er nå ca. 1km bak henne. Dette høres bra ut :D :D

"

Inger Marie Haaland kjørte 02:49 inn på sjekkpunktet Levajok 2 som første spann. Hun hadde da brukt 6t46m på den 73 km lange etappen. 03:45 kom Harald inn til samme sjekkpunkt. Han hadde da brukt 59 minutter lengre tid. Dessverre for oss som heier på Harald så sakker han dessverre etter på denne etappen.

Inger Marie tok en kjapp stopp og suste videre mot sjekkpunket Karasjok og den obligatoriske 8 timer hvilen der. Harald tok seg litt bedre tid på Levajok før han dro videre. Han fikk snacket hundene, fikk på seg ny jakke, litt mat i kroppen og skiftet belegg før han dro videre.

Bak Harald kom Robert Sørlie. Han har tatt innpå Harald med en snau halvtime, men har i følge han selv innsett at det er lite å gjøre med de 2 i front. Oppover Tanaelva ligger han fortsatt ca 2 timer etter Harald, som igjen ligger ca 1 time etter Inger Marie. Robert hadde det allikevel veldig travelt på sjekkpunktet Levajok og hadde kortest stopp av de 3 i front. Kanskje øyner han fortsatt en mulighet? Konkurranseinstinktet er det ingenting å si på!

Inger Marie har hold en snittfart på mellom 10 og 11 km/t de siste etappene. Med dette som utgangspunkt kan vi nok vente henne inn til Karasjok en gang mellom 10:45 og 11:30. Harald ser vi nok dukke opp 1 time etter Inger Marie.

! Snakket nettopp med Eirik Fløtlien. Han fortate at Harald hadde kjørt feil inn til Levajok 2. I stedet for å følge den nye og omlagte trasseen kjørte han den gamle. Han tapte derfor mye tid på dette. Hvor mye vil bare historien vise..."

Synd Harald kjørte feil, men han klarer det uansett! :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så dumt. Hvor finner du det hen? Det ligger ikke noe informasjon om det på FL.

Har inside info! Dumt? Harald tar jo henne igjen :D Men hun henger seg nok på han, så hun kommer seg videre.

Edit: Det står på FL jo. http://finnmarkslope...id=5814&lang=no

Kan oppdatere med at alle hundene til Inger Marie har lagt seg ned og sover godt! Det ser ut til at hun blir her en stund, med mindre hun får dem til å henge seg på haralds spann! Spennende.

34gwkqq.jpg

Inger Marie med parkering.

Harald har nå kjørt forbi Inger Marie! Harald ble overservert gående foran spannet forbi Inger Marie, men da han kom forbi ruslet de videre og Harald kom seg på sleden. Dette var nok et lurt trekk for å forhindre at han også fikk parkering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inside info! Dumt? Harald tar jo henne igjen :D Men hun henger seg nok på han, så hun kommer seg videre.

Edit: Det står på FL jo. http://finnmarkslope...id=5814&lang=no

Kan oppdatere med at alle hundene til Inger Marie har lagt seg ned og sover godt! Det ser ut til at hun blir her en stund, med mindre hun får dem til å henge seg på haralds spann! Spennende.

34gwkqq.jpg

Inger Marie med parkering.

Harald har nå kjørt forbi Inger Marie!

Ah, det sto ikke der når jeg sjekket. Jeg heier jo på Inger Marie, så jeg synes selvsagt det er dumt :innocent: . Utrolig spennende innspurt så langt da, blir veldig interessant å følge med ut fra Karasjok med mindre hun blir liggende på sporet nå. Får håpe hun får fart på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inger Marie har nå kommet i gang igjen!

Og du må heie på Harald :jump: Han fortjener det mer!

Huuurraaaaa!

Hehe, jeg kan heie litt på ham også, men jeg er redd Inger-Marie går foran. Jeg lover å heie på ham hvis hun faller fra av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kan heie litt på ham også, men jeg er redd Inger-Marie går foran. Jeg lover å heie på ham hvis hun faller fra av en eller annen grunn.

Tror selv hun kan ødelegge for han, men heier på han fordi! I fjor kunne han ikke starte fordi kona holdt på å dø av tilbakefall av kreft, så dette synes jeg han fortjener mer enn noen andre! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror selv hun kan ødelegge for han, men heier på han fordi! I fjor kunne han ikke starte fordi kona holdt på å dø av tilbakefall av kreft, så dette synes jeg han fortjener mer enn noen andre! :cry:

Det skjønner jeg at du synes da ja. Blir spesielt når man kjenner vedkommende også, og enda mer når det ligger en sånn historie bak.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg at du synes da ja. Blir spesielt når man kjenner vedkommende også, og enda mer når det ligger en sånn historie bak.

Ja! Kjenner jo både Harald, konen og barna dems godt! Men ser ut til at de to kjører sammen inn mot Karasjok :)

(OT: Jeg holder på å kjøpe meg en Bjørkis slede :huh:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://media.smartco...arkslopet/2012/ Webcam live, Harald(nærmest) og Inger Marie(bakerst) på sjekkpunkt, Karasjok.

Harald og Inger Marie er nettopp kommet inn til Karasjok. Harald kom rett før Inger Marie. Her skal de være i 8t. før de får kjøre videre.

Edit: Interessant å se på forskjellen på hundene. Inger Maries hunder la seg i sekundet hun stoppa, mens noen av Haralds hunder forsatt står og virker friske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig gøy med webcam! To stk. jeg gikk i klasse med i Alta, er frivillige, og i Karasjok nå. Artig å se dem på kameraet! :jump:

Edit: Jeg har kontakt presseansvarlig i FL, og har fått dem til å filme i Alta i kveld/natt. Egentlig skulle ikke Altacameraet være åpent da, men nå skal de det! Da får vi nok se målgangen live på kamera :hyper:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane- OT- kjøpe bjørkisslede?? :)

? :)

Edit: Hjelp! Finnmarkslopet.no er nede! Jeg kommer meg ikke inn på verken resultatservice eller GPS'en :no::cry: :angry:

Webcam nå: Harald forer bikkjene, og det ser ut til at de spiser godt! Ja, jeg er veldig interessert :innocent: . Dere synes vel jeg er gal! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnmarksløpets side er gått ned på grunn av all trafikken! :no:

Webcam: Harald tar potestell(sier dette fordi det er sikkert ikke alle som vet/ser hva han gjør). Og har besøk av en veterinær.

Edit: På meg ser det ut som om det kan være noe galt med den bakerste hunden til Harald til venstre(under teppe). Holder på å få greie på om det kan være noe der.

Edit: Robert har rundt 3km igjen til Karasjok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? :)

Edit: Hjelp! Finnmarkslopet.no er nede! Jeg kommer meg ikke inn på verken resultatservice eller GPS'en :no::cry: :angry:

Webcam nå: Harald forer bikkjene, og det ser ut til at de spiser godt! Ja, jeg er veldig interessert :innocent: . Dere synes vel jeg er gal! :D

Du skrev du holdt på å kjøpe bjørkisselede? driver du med hundekjøring? :) Jeg suste rundt min første sesong med lånt bjørkis sprintslede og 3-4 bikkjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev du holdt på å kjøpe bjørkisselede? driver du med hundekjøring? :) Jeg suste rundt min første sesong med lånt bjørkis sprintslede og 3-4 bikkjer. Det var tider det.

Nei, hva skal jeg si? Pappa har fire vorstehhunder, som han har kjørt to-spann med i nordisk, i Seppalaløpet to ganger. Også har han kjøpt seg en Bjørkisslede. Men den vil han nok bare bruke til gøy og hobbykjøring, ikke konkurranse. Jeg kan jo egentlig bare låne den og hundene hans om jeg vil kjøre noen småløp, men hovedinteressen hans er jakt, og det tar MYE tid.

Jeg har veldig lyst å starte litt med kjøring, men har foreløbig bare BC tispen min på 1 år. Hun trekker veldig bra, men er forsatt ung, og kan ikke dra alene :P Forholdene nå gir meg ikke mulighet til å drive aktivt med kjøring enda. Vi leier en leilighet. Sleden var veldig billig, derfor tenker jeg det sparer seg på kjøpe den nå. Og jeg gikk hundekjørerlinje i Alta i 09-10, med Harald Tunheim som lærer, om du ikke vet det :) Planen er å etter hvert kjøpe et hus med hage sammen med min samboer. Og om jeg har økonomi nok, begynne å sette opp et spann og trene. Men det er mye som spiller inn, så jeg får se hva som skjer videre. Det er hvert fall ønsket og planen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hva skal jeg si? Pappa har fire vorstehhunder, som han har kjørt to-spann med i nordisk, i Seppalaløpet to ganger. Også har han kjøpt seg en Bjørkisslede. Men den vil han nok bare bruke til gøy og hobbykjøring, ikke konkurranse. Jeg kan jo egentlig bare låne den og hundene hans om jeg vil kjøre noen småløp, men hovedinteressen hans er jakt, og det tar MYE tid.

Jeg har veldig lyst å starte litt med kjøring, men har foreløbig bare BC tispen min på 1 år. Hun trekker veldig bra, men er forsatt ung, og kan ikke dra alene :P Forholdene nå gir meg ikke mulighet til å drive aktivt med kjøring enda. Vi leier en leilighet. Sleden var veldig billig, derfor tenker jeg det sparer seg på kjøpe den nå. Og jeg gikk hundekjørerlinje i Alta i 09-10, med Harald Tunheim som lærer, om du ikke vet det :) Planen er å etter hvert kjøpe et hus med hage sammen med min samboer. Og om jeg har økonomi nok, begynne å sette opp et spann og trene. Men det er mye som spiller inn, så jeg får se hva som skjer videre. Det er hvert fall ønsket og planen :)

fortsetter OT- da har du jo mer enn nok hunder å kjøre litt med da :) Jeg måtte vente 8 år før jeg hadde tid og anledning til å skaffe eget spann. Heldigvis fikk jeg trene andres hunder i ny og ne i mellomtiden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsetter OT- da har du jo mer enn nok hunder å kjøre litt med da :) Jeg måtte vente 8 år før jeg hadde tid og anledning til å skaffe eget spann. Heldigvis fikk jeg trene andres hunder i ny og ne i mellomtiden.

Kan bare kjøre med 3 av vorstehhundene, den siste er 13, men ja, jeg kan jo egentlig det! Men jeg har verken lappen eller bil, så da blir alt litt vanskeligere. Men det kommer med tiden, og en gang vil jeg ha et spann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...