TonjeM Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Dægern 2 dagvalpesett på sonen i løpet av 3 dager! Spennende! Tvi tvi tvi - snu seg 3 ganger rundt motsols - kaste salt over skuldern - knock wood - krysse fingre - ikke tråkke på runde komlokk - og flere det-skal-gå-bra-besvergelser kan jeg ikke! 3 Siter
Artemis Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Lykke til! Jeg tipper at det kommer 6 valper. Nå har to andre sonentisper fått 6 valper de siste dagene her, så... Siter
ipadda Skrevet 1. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Hun tar seg en liten hvil Tempen er fortsatt nede i 36,7, så er nok en stund til noe skjer enda. Siter
Snickers Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Spennende Lykke til! Syns gårdshundsvalper er så fine Neste valp blir en gårdshund, regner jeg med. Så vær så snill å spamme med bilder da Siter
Toril Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Åhhh,alt for mye spenning nå om dagen Siter
ipadda Skrevet 1. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Puster og peser, graver litt. 2 Siter
idaemiliee Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Spennende altså! Masse lykke til! Go Betty! Siter
Nowisclee Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Hvordan går det, hva skjer? Noe nytt? 1 Siter
Cattn Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Hun skrev nettopp på fb at de sitter hos vetrinæren, og kommer med info så fort hun vet hva som skjer.. *krysser alt for at ting står bra til* Siter
LilleZara Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Krysser fingrene for dere! Lykke til! Siter
SandyEyeCandy Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Det kommer valper, gudskjelov! 1 Siter
idaemiliee Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Krysser fingre, poter og tær for at alt går bra! Siter
Margrete Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Alt vel med både RTL, Betty og de små. Resten får RTL fortelle selv, litt senere i dag 2 Siter
Raksha Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Ingen grunn til panikk. Regner med RTL kommer med oppdateringer når hun har tid og ork. Men i følge fb trenger vi ikke få panikk. Siter
Mud Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 * puste lettet ut* Da gleder vi oss til bilder, antall og kjønnsfordeling Siter
ipadda Skrevet 1. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Først av alt. Tusen hjertelig takk for alle lykkeønskninger, alle heiarop og alle bekymringsmeldinger. Det varmer Betty drev med oppblokking hele natten, å stratet sakte men sikkert å krype oppover i temp i 11-12 tiden i morges. Hun var ute flere ganger for å gjøre i fra seg, å plutselig fikk vi begge følelsen av at vannet hadde gått, men var aldri 100% sikkre. Vi ringte dyrlegen, som gjerne ville ha henne inn til en sjekk, å han kunne bekrefte at vannet hadde gått. Hun hadde ingen veer, så vi var litt frem og tilbake på behandling - å kom alle frem til at det var bedre å prøve naturlig enn å gi opp før ting overhodet fikk startet. Veefremkallende ble satt, og 10 min etterpå var første valp på vei ut. Den ble liggende legge å sippe inn og ut, før hun plutselig fikk enn kjempe vee, og den kom halvveis ut, med bakbeina først. Den ble sittende fast halvveis utenfor halvveis innenfor, å vi måtte lirke godt for å klare å få den løs. Dette var første tispe, og hun var desverre død da hun kom løs. De neste 4 kom som perler på snor - hannhund, hannhund, tispe, hannhund.... Skjønn spiller ingen rolle, vi har fire sprell levende valper, å en hundemor som har imponert i stor grad idag! Hun tok det hele med storisk ro, ingen tegn på stress, eller ubehag. Man så på henne at det ikke var godt med veer, men jeg er imponert over at hun i løpet av hele fødselen, ikke ga i fra seg ett eneste knyst, hun var helt rolig, helt stille, å lot dyrlegen gjøre jobben med første valp, uten protest eller reaksjon. Jeg er **** meg så imponert over bikkja, jeg hadde garantert HYLT av smerte. Vel hjemme har jeg veid valpene. Hannene veier: 230g, 220g og 217g. Tispen er en kompakt liten gris, på sine 248g.... Mao store og kraftige valper. Det var nok første mann som lagte krøll i systemet, desverre. Betty har tatt morsrollen på skikkelig alvor, å har foreløpig ikke trengt noen form for hjelp, hun er veldig selvstendig, og valpene dier helt selv, uten noen form for problemer. Så dette kommer til å gå kjempebra. Flinke Betty min Har ikke fått tatt noen skikkelige bilder, å det kommer nok ikke før om noen dager, jeg syns Betty har vært igjennom nok, om ikke jeg skal plage henne med kamera i fleisen i tillegg. Men noen få kjappe fikk vi tatt. Dronninger får selvsagt maten servert på sengen 4 Siter
Guest Jonna Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Ikke rart hun var diger med så store valper i den lille kroppen. Grattis med valpene og bra jobbet Betty! Siter
Recommended Posts