Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hordaland - 14/15 April.


Synnikken
 Share

Recommended Posts

det er oppe til vurdering, men antagelig ikke. Valpisene vil være ca 6 uker gamle så ikke den beste tiden å dra til Bergen. Var der i fjor og Denali fikk stor Certet så gode minner :)

Men... Freke trenger jo ikke noe som helst egentlig, bortsett fra kanskje et CACIB... (15mnd 1. april)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg egentlig sagt at vi kan dra, Kamar og jeg. Også håperhåperhåper vi at Marie eller Benedicte er ledige, eller HHC om hun skal dit! Jepp, jeg knabber HHC uten at hun veit det, sånn just in ca

Imponerende regnestykke Yodel

Vurderer om dette skal bli Mayahs første offisielle utstilling. Hun er da 9 mnd Er veldig usikker da hun er veldig valpete nå! Traving er for pyser mener hun

Vi skal! :D Forrige gang vi var over fikk vi den sure plasseringen rett BAK certet, så nå satser vi på at den lange turen over blir en suksess :lol: Da stiller vi også alle tre, for Nitro er da 9 mnd og 3 dager gammel :)

Edit: Hvor er det forresten best å kjøre? Og hvordan er det å reise med tog eventuelt? :)

Toget er veldig greit :)

Om du kjører over; ta på vinterdekk selv om det er bart i både Oslo og Bergen. Det er neppe det på fjellet. Jeg ville ha sjekket fjellovergangene når det nærmer seg, og valgt deretter. Er ofte kolonnekjøring på denne tiden - og i fjor var det helt grusomt vær. Filefjell pleier å være den veien som er lengst åpen og har best føre, så vi pleier å velge den når vi skal til NKK Bergen til tross for at den er litt lengre enn de andre veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. kanskje det. Er det noen som vet om man rekker og kjøre fra stavanger til bergen om morgenen? eller må man overnatte?

Det tar rundt 5 timer fra Stavanger til Bergen iberegnet 2 ferjer. Med oppmøte i ringen kl 09 må du være på ferjeleiet i Mortavika i halvfiretida.... så jeg ville nok satset på overnatting!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toget er veldig greit :)

Om du kjører over; ta på vinterdekk selv om det er bart i både Oslo og Bergen. Det er neppe det på fjellet. Jeg ville ha sjekket fjellovergangene når det nærmer seg, og valgt deretter. Er ofte kolonnekjøring på denne tiden - og i fjor var det helt grusomt vær. Filefjell pleier å være den veien som er lengst åpen og har best føre, så vi pleier å velge den når vi skal til NKK Bergen til tross for at den er litt lengre enn de andre veiene.

jeg sverger til E134 på sørsiden av vidda. Har alltid kommet meg over der. Bodde i Bergen i 6 år så har kjørt noen turer over fjellet... og i fjor var det null problem på E134 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toget er veldig greit :)

Om du kjører over; ta på vinterdekk selv om det er bart i både Oslo og Bergen. Det er neppe det på fjellet. Jeg ville ha sjekket fjellovergangene når det nærmer seg, og valgt deretter. Er ofte kolonnekjøring på denne tiden - og i fjor var det helt grusomt vær. Filefjell pleier å være den veien som er lengst åpen og har best føre, så vi pleier å velge den når vi skal til NKK Bergen til tross for at den er litt lengre enn de andre veiene.

Takk :) Vi får sjekke litt nærmere :) Men hvordan er det med tog? prøvde å søke på NSB nå, og jeg finner ingen togavgang som passer med å være fremme lørdag morgen..

Edit:

jeg sverger til E134 på sørsiden av vidda. Har alltid kommet meg over der. Bodde i Bergen i 6 år så har kjørt noen turer over fjellet... og i fjor var det null problem på E134 ;)

Hva heter veiene/stedene via E134? Ser at flere på nett anbefaler og kjøre hol-aurland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sverger til E134 på sørsiden av vidda. Har alltid kommet meg over der. Bodde i Bergen i 6 år så har kjørt noen turer over fjellet... og i fjor var det null problem på E134 ;)

Okei. Jeg har hvert fall ofte opplevd å stå i kolonne på den tiden av året fordi alle veier er stengt (er oppvokst i Bergen, og med familie i Tønsberg har det også blitt "noen" turer over fjellet), men derfor er det jo greit å sjekke fjellovergangene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer kanskje innom for å titte litt en av dagene. :)

Det tar rundt 5 timer fra Stavanger til Bergen iberegnet 2 ferjer. Med oppmøte i ringen kl 09 må du være på ferjeleiet i Mortavika i halvfiretida.... så jeg ville nok satset på overnatting!

...Og det er utrolig kjipt hvis det er forsinkelser eller et eller annet som skjer også. Bedre å satse på overnattng ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar rundt 5 timer fra Stavanger til Bergen iberegnet 2 ferjer. Med oppmøte i ringen kl 09 må du være på ferjeleiet i Mortavika i halvfiretida.... så jeg ville nok satset på overnatting!

Når jeg kjører til opphavet så tar jeg ferga fra Mortavika fem på fem, mente jeg var i Bergen akkurat ni da.. men antakelig blir det litt stress... Jeg får vurdere å overnatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Vi får sjekke litt nærmere :) Men hvordan er det med tog? prøvde å søke på NSB nå, og jeg finner ingen togavgang som passer med å være fremme lørdag morgen..

Dessverre ser det ut til at det ikke går noen nattog (eller tog i det hele tatt på lørdagen?! Hva skjer med NSB?), så da er vel ettermiddagstoget på fredagen det nærmeste du kommer. Veldig greit å ta det toget også altså, men det krever jo en ekstra overnatting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ser det ut til at det ikke går noen nattog (eller tog i det hele tatt på lørdagen?! Hva skjer med NSB?), så da er vel ettermiddagstoget på fredagen det nærmeste du kommer. Veldig greit å ta det toget også altså, men det krever jo en ekstra overnatting :)

Ja da blir det nok til at vi kjører ;) Planen er å kjøre frem og tilbake samme dag (vi er heldigvis glade i å kjøre bil) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Vi får sjekke litt nærmere :) Men hvordan er det med tog? prøvde å søke på NSB nå, og jeg finner ingen togavgang som passer med å være fremme lørdag morgen..

Edit:

Hva heter veiene/stedene via E134? Ser at flere på nett anbefaler og kjøre hol-aurland?

Kjører Morgedal - Haukelifjell - Røldal - Odda

Fordelen med Hol-Aurland er at du slipper ferge, og så er det mye finere natur (mindre tunneler) om været er fint :)

Okei. Jeg har hvert fall ofte opplevd å stå i kolonne på den tiden av året fordi alle veier er stengt (er oppvokst i Bergen, og med familie i Tønsberg har det også blitt "noen" turer over fjellet), men derfor er det jo greit å sjekke fjellovergangene først.

Joda, det hender. Men det hender mye oftere på rv7 som går i mye lengre strekk over ubeskyttet viddelandskap.

Jeg har hatt 2 kolonnekjøringer, men jeg har jo kommet over uten spesielt lang ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal garantert opp for å se, kan gå opp :). Mayra pleier å røyte rett før utstillingen (dagen før..) så krysser fingre å tær at hun holder pelsen noen dager lengre enn vanlig..

Toki røyter nå så det er tvilsomt hun når langt opp, men ikke umulig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Morgedal - Haukelifjell - Røldal - Odda

Fordelen med Hol-Aurland er at du slipper ferge, og så er det mye finere natur (mindre tunneler) om været er fint :)

Hol-Aurland er vel kjempe dårlig vei? Mener det var der vi kjørte hjem fra Nesbyen i fjor og det var lange, MØRKE tunneler som du knapt nok så streken i veien, så det føltes så jeg skulle kjøre i fjellveggen flere ganger! I tillegg til veldig bratt og svingete nedoverbakke ned mot Aurland og en kjempe dårlig "hullete" vei før fjellovergangen ... Da hadde jeg heller kjørt Filefjell eller Hemsedal når det er fare for snø/isføre over fjellet.

Jeg skal stille Era om søndagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ser det ut til at det ikke går noen nattog (eller tog i det hele tatt på lørdagen?! Hva skjer med NSB?), så da er vel ettermiddagstoget på fredagen det nærmeste du kommer. Veldig greit å ta det toget også altså, men det krever jo en ekstra overnatting :)

Det var det jeg fant ut også, så det blir 2 overnattinger på meg også om jeg skal dra.

Håper Monica blir med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle - helt til jeg fant ut jeg skal tilbringe hele april måned i Thailand!

Sååå da blir det ikke NKK Bergen på oss i år :(

...med mindre noen andre vil ta på seg det fulle og hele ansvaret med å ta med seg Casper dit! :D

Hvor er han mens du er borte da? Det spørs jo om det krasjer, for de stiller på samme dag, igjen! Så da må vi finne noe backup. Også har jeg jo sagt at jeg kan hente *Marvin* og vi kan kjøre til utstillingen sammen om hun bor et sted jeg kjører forbi, så blir veldig omvei om jeg må kjøre å hente Casper også. Vi kan jo vente å se, fristen er ikke helt enda.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! BV får ikke lov :P Tenkte at dere bare kan ha med så mange hanner dere bare vil, for jeg har jo ikke noen hannhund å stille, men JO det har jeg nå :lol: Blir spennende iallefall :)

HAHA, jo , BV blir nok med opp, men er jo mulig hun går i championklasse innen da ;) Og da er hun jo ikke konkurranse for Bali uansett :) Men jeg tenker det er en 3. mulighet dersom hun ikke skulle få det på dobbelutstillingen noen helger før. Men jeg har ikke lyst på "pingle" rosettene :lol:

og da har jeg pratet med sambo, og han var absolutt ikke enig i at vi skal kjøre opp og ned samme dag, så da blir det nok overnatting på oss også :P

Vi tar nok også overnatting :) Men vet ikke helt hvor, blir med en vennine i tilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...