Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund drept med gift


Justisia
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Nettopp. Og det har ikke noe med hva man er vant med eller liker, det har med å bruke huet å gjøre. Enhver idiot må fatte og begripe at man ikke lar det gå utover dyra at eieren er en idiot (og for å minne om det, så aner vi ikke om det er tilfelle i denne saken).

Men sånn er det ikke, for ikke alle har ett forhold til dyr - de ser ikke at det er mennesket som eier dyret som er problemet. Det er de samme menneskene som knuser pc'n fordi de selv ikke skjønner at det er noe de selv gjør som gjør at pc'n ikke funker liksom.... Og det er derfor jeg sier at jeg kan se at sånt som dette kan skje. Jovisst er det helt utenkelig at jeg eller noen jeg kjenner skal reagere sånn, vel - med få unntak. Ikke alle ser greia liksom.

Blir litt som amerikanere som sender barn helt ned til 10 års alder i fengsel - altså holder de strafferettslig ansvarlig for ting de gjør som barn. Det rette burde være å straffe foreldrene sant? Men de ser det ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis så har de nå skjønt at de ikke kan kaste bikkja ut i hundegården mer sånn at den de har igjen får være inne - bra det, og så får vi håpe de får fatt i hvem som har drept hunden. (for igjen, jeg synes det er litt ugreit at man dreper andres dyr - men kan forstå frustrasjonen om det er sånn at de har stått ute å gaula - og bildet fra hundegården tyder jo på at de har vært der mer enn litt)

Så du mener at det mer eller mindre bare er til pass for meg om noen dreper hundene mine siden de er ute i hundegård på dagen?

Kan jo være de lager noe lyd også.

Ærligt talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn er det ikke, for ikke alle har ett forhold til dyr - de ser ikke at det er mennesket som eier dyret som er problemet. Det er de samme menneskene som knuser pc'n fordi de selv ikke skjønner at det er noe de selv gjør som gjør at pc'n ikke funker liksom.... Og det er derfor jeg sier at jeg kan se at sånt som dette kan skje. Jovisst er det helt utenkelig at jeg eller noen jeg kjenner skal reagere sånn, vel - med få unntak. Ikke alle ser greia liksom.

Blir litt som amerikanere som sender barn helt ned til 10 års alder i fengsel - altså holder de strafferettslig ansvarlig for ting de gjør som barn. Det rette burde være å straffe foreldrene sant? Men de ser det ikke sånn.

Det er himmelvid forskjell på å konstatere at "folk er dessverre både tette i huet og slemme" og å si at man antar at "det er mer bak dette enn en stakkars hundeeier som har mista bikkja" og "Heldigvis så har de nå skjønt at de ikke kan kaste bikkja ut i hundegården". Du ser den, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Så du mener at det mer eller mindre bare er til pass for meg om noen dreper hundene mine siden de er ute i hundegård på dagen?

Kan jo være de lager noe lyd også.

Ærligt talt!

Nei, jeg sier ikke det - men jeg sier at jeg kan forstå at skjer om folk lar hundene sine stå ute å gaule i en hundegård 24 timer i døgnet.

Det er himmelvid forskjell på å konstatere at "folk er dessverre både tette i huet og slemme" og å si at man antar at "det er mer bak dette enn en stakkars hundeeier som har mista bikkja" og "Heldigvis så har de nå skjønt at de ikke kan kaste bikkja ut i hundegården". Du ser den, eller?

Neida, det er det ikke - men igjen, jeg tror antagelig for godt om folk. Jeg tror nemlig ikke at noen ser seg nødt til å drepe naboens tre katter og en hund bare for "moroskyld". Jeg tror det ligger mer bak - og sett fra en annen side enn vår - dvs. fra en side hvor folk ikke ser at det er eierne som er problemet og ikke dyra - så kan jeg forstå at noen tenker "knerter jeg bikkja og kattene så er jeg kvitt problemet". Og det har de jo egentlig helt rett i, selv om jeg - med deg og andre - er helt klar på at det IKKE er hunden sin feil så er det altså sånn i denne verden at ikke alle ser det på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg bør være glad for både hyggelige naboer og en forholdsvis stille hund den gangen jeg hadde uteboende hund, når man selv på et hundeforum kan forstå at noen blir så irritert på ei bikkje at man forgifter den :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som er i tvil om at dersom det er et menneske som har gjort dette, så er vedkommende så syk at h*n ikke bør gå løs, og enten det er bare ren og skjær onskap og et ønske om å pine dyr som har utløst denne handlingen, eller fordi dyrene har plaget dette syke mennesket, så er det forstatt ingen som har sagt at det er ok. Sant? Det er bare litt interessant å spekulere på HVA som kan ha utløst en sånn handling. JEG kan skjønne at folk blir irritert av at hunder bjeffer i tide og utide f eks, men jeg kan ikke skjønne at man trenger å overreagere - ok?

Det kan også ratt være noen som bare har slurva med utlegging av rottegift også - selv om slik gift muligens ikke er tillatt i dag, så kan det være folk som har sånt "i kjelleren" likevel, og bruker den. Kanskje har bare hunden og kattene fått litt for lett tilgang til dette - og fått deg i seg ved et uhell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter virkelig ikke at man er så naiv at man tror at stryknin i en pølsebit kan være gammel feilplassert rottegift og jeg forstår heller ikke behovet for å påpeke eller spekulere i at hunden kanskje kan ha irritert uvesenet hvis man uansett mener det er galt gjort. Åpenbart har vedkommende et problem, å i det hele tatt begynne å diskutere i de baner at "kanskje var det ikke så rart" er veldig lite hyggelig gjort mot både hund og eier, når man faktisk ikke har NOEN informasjon som skulle tilsi at dyrene var en plage og at situasjonen var forsøkt løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter virkelig ikke at man er så naiv at man tror at stryknin i en pølsebit kan være gammel feilplassert rottegift og jeg forstår heller ikke behovet for å påpeke eller spekulere i at hunden kanskje kan ha irritert uvesenet hvis man uansett mener det er galt gjort. Åpenbart har vedkommende et problem, å i det hele tatt begynne å diskutere i de baner at "kanskje var det ikke så rart" er veldig lite hyggelig gjort mot både hund og eier, når man faktisk ikke har NOEN informasjon som skulle tilsi at dyrene var en plage og at situasjonen var forsøkt løst.

Neimen da får jo du leve i din litt enkle verden, så kan jeg leve i min og gjøre meg opp mine tanker og meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er vel at en sak alltid har flere sider og her vet vi jo bare den ene. Det er vel det BP og Siri prøver å få frem.

Ingen som har sagt at det er greit å forgifte hunder/dyr. Og vedkommende som har gjort dette kan ikke være helt frisk

Litt rart er det jo at både hunden og kattene er forgiftet.

Lurer på om flere dyr i området er forgiftet eller om det bare er denne familien.

Utrolig trist ihvertfall. Ingen dyr fortjener en sånn behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare sånn apropos forgiftning - vi holdt faktisk på å ta knekken på katta til naboen her for n 3-4 år siden - helt ubevisst selvsagt. Da hadde nemlig husverten lagt ut gift til musene rundt her - og jeg hadde også fått noen porsjoner. Ulempen var jo at musene da trakk ut av husene, og ble ble lett bytte for katta - som da også fikk i seg anselige mengder gift fra alle musene den fanget. Det var forøvrig siste gang vi brukte sånn gift til å bekjempe museplagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...