Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund drept med gift


Justisia
 Share

Recommended Posts

Dette er helt sykt, Kennel Highesteem som driver oppdrett av Grand Danois blandt annet hadde jo flere tilfeller av dette ifjor. Hvor hundene stod i luftegårder når oppdretterene var på jobb var det folk som heiv inn mat med gift til hundene, tror det var 3-4 stk som døde tilslutt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Altså.... nå skal ikke jeg forsvare folk som dreper hunder med gift, men det kan jo være at det er "more to the story" enn at denne familiens hunder og katter er drept sånn helt tilfeldig.

Nå har jeg litt sperre på å gå så langt som å drepe noen, men jeg kjenner jo at det er ett enormt irritasjonsmoment at naboens hund står å gauler på løpestreng i naboens hage tre meter fra stuevinduet mitt.

Jeg har derfor ingen problemer med å se at naboer ser seg drittlei på bikkjer som står ute hele dagen å gauler mens eier er på jobb, og hauger med katter som driter ned naboenes blomsterbed likeså....... Så jeg tipper det er mer bak dette enn en stakkars hundeeier som har mista bikkja.

Nei, jeg sier ikke at det er greit å drepe dyr med gift - men det ligger antagelig noe bak dette. Heldigvis så har de nå skjønt at de ikke kan kaste bikkja ut i hundegården mer sånn at den de har igjen får være inne - bra det, og så får vi håpe de får fatt i hvem som har drept hunden. (for igjen, jeg synes det er litt ugreit at man dreper andres dyr - men kan forstå frustrasjonen om det er sånn at de har stått ute å gaula - og bildet fra hundegården tyder jo på at de har vært der mer enn litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... nå skal ikke jeg forsvare folk som dreper hunder med gift, men det kan jo være at det er "more to the story" enn at denne familiens hunder og katter er drept sånn helt tilfeldig.

Nå har jeg litt sperre på å gå så langt som å drepe noen, men jeg kjenner jo at det er ett enormt irritasjonsmoment at naboens hund står å gauler på løpestreng i naboens hage tre meter fra stuevinduet mitt.

Jeg har derfor ingen problemer med å se at naboer ser seg drittlei på bikkjer som står ute hele dagen å gauler mens eier er på jobb, og hauger med katter som driter ned naboenes blomsterbed likeså....... Så jeg tipper det er mer bak dette enn en stakkars hundeeier som har mista bikkja.

Nei, jeg sier ikke at det er greit å drepe dyr med gift - men det ligger antagelig noe bak dette. Heldigvis så har de nå skjønt at de ikke kan kaste bikkja ut i hundegården mer sånn at den de har igjen får være inne - bra det, og så får vi håpe de får fatt i hvem som har drept hunden. (for igjen, jeg synes det er litt ugreit at man dreper andres dyr - men kan forstå frustrasjonen om det er sånn at de har stått ute å gaula - og bildet fra hundegården tyder jo på at de har vært der mer enn litt)

EHMN, det er da man tar kontakt med naboen og prøver å snakke vett til dem, hvis det ikke går så snakker man med politiet eller ettelleranna som kan få naboen til å få bikkja til å holde kjeft. Man forgifter ikke en hund, uansett, det er det bare SYKE mennesker som gjør.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.... nå skal ikke jeg forsvare folk som dreper hunder med gift, men det kan jo være at det er "more to the story" enn at denne familiens hunder og katter er drept sånn helt tilfeldig.

Nå har jeg litt sperre på å gå så langt som å drepe noen, men jeg kjenner jo at det er ett enormt irritasjonsmoment at naboens hund står å gauler på løpestreng i naboens hage tre meter fra stuevinduet mitt.

Jeg har derfor ingen problemer med å se at naboer ser seg drittlei på bikkjer som står ute hele dagen å gauler mens eier er på jobb, og hauger med katter som driter ned naboenes blomsterbed likeså....... Så jeg tipper det er mer bak dette enn en stakkars hundeeier som har mista bikkja.

Nei, jeg sier ikke at det er greit å drepe dyr med gift - men det ligger antagelig noe bak dette. Heldigvis så har de nå skjønt at de ikke kan kaste bikkja ut i hundegården mer sånn at den de har igjen får være inne - bra det, og så får vi håpe de får fatt i hvem som har drept hunden. (for igjen, jeg synes det er litt ugreit at man dreper andres dyr - men kan forstå frustrasjonen om det er sånn at de har stått ute å gaula - og bildet fra hundegården tyder jo på at de har vært der mer enn litt)

:blink::no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EHMN, det er da man tar kontakt med naboen og prøver å snakke vett til dem, hvis det ikke går så snakker man med politiet eller ettelleranna som kan få naboen til å få bikkja til å holde kjeft. Man forgifter ikke en hund, uansett, det er det bare SYKE mennesker som gjør.

Helt riktig.Nå kjenner vi ikke forholdet til naboene,men man går IKKE så langt at man forgifter dyr.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Jeg hadde tenkt å skrive noe akkurat dette jeg også, for det KAN være litt mer bak historien enn en idiot som forgifter ei bikkje. Man kan bli temmelig desperat til og med, og gjøre ting man aldri ville gjort ellers, bare av å få søvnen ødelagt av en hund som står og bjeffer. Når jeg ser hvordan enkelte hundeeiere framstiller sitt eget hundehold her inne - og hvordan JEG ser det fra min side, så har jeg ofte et helt annet inntrykk av hundeholdet enn hundeeieren. Jeg har holdt på å tørne tulling av nabohunden her siden den står i hundegård døgnet rundt, og tidvis bjeffer om natta - ikke mye, men nok til at det vekker meg og jeg da ikke får sove igjen. At man ikke tenker så langt som til å gå veien om kommunikasjon (det kan jo hende vedkommende HAR snakket med hundeeier men ikke møter stor velvilje?) eller politianmeldelse synes jeg faktisk ikke er så rart. Det er ikke alle mennesker som tenker like langt som oss på slike hundeforum.

Men selvsagt er man SYK når man gjør sånt - men det er kanskje en grunn til at sykdommen er utløst også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes INGEN unnskyldning for å ta livet av uskyldige dyr. Vi vet ingen verdens ting om hvordan dyreholdet har vært, så å sitte her og anta at dyrene har vært til plage og at det derfor er forståelig at et eller annet uvesen har tatt livet av dem er bare så på viddene at jeg har ikke ord. Man GJØR ikke sånt hvis man er noenlunde riktig skrudd sammen!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det finnes INGEN unnskyldning for å ta livet av uskyldige dyr. Vi vet ingen verdens ting om hvordan dyreholdet har vært, så å sitte her og anta at dyrene har vært til plage og at det derfor er forståelig at et eller annet uvesen har tatt livet av dem er bare så på viddene at jeg har ikke ord. Man GJØR ikke sånt hvis man er noenlunde riktig skrudd sammen!

Ehhh.... om det er sånn at vi "antar" at de har vært til sjenanse så er det vel sånn at dere "antar" at de ikke har vært det da eller?

En sak har alltid minst to sider, og det er mulig jeg tror for godt om folk - men jeg tror ikke at folk generelt dreper dyr med stryknin uten at det finnes en grunn. Dessverre så vet man ikke grunnen - men når tre katter og en hund er kubba i samme huset så tenker jeg at det kanskje ikke er sånn at alt er lyseblått og rosa. Sånt har som regel en årsak.

Det er INGEN som sier at det er ok å drepe ett dyr med gift - men det bør være rom for å se at saken kanskje har flere sider og at man faktisk KAN bli så desperat at man velger den utveien dersom andre ikke fører frem. Jeg har i alle fall forståelse for det - men det er kanskje fordi jeg har en nabo som lar bikkja stå ute i løpestreng å gaule, og etthvert hint om at det kanskje er ugreit blir møtt med "hun venner seg vel til det". Nei - jeg kommer ikke til å drepe nabobikkja med gift, heldigvis er jeg ikke hjemme på dagtid - men det er rimelig surt at mine hunder - som så og si aldri bråker innendørs når de er alene - har begynt å henge seg på naboens hund og dermed står å lager støy. Jeg leier leilighet jeg og har folk som BOR over meg - det er sinnsykt irriterende at naboens handlinger skal føcke opp sånn at jeg ikke kan ha mine bikkjer hjemme fordi det vil plage husverten. (bikkja til naboen plager også husverten bare så det er sagt, men den er ikke mitt ansvar).

Jeg vil nok ty til tydeligere språk om dette fortsetter - men det er fordi jeg liker hunder og VET at det ikke er bikkja sin feil - en person som plages av ei sånn bråkebøtte (eller flere) og i utgangspunktet ikke liker hund tenker kanskje ikke helt sånn, en slik person vil tenke "gjør vi kål på bikkja så slipper vi bråket".

Men igjen - det er IKKE ok - på ingen måte. Men forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri opplevd å ikke få sove pga bjeffing skjønner jeg...

Sånn som jeg bor - nei. Men som jeg sa istad så snakker man med naboen da, og hvis naboen ikke hører så varsler man politiet (og kjøper seg ørepropper inntil problemet er løst). Jeg har INGEN forståelse eller respekt for folk som forgifter hundene til andre. Ikke litt engang..

Noen drepte kanina til vennina mi med rottegift for noen år siden, kanina var sikkert veldig irriterende den da? Skjønner godt at naboene ble lei av å se den altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ærlig innrømme at jeg stiller meg litt undrende til at bikkja som står å bjeffer oppi Åsen her, kl 05:30, fortsatt lever..

Det betyr ikke at jeg synes det er ok å drepe den, men ikke alle liker hunder og har kanskje en lavere terskel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh.... om det er sånn at vi "antar" at de har vært til sjenanse så er det vel sånn at dere "antar" at de ikke har vært det da eller?

Nei, jeg antar ikke en dritt, det er uansett ikke greit så det spiller faktisk ingen rolle.

En sak har alltid minst to sider, og det er mulig jeg tror for godt om folk - men jeg tror ikke at folk generelt dreper dyr med stryknin uten at det finnes en grunn. Dessverre så vet man ikke grunnen - men når tre katter og en hund er kubba i samme huset så tenker jeg at det kanskje ikke er sånn at alt er lyseblått og rosa. Sånt har som regel en årsak.

Alt har en årsak, folk gjør aldri noe uten grunn, det er langt derfra til at ting er forståelig. Han som rundjuler valpen fordi den biter har også en grunn, samme med han som går amok på trikken med kniv eller hun som slenger valper i veggen.

Jeg vil nok ty til tydeligere språk om dette fortsetter - men det er fordi jeg liker hunder og VET at det ikke er bikkja sin feil - en person som plages av ei sånn bråkebøtte (eller flere) og i utgangspunktet ikke liker hund tenker kanskje ikke helt sånn, en slik person vil tenke "gjør vi kål på bikkja så slipper vi bråket".

Jeg liker ikke unger, er det forståelig om jeg deler ut godteri med stryknin på halloween hvis jeg har prøvd å si til foreldrene at ungene er plagsomme?

Du har aldri opplevd å ikke få sove pga bjeffing skjønner jeg...

Nei, men jeg har opplevd å bli holdt våken av naboer som bråker. Hadde det vært forståelig om jeg leverte en flaske vin med stryknin i på døra? Hva med ungene som skriker og skråler og til og med driter i oppgangen (det går kattedritt i blomsterbedet en høy gang)? Kan jeg dele ut godteri med stryknin i til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har opplevd å bli holdt våken av naboer som bråker. Hadde det vært forståelig om jeg leverte en flaske vin med stryknin i på døra? Hva med ungene som skriker og skråler og til og med driter i oppgangen (det går kattedritt i blomsterbedet en høy gang)? Kan jeg dele ut godteri med stryknin i til dem?

Ehhhh... nei - det svaret fortjener ikke engang et svar *bare rister på hodet*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva du tror, men jeg ser ikke at man kan sammenligne drap på mennesker med drap på hunder - ikke LITT engang.

Selvsagt kan man det. At du ikke klarer det får stå for din egen regning.

Edit:

Men for å sammenlikne hund med hund da - er det greit (unnskyld, forståelig) om jeg dreper bikkjer i skiløypa hvis det plager meg noe inni gamperæva at de tråkker i sporet?

Endret av Argyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Selvsagt kan man det. At du ikke klarer det får stå for din egen regning.

Edit:

Men for å sammenlikne hund med hund da - er det greit (unnskyld, forståelig) om jeg dreper bikkjer i skiløypa hvis det plager meg noe inni gamperæva at de tråkker i sporet?

Det er ingen av oss som sier at det er greit å drepe noe som helst - men den biten er litt vanskelig å forstå kanskje? Kanskje enda vanskeligere at vi som er "hundefolk" klarer å se ting fra "ikke hundefolk" sin side også?

Det er ikke greit, men man kan enkelte ganger forstå at det skjer.

Forøvrig - nei, at de tråkker i skisporet er ikke grunn nok til å drepe en hund. MEN - jeg har forøvrig ingen problemer med å forstå at folk som ikke har noen relasjon til hunder (les missliker hunder), både titt og ofte denger til hunder i skisporene med stavene fordi de er irriterte. Hunde-eiere er ikke alltid like gode på å ta hensyn til sine omgivelser - faktisk er svært mange skikkelig dårlig på det, og jeg har full forståelse for at folk blir irritert.

Ta f.eks. nå om dagen, når snøen tiner - det tyter frem uante mengder dritt etter bikkjer som folk ikke har giddet å plukke opp etter. Jeg skjønner godt at folk som ikke har hund (men små barn) har lyst til å sparke enhver hund i nabolaget til himmels pga. det - faktisk har jeg lyst til å gjøre det selv, dog ville jeg retta sparket mot eierne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog ville jeg retta sparket mot eierne...

Nettopp. Og det har ikke noe med hva man er vant med eller liker, det har med å bruke huet å gjøre. Enhver idiot må fatte og begripe at man ikke lar det gå utover dyra at eieren er en idiot (og for å minne om det, så aner vi ikke om det er tilfelle i denne saken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...