Gå til innhold
Hundesonen.no

Folk du av en eller annen grunn alltid ser på alle utstillinger.

Recommended Posts

Skrevet

Haha! Det er henne jeg nevner litt lenger opp i tråden også. Hun stiller alltid i oppdretterklasse og vinner ofte.

Japp, hun driver også med kooiker og cavalier, men hovedsakelig phalene. Faren til Taxi (kooikeren) kommer fra henne.

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En annen jeg føler jeg alltid møter på utstillinger er hun derre Briard-damen Blondt, kort hår, trønder og med en halvgærn svart briardhannhund som vinner en del

Haha, ja! Og damen med faraohund og gullsko. I kjelleren hos Adresseavisen henger det et bilde fra NKK Trondheim hvor hun jubler. Da vi var der på besøk med klassen, utbrøt jeg "Åh, hun vet j

Jeg kom på en til: En veldig liten mann i dress som løper med leonbergere.

Skrevet

Pekingeserdamen med bunadsjakke ;)

edit; bunadsmønster på jakka

Ser jeg også heeele tia!

Jeg har "alltid" sett en mann med små hårdotter, vi har sett hverandre så mange ganger nå at vi alltid slår av en prat :lol: Ellers en Cairn oppdretter fra Krøderen, han kaller vi bare Krøderen. Eneste grunnen til at vi veit hvor han bor er fordi Christian leverer rett ved siden av huset hans :lol:

Liten fyr? Geir?

Kennel Gelitus :)

Skrevet

Jeg ser også alltid et eldre par med boksere, damen er lita og nett og løper veldig fort i ringen. Jeg lurer på om de er svensk, men vet egentlig ikke. De viser alltid mange boxere, så jeg tror nok de er oppdrettere.

Jeg har mange flere også, som jeg ikke aner hvorfor jeg har merket meg.

Haha, jeg lurer på om det er oppdretterne til mine boxere :P Har hun grått halvlangt hår? Og veldig tynn? De sliter med helsa, så de har ikke vært noe særlig på utstilling i det siste.

Jeg legger alltid merke til ei som har staffer, hun er OVERALT :P Tror hun har asiatisk bakgrunn, er alltid fancy kledd.

Skrevet

Er også ei eldre dame som kjem med sine mange Pomeranian og som står og klipper og steller med pelsen frå ho kjem gryandes tidleg på utstillinga, til utstillinga er ferdig.

Eva! hahah :D

Haha, ja!

Og damen med faraohund og gullsko. I kjelleren hos Adresseavisen henger det et bilde fra NKK Trondheim hvor hun jubler. Da vi var der på besøk med klassen, utbrøt jeg "Åh, hun vet jeg jo hvem er!" Vennene mine lurte på hvordan jeg hadde blitt kjent med henne, men da måtte jeg svare at jeg aner ikke hva hun heter og hun har neppe lagt merke til meg, og i det hele tatt følte jeg meg litt stalker der og da.

Sonja Tørres, koselig dame når man blir kjent med henne (og deler 3 liter vin en sommerkveld :whistle: )

Skrevet

Også er jeg alltid like facinert av damen med kelpie og gårdshund der gårdshunden er større enn kelpien. Og kelpien er ikke spesielt liten!

Tror jeg vet hvem du mener, trener ag med henne hvis det er hun :) Kelpien heter Freja.

Skrevet

Cairn oppdretterne fra krøderen.. Forestill dere min forvirring når jeg plutselig møtte han på den lokale butikken...

Nå viser det seg at moren til x'n bruker de til å klippe cairnen dems også. Liten verden..

Skrevet
Etter at jeg skjønte hvem hun var så har jeg etter det sett Siri.

:whistle::D

En annen jeg føler jeg alltid møter på utstillinger er hun derre Briard-damen :D Blondt, kort hår, trønder og med en halvgærn svart briardhannhund som vinner en del :D

:o:lol:

Hun skal du passe deg for! :blink:

:shifty::cool:

og "pomeranianmannen" handler alltid en hund fra TinyJewels virker det som,

Det er vel han som er innehaver av kennelen, det - Dag Løken :).

Skrevet

Jeg legger alltid merke til ei som har staffer, hun er OVERALT :P Tror hun har asiatisk bakgrunn, er alltid fancy kledd.

Uuups, dobbeltpost.

Det er Therese med kong Solo, trønder dame :D Solo er egentlig oppdretteren til Trym sin, men siden Therese mistet begge hundene sine i en bilulykke så fikk hun ha Solo og når han blir int ch så blir han hennes :D To much information? :lol:

Også ser jeg alltid to homser med DP som har lik babyblå skjorte :D

Skrevet

Og damen med faraohund og gullsko.

Hu var den første jeg tenkte på når jeg så denne tråden :D

Også den gamle mannen med Kato (elgbikkja), men det er jo som regel bare på NKK-utstillinger (og noen elghundutstillinger).

Kommer ikke på noen andre i farten. Mulig det dukker opp noen andre etter helga :P

Skrevet

Og på et annet hundefora sitter vel alle de og sier akkurat det samme om oss... :icon_confused:

Det er veldig mange av oss soniser som jo møtes overalt - i Sverige, på Vålerbanen, på Nesbyen og på NKK Rogaland i løpet av samme sommer... :D

Susanne

• Like 2
Skrevet

Haha! Det er henne jeg nevner litt lenger opp i tråden også. Hun stiller alltid i oppdretterklasse og vinner ofte.

Jepp, det er Anne Grethe fra Freetains. ;)

Skrevet

Og på et annet hundefora sitter vel alle de og sier akkurat det samme om oss... :icon_confused:

Det er veldig mange av oss soniser som jo møtes overalt - i Sverige, på Vålerbanen, på Nesbyen og på NKK Rogaland i løpet av samme sommer... :D

...for ikke å snakke om Paris. :D
Skrevet

Og så ser jeg alltid en søt liten nissemann med hvitt hår og skjegg som løper på en litt trippende måte. Han stiller pyreneere.

Morten? Stilt en av hundene hans i NM i JH for "noen" år tilbake ;) Han og kona er såå koselig og kommer alltid bort for å snakke med meg når vi møtes på utstilling :)

Skrevet

Morten? Stilt en av hundene hans i NM i JH for "noen" år tilbake ;) Han og kona er såå koselig og kommer alltid bort for å snakke med meg når vi møtes på utstilling :)

Jepp! Nå googla jeg pyreneer og Morten, og kom fram til Kennel Storwarts, og der var han gitt!

Lurer på om det finnes en eneste oppdretter i Norge som ikke en eller annen sonis kjenner? :lol:

Dette var gøy synes jeg.

• Like 1
Skrevet

Jepp! Nå googla jeg pyreneer og Morten, og kom fram til Kennel Storwarts, og der var han gitt!

Lurer på om det finnes en eneste oppdretter i Norge som ikke en eller annen sonis kjenner? :lol:

Dette var gøy synes jeg.

Antakelig ikke :lol:

Sonisene er overalt og kjenner alle :D

Skrevet

Jeg møter alltid Frank W. Bjerklund med samboer og springere. Eller ivertfall gjorde jeg det før. Og en stor kar med Newfoundlender og vest laget av Nuffepels... Og alltid noen kooikerfolk men de vet jeg jo hvem er;)

Skrevet

Uuups, dobbeltpost.

Det er Therese med kong Solo, trønder dame :D Solo er egentlig oppdretteren til Trym sin, men siden Therese mistet begge hundene sine i en bilulykke så fikk hun ha Solo og når han blir int ch så blir han hennes :D To much information? :lol:

Også ser jeg alltid to homser med DP som har lik babyblå skjorte :D

Jeg visste at begge hundene hennes døde i etter en bilulykke, men tenkte å droppe å skrive det itilfelle hun var her :P

Hey, jeg så tre gutter med blå skjorte og sort vest på dogs4all. Med DP eller noe sånt. Han ene vrikka iallefall skikkelig på rumpa, kjempeunderholdning! :D

Skrevet

Jeg har tenkt på denne tråden et par ganger i det siste, fordi jeg syntes at den trønderske borzoimannen som ofte blir BIS på utstillinger i Midtnorge burde være med i den. I dag står det en artikkel i Uke-Adressa om han og hundene hans. Bare til orientering. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
    • Vi er stadig opptatt med konsekvensene av å ikke ha skaffet boligalarm i tide. Jeg oppdaget som sagt at det var noe galt med tekstilene. Både fordi jeg nær klødde til blods og det sved og stakk intenst i huden av klær og spesielt håndklær, men også fordi de produserte et merkelig slags silikonisfisert skum da jeg ville skylle hva jeg trodde var bly fra blypastaen i vannrørene ut med omvendt osmose renset vann. Det var en lang prosess med ymse kjemikalier og lange samtaler med Grok for å identifisere stoffet som Karate Zeon 5 CS. Insecticidet inneholder 5% lambda-cyhalothrin, i lipid emulsjon inni mikrokapsler av polyuretea, i surfaktant. De såkalte fyllstoffene utgjør 95% av produktet, som skal blandes 10-30 mL med 20-100L vann før bruk. ...på planter. Det oppgis å være såkalt vannfast 24t etter sprøyting, noe jeg kan signere på at det er.  Vannfast og vannavstøtende og dundre meg potte lufttett. En video av et par favorittjeans før rens:  https://photos.app.goo.gl/BVPCtf7cAqZAckvx5 Boblene på slutten der kom ut av enden på buksebenet nedi bøtta, ikke gjennom stoffet. Prosessen med å få dette plantevernmiddelet UT av tekstiler innebærer å måtte knuse mikrokapslene for å gjøre virkestoffet tilgjengelig for hydrolyse med base. Jeg valgte sentrifugering for å knuse, som fungerte utmerket. Halveringstid for virkestoffet er 7 dager i pH 9 ved standard trykk og temperatur, i ren vannløsning. Når stoffet sitter inni tekstilfibre, omgitt av 95% fyllstoff.. En må opp i pH og temperatur, og en må ha noe som lokker det lipofile virkestoffet ut av sofaen på gutterommet for å øke sannsynligjeten for et vellykket møte med OH-. De to molekylene ville bare scrollet forbi hverandre på datingapps uten litt hjelp. Det har gått mange 5L kanner salmiakk og grønnsåpe, noen kanner Biltema Grovrens, Ovn- og Grillrens, isopropanol, rødsprit og Vanish OxyAction til soaking i døgn. Å bevege tekstilene nevneverdig during soak har vært uaktuelt pga gassene. Jeg har vært så heldig å få supplere teoretisk kjemikunnskap med praktisk erfaring med bl.a. HCN og kan fortelle at tekstiler dynket i ufortynnet Karate Zeon 5 C, bløtlagt i pH 13-14, de vil produsere forholdsvis mye HCN, så å åpne en lukket beholder som har stått i to døgn - lukket for å hindre pH i å synke ved fordampning av ammoniakk eller bufring med karbonsyre fra opptak av CO2 fra luften - å åpne en sånn beholder uten å ha et ordentlig avtrekksskap krever at en forstår seg på molekylvekt i gassblandinger og legger seg flat, om en ikke har dykkeutstyr.  Steg 1 og 2 i prosessen var forholdsvis smooth sailing. Et illustrasjonsfoto tatt før en lunsjpause: Så, etter å ha knust kapslene og hydrolisert det kraftig lipofile virkestoffet til mer vannløselige produkter, så får en lære om mikroplast.  Det hvite er ikke såpe, det er mikrokapsel debris fra en liten singlet oppi den bøtta. Mikrokapselrestene begynner ikke slippe tekstilen før etter at virkestoffet er brutt ned. De er lagd av samme materiale som deler av elastanfibre. Gummi'ish, med trykk på ish. De er ikke hydrofile, men har heller ingen affinitet til annet enn elastan og polyamid av hva jeg har sett så langt, og flyter opp i vann når de løsner fra tekstilene. Mengdene...  Uten å overdrive, det har antakelig gått mer enn et tonn varmtvann til å skylle debris ut av den ene singletten i den bøtta på bildet. Den er _nesten_ ren nå. Tidkrevende, fordi den må tørke mellom, da svulmede bomullsfibre holder mer mikroplast fanget enn tørre fibre gjør. Vaskemaskin er lite hjelpsom fordi den tømmer nedover, og plastgugga blir liggende igjen oppå plagget. Vi har holdt på i flere uker nå. Rinse, repeat.  Edeward er drittlei og deprimert. Han er sjalu på tekstiler og bøtter og vann og har henfalt til å rive av seg pelsen i mangel på bedre å ta seg til, fordi han pga pelsstellet på rasen har fått for seg at jeg liker ham bedre uten pels, så han gnager og river den ut for å komme ovenpå i konkurransen mot bøtter og vann og klær. Dette er hans eget verk.  På den positive siden ser han nå på bading med helt nye øyne. Når nødhjelpsarbeidet for å redde unike klesplagg med høy affekskonsverdi innimellom ryddes bort er det endelig hans tur til å få min oppmerksomhet og kjærlighet, og vask av skjegg og bart har blitt mye lettere og krever lavere kompensasjon enn tidligere.  For øyeblikket er han utålmodig, fordi han vet jeg har kjøpt burgere og pølser fra K9 Hundesenter i dag, og han aner at jeg har planlagt noe med de burgerne.     
    • Putt den i en vaskepose i vaskemaskina, og så heng den til tørk et litt varmt sted så den tørker raskt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...