Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange ganger...


Bombini
 Share

Recommended Posts

...er det vanlig at hunden bæsjer iløpet av en dag?

Jeg bor med en husky som får heller dårlig fôr og i går på en tur i stallen ble det en total på fem bæsjer på bare noen timer. Hunden er ett år gammel og bæsjen er vanvittig porøs (vanskelig å plukke opp fra gress), og veldig lys brun, nesten gul.. Han er undervektig med utstikkende hoftebein, synlige ribbein og nesten synlig ryggrad, men han spiser nesten ingenting av maten sin og kaster seg over alt han finner av kebaber på bakken og hestebæsj i stallen. Han klør veldig i ørene og får rennemage av så godt som ingenting.

Det hører med til historien at eier nesten aldri lufter hunden, og at han tror huskyer må disiplineres hardere enn andre raser fordi de er 'pack animals'... Ja, vi bor i England..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel forskjell på hva man forer på. Han vi har nå har blitt fora med vom og hundemat hele tiden, han driter en gang om dagen, kanskje to. Vi prøve 50/50 tørrfor og v&h i jula, da skeit han helt syke mengder og MYE mer. Nei, aldri mer tørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja har fri tilgang til mat og spiser jevnt ut over dagen. Bæsjer som regel på morgentur og kveldstur. Innimellom kun på ettermiddagstur, men da må han veldig på do morgenen etter. :P

Fem ganger om dagen høres MYE ut.

Høres ut som om hunden får et for dårlig fòr, og kanskje også trenger en runde ormkur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gjør fra seg en gang om dagen.

Pets at Home i England selger billige kjøttprodukter fra Natures Menu og Prize Choice. Alt fra kyllingvinger/nakker, lever, vom og hjerter i fryste stykker til fryste blokker av lam, kanin, biff, kylling, fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bæsjing ca to ganger om dagen, innimellom 3.. Som regel..

Synes ikke det hørte noe bra ut ang huskyen, og det er jo utrolig synd...! Du kan jo gi han et forslag om et annet fôr? Hvorfor har han hund hvis han nesten ikke bryr seg om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan du kan bo i samme hus som den hunden og ikke foreta deg noe?? Selv om det ikke er ditt dyr så skal du vel ikke bare stå å se på at det lider og evn. sulter ihjel? Du kan jo gi den bedre mat om eier ikke vil..

For meg ser det ikke ut til at trådstarter BOR sammen med hunden, men legger merke til den i stallen.

Valpen min bæsjer to-tre ganger daglig - hunden hjemme hos mamma og pappa to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ikke ut til at trådstarter BOR sammen med hunden, men legger merke til den i stallen.

Sitat fra TS:

Jeg bor med en husky som får heller dårlig fôr og i går på en tur i stallen ble det en total på fem bæsjer på bare noen timer.

Ikke vet jeg, men det er det hun skriver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ikke ut til at trådstarter BOR sammen med hunden, men legger merke til den i stallen.

Hun skriver jo at hun bor med en husky som får dårlig mat osv. Synes dette er trist og noe som burde meldes til dyrepolitiet eller mattilsynet i England... En slik hund har det ikke bra.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å kikke på råfôring-linker, det er ikke normalt at en hund skal gjøre fra seg så mange ganger daglig.

Jo mer som kommer ut = jo mindre næring klarer man å ta til seg fra inntaket man spiser.

Her kommer det svært lite ut, gjerne så lite som en hard dæsj på størrelse med en 20-kroning, og hunden min veier 8 kg. Max 1 gang daglig er vanlig her, og noen ganger går det 2 dager mellom hver gang også, og det er et godt tegn, for det betyr at han tar til seg veldig mye næring av hva han spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel to ganger om dagen.På morgen turen og etter jobb.Noen ganger på kvelden også.Pga allergi måtte hun gå på fiberrikt for en periode.Hjelpe meg da aldri mere!Gjorde fra seg 5-6 ganger dagen da så vi sluttet fort på det gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...