Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger tips


Guest Vicky

Recommended Posts

Hei dere!

Nå etter jul regner jeg med at jeg har websiden til Vicky og meg ferdig. Skal antageligvis få eget domene, og siden vil bli oppdatert hver eneste dag.. Holder nå på å lage siden, og jeg lurer på om dere som er drevne kan minne meg på noen ting jeg må huske på når jeg lager webside? Hva bør jeg ha på den, hva er negativt, og hva er viktig å ha med? Er det noen tabber jeg bør unngå?

Også lurer jeg på om noen kan tipse meg om farge jeg burde ha på den.

På forhånd takk folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvertfall påss på å ha tilbake knapper på bider o.l. Utrolig plagsomt når man må flytte musen opp å trykke tilbake på tilbake knappen å sånnt...

Sånne tips du mente? :D

ja :D kom gjerne med fler tips. Blir kjempeglad for å vite mest mulig om hva jeg burde ha og ikke. Kjekt å vite hva dere syns om farger og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig.. Trenger de samme tipsene som Astrid, skal lage nytt design (kjeder meg, og bakgrunnen min er grusom).

Astrid: spør her også www.norskwebforum.no

Ok! Takk for linken Julie!

Da får dere pøse på med tips folkens :D Hva liker dere, hva liker dere ikke, hva slags farger og type webside foretrekker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så viktig å ha enkelt design, morsomt med litt personlige design og ting som er "dere" liksom. Synes det viktigste er at man slipper det der med å trykke tilbake for hver enkelt side, bruk iframes eller frames om du ikke kan iframes. Prøv å unngå masse rosa, masse animasjoner og stooore bilder - det er mine no,no hvertfall. Gleder meg til å se siden deres oppe igjen :D Kan anbefale billig webhotell hvis du er intressert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så viktig å ha enkelt design' date=' morsomt med litt personlige design og ting som er "dere" liksom. Synes det viktigste er at man slipper det der med å trykke tilbake for hver enkelt side, bruk iframes eller frames om du ikke kan iframes. Prøv å unngå masse rosa, masse animasjoner og stooore bilder - det er mine no,no hvertfall. Gleder meg til å se siden deres oppe igjen :D Kan anbefale billig webhotell hvis du er intressert :D[/quote']

Tusen takk for gode tips!

hvilke farger tror du ville passe til Vicky og meg? Vil ha en ikke altfor mørk farge. Du vet hvordan Vicky ser ut, vil du anbefale noen farge som passer til henne? Vil gjerne ha tips om billig webhotell :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva vil det si for deg da? hvilke farger, osv

Rolige farger, eller - det trenger ikke bare å være brunt og olivengrønn og beige liksom, men pass på at det ikke blir for mye farger, ikke skrikende farger - om du vil ha en skarp farge så kombiner det med en rolig farge og ikke bruk for mye av den. Ikke ha aminasjoner, men om du absolutt må så begrens deg. Bruk en skriftfarge som ikke forsvinner i bakgrunnen. Sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolige farger, eller - det trenger ikke bare å være brunt og olivengrønn og beige liksom, men pass på at det ikke blir for mye farger, ikke skrikende farger - om du vil ha en skarp farge så kombiner det med en rolig farge og ikke bruk for mye av den. Ikke ha aminasjoner, men om du absolutt må så begrens deg. Bruk en skriftfarge som ikke forsvinner i bakgrunnen. Sånne ting.

men når man legger inn litt skrikende farge i en helhet som er rolig blir det jo skrikende fordet. hvertfall det vi lærte på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å rent er finest.. du må velge mellom fint & rolig.. morsomt å livlig osv... Hva vil du ha.?

du har sikkert hatt om farger å på skolen.? jeg husker ikke hvordan det var, men noe sånt som å ikke blande mere en 3farger, å de må være i samme nyanse... (husker som sagt ikke.)

Skift font fra den kledelige standard...

Hvor skal du lage siden.?

Du kan registrere deg på domeneshop for å få enda et domene, så kan vi flytte over det du allerede har, så du får full kontroll... :wink:

www.domenshop.no

der vi allerede har domene sammen.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke reklame (men det unngår du vel med egent domen kanskje) Og ikke masse animasjoner og sånnt blinkeri. Gjerne ha en stil gjennom hele, slik at det blir en rød tråd. Bruk lyse og behagelige farger. Da kan nesten alle brukes, så lenge de ikke er skarpe. En fin blanding mellom tekst og bilder. Ikke FOR mye tekst på en plass, men bryt opp med gode avsnitt og bilder feks.

Du kan jo begynne, og så etterhvert spørre :D Lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...