Gå til innhold
Hundesonen.no

Politikk


Guest Vicky

Recommended Posts

En "venninde" av meg hadde så dårlig råd (eller moren da) at hun kanskje fikk 10 kr i ukelønn (hvis hun var heldig, det var ca 1 år siden), og hun gikk på priv. skole (hun gjør det ikke nå, men får ikke noe mer)...

dårlig eksempel men, jaja..

ja, de aller aller fleste får penger til det. Og hvis man mangler penger går det ann å ta et lån. Det er ikke det verste lånet man kan ta, og dessuten er det en utrolig god investering. Da er det viktigste for barnet/ungdommen sikra. Kommunale skoler kan rett og slett ikke tilby det som trengs for alle. Folk er forskjellige, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Det er ikke bare å ta opp et lån, i alle fall ikke om man ikke har råd til privatskole! Selvsagt er det snakk om prioriteringer - men tross alt tror jeg de aller fleste velger å få litt overskudd enn å sende ungen på privatskole og bare så vidt klare seg i hverdagen.

Jeg syns alle skal ha like muligheter. En god tiårig grunnskole burde være gratis. Om en liten gruppe av barn og unge (som har foreldre som har råd til å sende dem på privatskole) får en "superutdanning" - hvordan tror du da samfunnet blir? De som går på privatskoler får de beste jobbene = de som går på privatskoler tjener mer = større klasseskille i samfunnet. Vil vi ha det? Er det ikke stort nok klasseskille som det er i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' alle kan faktisk ikke bare ta opp lån, eller ikke kjøpe seg bil. Det finnes fattige folk i Norge også, som lever under fattigdomsgrensa, og de får ikke lån :D Har vel så de så vidt klarer seg.[/quote']

ja, men da får man hjelp hvis man får f.eks en henvisning fra bup, eller lignende. Man får dekning på en eller annen måte hvis man virkelig vil. Det er faktisk folk som ikke klarer seg i den vanlige skolen. Og det er da bedre de går på privatskoler enn skoleprosjekter? Og jeg har troen på at de aller fleste, selv de på fattigdomsgrensa kan klare det hvis de går virkelig inn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har troen på at de aller fleste' date=' selv de på fattigdomsgrensa kan klare det hvis de går virkelig inn for det.[/quote']

Jeg tviler sterkt på at en som så vidt har råd til mat hver dag og litt klær til ungene sine innimellom har råd til å sende ungene på privatskole, uansett hvor mye de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er egentlig ikke noe for privatskoler jeg...

mener at alle skal ha tilgang på en like god skole, for å minimere skillene i samfunnet...

Men alle mennesker er forskjellige. Det går ikke ann å lage en skole som passer for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle mennesker er forskjellige. Det går ikke ann å lage en skole som passer for alle.

vet. men syntes uansett at alle kunne gått på en statilig drevet skole, med like milder.. så kunne de evt hatt tilbud deretter

syntes det er utrolig uretferdig at de som har masse penger, skal få de beste lærerene, de beste mulighetene, osv...

men greit med barn og ungdom med spesielle behov, sånne psykisk utviklingshemmede og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet. men syntes uansett at alle kunne gått på en statilig drevet skole, med like milder.. så kunne de evt hatt tilbud deretter

syntes det er utrolig uretferdig at de som har masse penger, skal få de beste lærerene, de beste mulighetene, osv...

men greit med barn og ungdom med spesielle behov, sånne psykisk utviklingshemmede og sånn

Vi har ikke masse penger?! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så har de fleste foreldrene som har barn på privatskole helt normal økonomi. Det er snakk om prioriteringer i alle sammenhenger.

finnes sånne rikmannsunger der og..

mange av de rike ungene får store fordeler, som jeg ikke er helt fornøyd med..

f eks så kan det hende at en sønn av f eks røkke, kanskje fikk bedre karakterer bare pga navnet sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved at regjeringen nå vil fjerne støtten til friskolene så vil det jo bare bli de med fet lommebok som får råd, sånn er det ikke nå! Jeg er for at friskolene skal opprettholdes, selvfølgelig, det gir valgfrihet, men valgfriheten skal være for alle og derfor må også friskolene få støtte.

Dersom flere av elevene ved den offentlige skolen går over i den private må faktisk den offentlige skolen gjøre noe for å skjerpe seg, annet enn å klage over at den private skolen får bestå! De må sette høyere krav til lærerne, lage bedre læringsmiljø - de må konkurrere om elevene, rett og slett. Den offentlige skolen per i dag holder ikke mål! Derfor trenger man private skoler, som gir en valgfrihet; til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved at regjeringen nå vil fjerne støtten til friskolene så vil det jo bare bli de med fet lommebok som får råd, sånn er det ikke nå! Jeg er for at friskolene skal opprettholdes, selvfølgelig, det gir valgfrihet, men valgfriheten skal være for alle og derfor må også friskolene få støtte.

Dersom flere av elevene ved den offentlige skolen går over i den private må faktisk den offentlige skolen gjøre noe for å skjerpe seg, annet enn å klage over at den private skolen får bestå! De må sette høyere krav til lærerne, lage bedre læringsmiljø - de må konkurrere om elevene, rett og slett. Den offentlige skolen per i dag holder ikke mål! Derfor trenger man private skoler, som gir en valgfrihet; til alle!

=D> =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer FRP. Men kan man si det høyt? næh.. Da kommer alle fordommene frem, og det irriterer meg grenseløst!! Stod på jobb og ei spurte meg. Hun stemte selv SV og da jeg sa hva jeg stemte fikk jeg DEN reaksjonen! Herregud da!! Hun ble sinna og kalte alle for rasister osv. :evil: jaja..

Går selv på privatskole og har ikke penger. Får lån fra lånekassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer FRP. Men kan man si det høyt? næh.. Da kommer alle fordommene frem, og det irriterer meg grenseløst!! Stod på jobb og ei spurte meg. Hun stemte selv SV og da jeg sa hva jeg stemte fikk jeg DEN reaksjonen! Herregud da!! Hun ble sinna og kalte alle for rasister osv. :evil: jaja..

Går selv på privatskole og har ikke penger. Får lån fra lånekassen.

Synes også det er skikkelig dumt å bli skjellt ut for hvem man stemmer på(eller vil stemme på).. [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...