Gå til innhold
Hundesonen.no

Politikk


Guest Vicky

Recommended Posts

Et av problemene med slike skoler er jo at ikke alle har mulighet til å gå på dem. Er ikke det urettferdig da?

For å ta skolen jeg gikk på da, så er årspengene 8000, delt på ti avdrag = 1000 i mnd. Like mye som jeg måtte betalt i buss skulle jeg gått på en offentlig.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Line: ja utrolig tåpent! Akkurat som at det sier alt om hvordan du er' date=' kun fordi du stemmer på et parti! Snakk om å dømme mennsker på feil grunnlag.[/quote']

Ja :roll: Det blir akkurat som å dømme folk på religion, tåpelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes sånne rikmannsunger der og..

mange av de rike ungene får store fordeler, som jeg ikke er helt fornøyd med..

f eks så kan det hende at en sønn av f eks røkke, kanskje fikk bedre karakterer bare pga navnet sitt...

på privatskoler får de ikke bedre karakterer pga navnet sitt. De får det som andre privatskole elever får: tilrettelagt undervisning og god oppflgning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved at regjeringen nå vil fjerne støtten til friskolene så vil det jo bare bli de med fet lommebok som får råd, sånn er det ikke nå! Jeg er for at friskolene skal opprettholdes, selvfølgelig, det gir valgfrihet, men valgfriheten skal være for alle og derfor må også friskolene få støtte.

Dersom flere av elevene ved den offentlige skolen går over i den private må faktisk den offentlige skolen gjøre noe for å skjerpe seg, annet enn å klage over at den private skolen får bestå! De må sette høyere krav til lærerne, lage bedre læringsmiljø - de må konkurrere om elevene, rett og slett. Den offentlige skolen per i dag holder ikke mål! Derfor trenger man private skoler, som gir en valgfrihet; til alle!

helt enig! Friskolene er med på å opprettholde kvaliteten. Uten dem kan de kommunale skolene bli enda værre enn de er den dag idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. er selv blitt kalt rasist osv. Jeg er faktisk halvt polsk kan jeg si, og jeg har ingen rasistiske holdninger. Man blir jo dømt for alt som er bare man stemmer høyre eller frp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer FRP. Men kan man si det høyt? næh.. Da kommer alle fordommene frem, og det irriterer meg grenseløst!! Stod på jobb og ei spurte meg. Hun stemte selv SV og da jeg sa hva jeg stemte fikk jeg DEN reaksjonen! Herregud da!! Hun ble sinna og kalte alle for rasister osv. :evil: jaja..

Går selv på privatskole og har ikke penger. Får lån fra lånekassen.

yeah :D nå er vi mange her :D vertfall tre jeg har registrert :D

kommer seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno FRP her i gården nei !

Jeg bor midt i FRP land føler jeg,broren til eksen min var faktisk leder i ditriktets FPU..Jada..han var koslig ellers da :wink:

Jeg er vel snart den eneste sosialisten jeg kjenner og har bare gitt opp å diskutere politikk med alle FRP folka.

Sv eller Arbeiderpartiet her og :wink: Stemte AP nå sist.Heia Jens... :D

Mvh Annette (som synes den nye regjeringa skal få litt tid på seg til å rydde opp etter den forrige før de blir "avsatt")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte SV :D

Angående privatskoler, så er jo det en vanskelig sak. Jeg vil jo at barn og unge skal ha muligheten til å gå på en så bra skole som mulig, men jeg mener også at skolegang burde være gratis. Det beste, mener jeg, er om den offentlige skolen hadde vært så bra at ingen hadde behov for å gå på privatskole. Men sånn er det dessverre ikke. Jeg synes også de burde prioritere å gi penger til den offentlige skolen for å styrke den, i stedet for å gi til privatskolene. De aller fleste går tross alt på offentlig skole, og da synes jeg den burde styrkes.

Det som kan bli følgen av økt privatisering er jo at det blir flere og flere privatskoler, og etter hvert blir det åpnet for kommersiell drift, og det kommer til å bli prisforskjeller. De beste skolene blir dyrest, de rikeste går på de beste skolene, de rikeste får best utdanning, de rikeste blir ennå rikere.

Er det det vi vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte SV :D

Angående privatskoler, så er jo det en vanskelig sak. Jeg vil jo at barn og unge skal ha muligheten til å gå på en så bra skole som mulig, men jeg mener også at skolegang burde være gratis. Det beste, mener jeg, er om den offentlige skolen hadde vært så bra at ingen hadde behov for å gå på privatskole. Men sånn er det dessverre ikke. Jeg synes også de burde prioritere å gi penger til den offentlige skolen for å styrke den, i stedet for å gi til privatskolene. De aller fleste går tross alt på offentlig skole, og da synes jeg den burde styrkes.

Det som kan bli følgen av økt privatisering er jo at det blir flere og flere privatskoler, og etter hvert blir det åpnet for kommersiell drift, og det kommer til å bli prisforskjeller. De beste skolene blir dyrest, de rikeste går på de beste skolene, de rikeste får best utdanning, de rikeste blir ennå rikere.

Er det det vi vil?

men uten privatskolene blir det ikke noe press på denkommunale skolen så de skal gjøre det bedre. Da kan de bare spare så mye penger de vil. Og det vil aldri bli bra nok på kommunale skoler, ikke for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men uten privatskolene blir det ikke noe press på denkommunale skolen så de skal gjøre det bedre. Da kan de bare spare så mye penger de vil. Og det vil aldri bli bra nok på kommunale skoler, ikke for alle.

Jeg synes at valgfriheten er det sentrale her - friskolene skal være et alternativ til den offentlige skolen. For at alle skal ha et reelt alternativt må man ha statsstøtte også til disse skolene, ellers blir det bare de med god økonomi som får valgfrihet. Jeg er enig i at barne- og ungdomsskolen burde være gratis, men at staten skal betale hele den videregående utdanningen er jeg i mot (alt utstyr). De som virkelig ikke har råd til de utgiftene det er ved å gå på vgs får lån og stipend fra lånekassen. I min ideelle verden hadde staten betalt skolepengene for oss, og sendt deg ut for å velge den skolen du ville gå på offentlig eller friskole.

Dere som er imot friskolene, hva mener dere da om fritt skolevalg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...