Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjeterhunden Caro! :)


Caro
 Share

Recommended Posts

Caro er en typisk Border Collie som elsker å løpe rundt, han er glad 24/7 og kjempe nysgjerrig og lærevillig. Han er nå 7 mnd gammel og ganske godt igang med gjeter treningen, men det er rolig akkurat nå som sauen er inne, men han er alltid med i fjøset og hjelper til det han kan! :) Jada det er mange som synes at jeg startet med treningen for tidlig da jeg startet da han var rundt 4/5 mnd gammel, men jeg tenker att så lenge jeg ikke satte noe stort press på han og bare lot han løpe rundt sauene som han selv ville gikk det bra og så langt går det helt fantastisk. :) Nå har jeg begynt å dirigere han, han klare å samle en liten flokk på 7 - 10 sauer, høyre og venstre og ligg på ca 15 m avstand. Jeg er så imponert av den lille tassen, han har blitt løpt ned av sure gamle søyer og stanget bortover bakken, men han gir seg ikke! :)

Når vi ikke gjeter sauer gjør vi litt lydighet's øvelser, han kan "på plass", "gå på plass", ligg å vent", "sitt å vent" osv! :P Han lærer utrolig kjapt!

Vi gjør også litt "free style", der kan han "piruett", "Slalom mellom beina mine", "sitte bamse" osv. Vi lærer nye ting hver dag begge to! : )

Hihi det var litt om min hund :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi Søndag 5 Feb var vi på skogstur sammen med Caro's "onkel" King og de hadde det kjempe gøy i den dype, løse snøen! ^^

Etter en slik tur på nesten 2 t blei de 4 beinte utrooolig slitne og sov resten av den dagen, og vi tok turen rundt 10 tiden om morgen så det var en ellers fin og rolig dag! deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stakar lille voffsen min, har kastet opp i natt og har bare måttet ut på do for å bæsje rett og slett..hmmm er det en type omgangs sjuke troo? :/

Har gått rundt og vært litt slapp å rar i hele dag (ikke mer oppkast da).

Han fikk lov til å ligge i sofan som dere ser på bilde, med teppe og bamsen (mest for bildet sin skyld det da :) ) Han lå der stille i 5 min før han hoppet ned og la seg på gulvet oppå beina mine...:)

Håper han blir bedre snart ;)

post-10743-0-76363000-1329904848_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen stund...jah da vi har helg og vill sove leeeenge har Caro andre planer, han hopper opp i senga å klassker til annsiktene våre med en (i verste fall to) framm labber...DET er en voldsom vekkerklokke....:/ MEN vi har jo noen morgener der han bare kryper tett i tett inntil halsen/hodene våre og sovner, det er koooos ^^ Elsker den bikkja!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hihi, ja han er ganske flotters! :) også en utrolig happy gutt også! :) Vi vill prøve oss på bronse merke i lydighet, men har litt trøbbel med tann visning, ikke det att han er aggresiv eller ikke vill vise tennene, MEN han klarer ikke å sitte stille...:P Når "dommerene" (trenings kompiser) kommer for å prøve så sitter han og rister, piper og hopper opp på den for å hilse...:P Etter noen ganger så sitter han stille med rompa, men overkroppen dirrer av glede...xD hundetreneren sier att han er FOR happy :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har vi vært på utstilling! ^^

post-10743-0-32546900-1336251974_thumb.j

Skal vell ikke se opp på fører i utst ringen kanskje, men dette var første gangen og vi har egentlig trent mer lydighet! ^^

post-10743-0-66075700-1336252032_thumb.j

Stiller opp, her med halen mellom beina...men den vippa opp og logra voldsomt når jeg sa hvor fin han var og ga no godt! :)

post-10743-0-96284200-1336252078_thumb.j

Blei 1 plass i sin rase...han var riktignok alene, men pytt da, var best! :P

Også en 3 plass av 3 hunder...jaja gøy var det, men blir nok ikke utst folk av oss nei.... :) :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Idag 21. mai fikk Caro prøve seg på sauen igjen etter en "pause" periode i vinter da sauen har vært inne.

Forventningene mine var ikke akkurat store siden det er en stund siden siste, jeg forventa egentlig att Caro bare skulle skyte av gårde å gjete sauen på egenhånd. Utrolig nok så holdt han seg ved meg til jeg ga han en kommando (høyre), han tulla litt med å løpe rundt kun ett par søyer, men med litt veileding fra meg så klarte han å gå rundt alle. Den siste søya var sta og siden hun hadde med seg en lam unge så ville hun beskytte den, da fikk Caro oppleve en skikkelig prøvelse. Søya stanga han, jeg var sikker på att nå blir han sikkert skremt eller litt mer forsiktig, men jeg tok så feil som man kan ta, Caro spratt opp igjen i gjeterstilling og gikk rolig mot henne om og om igjen. Tror det er dette de mener med "kald i hodet!". Etter noen minutter med bryting så klarte Caro å "knekke" søya, hun gikk etter de andre sauene inn og vi hadde fullført oppdraget vårt!

Gleder meg MASSE til vi skal begynne med skikkelig trening igjen! :)

Caro, the shepherd! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med BIR valp :) Han høres ut som en flott gjeter hund :)

hihi..jo takk! (burde nevne att han var den eneste av rasen BC) :)

ja han er mer en god nok for meg hvertfall! Føler meg heldig som har fått en som er så "lett styrt" som førstehund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...