Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem sitt ansvar? Kattedritt i sandkassen.


LilleZara
 Share

Recommended Posts

Katten vår er både ute og inne. Som regel tar hun en tur på 2-3 timer et par ganger om dagen. Det betyr da ikke at vi mener katten kun trenger mat og vann. Hun er en katt og ville aldri trives med å bare være inne.

Og jeg har en katt som aldri ville trives med å være ute. Jeg er ikke imot at katter skal få være ute, men når de går og driter i sandkasser og formerer seg fritt (sier ikke at din gjør det, går ut ifra at de aller fleste her inne er opplyste nok til å kastrere/sterilisere) så er det vel ikke så galt av meg å si at de eierne er ansvarsløse tullinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, så teit verden har blitt.. Fugler driter også i sandkassen vet dere, for ikke å snakke om meitemark? Og hva med alle disse duene som driter overalt og for ikke å snakke om sauene på fjellet

Det er sjokkerende hva enkelte klarer å lire av seg av kommentarer! Og at man dømmer folk så til de grader utifra at man har en utekatt! "Ekle, egoistiske mennesker", som tenker på kattens ve og v

Det er katten sitt ansvar!

Og jeg har en katt som aldri ville trives med å være ute. Jeg er ikke imot at katter skal få være ute, men når de går og driter i sandkasser og formerer seg fritt (sier ikke at din gjør det, går ut ifra at de aller fleste her inne er opplyste nok til å kastrere/sterilisere) så er det vel ikke så galt av meg å si at de eierne er ansvarsløse tullinger?

Katten vår er selvsagt sterilisert. Og alle katter er forskjellige, jeg har selv hatt innekatt også, så vet at de trives med litt forskjellig. Men VÅR katt ville ikke trives med å være inne hele tiden. Betyr det da at jeg er en ansvarsløs tulling fordi jeg ikke har kontroll på om katten tisser eller bæsjer ute (som jeg vil tro er mest naturlig for henne selv om hun også har kattekasse inne)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår er selvsagt sterilisert. Og alle katter er forskjellige, jeg har selv hatt innekatt også, så vet at de trives med litt forskjellig. Men VÅR katt ville ikke trives med å være inne hele tiden. Betyr det da at jeg er en ansvarsløs tulling fordi jeg ikke har kontroll på om katten tisser eller bæsjer ute (som jeg vil tro er mest naturlig for henne selv om hun også har kattekasse inne)?

Det er én ting å tisse og bæsje ute, det er en annen ting å tisse og bæsje i sandkasser hvor barn leker. Så: Nei, du er ikke en uansvarlig tulling selv om du lar katten drite ute, men om du vet at den katteturden i sandkassa var fra din katt uten at det ble gjort noe med, så ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er én ting å tisse og bæsje ute, det er en annen ting å tisse og bæsje i sandkasser hvor barn leker. Så: Nei, du er ikke en uansvarlig tulling selv om du lar katten drite ute, men om du vet at den katteturden i sandkassa var fra din katt uten at det ble gjort noe med, så ja.

DA er jeg enig, ja. Poenget mitt var uansett at sånt er utrolig vanskelig å holde kontroll på da jeg aldri kikker på katten når den er ute. Hun er jo en katt og de er ganske så selvstendige, så hun tusler liksom ikke rundt i hagen, hun tar seg en god tur.

Men naturligvis, hvis jeg visste at det var min katt ville jeg gjort noe med det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så teit verden har blitt.. Fugler driter også i sandkassen vet dere, for ikke å snakke om meitemark? Og hva med alle disse duene som driter overalt og for ikke å snakke om sauene på fjellet! De driter ned hele verandaen på hytta, hvorfor kommer ikke sauebonden og vasker det opp??

Pass på tingene deres... Verre er det ikke faktisk. Om det er ei sandkasse el et blomsterbed liksom. Dekk det til, spray med ting etc...

Og nei, katteeiere som har kattene sine ute er ikke uansvarlige katteeiere. De fleste katteeiere som har innekatter fordi de ikke har utemuligheter og bare MÅ ha pus derimot...

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel si at om feks småbarnsforeldre hadde kommet til meg (og alle andre katteeiere) (sett at jeg bodde i borettslag som t.s gjør her osv) og spurt om det var mulig at alle katteeierne kunne gå sammen og ha dugnad i sandkassene 1-2 ganger i mnd, så hadde jeg sett på dette som positivt.

Det hadde vært en utrolig liten innsats for at hele nabolaget kunne blitt blidere innstilt til kattehold!!

Nei, ikke at man skal måtte gå i hvert eneste blomsterbed til hver eneste leilighet, men holde det ryddig på fellesarealene.

En liten pris å betale for å få blidere syn på katter/katteeiere!

Men, nå bor jeg midt på landet med innekatter da.... Så mine puser plager ikke så mange fler enn gubben :P Han har ikke stemmerett og det er jeg som tømmer kattedassene, så.... :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, katteeiere som har kattene sine ute er ikke uansvarlige katteeiere. De fleste katteeiere som har innekatter fordi de ikke har utemuligheter og bare MÅ ha pus derimot...

Jeg har utemuligheter jeg.... Men har innekatter allikevel. Fordi naboen har 10-30 låvekatter som garantert hadde kommet i konflikt med mine om jeg hadde sluppet mine ut. For å ikke snakke om evnt sykdommer mine ville dratt inn.

Og i frykt for at mine evnt skulle gått med i naboens aggressive "opprydding" av katter innimellom..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder har ingenting i sandkasser eller på lekeplassen å gjøre, og det finnes masse remedier som holder pusekattene unna. Alt fra sitronskall til hvitløk til sånn Get Off spray..

Og de fleste katter trives best som utekatter.

Katter har ingenting i sandkasser eller på lekeplassen å gjøre, og det finnes ingen remedier som holder pusekattene unna. Vi har prøvd alt fra sitronskall, pepper, get off, bikkjepiss og det mer.

De fleste hunder trives løs, men jeg går ikke med bikkja løs allikevel. For den løper på folk. Og det er ikke det at den skader noen, hopper opp på noen, eller biter noen - men det er til skjemsel for folk. Ikke alle setter pris på at ei bikkje kommer luskende bort til deg og lukter på deg, det kan virke ubehagelig. Selv når det ikke er mot loven å ha bikkja løs, så har jeg den ikke løs. Fordi jeg tar ANSVAR i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter har ingenting i sandkasser eller på lekeplassen å gjøre, og det finnes ingen remedier som holder pusekattene unna. Vi har prøvd alt fra sitronskall, pepper, get off, bikkjepiss og det mer.

De fleste hunder trives løs, men jeg går ikke med bikkja løs allikevel. For den løper på folk. Og det er ikke det at den skader noen, hopper opp på noen, eller biter noen - men det er til skjemsel for folk. Ikke alle setter pris på at ei bikkje kommer luskende bort til deg og lukter på deg, det kan virke ubehagelig. Selv når det ikke er mot loven å ha bikkja løs, så har jeg den ikke løs. Fordi jeg tar ANSVAR i samfunnet.

Så hva mener du er løsningen? Avlive alle katter? Ha alle som innekatter (som jeg personlig ikke tror er noe særlig til liv for de) og gå på tur med de i bånd? Nei, vet du hva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere småbarnsmor, katteeier og hundeeier, så foreslår jeg at man har lokk til sandkassene. Om så er at man blir kvitt et katteproblem om alle teite katteeiere bare holder de dustete kattene sine innendørs, så har vi fortsatt ufine hundeeiere, andre drittunger, fugler, rotter, mus, meitemark, grevling, rev og fulle mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt å få satt lokk på sandkasser i borettslag alltid, de er ofte mange og STORE. Hvor mye skal katteeiere koste borettslag (beboerene) med at noen skal dekke til sandkassene hele tiden? Der jeg er oppvokst er det 2 sandkasser til hver blokk, og det var 10 blokker. Hver sandkasse er ca 6x6 meter. De har også hageparseller hvor katter går å gjør fra seg. De laget for noen år siden store lekeplasser også, 20-30-40 kvm og 6-7 i antall med sand og lekestativer. Det er helt urealistisk at alt skal skjermes fordi katteeierene ikke gidder å ta sitt ansvar for katten sin.

Der jeg bodde sist (rekkehusbebyggelse) ble det forbudt å ha katter løse. Beboerene var lei kattepisslukt på sine eiendeler i hagen sin, samt kattedritt i blomsterbedene.

Skjønner at de kattene som er utekatter nå ikke kan bli innekatter eller vil venne seg til å gå i bånd. Men de som får seg kattunger burde kunne venne seg til å gå ut i bånd.

Kattene til svigermor går ikke ut døra om den står åpen hvis de ikke har på bånd. Og de fleste kattene hun har/hatt er blitt funnet ute, men de trives veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt å få satt lokk på sandkasser i borettslag alltid, de er ofte mange og STORE. Hvor mye skal katteeiere koste borettslag (beboerene) med at noen skal dekke til sandkassene hele tiden? Der jeg er oppvokst er det 2 sandkasser til hver blokk, og det var 10 blokker. Hver sandkasse er ca 6x6 meter. De har også hageparseller hvor katter går å gjør fra seg. De laget for noen år siden store lekeplasser også, 20-30-40 kvm og 6-7 i antall med sand og lekestativer. Det er helt urealistisk at alt skal skjermes fordi katteeierene ikke gidder å ta sitt ansvar for katten sin.

Der jeg bodde sist (rekkehusbebyggelse) ble det forbudt å ha katter løse. Beboerene var lei kattepisslukt på sine eiendeler i hagen sin, samt kattedritt i blomsterbedene.

Skjønner at de kattene som er utekatter nå ikke kan bli innekatter eller vil venne seg til å gå i bånd. Men de som får seg kattunger burde kunne venne seg til å gå ut i bånd.

Kattene til svigermor går ikke ut døra om den står åpen hvis de ikke har på bånd. Og de fleste kattene hun har/hatt er blitt funnet ute, men de trives veldig godt.

Min understrekning. Hvordan mener du helt konkret at katteeierene skal ta ansvar for katten sin når det gjelder det man her diskuterer? Bare nysgjerrig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to katter som går ut og inn som de vil. Vi bor i skogen og begge kattene er kastrert og holder seg rundt på eiendommen her. Men så fant de ut sist sommer at hmm vi går heller på do i det fine beddet til naboen. Da var jeg å kjøpte midler man kunne bruke for å holde de borte derfra og ga dette til naboen. Ingen sure miner og de ble glade for jeg ville prøve gjøre noe med det. Mine katter hadde nok ikke fungert nå å holdt inne, men er mine dyr og mitt ansvar og man kan jo følge litt med, så godt det lar seg gjøre iallefall :) Aldri bodd i borettslag så aner ikke hvordan ting fungerer der, men tviler igrunn på mye blir gjort. De fleste nekter nok bare på det er demmes katter som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Eller bare gjøre som meg og som jeg har sett andre skrive: Ha de inne hele tiden. Drømmen min er at om noen år får jeg et hus hvor jeg kan lage en egen kattegård slik at hun kan få være litt ute også. Med en dør hvor hun kan gå inn og ut som hun vil *drømme*. Håper virkelig at det kommer en dag hvor folk innser at det å ha katt er *litt* mer enn å bare passe på at vann og matskåla er full.

Du mener at katter bare skal bo inne - javel, jeg mener det er dyreplageri å ha katter bare inne - det kjipeste jeg vet er å høre om katter som bare må bo inne og da i en liten kramped leilighet hvor all moro er å sitte i vinduskarmen å se ut. Kjipt, kjipt, kjipt.

Man er ikke noe mindre glad i katter selv om man tilbyr de ett liv som består av litt mer enn mat, vann og ett klatrestativ i stua.

Jeg er veldig glad i katter, og ønsker meg katt igjen - men jeg ville aldri skaffet meg katt om jeg ikke kunne tilby den å være ute å jakte og kose seg.

Joda, jeg synes det er kjipt at de driter i sandkasser også jeg - men pepper er faktisk en ting som funker - i alle fall i bed, og selvsagt å dekke til.

Det skal gå ann å kunne lufte hunden der uten at den må vasse rundt i avføringsdelikatesser og spise på. Det er katte eiernes ansvar å rydde etter dyrene sine om det er til sjenanse for naboene. Selv om katten luftes av seg selv er ikke eierne fritatt for ansvaret.

Fordi du mener at det er enhver hundeeiers rett å lufte bikkja på lekeplasser??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utemuligheter jeg.... Men har innekatter allikevel. Fordi naboen har 10-30 låvekatter som garantert hadde kommet i konflikt med mine om jeg hadde sluppet mine ut. For å ikke snakke om evnt sykdommer mine ville dratt inn.

Og i frykt for at mine evnt skulle gått med i naboens aggressive "opprydding" av katter innimellom..

Da synes jeg ikke du bør ha katt. Å ha innekatter kan best sammenlignes med å ikke gå tur med bikkja, bare hakket verre siden katter har et større frihetsbehov.

Jeg har ikke katt, men jeg har et katteproblem pga nabokattene som okkuperer tomta noe som gjør at jeg ikke kan slippe hunden min løs i min egen inngjerdete hage. Med ca 2 m høye tette plankegjerder..

Problemet er at bikkjedyret ganske sikkert kverker kattene om hun får tak i de, og siden de gjemmer seg bak boden, under masse drit, så aner jeg ikke om det er katter der eller ikke. Mozza mener det alltid er katter der, og jeg tar hennes ord på det i stedet for at en katt som ligger å trykker for så å plutselig flykte ender i kjeften på bikkja mi.

Jeg har innsikt nok til å innse at det er JEG som har problemet , ikke katteeiere. I tillegg har jeg en gutt på 1 år som må voktes som en hauk der ute siden de ganske sikkert driter i bedene. Sånn er det å ha kattejagende hund og små barn når man har naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innsikt nok til å innse at det er JEG som har problemet , ikke katteeiere. I tillegg har jeg en gutt på 1 år som må voktes som en hauk der ute siden de ganske sikkert driter i bedene. Sånn er det å ha kattejagende hund og små barn når man har naboer.

Jøssenavn, du slår virkelig alle naborekorder i å svelge i deg... vel, kattedritt, for å si det litt billedlig? :D

Skulle jeg respektere at andres katter skaper helsefare for min familie, min hund, skaper ekstra arbeid, ekstra utgifter og i beste fall kan sammenliknes med et skadedyr - så skal det jammen informeres om problemet på visning. Jeg flytter ikke til et sted og åpent aksepterer et skadedyrproblem, når jeg vet at problemet har vært kjent (...kattekrek er jo hakket større enn rotter og mus). Jeg kan jo ikke gå å ringe på dørene og forsikre meg om at det er ansvarlige katteiere som bor rundt i nabolaget, før jeg flytter et sted? Det er ikke MITT ansvar. Det er katteeierenes ansvar.

Igjen: jeg tar ansvar for mitt hundehold, og lar ikke det være til skjemsel for noen. Hvorfor skal katteeiere være unnlatt dette? "Fordi det er sånn", da skal jeg begynne å si at jeg bare må sette meg å pisse på katteierenes trapper. Det er jo bare sånn, jeg mistrives hvis jeg ikke får utløp for mitt sinne mot dem, sinnet kan ikke bare holdes inne - det er i mot min grunnleggende natur, og det går jo bort i vask. Jeg kan sikkert spandere dem en flaske grønnsåpe, eller kjøpe dem et abbonement hos Securitas for å prøve å holde meg unna trappa deres. At jeg driter i lekehuset til barna er jo synd, selv om det står midt i en inngjerdet hage. Men når ikke de har spikra igjen alle hull og åpninger på selve lekehuset så er det deres problem. Bor de i nabolag med meg så må de bare så tåle, klarer ikke de tilpasse seg til meg, mener jeg? Igjen: grønnsåpeflaska er ikke dyr. Kanskje jeg spanderer en flaske klorin også.

Jeg skulle likt å se noen bruke slik argumentasjon.

Og forøvrig ble det prøvd ut lokk over sandkassene i noen blokker i gata vår i forfjor. Det endte med at et barn satte seg fast under lokkene mens de lekte gjemsel. Vet ikke hvordan det gikk utover det, men det var neppe artig. Selve bruken av sandkassen gikk ned, gjennom den første vinteren ble en planke i lokket knust, og i dag ligger sandkassene stort sett øde. Funket kjempebra, nå bruker kattene den enda mer siden det er en stor sprekk ned dit. God løsning, hm? :) Kan godt ta bilde av elendigheten og legge ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist alle katter skulle vært inne eller i bånd, så hadde det jo fort blitt et muse/rotteproblem der ute. Tror ikke det er å foretrekke.

Men ja, kattebæsj i sandkasser og blomsterbed er aldri morsomt å finne. De har en spray på felleskjøpet som heter "katt deg vekk", den skal vist være effektiv. Kanskje verdt å prøve, evt få de med katt til å kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøssenavn, du slår virkelig alle naborekorder i å svelge i deg... vel, kattedritt, for å si det litt billedlig? :D

Skulle jeg respektere at andres katter skaper helsefare for min familie, min hund, skaper ekstra arbeid, ekstra utgifter og i beste fall kan sammenliknes med et skadedyr - så skal det jammen informeres om problemet på visning. Jeg flytter ikke til et sted og åpent aksepterer et skadedyrproblem, når jeg vet at problemet har vært kjent (...kattekrek er jo hakket større enn rotter og mus). Jeg kan jo ikke gå å ringe på dørene og forsikre meg om at det er ansvarlige katteiere som bor rundt i nabolaget, før jeg flytter et sted? Det er ikke MITT ansvar. Det er katteeierenes ansvar.

Igjen: jeg tar ansvar for mitt hundehold, og lar ikke det være til skjemsel for noen. Hvorfor skal katteeiere være unnlatt dette? "Fordi det er sånn", da skal jeg begynne å si at jeg bare må sette meg å pisse på katteierenes trapper. Det er jo bare sånn, jeg mistrives hvis jeg ikke får utløp for mitt sinne mot dem, sinnet kan ikke bare holdes inne - det er i mot min grunnleggende natur, og det går jo bort i vask. Jeg kan sikkert spandere dem en flaske grønnsåpe, eller kjøpe dem et abbonement hos Securitas for å prøve å holde meg unna trappa deres. At jeg driter i lekehuset til barna er jo synd, selv om det står midt i en inngjerdet hage. Men når ikke de har spikra igjen alle hull og åpninger på selve lekehuset så er det deres problem. Bor de i nabolag med meg så må de bare så tåle, klarer ikke de tilpasse seg til meg, mener jeg? Igjen: grønnsåpeflaska er ikke dyr. Kanskje jeg spanderer en flaske klorin også.

Jeg skulle likt å se noen bruke slik argumentasjon.

Og forøvrig ble det prøvd ut lokk over sandkassene i noen blokker i gata vår i forfjor. Det endte med at et barn satte seg fast under lokkene mens de lekte gjemsel. Vet ikke hvordan det gikk utover det, men det var neppe artig. Selve bruken av sandkassen gikk ned, gjennom den første vinteren ble en planke i lokket knust, og i dag ligger sandkassene stort sett øde. Funket kjempebra, nå bruker kattene den enda mer siden det er en stor sprekk ned dit. God løsning, hm? :) Kan godt ta bilde av elendigheten og legge ut her.

et ødelagt lokk har jo ingen funksjon. Og selvsagt må det utformes slik at ikke barn kan skades!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøssenavn, du slår virkelig alle naborekorder i å svelge i deg... vel, kattedritt, for å si det litt billedlig? :D

Skulle jeg respektere at andres katter skaper helsefare for min familie, min hund, skaper ekstra arbeid, ekstra utgifter og i beste fall kan sammenliknes med et skadedyr - så skal det jammen informeres om problemet på visning. Jeg flytter ikke til et sted og åpent aksepterer et skadedyrproblem, når jeg vet at problemet har vært kjent (...kattekrek er jo hakket større enn rotter og mus). Jeg kan jo ikke gå å ringe på dørene og forsikre meg om at det er ansvarlige katteiere som bor rundt i nabolaget, før jeg flytter et sted? Det er ikke MITT ansvar. Det er katteeierenes ansvar.

Igjen: jeg tar ansvar for mitt hundehold, og lar ikke det være til skjemsel for noen. Hvorfor skal katteeiere være unnlatt dette? "Fordi det er sånn", da skal jeg begynne å si at jeg bare må sette meg å pisse på katteierenes trapper. Det er jo bare sånn, jeg mistrives hvis jeg ikke får utløp for mitt sinne mot dem, sinnet kan ikke bare holdes inne - det er i mot min grunnleggende natur, og det går jo bort i vask. Jeg kan sikkert spandere dem en flaske grønnsåpe, eller kjøpe dem et abbonement hos Securitas for å prøve å holde meg unna trappa deres. At jeg driter i lekehuset til barna er jo synd, selv om det står midt i en inngjerdet hage. Men når ikke de har spikra igjen alle hull og åpninger på selve lekehuset så er det deres problem. Bor de i nabolag med meg så må de bare så tåle, klarer ikke de tilpasse seg til meg, mener jeg? Igjen: grønnsåpeflaska er ikke dyr. Kanskje jeg spanderer en flaske klorin også.

Jeg skulle likt å se noen bruke slik argumentasjon.

Og forøvrig ble det prøvd ut lokk over sandkassene i noen blokker i gata vår i forfjor. Det endte med at et barn satte seg fast under lokkene mens de lekte gjemsel. Vet ikke hvordan det gikk utover det, men det var neppe artig. Selve bruken av sandkassen gikk ned, gjennom den første vinteren ble en planke i lokket knust, og i dag ligger sandkassene stort sett øde. Funket kjempebra, nå bruker kattene den enda mer siden det er en stor sprekk ned dit. God løsning, hm? :) Kan godt ta bilde av elendigheten og legge ut her.

Edit: postet for fort. Forøvrig ser jeg på det som et foreldreansvar å passe på at ungen ikke spiser dritt fra bakken og som et hundeeieransvar å påse at hunden ikke dreper andres kjæledyr. Mulig du mener det er jeg som er teit ( sannsynligvis :D ) , men jeg er liksom litt sånn at jeg tar ansvar for mitt i stedet for å skylde på andre. Spiser ungen min kattedritt er det MIN feil, ikke kattas..

Endret av IW
Fjernet ufint språk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg respektere at andres katter skaper helsefare for min familie, min hund, skaper ekstra arbeid, ekstra utgifter og i beste fall kan sammenliknes med et skadedyr - så skal det jammen informeres om problemet på visning. Jeg flytter ikke til et sted og åpent aksepterer et skadedyrproblem, når jeg vet at problemet har vært kjent (...kattekrek er jo hakket større enn rotter og mus). Jeg kan jo ikke gå å ringe på dørene og forsikre meg om at det er ansvarlige katteiere som bor rundt i nabolaget, før jeg flytter et sted? Det er ikke MITT ansvar. Det er katteeierenes ansvar.

Tror kanskje du skal google katt, og se hva de jakter sånn naturlig. Jeg foretrekker de 40 or something kattene her i nabolaget, fremfor mus og rotter, ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av mannen min var så drittlei, bokstavelig talt, av at naboens katt kom og dreit i hagen hans, at han ga naboen en klar beskjed; "Jeg tenkte jeg skulle si fra til deg så du vet om det: neste gang jeg ser katten din i min hage, fanger jeg den, slenger den i en pappeske, og kjører mange mil langt ut på landet med den og slipper den i skogen".

Katten ble visst innekatt etter det, etter hva jeg har hørt.

Katteeiere burde tenke litt på det også, når de slipper katten løs året rundt. Den dagen katten blir borte skyldes det gjerne på påkjørsel av bil, eller tatt av rev. Men du skal ikke se bort fra at det finnes en del mennesker som rett og slett fjerner plagsomme katter selv, når ikke eierne vil høre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg skjønner godt dem som er lei katte dritt. San som mine foreldre dem har aldri eid en katt men du verden nå er det åtte katter som driter på tomta hver dag. Dem har prøvd pepper og diverse men neida kattene driter bokstavelig talt i det.

De sandkassene som er avbildet ehr er vel sanne sandkasser som det er lekestativer og husker i altså store. Tror forslaget om å inføre dugnad er ikke dumt men fra min tid i boretslag så er det en regel som gjør at en kan komme seg vekk fra dugnader som var der husket ikke hva. Så da må en finlese reglene og lovene i boretslaget for å få det rett. Altså noe sant som du kan få katt etter søknad til styret og du forplikter deg til å plukke opp kattedritt to ganger i måneden i uke .. og ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...